Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

 Witam

Zacznę od tego, że przez ostatnie kilka tygodni przeczytałem większość podobnych tematów. Chciałbym przesiąść się z mojego wysłużonego trekinga na rower typowo szosowy. Przesiadka jest z myśla o dłuższych trasach (+-80 km) jak i dojeździe do pracy wynoszącym 14km. Obecny rower spisuje się bez zarzutu, ale zawsze chciałem mieć typową kolarkę. Stwierdziłem, że kupie rower używany i mam już kilka typów. Ważne informacje: mieszkam w płasko-Polsce na pograniczu lubelskiego i mazowieckiego. Moje wymiary to 175/74k kg, przekrok 83. Obecny rower jest w rozmiarze m, rura pozioma ma długość 55cm i celuje w podobny, ewentualnie trochę mniejszy. Nie zamierzam brać udziału w zawodach, ustawkach będę jeździł sam. Więc nie potrzebuję Bóg wie jakiego roweru (tak myśle, że claris w zupełności by mi wystarczył). 

rowery:

Pierwszy typ. Rower na 105, na pierwszy rzut oka opony do zmiany.

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-scott-speedster-CID767-ID14PnTZ.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=0

tutaj ten sam model, ale z karbonową ramą. Wiem, że rama jest lepsza, ale nie będę chyba potrafił ocenić jej stanu jako amator.

https://www.olx.pl/d/oferta/scott-speedster-10-carbon-CID767-ID13qx3d.html

Wiem,że kolorem się nie jeździ,ale mam już czarny samochód i utrzymanie go w czystości to wyzwanie. Nie wiem tylko czy rozmiar będzie odpowiedni.

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-bmc-CID767-ID14KyV1.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=4

Tutaj sprzedaję człowiek o moich gabarytach i twierdzi, że rower jest zbyt mały.

https://www.olx.pl/d/oferta/merida-scultura-3-stan-bdb-warto-CID767-IDZhDuj.html

Tez Merida w tym samym rozmiarze, ale już na 105

https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-merida-rozmiar-m-CID767-ID14Ffz6.html

Jest jeszcze giant na hydraulice której nie wiem czy potrzebuję, trochę ponad budżet.

https://www.olx.pl/d/oferta/giant-contend-sl-2-rozmiar-m-tiagra-hydraulika-rower-szosowy-jak-nowy-CID767-ID13Ufw0.html

To oczywiście przykładowe rowery które biorę pod uwagę. Budżet mogę naciągnąć max do 3500. Zaraz ktoś napiszę dołóż tyle i tyle. Nie dołożę, nowa sensa też odpada. Polecana jest w każdym temacie a nikt nimi nie jeździ. Z zakupem roweru mi się nie pali. Chciałem zasięgnąć opinii ludzi bardziej doświadczonych w temacie.

 

 

 

Napisano

Jeżeli w pogodny weekend ubierasz się w strój kolarski i jedziesz sportowo po uprzednio zaplanowanej trasie z dobrej jakości nawierzchnią to opony 28C są świetnym wyborem. Ale jak rower ma służyć do wycieczek które zaprowadzą Cię nie wiadomo gdzie albo codziennego ciorania np. jako dojazdówka do pracy to kup coś do czego można założyć opony 35C. Wystarczą jakieś nieprzewidziane roboty drogowe, objazd po zerwanym asfalcie, chęć zboczenia z trasy a tam kawałek szutrówki i na delikatnych typowo szosowych oponach robi się problem. Ja używam GP5000 AS 35C i jeżdżę praktycznie po wszystkim włącznie z potłuczonym szkłem. Zero problemów i stresu. Ale jest na rynku jeszcze kilka opon o podobnej charakterystyce które przekształcają typową szosę w szosę Road+. No ale warunek - musi wejść 35C a to niestety znacznie ogranicza wybór.

Napisano (edytowane)

Takie jest główne założenie - road+ tego mi potrzeba. Nie chcę ciężkiego gravela, nie będę jeździł polnymi dorgami czy lasami, natomiast kilka kilometrów słabego asfaltu mam nawet po drodze do pracy. Myślę, że nie będzie to aż takim problemem. W sezonie widuje ludzi którzy trenuja na tej trasie i dają sobie radę. Tak sądzę. Myślałem o szerokich oponach typu 32/35 tylko z tego co zdążyłem wyczytać rowery posiadające szczęki takich nie przyjmą. Pozostają hydrauliczne tarcze, podobno mechaniczne to tragedia. To wyczytałem min na tym forum. Z rowerów które podałem jedynie giant spełnia te wymagania. Pytanie czy ja naprawdę potrzebuje tarcz? lekko to tysiąc złotych różnicy. Będę musiał to przemyśleć i ewentualnie nagiąć budżet, czego chciałem uniknąć. Z drugiej strony chyba lepiej dołożyć do lepszego roweru. Ten giant nie wygląda źle a jednak bardzo długo się sprzedaję. Widzę go w ogłoszeniach juz od miesiąca. Bo systematycznie je przegladam. Zabawne, że szybciej człowiekowi idzie znalezienie i kupno używanego samochodu niż roweru za ułamek tej kwoty.

