mutos Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu Cześć. Jak w temacie. Jaki łańcuch najlepiej będzie działał na kasecie 11z 11-50T? Przerzutka to Deore RD-M5100 SGS 11S. Rowerkiem będzie jeździł 8 latek więc zależy mi na tym aby biegi łagodnie i pewnie wchodziły. Zależy mi na utwardzanych sworzniach. PS. Nie mam doświadczenia z napędami 1x Cytuj
marcesco Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu CN-HG701 Biegi będą ładnie chodzić, gdy będą wyregulowane. 1 Cytuj
mutos Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu CN-HG701 nie ma utwardzanych sworzni. Pieniądze wyrzucone w błoto. 1 Cytuj
chudzinki Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu No, 8-latek załatwi go raz dwa. Może robią jakieś specjalne, mocne łańcuchy dla dzieciaków? 1 3 Cytuj
kaido2 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Pieniądze wyrzucone w błoto na przerost formy nad treścią. Jak sobie rozkujesz ogniwo na amen, to zobaczysz, że łańcuch na wskutek nacisku zużywa się w zupełnie innym miejscu CN-HG701 jest akurat dość przyzwoitym łańcuchem Cytuj
mutos Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu (edytowane) 54 minuty temu, chudzinki napisał: No, 8-latek załatwi go raz dwa. Może robią jakieś specjalne, mocne łańcuchy dla dzieciaków? Nie rozumiem Twojego poczucia humoru. Powiedz o co Ci chodzi. Rozkułem wiele łańcuchów i łańcuch zużywa się właśnie na sworzniu. Jak znajdę gdzieś taki to podeślę fotkę. Czy ten CN-HG701 nie wymaga czasami kasety w standardzie HG-X (cokolwiek to znaczy)? Edytowane 4 godziny temu przez mutos Cytuj
chudzinki Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu @mutos, to specyficzny rodzaj poczucia humoru zwany ironią 🙂. Szukasz dziury w całym. Na takich łańcuchach jeżdżą 100-kg chłopy z kopytem konia. Dla 8-latka, jak już napisał @kaido2 to przerost treści nad formą. To coś jak szukanie roweru dla dzieciaka jeżdżącego wokół komina z wymogiem hamulców tarczowych. 1 Cytuj
kaido2 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 20 minut temu, mutos napisał: Rozkułem wiele łańcuchów i łańcuch zużywa się właśnie na sworzniu. Gdyby tak było to spinka nie przeżywała by pierdyliarda łańcuchów Cytuj
mutos Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu Nigdy nie widziałem czegoś takiego. Dzięki za fotę. Pokażę Ci zużyty sworzeń tylko muszę zejść do piwnicy. Cytuj
kaido2 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu (edytowane) 21 minut temu, chudzinki napisał: Na takich łańcuchach jeżdżą 100-kg chłopy z kopytem konia. Mówisz o 701? Potwierdzam 11 minut temu, mutos napisał: Nigdy nie widziałem czegoś takiego. Dzięki za fotę. Pokażę Ci zużyty sworzeń tylko muszę zejść do piwnicy. To rozkuj łańcuch wyjmij rolkę, a on szybko pokaże, gdzie tak naprawdę cierpi Natomiast sworzeń w porównaniu do ogniwa praktycznie wogóle się nie zużywa, bo gdyby tak było to spinka miała by taki sam krótki żywot , a jak wspomniałem jedna przypada nieraz na " dziesięć/dziesiąt" łańcuchów Sworzni nie musisz mi pokazywać , wiem jak wyglądają w zużytym łańcuchu Edytowane 3 godziny temu przez kaido2 1 Cytuj
