Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
  W dniu 11.03.2025 o 09:40, Greg1 napisał:

Ciężko ocenić bo nie ma dokładnych zdjęć np. kasety więc nie wiadomo czy napęd do wymiany. Gość pisze, że piasta z tyłu do wymiany więc zakup nowej plus koszt przeplecenia koła coś tam będzie kosztował, no chyba, że da się wymienić same łożyska. Gumowe osłony klamek można niedrogo na Ali kupić więc to nie jest problem. W tej cenie chyba można się skusić ale musiałby ktoś kto ma pojęcie o rowerach się mu przyjrzeć czy nie ma jakichś innych niedomagań

Rozwiń  
  W dniu 11.03.2025 o 11:22, Michal2008 napisał:

nie głupi, ciekawe ile faktycznie jest do roboty i czy sam to ogarniesz czy serwis... cena niby jeszcze do negocjacji

Rozwiń  

Naprawa rzeczy, o których pisał właściciel roweru, to zakładam kwestia ~500 złotych? Sensowna piasta to ~200-300 zł, klocki to ~50-100 zł, serwis ~100-150 zł + ewentualnie smarowania, itd. Dobrze to +/- wyliczyłem? 
 

Czy bylibyście mi w stanie też podpowiedzieć, na ile opłaca się dorzucać kasę do Eskera 4.0 za ~3600 do Boreasa czy Aspry za ~4200-4500? Czym się te rowery różnią, na ile one się różnią i czy to Aspre jest z nich najlepszym wyborem? Dziękuję bardzo za pomoc! 🤜🏼🤛🏼

Napisano
  Cytat

Czym się te rowery różnią, na ile one się różnią i czy to Aspre jest z nich najlepszym wyborem?

Rozwiń  

Mają typowo gravelową grupę napędową od shimano a nie chińskiego microshifta (i to z "wąsem" wystającym z manetki). Największa różnica technologiczna to hydrauliczne hamulce, te  z aspre kosztują w detalu tyle https://allegro.pl/oferta/komplet-hamulcow-klamkomanetek-hydraulicznych-shimano-grx-rx400-2x10rz-14250658101?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=freelisting&srsltid=AfmBOoqbmLjkhRBK4HCOHUHhhLhwB5zfoYYTbdYxSAWsDt7t9fzDSgtJV1c&gQT=2 W dużym skrócie aspre/boreas jeśli chodzi o stosunek zastosowanych części do końcowej ceny roweru wypadają - aspre 2 świetnie, boreas bardzo dobrze, esker 4 nic ciekawego. Konkurentem dla aspre/boreasa byłby ten esker https://kross.pl/esker-4-0-grx-zielony-czarny-polysk-1 a i tak jest trochę słabszy bo ma korbę spoza grupy grx

A to czy aspre czy boreas to już kwestia indywidualnych preferencji co do napędu. Jeśli więcej czasu spędzasz na asfalcie to napęd 2x z aspre sprawdzi się lepiej, łatwiej dobierzesz odpowiednie przełożenie przez ciasno zestopniowaną kasetę. Jeśli nastawiasz się na cięższy teren (a nie gładkie szutry) to prostota napędu 1x w boreas może być zaletą. Na twoim miejscu wybrałbym się też do jakiegokolwiek sklepu i przetestował byle jaki napęd szosowy/gravelowy shimano i sram, po prostu sobie "poklikał" klamkomanetkami bo system zmiany biegów jest inny, w shimano dwie dźwignie są ruchome a w sram używasz tylko jednej, do tego trochę inaczej wygląda "kultura pracy" jednego i drugiego, shimano miękko zmienia przełożenia, sram "strzela". Ogólnie musisz sprawdzić co ci bardziej odpowiada, osobiście nie wyobrażam sobie posiadania roweru na mechanicznej grupie sram.

  • +1 pomógł 3
Napisano

Super, bardzo dziękuję Ci za tak klarowne wyjaśnienie. Przejadę się, by zobaczyć Aspre i Boreasa, choć pewnie skuszę się na Boreasa – w moim rozmiarze jest o ~400 zł tańszy, niż Aspre, na którego promocje się skończyły. 

Pozwólcie, że zapytam jeszcze, jaka jest różnica między Boreasem 2 Lite z 2023, a Boreasem 2 z 2024 roku? Jeden katalogowo kosztował 6499, drugi 7999, ale jak patrzyłem na podzespoły to różniła się tylko (aż?) rama i materiały, z jakich powstała.

Napisano

Zastanawiałem się jeszcze, co ewentualnie dałoby mi zwiększenie budżetu? Dalej prosiłbym o podpowiedź ws. różnicy między Boreasem Lite a Boreasem „zwykłym”, ale też zauważyłem, że sklep ProRowery oferuje raty 50x0%, więc jeśli różnica jakościowa między rowerem za 4400 i za 5300-5400 jest bardzo zauważalna, to mógłbym się zastanowić nad dosypaniem gotówki. Czy warto stawiać na Orbeę na Tiagrze albo Ridleya na GRX?

Napisano
  W dniu 12.03.2025 o 16:59, spinner napisał:

Pozwólcie, że zapytam jeszcze, jaka jest różnica między Boreasem 2 Lite z 2023, a Boreasem 2 z 2024 roku?

Rozwiń  

Chyba niczym

  Cytat

Zastanawiałem się jeszcze, co ewentualnie dałoby mi zwiększenie budżetu?

Rozwiń  

Kolejnym "etapem" do którego warto dopłacić względem np. aspre 2 byłaby karbonowa rama.

  Cytat

Czy warto stawiać na Orbeę na Tiagrze albo Ridleya na GRX?

Rozwiń  

Orbea jest słabsza sprzętowo niż romety a ridley to przełaj a nie gravel

  • +1 pomógł 1
Napisano
  W dniu 12.03.2025 o 07:16, Mihau_ napisał:

, osobiście nie wyobrażam sobie posiadania roweru na mechanicznej grupie sram.

Rozwiń  

Co kto woli. Ja trochę jeździłem na Apexie. Po paru minutach się człowiek przyzwyczaja, a plusem są nieruchome klamki. W fitnessie mam GRX 8000 na manetce 105, chodzi twardziel i bardziej strzela niż Apex 1.

Napisano

Super, dziękuję bardzo za porady. Zdecyduję się na zakup Aspre, bo geometria roweru bardziej mi pasuje, niż Boreasa – Boreas ma krótszą ramę, siedzi się bardziej pionowo. 

W salonie, w którym będę kupować rower, jestem dogadany na 4300 za Aspre 2 i zaproponowano mi też Aspre 3 za 5300. Czy warto dopłacać tysiąc złotych do Aspre 3? Czy osoba, która przesiada się na gravel, dostrzeże różnicę między Aspre 2 a Aspre 3? 

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
Forumrowerowe.org korzysta z plików cookies
Prosimy o zapoznanie się z naszą polityka prywatności, w której informujemy o naszych zaufanych partnerach oraz o tym, czym są pliki cookies, pamięć podręczna przeglądarki, w jakich celach i jak je wykorzystujemy, a także jak nimi zarządzać i czyścić. Klikając 'Zaakceptuj' - wyrażasz zgodzę na korzystanie z pamięci podręcznej przeglądarki - plików cookies i podobnych technologii m.in. w celach marketingowych, umożliwiając jednocześnie wyświetlanie na Twoim urządzeniu reklam dostosowanych do Twoich potrzeb oraz zainteresowań. Zapoznaj się z pełną treścią zgody klikając w link Ustawienia.