Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć,

rzadko korzystam z forów, ale siedzę od 3h na stronach i już tracę siły...

Szukam roweru dla żony, 160 cm wzrost, słaba fizycznie. Dlatego chciałbym rower możliwie lekki (poniżej 13 kg) oraz koniecznie z mniejszym kołem (26 lub 27,5 cali), optymalnie również z damską ramą - bo ma krótkie nóżki :)
Rower NIGDY nie będzie modyfikowany, 100% amatorska jazda z dzieckiem po lesie, więc zero napinki na taki czy inny amortyzator, naprawdę.
Obojętnie czy będzie 1x10 czy 3x7, chodzi o jazdę obok 6-latka.
Istotne, żeby łatwo się prowadził, więc odpada kolo 29 cali oraz odpada super sportowa pozycja.

Przekopałem się przez wszystko, fajny jest Whistler ale waży powyżej 14 kg, fajne są bodajże Rock Ridery ale 29 cali, fajne są Treki ale nie mają damskich ram, a jak jest damska rama to jest ciężki. Liv ciężkie, Decathlon ciężkie... Naprawdę już nie mam pomysłu.

Mogę zamówić online z zagranicy i złożyć w Polsce, bez znaczenia. Ale już nie mam pomysłu gdzie i czego szukać.

Z góry wielkie dzięki za pomoc. Pozdrowienia, Zbyszek

Napisano (edytowane)

Moja żona ma 158cm więc się wypowiem :) U nas kluczowa jest bardziej pozycja i przekrok niz rozmiar kół. Wspomniane 26/27.5 ogranicza praktycznie do MTB czyli również do szerszych opon, mniej obniżanej ramy oraz często wyższej masy niż w crossach, fitnessach itp. Rower rekreacyjny to dla niej Marin San Anselmo DS3  - cross 28 cali rozmiar S tyle że z modyfikcjami (np. wymiana amortyzatora na RS paragon itp).

MTB damski wygląda dla mnie tak (przy okazji ten konkretny waży 13.1 wg producenta).

image.thumb.png.db39e4e4dc84ccf2802253c350b963fd.png

Przykładowy fitness  28cali ale na grubszych  oponach  do wsiadania, zsiadania może być wygodniejszy. Do jazdy po umiarkowanym terenie dobry też byłby cross, tyle że ciężko może być z masą ze względu na powszechne używanie w tej klasie ciężkich amortyzatorów sprężynowych (Suntour NEX)..

image.thumb.png.b2c7815bf7fb7f50ec4a1534b0a462d3.png

Edytowane przez wr81
Napisano

Kurczę, ten Spec super i wagowo piszą że 12 kg. Więc byłby mega tylko przeraża mnie ta wielkość kół - 700C czyli 29 cali.

Ma teraz Kellysa, faktycznie z za dużą ramą, ale przy jej wzroście na tych 29-calowych sobie kurczę średnio radzi w terenie… Kompletnie nie kontroluje roweru. 
Ja już nawet zacząłem rozważać dziecięcego Wooma 6.0 na 26 calach, bo waży 9,5 kg i wzrostem odpowiada…

Napisano (edytowane)

Kellys Vanity 70 w rozmiarze S na kołach 27,5 waży 13,4 kg, a pewnie można zejść poniżej 13 przy pierwszej wymianie opon. 

 

IMG_0067.jpeg
 

Canyon Young Hero na kołach 24”, waga 11,5 kg

 

 

IMG_0068.webp

Edytowane przez burz
Napisano

No właśnie strasznie nieruchawy ten Kellys jeśli chodzi o podawanie wagi, ciężko im idzie oficjalnie podawanie wagi na stronach. 
Ale dzięki, super - sprawdzę. 

Napisano (edytowane)

Koła 26 to obecnie rzeczywiście rowery dziecięce, przy czym producenci i tu przechodzą na 27.5  - np Superior Fly. 

W przypadku linkowanego Kellysa jakoś nie widzę niskiej masy - sprężynowy amortyzator i napęd 2x. Celowałbym raczej w amor powietrzny i napęd 1x.

Co do opon to jak najbardziej słuszna uwaga, często są strasznie ciężkie drutówki, myślę że można z 400-500g urwać.

