niewiemnicnic24 Napisano Środa o 09:40 Napisano Środa o 09:40 Witam, Tak jest to mój pierwszy post (i co z tego?). Na wstępie wszystkich tych którzy zamierzają napisać post nic nie wnoszący do dyskusji, typu "takich tematów było setki" - zachęcam do nie marnowania swojego i mojego czasu i zrobienie czegoś pożytecznego. Mam dosyć specyficzne wymagania co do roweru dla mnie (172cm, 70kg). Jestem totalnym amatorem, obecnie nie posiadam swojego roweru, tak to wcześniej głownie wypożyczanie rowerów miejskich. Rower chciałbym wykorzystywać w zasadzie do wszystkiego. Głównie jazda po mieście, asfalt. Zamierzam jednocześnie trenować i zrobić na nim 1/4 IM, w przyszłych latach może i pełny Ironman, więc i dłuższe i szybsze serię będę na nim robił. (Darujcie sobie, że gravel się do tego nie nada xD nie zamierzam bić rekordów, czas mam w nosie, tak jak i Wasze ewentualne przytyki w tym kierunku). Jednocześnie będę na nim jeździł dłuższe kilkudniowe szlakowe trasy z namiotem, z tego tytułu punkty montażowe raczej są konieczne (a może i nie?). Po researchu wstępny wybór padł na eskera 6.0 gen2 (2025), który ma niezły osprzęt, spełnia moje wymagania, mieści się w budżecie, mam za sobą jazdy próbne. Wiem, na tym forum ta marka jest mało szanowana, ale czy w tych widełkach jest coś z lepszym osprzętem co wpisze się w moje wymagania? Zastanawiam się czy coś z szosy road+ by się nadało, ale nie wiem na ile taki wybór byłby dobry na dłuższe wyprawy - stąd też pytanie do bardziej doświadczonych kolegów, fachowców. (widziałem polecane modele typu Merida silex 400, Canyon Endurace AL 7 Disc, Trek Domane AL 4 Disc). Producentów, modeli jak również opinii jest tyle, że trudno się w tym wszystkim połapać. Będę wdzięczny za pomoc. p.s. jeśli jest sens dopłacać to budżet mogę zwiększyć do 7500 PLN. Dodatkowo szukam czegoś dla żony. Tutaj budżet dużo niższy (totalnie nie wiem jakie są ceny, da się coś znaleźć do 1500-2000?), jak również wymagania. Tutaj spokojna jazda, głównie miasto, sporadyc