Aryman40 Napisano 10 Marca Napisano 10 Marca Cześć, Mam rower trójkołowy Van Raam Easy Rider z kołami 20 cali i hamulcami na tylnych kołach. Obecnie używam oryginalnych dostarczanych z rowerem - tarczowe (mechaniczne) Promax dsk400, ale ich skuteczność jest bardzo słaba – bardziej spowalniają niż hamują. Szukam symetrycznych hamulców tarczowych mechanicznych, które zapewnią lepszą siłę hamowania i będą dobrze działać w trójkołowcu. Dodam że muszą być one symetryczne (jedno jest lustrzanym odbiciem drugiego). U producenta mogę kupić zamiennik i są to hamulce bengal mb 500 ale nie wiem czy są one chociaż ciut lepsze i wolę się doradzić. Tak wygląda mocowanie do którego przykręcone są promaxy. Czy ktoś ma doświadczenie z lepszymi zamiennikami? Jakie modele warto rozważyć? Z góry dzięki za pomoc! Cytuj
zekker Napisano 11 Marca Napisano 11 Marca Podstawowe pytanie, czy tak było od nowości, czy z biegiem czasu siła się pogarszała? Jeżeli od nowości, to czy zostały prawidłowo dotarte? Jeżeli z biegiem czasu, to wypadałoby co jakiś czas wyregulować napięcie linki, odległość nieruchomego klocka od tarczy. W końcu też wymienić klocki na nowe. Do pomyślenia, czy nie przejść na półmetaliczne lub metaliczne jeżeli obecne to organiczne/żywiczne. Kolejne zagadnienie, to czy problemem jest samo działanie hamulców, czy może trzeba bardzo dużej siły, żeby zadziałały sensownie? Przypuszczam, że jedna klamka obsługuje oba zaciski, więc nie przymierzając potrzeba 2x tyle siły na klamce co normalnie. Tego się za bardzo nie przeskoczy wymieniając zaciski. No i nie ma się co czarować, ten rower jest mega ciężki (jeżeli dobrze zrozumiałem na stronie producenta, to ponad 40kg). Przy takiej masie hamowanie zawsze będzie gorsze. Aha, co z przednim hamulcem? Jest, nie ma, jakiego typu? Działa dobrze? Nie używasz? Co do zasady przedni jest w stanie mocniej hamować, tutaj mimo przesunięcia masy do tyłu i tak powinien dawać sporą siłę. Cytuj
Aryman40 Napisano 11 Marca Autor Napisano 11 Marca Dziękuję za szybką reakcję. Zatem odpowiadam na pytania. Rower posiadam od roku i od momentu jak go mam hamulce działały słabo. Klocki zmieniłem na pół metaliczne ale nie wiele to pomogło. Nawet dociskając zacisk na siłę ręką żeby zniwelować być może niedostateczną siłę używając klamki nadal jestem w stanie obrócić koło. Tarcze wyczyszczone i odtłuszczone. Wszystko wyregulowane tip-top ale poprawy brak. Czytałem na różnych forach nawet zagranicznych no i chyba nic lepszego nie da się z nich wykrzesać. Co dziwne raz zdarzyło się że lewa strona zaczęła dobrze hamować ale nie potrafiłem stwierdzić jak to się stało gdyż później jak trochę dokręciłem klocek to dalej jest do bani. z przodu mam v-brake i działają git ale nie bardzo chce zużywać felgę. Zatem czy da się to ogarnąć próbując inne zaciski czy zbierać na Tektro Twin+? Cytuj