Edytowane przez ElPolakkko
Napisano
Cytat

Ten giant nie wygląda źle a jednak bardzo długo się sprzedaję.

Długo wisi bo:

1. Branża rowerowa jest w kryzysie.

2. 3,5k za 6 letni rower to żadna okazja kiedy nowa sensa na pełnej tiagrze kosztuje 4. Do tego contenda nie wejdą szersze opony, nie te roczniki 

 

 

Napisano
Godzinę temu, ElPolakkko napisał:

z tego co zdążyłem wyczytać rowery posiadające szczęki takich nie przyjmą. Pozostają hydrauliczne tarcze, podobno mechaniczne to tragedia.

Zgadza się.

Dodam że prawie rok używałem GP5000 32C. To nie jest tak że nie da się na nich jeździć. Ale po prostu mnie zmęczyły. Różnica wydaje się mała pomiędzy 32 a 35 ale dochodzi też inna budowa wersji AS i tych wszystkich drobnych nierówności nie czuć. Dlatego na Twoim miejscu zwiększyłbym budżet i poszukał czegoś na tarczach z hydrauliką i możliwością włożenia takich właśnie opon.

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, ElPolakkko napisał:

mazowieckiego. Moje wymiary to 175/74k kg, przekrok 83. Obecny rower jest w rozmiarze m, rura pozioma ma długość 55cm

Mówisz o efektywnej długości górnej rury w tym trekkingu? To bardzo mało, dobrze to zmierzyłeś? Masz typowe propozycje ciała, powinieneś mieć rurę w okolicach 58-60 przy typowej długości mostka. A w szosie w okolicach 54 cm.

Edytowane przez Miro1970
Napisano

Wiem, że giant jest drogi i wiem tez ile kosztuje nowa sensa. Myślałem, że przyjmie szersze opony, a cene można zbić. Dam sobie z nim spokój w takim razie. Tak sobie myślę, że te 28 nie bedzie takie złe. Jeździłem kiedyś trochę na zabytkowej kolarce z oponami bodajże 25 i dało się jechać. Nie mieszkam w górach i na Stelvio rowerem też sie nie wybieram. Więc hamulce hydrauliczne mogę chyba pominąć. Kolarka to kolarka, chce rower lżejszy i szybszy niz obecny. Pierwszy scott którego wkleiłem chyba najbardziej mnie interesuję. Po zdjeciach ciężko ocenić jego stan, prócz chyba fabrycznych opon reszta wygląda ok. Może ktoś jeszcze wypowie sie na temat pozostałych rowerów. 

5 minut temu, Miro1970 napisał:

Mówisz o efektywnej długości górnej rury w tym trekkingu? To bardzo mało, dobrze to zmierzyłeś? Masz typowe propozycje ciała, powinieneś mieć rurę w okolicach 58-60 przy typowej długości mostka. A w szosie w okolicach 54-55. 

Możliwe, że źle to zmierzyłem. Rower to typowa m-ka. Kupiłem go kiedyś przypadkiem, nie czytając żadnych for i tak jeżdżę na nim do tej pory.  Odnośnie odpowiedzi kolegi chrismel. Doskonale wiem, że mam zbyt mały budżet na rower z hydrauliką. 

Napisano
2 godziny temu, ElPolakkko napisał:

wymiary to 175/74k kg, przekrok 83. Obecny rower jest w rozmiarze m, rura pozioma ma długość 55cm

Mam wzrost i przekrok jak u Ciebie, uważam że rower szosowy z rurą poziomą 55 cm będzie za duży.

Napisano (edytowane)

Weź pod uwagę, że nawet na topowych wyścigach szosowych się stosuje się często opony znacznie pond 30 mm. Wszystko wskazuje na to, że wąskie opony w szosach to już archaizm.

Jak masz mkę, to rura ma pewnie około 58-59 cm. A na szosach są dwa rodzaje pozycji. Dłuższa i wyższa oraz krótsza i niższa.

Edytowane przez Miro1970
Napisano
5 minut temu, marcesco napisał:

Mam wzrost i przekrok jak u Ciebie, uważam że rower szosowy z rurą poziomą 55 cm będzie za duży.