mutos Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu Godzinę temu, chudzinki napisał: @mutos, to specyficzny rodzaj poczucia humoru zwany ironią 🙂. Szukasz dziury w całym. Na takich łańcuchach jeżdżą 100-kg chłopy z kopytem konia. Dla 8-latka, jak już napisał @kaido2 to przerost treści nad formą. To coś jak szukanie roweru dla dzieciaka jeżdżącego wokół komina z wymogiem hamulców tarczowych. Nie znasz mnie, nie wiesz gdzie dzieciak jeździ i jak dużo jeździ. Nie widziałeś a się tutaj pocisz. Ja w swoim życiu dużo widziałem i wiem że łańcuch jest najważniejszym ogniwem napędu. Nie znam się na napędach 11 rzędowych dlatego grzecznie tutaj zapytałem... Znam się na 8 i 9 rzędowych (całe swoje życie na takich jeżdżę) i wiem, że tylko te z utwardzanym sworzniem wytrzymują 5-8 tyś km. Beż utwardzania po 700 km są na złomie. Takie wnioski wysnuwam po swoich obserwacjach. Być może ten zapodany tu przez kolegę HG701 jest też utwardzany i dlatego przejeżdża dużo, choć dla kogoś innego dużo może oznaczać zupełnie co innego. Dlatego warto rozmawiać na konkretach a nie używać ironii bo to nic nie wnosi w dyskusji. Cytuj
chudzinki Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu A to przepraszam! A ile tysięcy rocznie robi ten 8-latek? Grzecznie zapytałeś, @marcesco podał Ci przykład bardzo dobrego łańcucha, a Ty go odrzuciłeś pisząc: 2 godziny temu, mutos napisał: CN-HG701 nie ma utwardzanych sworzni. Pieniądze wyrzucone w błoto. gdzie, co najmniej, druga część zdania jest głupotą 🙂. PS. Nie spociłem się ani trochę... Cytuj
Krystian_K Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu O kurczaki to ja muszę wyrzucić swoje CN-HG701 bo cisnę na nich maratony, nawet w górach Ale nie mam 8 lat więc pewnie nie mam takiej nogi 1 1 Cytuj
TheJW Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu O kurde, dobrze, że mój łańcuch HG701 nie widzi tego wątku, bo pewnie pękł by ze wstydu, że tak długo się trzyma. Rozumiecie... pękł...hehe... 1 2 Cytuj
kaido2 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu (edytowane) 59 minut temu, mutos napisał: Znam się na 8 i 9 rzędowych (całe swoje życie na takich jeżdżę) i wiem, że tylko te z utwardzanym sworzniem wytrzymują 5-8 tyś km. Odważnie. Ale po kolei Obecnie prawie każdy łańcuch 8, 9 s to jest szybki kibel niekiedy nawet po jednym dłuższym podjeździe , więc co po sworzniu jak ogólnie to gównolit. Jedyny który obecnie coś jeszcze sobą reprezentuje ze wspomnianych to dziewięciorzedowy HG93, ten wytrzymuje max 2,5k pod moim skromnym kopytkiem. Dlatego do napędów nawet 7s zakładam już głównie Ultegrę, XT ( wspomniany 701) , bo nie muszę się bawić co 5 minut w ciuciubabki, czytaj zmianę kety A sworznie są w nim jak skała drwala, dlatego używam spinek, żeby se pazurków nie połamać P.S. "Pamiętna seria PC951 z 2013 to były czasy, waliłem na tym po 14-cie koła, a sworznie? Wyskakiwały z ogniwek jak się na nie tylko spojrzało, a zaklepane były grubo" Edytowane 1 godzinę temu przez kaido2 Cytuj
Krystian_K Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 42 minuty temu, TheJW napisał: O kurde, dobrze, że mój łańcuch HG701 nie widzi tego wątku, bo pewnie pękł by ze wstydu, że tak długo się trzyma. Rozumiecie... pękł...hehe... My tu sobie śmieszkujemy, a temat jest bardzo poważny. Zresztą sam zobaczysz jak nie masz utwardzanego sworznia co to oznacza 😂😂 A tak serio, to powyżej wspomnianej serii XT, jest tylko XTR, jednak on raczej podda się pod takim zawodnikiem bo ma z kolei drążone sworznie 😂 Wybaczcie. Nie mogłem się powstrzymać 1 Cytuj