zekker Napisano 12 Marca Napisano 12 Marca Ten obrót koła, to ręką, czy normalnie podczas jazdy? Jak podczas jazdy, to masa roweru i środek ciężkości przesunięty do tyłu może uniemożliwić zablokowanie kół. Musiałby być naprawdę mocny zestaw. Jak dokręciłeś klocek i było gorzej, to może trzeba lekko cofnąć. Jak raz zadziałało, to jest jakaś szansa na wyregulowanie. Co mi przychodzi do głowy, to na próbę zdjąć jeden hamulec i zobaczyć jak będzie. Potem jak na samym drugim. To powinno odpowiedzieć ile się traci dzieląc siłę z klamki na oba zaciski. Odnośnie wymiany, to trzeba by się przymierzyć do zwykłych zacisków, a nie dedykowanych lustrzanych. Być może dałoby radę przykręcić odwrotnie i puścić linkę/przewód od tyłu dołem. Ewentualnie zostaje rzeźba o próba innego montażu tego adaptera, dorobienia takiego co pozwoli na właściwy montaż. Zawsze też jest opcja, że zaciski są w miarę ok, tylko klocki i tarcze liche. Ale to ciężko ocenić na odległość. Jedyne co mi przychodzi do głowy, to sprawdzenie czy klocki się nie szklą. Odnośnie przodu, to wymiana obręczy chyba wyjdzie taniej niż te hydrauliczne Tektro. Nawet jak będzie trzeba co kilka lat (nie wiem ile rocznie robisz km). Cytuj
HSM Napisano 12 Marca Napisano 12 Marca (edytowane) @Aryman40 układy hamulcowe pod trójkołowce, gdzie w jakiś sposób jedną klamką uruchamiasz dwa zaciski (albo klamka jest przystosowana do podłączenia dwóch linek, albo po drodze masz jeszcze jakiś rozdzielacz) nie są czymś, co widuje się codziennie. Możesz spytać u dystrybutorów i w warsztatach, gdzie zajmują się rowerami cargo. Takie hamulce są u nich czymś normalnym, jeśli zajmują się jakimiś trójkołowcami (Christiania, Babboe itp.). Popytaj w towarowe.pl z Krakowa https://towarowe.pl/kontakt/ lub cargo bike poland z Wrocławia https://cargobikepoland.pl/pages/contact Twój Easy Rider musi być jakimś starszym modelem, skoro z przodu ma v-braki (na stronie obecne modele wszędzie mają tarcze). Bengale (znam tą nazwę właśnie z rynku cargo - duńska christiania montuje je w swoich trójkołowcach, ale nie miałem osobistego kontaktu 🙂) - zapewne chodzi o modele MB 500A oraz MB 500B https://www.bengalperformance.com.tw/mechanical-disc-brake/ są pod mocowanie post mount. Natomiast Twoje promaksy (pewnie takie https://articulo.mercadolibre.com.ar/MLA-1373386307-juego-de-calipers-freno-mecanico-bicicleta-promax-dsk-400-_JM) są pod IS2000 - ta blaszka montażowa, którą pokazujesz to raczej potwierdza. Pytanie, czy na pewno u Ciebie da się łatwo (a przynajmniej bez stosu adapterów i przejściówek) zamocować zaciski inne niż właśnie pod mocowanie IS... A co do hamulców tego typu, to są też hydrauliczne - choćby wspomnianego Bengala (Ares 7.5 czy Ares 8.5) czy od Tektro (modele z dodatkową blokadą postojową: Auriga Twin/Twin+). Tylko wymiana całości będzie raczej kosztowna. Edytowane 12 Marca przez HSM Cytuj
Aryman40 Napisano 12 Marca Autor Napisano 12 Marca Dziękuję za komentarze i porady. Jednak będę przerabiał hamulce na Tektro Auriga Twin, mamy takie w naszym drugim nowym rowerze ( też Van Raam trójkołowy tandem) i z racji tego że robię też nie małe dystanse jakieś 10 tysięcy kilometrów rocznie oraz jestem osobą niedowidzącą zależy mi na bezpieczeństwie. Dodam ze mieszkam w Holandii no i jednak rower tutaj to podstawa. Jeżeli ktoś miałby jakieś pytania odnośnie właśnie jak tutaj wygląda sprawa z rowerami to zapraszam do kontaktu dodam tylko że rowerowe w NL jest chyba 2x więcej niż mieszkańców 😀 my mamy 4 roweru a jest nas tylko trójka 😂 pozdrowienia jeszcze raz i szerokości👍 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.