maciekchn1 Napisano Poniedziałek o 18:00 Napisano Poniedziałek o 18:00 Witam podczas dokręcania nakrętki traczy poszła nie po gwincie przez co zerwała go , nakrętka blokująca tarcze się obraca i nie da się jej dokręcić , jak sobie z tym poradzić bez wymiany piasty, nie chce inwestować, bo rower ma być jescze max rok, a mało jeżdżę ... myślałem by to wkleić na poxiline , czy na jakiś klej do gwintów , czy takie rozwiązanie będzie miało sens ? Na nakrętce jest żeby dokręcać 40nm więc nie zbyt duża siła, liczę że 40n to jakieś 4kg Cytuj
JWO Napisano Poniedziałek o 19:13 Napisano Poniedziałek o 19:13 Cytat myślałem by to wkleić na poxiline , czy na jakiś klej do gwintów , czy takie rozwiązanie będzie miało sens ? Tarcze hamulcowe na klej. Tego jeszcze tu chyba nie było ;). Ale serio, co ja bym zrobił. Jak jezdzisz po płaskim i to tylny hamulec, to możesz nic nie robić. W niedziele przejechałem 60 km po płaskim bez tylnego hamulca. Nie był mi potrzebny zupełnie, Chociaż zawsze naciskam obie klamki. Jak to mtb i jezdzisz single, albo to przedni hamulec, to to potrzebne jest duże kolo, żeby… puknąć się w czoło. Tak czy inaczej, jak się zdecydujesz to znajdź dobry klej. Teraz wybór jest ogromny. Cytuj
leejoonidas Napisano Poniedziałek o 19:44 Napisano Poniedziałek o 19:44 (edytowane) Niekoniecznie od razu wymiana. Wkręcić nakrętkę od kasety, najlepiej jakby to była nakrętka do ostatniej zębatki 12T bo ma większą średnicę kołnierza dociskowego niż 11T. Nakrętki od kaset mają dłuższą część z gwintem i może chwycić resztki dobrego gwintu w piaście. Nakrętkę z rozbiórki za darmo dostaniesz prawie w każdym serwisie rowerowym, Jeszcze bym przed wkręceniem nakrętki posmarował czymś te resztki gwintu które zostały, można użyć do tego kleju Kropelka. Przy pierwszej próbie wkręcania najpierw spróbować lekko wkręcać aby nagwintować zepsuty gwint. Edytowane Poniedziałek o 19:52 przez leejoonidas Cytuj
maciekchn1 Napisano Poniedziałek o 20:08 Autor Napisano Poniedziałek o 20:08 No właśnie myślałem nad klejem dwuskładnikowym lub poxiliną, ewentualnie tym do gwintów, z tego co rozumiem to ta nakrętka jest by tarcze trzymało by nie spadła i się nie ruszała , a sama tarcza siedzi w piaście a frezie ... A co do zmiany piasty to taniej wyjdzie całe koło niż piasta 🫣 Cytuj
Seb Napisano Poniedziałek o 22:56 Napisano Poniedziałek o 22:56 (edytowane) Według mnie takie rozwiązanie jak wklejenie tego się nie sprawdzi ale są różni magicy w tym kraju. Jak to jest przednie koło to bym zdemontował hamulec i nie używał, raczej nie sądzę żebyś to zrobił żeby to działało w jakikolwiek sposób i bym po prostu zaślepił piastę tą nakrętką może złapie gwint na końcu chociaż po zdjęciach to raczej gwintu to chyba tam już nie ma i ta piasta już nie będzie działała jako hamulec. Szacunek za dokręcanie tarczy na siłę bez sprawdzania czy gwint złapał 🙂 Edytowane Poniedziałek o 22:59 przez Seb Cytuj
marvelo Napisano Poniedziałek o 23:23 Napisano Poniedziałek o 23:23 (edytowane) 3 godziny temu, maciekchn1 napisał: z tego co rozumiem to ta nakrętka jest by tarcze trzymało by nie spadła i się nie ruszała , a sama tarcza siedzi w piaście a frezie ... W rzeczy samej. Spaść nie spadnie, bo przecież siedzi pomiędzy klockami hamulcowymi. Jakieś wielkie boczne siły też tam nie działają, ale nakrętka jednak musi trochę trzymać. Jeśli nie będzie stabilna to będzie ocierać. Można zaryzykować z klejem i tą większą nakrętką od kasety. Można nawet samą tarczę (gdy nie jest mocno zużyta i ma szansę trochę posłużyć) wkleić dodatkowo na wielowpust, jeśli piasta i tak na straty. Edytowane Poniedziałek o 23:25 przez marvelo Cytuj
KSikorski Napisano wczoraj o 07:28 Napisano wczoraj o 07:28 (edytowane) Zgodnie z sztuką piasta do wymiany. Niezgodnie z sztuką, tylko dla siebie, na tyle, nie do MTB i na krótko... cóż, jak już wspomniano, siły hamowania przenosi wielowypust, nie nakrętka. Wtedy loctite 603 lub jego zamiennik, dokręcić ile da radę i tyle. Edytowane wczoraj o 07:28 przez KSikorski Cytuj
maciekchn1 Napisano wczoraj o 07:46 Autor Napisano wczoraj o 07:46 To koło tył niestety, podejrzewam że już coś było nie tak wcześniej , może ktoś odkręcał w drugą stronę , co do nakręcania to faktycznie moja wina poszło bokiem ale lekko szło to kręciłem ręką , później pół obrotu klucza i przeskoczyła zobaczyłem dopiero że coś nie tak , pośpiech robił swoje i niestety są efekty... Wymiana piasty odpada tak jak pisałem ... Taniej cale koło kupię , niż ja wymienię , tylko mam nietypowe bo 32 szt szprychy. No nic pozostaje klej i zobaczymy co się stanie , jeżdżę po mieście , nie wyczynowo itd.... Cytuj
Rafał87 Napisano wczoraj o 08:22 Napisano wczoraj o 08:22 Cytat tylko mam nietypowe bo 32 szt szprychy 32 szprychy to akurat bardzo typowe, zresztą bez znaczenia czy kupisz koło z ilością szprych 28,32,36 Cytuj
JWO Napisano wczoraj o 10:16 Napisano wczoraj o 10:16 2 godziny temu, maciekchn1 napisał: To koło tył niestety, 2 godziny temu, maciekchn1 napisał: jeżdżę po mieście , nie wyczynowo itd.... Dlaczego niestety. W jeździe po mieście wystarczy ci przedni hamulec. Odwrotnie byłoby dużo gorzej. Kiedy zamierzasz kupić nowa piastę? Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.