W pierwszym poście był wspomniany Whistler i powiem że oglądałem te rowery i były naprawdę fajnie zrobione i skonfigurowane. Piszę oczywiście o 3.8 i 3.9 z powietrznymi amorami i osprzętem Deore. Myślę że w rozmiarze S, ew. zmienionymi i  oponami i w przypadku 3.8 prostą konwersją na 1x p byłoby poprzez zdjęcie manetki i przerzutki + założenie żebatki NW do fabrycznej korby byłoby koło 13 kg wagi. Pytanie czy S są dostępne bo parę miesięcy temu w sklepie twierdzili że producent tego rozmiaru nie ma już na magazynie.

Edytowane przez wr81
Napisano (edytowane)

No właśnie żeby ten cholery Whistler miał 27,5 to bym się sekundy nie zastanawiał.

Stąd ta beznadziejna sytuacja - jak małe koła to ciężki, jak duże koła to lekki...

Any ideas? Naprawdę zaraz skończy się na Woomie dla dzieci :)
https://www.woombikes.pl/products/explore6?srsltid=AfmBOopjYa5a0oqLIEiauhHD75jcoBbmqtZxr9_SyzUaDy0Nb55Ex21B

W sumie z tych Superiorów, juniorski ale 10,5 kg:
https://superiorbikes.com/pl/2021/junior/f-l-y-27/matte-turquoise-red

Koniec końców - pytanie czy ważniejszy amor, czy mała masa. Kurcze, żeby amortyzator dodawał 4 kg...

Edytowane przez zbig85
Napisano (edytowane)

Specialized Rockhopper Expert 27,5 waży 13.1. Nie demonizuj tak tej wagi - kilogram wte czy wefte jest odczuwalny przy jeździe sportowej, przy takich zastosowaniach jak podajesz odczuwalna jest dopiero różnica kilku kilogramów . A jak uważasz że nie da rady to kup lekkiego elektryka. Moja córka 152 cm ma Rockhoppera 27,5 i jest zadowolona 

 

Edytowane przez PiotrWie
Napisano

Jasne, możliwe że demonizuję wagę, wiem że dziewczyna ma mało siły, stąd wymyśliłem żeby postawić priorytetowo na wagę. 
Masz rację - 13,1 czy 12,8 to naprawdę żadna różnica.

Rozważę zatem tego Speca, dziękuję!

Nad eletrykiem też myślałem oczywiście, ale jeszcze chcemy powalczyć na normalnym. 
 

Apropos wspomnianego Canyona - za mały, do wzrostu 145 cm. 

Napisano (edytowane)

Nie no waga jednka ma znaczenie, to naprawdę zniechęca i jest mniej używany. Pytanie czy w grę wchodzi też np. wnoszenie roweru do/z piwnicy itp.

Jako przykład tego co było pisane o oponach, linkowany już Radon https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-lady-8.0-3   to 13.1kg i 

ma opony 735-835g (nie wiadomo dokładnie która wersja ale obstawiałbym cięższe). Zmieniając na (przykłądowo zupełnie) https://www.bike-discount.de/en/schwalbe-racing-ralph-performance-27.5x2.25-addix-folding  580g schodziimy z wagą poniżej tych 13 wyraźnie. Oczywiście najważniejsze jest żeby nie ważył 15...

Moją żonę na pewno rower ciężki i opony o dużych oporach (w jej rozumieniu szerokie, o wyrazistym bieżniku) zniechęcają wyraźnie. Jako miejski miała przez pewnie czas holnderskiego Batavusa ale został wymieniony ze względu na masę. Z dodatkowych rzeczy dodam jeszcze niechęc do używania przedniej przerzutki więc moim zdaniem napęd 1x na plus.

P.S. Tutaj jeszcze propozycja opony "gravelowej" ale rozmiar 27.5x2.25 w sam raz na ścieżki różnego rodzaju 540g 90PLN https://allegro.pl/oferta/schwalbe-g-one-all-round-perf-addix-sg-27-5-x-2-25-57-584-zwijana-15651031591

Edytowane przez wr81
  • 2 tygodnie później...
Napisano (edytowane)
W dniu 16.03.2025 o 09:28, zbig85 napisał:

No właśnie żeby ten cholery Whistler miał 27,5 to bym się sekundy nie zastanawiał.