Czyli wszystkie te rowery które wkleiłem będą za duże i muszę szukać eski czyli ramy 52/53. Wąskie opony to przeszłość, czyli wszystkie rowery ze szczękami i oponami max 28 to antyk i nie warto zawracać sobie nimi głowy? Czyli wychodzi na to, że muszę kupić koniecznie rower z hydrauliką i oponami 35. Jak podwoję budżet na rower to taki kupię. Podawana tutaj często jako przykład w każdym temacie sensa podobno przyjmuję max 28 mimo hydrauliki. 

Napisano (edytowane)

28 mm to nie przeszłość jeszcze, ale będzie, bo technologia opon i obręczy mocno idzie do przodu i szersze nie są już wolniejsze niż węższe. Ja mam w fitnessie szybkie slicki 38, koleżanka ma w typowej kolarce 25. Jeździ nieco szybciej, ale to jest okupione trzęsionką na typowych asfaltowych drogach.

Edytowane przez Miro1970
Napisano

@ElPolakkko

Z wymienionych przez Ciebie najlepiej wyglądają BMC i niebieska Merida.

Tak rower na 25c też jeździ. Nawet bym nie szukał roweru który zmieści większe np 28c bo często zaczynają się kwiatki z zmieszczeniem opony i zamiast mocnych szczękowych 105 masz wynalazki z cyklu piedołowate tektro.

Prawda jest taka że na rowerze szosowym z oponami 25c to się zjada wszelkie fitnesy, gravela na oponie 36c czy jakie tam.

Przy tym budżecie możesz mieć rower lekki szybki i agresywny, troszkę trudniejszy do opanowania. Chcesz rower na tarczach to budżet razy2. 

 

Napisano

Są hamulce szczękowe szosowe Shimano Box pod 32 mm. Mam je nieużywane, po porzuconym projekcie. Mogę sprezentować za paczkę dobrej kawy. Do tego koła też nieużywane na QR, składane przez Szobakbike, na Novatecach, 24/28, z oponami szosowymi 32. Koła to już za kilka paczek kawy. 

 

Napisano (edytowane)
40 minut temu, chrismel napisał:

Wklejałem już tą fotkę ale zrobię to raz jeszcze. Opony na których Tadej wygrał zeszłoroczne Tour de France.

 

Tadej Pogacar Tire.jpg

Widziałem juz to zdjecie. Tylko tak jak już kolega wyżej zauważył budżet. Gdybym miał na rower wolne powiedzmy 8 tysięcy, to kupiłbym nowego z pudełka Rose/Canyona czy Meride Sculture i nie byłoby tej dyskusji. Na chwilę obecną budżet jest, jaki jest. Mogę go podwoić, ale ze wzgledu na inne wydatki raczej w przyszłym roku. Stąd moje pytanie o wyżej wymienione przeze mnie rowery. Niebieska Merida nie wiem juz czy nie będzie zbyt duża... Pozostaje czerwony BMC. Widzę że nie ma schowanych linek co będzie plusem przy wymianie. Rozmiar s też będzie lepszy, bo przy dolnym chwycie będę mniej wyciągniety. Co do kolegi wyżej który ma na sprzedaż hamulce i koła. Super propozycja. Dziękuję będę miał to na uwadzę jesli już coś kupię. 

Edytowane przez ElPolakkko
Napisano

Właśnie z uwagi na ograniczony budżet trzeba dokonywać starannych zakupów. Jeżeli się okaże że do Twoich zastosowań opona 28C jest zbyt wąska to co zrobisz ? Jak sam zauważyłeś trudno się pozbyć używanego roweru za rozsądne pieniądze.

1 godzinę temu, clavdivs napisał:

Co to ma do tematu

Wszyscy powoli dochodzą do wniosku że szersze opony są generalnie lepsze i rozmiary poniżej 30C stają się przeżytkiem zamierzchłej epoki. Dlatego kupując taki rower musimy zdawać sobie sprawę że kupujemy eksponat z muzeum techniki. Nawet jak rower jest fabrycznie nowy oznacza to tylko że producent dorwał gdzieś tanio takie ramy i takowy eksponat próbuje nam wcisnąć.

Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Miro1970 napisał:

Weź pod uwagę, że nawet na topowych wyścigach szosowych się stosuje się często opony znacznie pond 30 mm. Wszystko wskazuje na to, że wąskie opony w szosach to już archaizm.

Wymusza to szersza obręcz pod TL + to co rzuci sponsor i producent do testów ;) Na obręczy 13-ce i oponie 700x23 uzyskuje lepsze wyniki jakbym miał założone 28. Na prędkościach których jeżdżę działa już aerodynamika :) Oczywiście były pod TL opony i 23, jednak obecnie w szosach nie widuje już 19-tek stąd standard minimum etrto 700x23 i lacz niejednokrotnie szerszy od przełajowego :D 

Edytowane przez kaido2
Napisano
Godzinę temu, chrismel napisał:

Właśnie z uwagi na ograniczony budżet trzeba dokonywać starannych zakupów. Jeżeli się okaże że do Twoich zastosowań opona 28C jest zbyt wąska to co zrobisz ? Jak sam zauważyłeś trudno się pozbyć używanego roweru za rozsądne pieniądze.

