Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hejka. 

Od kilku lat jeżdzę amatorsko na rowerze. Jeżdziłem trasy po 100, 150km. W 2022 roku (wówczas wiek 35) zrobiłem sobie badania wydolnościowe - dodam screeny w załączniku - jednak od tego czasu z przyczyn osobistych rower był grany coraz mniej aż trochę się zapuściłem. Kilka kg przybyło. Teraz do rzeczy - czytałem, że jazda w drugiej strefie jest najkorzystniejsza do spalania tkanki tłuszczowej - w moim przypadku (dane z 2022) to przedział między 104 - 130. Jednak muszę się baaardzo kontrolować żeby jeździć w tym przedziale. Rzekłbym, że jest to jazda w żółwim tempie i większe machnięcia korbą wstrzeliwują mi HR do ponad 140, czyli jest to początek czwartej strefy. 

Cel jest taki, aby w miarę możliwości gubić ten zalegający tłuszcz, co robić? Jeździć w tej strefie drugiej za wszelką cenę?

Jestem amatorem i te strefy są dla mnie czarną magią. Proszę o wyrozumiałość.

strefa1.png

strefa2.png

strefa3.png

Napisano (edytowane)

Tłuszcz gubi się w kuchni jedząc z odpowiednim deficytem kalorycznym. Nie będziesz w deficycie, nie będziesz palił tłuszczu czy to będziesz jeździł w drugiej, czwartej czy siedemnastej strefie. Trening pozwala łatwiej ten deficyt wytworzyć. Mało tego, żeby palić tłuszcz nie musisz w ogóle jeździć na rowerze ;)

Edytowane przez tessio
  • +1 pomógł 2
Napisano

Ok, dzięki za odpowiedź. A czy jest to normalne, że tętno mi tak wystrzeliwuje? W moim odczuciu jazda w drugiej strefie jest bardzo niekomfortowa. Czuję, że musiałbym jechać maksymalnie 10 km/h po płaskim. Mam nadzieję, że mnie zrozumiałeś w czym rzecz.

Napisano (edytowane)