Stąd ta beznadziejna sytuacja - jak małe koła to ciężki, jak duże koła to lekki...

Any ideas? Naprawdę zaraz skończy się na Woomie dla dzieci :)
https://www.woombikes.pl/products/explore6?srsltid=AfmBOopjYa5a0oqLIEiauhHD75jcoBbmqtZxr9_SyzUaDy0Nb55Ex21B

W sumie z tych Superiorów, juniorski ale 10,5 kg:
https://superiorbikes.com/pl/2021/junior/f-l-y-27/matte-turquoise-red

Koniec końców - pytanie czy ważniejszy amor, czy mała masa. Kurcze, żeby amortyzator dodawał 4 kg...

Ale Whistler 3.8 w rozmiarze XS i S ma przecież koła 27,5"

A ew. Radon ZR Lady 8.0? Wyżej już ktoś sugerował :)
https://www.bike-discount.de/en/radon-zr-lady-8.0-3

Edytowane przez zawadzior
dodanie propozycji i linku
Napisano

Dzięki. 
Decyzja stanęła na Radon ZR Lady 6.0. 
 

Whistler w końcu odpadł przez 2 lub 3 blaty z przodu, a już się nakręciłem żeby miała tylko 1 blat, żeby jej łańcuch nie spadał i było mniej regulacji. 
2200 zł z wysyłką, mam nadzieję że będzie ok. 
Do tego rama 15” wydaje się idealna wielkością na 160 cm. 

Dziękuję wszystkim serdecznie za pomoc. 

Napisano

no i super wybór IMHO – gdyby moja partnerka wolała MTB to brałbym bez zastanowienia. pytanie tylko czemu stanęło na 6.0 a nie 8.0? c50 EUR więcej ale na Deorce i powietrznym amorze wydaje się dobrą inwestycją? 

btw – gdzie tego Whistlera w mniejszych rozmiarach znalazłeś?

Napisano

Poczytałem i uznałem że jednak wolę zwykły amortyzator, bo powietrzne niby wymagają serwisu, a tutaj ma być maksymalnie bezobsługowo :)

Whistlera wszędzie, pół Internetu przekopałem ale znalazłem i rozmiary S i XS. 

Napisano

Po pierwsze - żeby nawet najprostszy sprężynowy działał w miarę normalnie to również trzeba go przeserwisować. 

A po drugie - w nawet najprostszym powietrznym dobierasz cisnienie i, szczególnie dla lżejszych osób, działa o niebo lepiej. 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Zdecydowanie  jeżeli Radon to 8.0. Tylko 50 Euro różnicy a opórcz widelca w 6.0 jest napęd Sram SX a w 8.0 Deore M6100 gdzie generalnie Deore uznwany jest za lepszy. 

Kolor ramy ten sam więc argument estetyczny za 6.0  nie istnieje ;)

Napisano

Uznałem że takie rozwiązanie z jednym blatem z przodu zapewni jej mniejsze szanse spadania łańcucha i po prostu będzie rower łatwiejszy w obsłudze. 
A z tyłu czy jest 8 czy 9 czy 11 to na jej potrzeby jeżdżenia po płaskim lesie z 6-latkiem chyba będzie ok…

no nic, czas pokaże. 
dziękuję bardzo za wszystkie opinie 

Napisano (edytowane)

Z kołami 26 chodzi dokładnie o to co napisałem w powyższym zdaniu (zresztą obciętym o dwa słowa..)

Rozpoznawalni producenci rowerów nie oferują obecnie standardowych rowerów mtb na kołach 26 (innych niż dziecięce/młodzieżowe/juniorskie). Mniej rozpoznawalni oferują ew. rowery w standardzie komunijnym w złego tego słowa znaczeniu. Dostępność amortyzatorów lepszej klasy do koła 26 jest  minimalna, lepszych opon i obręczy też.

Nawet w sektorze rowerów juniorskich producenci przechodzą z 26 na 27 np. wymieniony w pełnym zdaniu popularny Superior Fly - kilka lat temu 26 dzisiaj 27.5 cala..

 

Edytowane przez wr81

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...