marvelo Napisano 46 minut temu Napisano 46 minut temu (edytowane) 3 godziny temu, kaido2 napisał: To rozkuj łańcuch wyjmij rolkę, a on szybko pokaże, gdzie tak naprawdę cierpi Natomiast sworzeń w porównaniu do ogniwa praktycznie wogóle się nie zużywa, bo gdyby tak było to spinka miała by taki sam krótki żywot , a jak wspomniałem jedna przypada nieraz na " dziesięć/dziesiąt" łańcuchów Sworzni nie musisz mi pokazywać , wiem jak wyglądają w zużytym łańcuchu Widocznie masz jakieś bardzo mocne spinki, w których sworzeń jest wykonany z lepszej stali niż sworznie łańcucha. Ja widziałem takie spinki, które zużywały się szybciej niż łańcuch i przekładanie jednej do kolejnego łańcucha nie wchodziło w grę, bo wręcz było słychać to miejsce ze zużytą spinką na nowym łańcuchu. Już kiedyś chyba się o to sprzeczaliśmy i ja wciąż twierdzę, że tak zwane "wyciąganie łańcucha" to skutek głównie wycierania się sworzni i współpracujących z nimi tulejek powstałych z przetłoczeń wewnętrznych ogniw. Rolki i zewnętrzna strona tulejek zużywają się swoją drogą (ale nie ma to wpływu na pomiar łańcucha poprzez wieszanie na gwoździu), ale z moich obserwacji wynika, że każdy bez wyjątku mocno rozciągnięty łańcuch ma widoczne wytarcia na sworzniach. W kiepskich łańcuchach te wytarcia są widoczne już po kilkuset kilometrach. Poniżej oryginalny łańcuch (KMC Z8) z mojego Madani Cabrero po 340 km. Na sworzniu jest już uskok, który nawet da się już wyczuć paznokciem. Ten łańcuch był już wydłużony o prawie pół ogniwa. To zawsze idzie w parze - im większe wydłużenie, tym większe ubytki materiału sworznia. Edytowane 42 minuty temu przez marvelo Cytuj
kaido2 Napisano 45 minut temu Napisano 45 minut temu (edytowane) 26 minut temu, Krystian_K napisał: bo ma z kolei drążone sworznie 😂 Fizyka mówi, że wałek łatwiej pogiąć jak rurkę 4 minuty temu, marvelo napisał: Widocznie masz jakieś bardzo mocne spinki, w których sworzeń jest wykonany z lepszej stali niż sworznie łańcucha. Marvelo, nie. To są KMC-ki i Sramy, gdzie na pinach widac delikatne slady takie jak na Twoim zdjęciu jednak w porównaniu do tego ,to jest mały mikuś. Zakładasz taką spinkę do nowego łańcucha i przymiar nie wykazuje różnicy. Zajeżdżasz łańcuch do końca i przymiar w miejscu spinki jak i na wielu odcinkach wykazuje to samo zużycie. Pisze na wielu, bo bywa np w wyższych 10 i 11s modelach KMC, że w niektórych miejscach ( nie na spince) nawet zakutego normalnie łańcucha przymiar wpada, a w niektórych wykazuje niewielkie zużycie. Wynika to najprawdopodobniej z precyzji wykonania. Oczywiście twardziochy Shimanowskie do Ultegr/XT są praktycznie nie zniszczalne, to można zakładać w nieskończoność, mowa oczywiście o spinkach. Edytowane 41 minut temu przez kaido2 Cytuj
kaido2 Napisano 28 minut temu Napisano 28 minut temu 15 minut temu, marvelo napisał: Ten łańcuch był już wydłużony o prawie pół ogniwa. Rozkuj drugą stronę,a zobaczysz prawdziwy powód dlaczego tak się stało. Widok niewiele będzie się róznić od stanu ogniw wrzuconych przeze mnie powyżej Cytuj
TheJW Napisano 7 minut temu Napisano 7 minut temu Godzinę temu, Krystian_K napisał: My tu sobie śmieszkujemy, a temat jest bardzo poważny. Zresztą sam zobaczysz jak nie masz utwardzanego sworznia co to oznacza 😂😂 Po prostu trzeba do smaru dodawać Braveranu i sworznie się utwardzą! 😂 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.