Zdaje sobie z tego wszystkiego sprawę. Wiem, że będzie telepalo na gorszym asfalcie. Przywykłem do tego, bo mój treking też jest dość sztywny i nie ma balonów jak rower enduro. Takimi antykami jest zasiana połowa olx i 3/4 sklepów. Na olx ceny rowerów używanych to jakaś abstrakcja. To tak jak z autami w sumie. Ludzie nie chcą chyba sprzedać, tylko sprzedawać. Przykład to ten Giant którego wkleiłem w pierwszym poście. Za 3 tysiące moooze bym go wziął, mimo braku możliwości założenia balonowej opony. Jak już wcześniej wspominałem, to luźna dyskusja i nigdzie mi się nie pali z zakupem . Na innym forum wyczytałem, że jak szosa to tylko karbonowa i tym podobne konkluzje. Ludzie kupują te huragany czy krosy i nie wiedzą, że to pieniądze wywalone w błoto.

Napisano

Miałem wszystkie typy rowerów włącznie z TT i jeździłem na wszystkich szerokościach opon. Sztywność roweru trekkingowego nawet na oponach typu 40-42C bez amortyzacji nijak się ma do sztywności szosy na oponach np. 28C. Wydawało mi się że jak założę 32C to będzie wystarczająco wygodnie. Na początku było nawet OK. Ale po kilku miesiącach byłem zmęczony ciągłym telepaniem. Gdybym mieszkał poza miastem i poruszał się wyłącznie po szosie to taka szerokość jest już komfortowa. Jednak kiedy przy każdym wyjeździe muszę przebić się przez miasto a potem też bywa różnie bo nie chce mi się jeździć ciągle po tych samych trasach złotym środkiem okazały się właśnie te Conti AS 35C. Wiadomo że dużych dziur nie wybiorą ale małych nierówności nie czuć.

Nie jestem zwolennikiem wydawania dużej kasy na rower więc nie uważam żeby karbon czy Di2 były niezbędne. Ale poniżej pewnego minimum też nie warto schodzić bo jazda przestaje sprawiać przyjemność. Dla mnie dwa kluczowe elementy to porządne opony (muszą spełniać kilka warunków) i wygodne siodełko.

Napisano

Wiem, że treking i szosa dwa różne światy. Drogi mamy jakie mamy w Polsce niestety. Mam u siebie kilka pięknych odcinków z małym natężeniem ruchu i nowym asfaltem jak i dziurawe drogi wojewódzkie bez pobocza z pędzącymi tirami. Uroki polski b...Podsumowując. Jeżeli chce kupić rower szosowy taki który zostanie że mną na dłużej jak mój treking. Muszę zdecydowanie zwiększyć budżet i kupić coś na hydraulice? Używki to 4/5 tysięcy. Zostają w tych pieniądzach gravele. Nie wiem co to za moda na jazdę rowerem z barankiem po wertepach. 

Napisano
19 godzin temu, clavdivs napisał:

Prawda jest taka że na rowerze szosowym z oponami 25c to się zjada wszelkie fitnesy, gravela na oponie 36c czy jakie tam.

Oczywiście i tu nie ma jakiejkolwiek dyskusji.

A jak ktoś argumentuje, bo telepie, to odpowiedź jest prosta, -  Bo żeby jeździć, to trzeba jeździć.

Napisano (edytowane)

@chrismel to jest Twój punkt widzenia, demonizujesz wąskie opony, a one tez pracują,  jest grupa ludzi która sobie radzi na rozmiarach szosowych nawet w mieście, na ostrym kole są wąskie opony. 

Ja nie widzę potrzeby posiadania szerszych opon. Jak ktoś cierpi na oponie 25c i nie potrafi sobie z tym poradzić, bo telepie, bo niekomfortowo, to czy potrzebuje roweru szosowego? To jest typ roweru którego nie ma potrzeby posiadania. Można pozostać przy trekkingu. 

@ElPolakkko hydraulika to raczaj 5-7 tyś, żeby mieć jakiś wybór. 

P.S. W Polsce są obecnie jedne z najlepszych dróg w Europie, bo nowe, więc nie wiem skąd to jojczenie. 

Wrócę do oferty BMC. Tu masz filmik z rowerem o tej samej ramie

To jest rama z okresu gdzie jeszcze producentom się chciało robic rowery szosowe w alu, rama ma wiele fajnych ciekawych rozwiązań. 

 

Edytowane przez clavdivs
  • +1 pomógł 2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...