Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano
5 godzin temu, Greg1 napisał:

Ciężko ocenić bo nie ma dokładnych zdjęć np. kasety więc nie wiadomo czy napęd do wymiany. Gość pisze, że piasta z tyłu do wymiany więc zakup nowej plus koszt przeplecenia koła coś tam będzie kosztował, no chyba, że da się wymienić same łożyska. Gumowe osłony klamek można niedrogo na Ali kupić więc to nie jest problem. W tej cenie chyba można się skusić ale musiałby ktoś kto ma pojęcie o rowerach się mu przyjrzeć czy nie ma jakichś innych niedomagań

4 godziny temu, Michal2008 napisał:

nie głupi, ciekawe ile faktycznie jest do roboty i czy sam to ogarniesz czy serwis... cena niby jeszcze do negocjacji

Naprawa rzeczy, o których pisał właściciel roweru, to zakładam kwestia ~500 złotych? Sensowna piasta to ~200-300 zł, klocki to ~50-100 zł, serwis ~100-150 zł + ewentualnie smarowania, itd. Dobrze to +/- wyliczyłem? 
 

Czy bylibyście mi w stanie też podpowiedzieć, na ile opłaca się dorzucać kasę do Eskera 4.0 za ~3600 do Boreasa czy Aspry za ~4200-4500? Czym się te rowery różnią, na ile one się różnią i czy to Aspre jest z nich najlepszym wyborem? Dziękuję bardzo za pomoc! 🤜🏼🤛🏼

Napisano
Cytat

Czym się te rowery różnią, na ile one się różnią i czy to Aspre jest z nich najlepszym wyborem?

Mają typowo gravelową grupę napędową od shimano a nie chińskiego microshifta (i to z "wąsem" wystającym z manetki). Największa różnica technologiczna to hydrauliczne hamulce, te  z aspre kosztują w detalu tyle https://allegro.pl/oferta/komplet-hamulcow-klamkomanetek-hydraulicznych-shimano-grx-rx400-2x10rz-14250658101?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_source=google&utm_medium=freelisting&srsltid=AfmBOoqbmLjkhRBK4HCOHUHhhLhwB5zfoYYTbdYxSAWsDt7t9fzDSgtJV1c&gQT=2 W dużym skrócie aspre/boreas jeśli chodzi o stosunek zastosowanych części do końcowej ceny roweru wypadają - aspre 2 świetnie, boreas bardzo dobrze, esker 4 nic ciekawego. Konkurentem dla aspre/boreasa byłby ten esker https://kross.pl/esker-4-0-grx-zielony-czarny-polysk-1 a i tak jest trochę słabszy bo ma korbę spoza grupy grx

A to czy aspre czy boreas to już kwestia indywidualnych preferencji co do napędu. Jeśli więcej czasu spędzasz na asfalcie to napęd 2x z aspre sprawdzi się lepiej, łatwiej dobierzesz odpowiednie przełożenie przez ciasno zestopniowaną kasetę. Jeśli nastawiasz się na cięższy teren (a nie gładkie szutry) to prostota napędu 1x w boreas może być zaletą. Na twoim miejscu wybrałbym się też do jakiegokolwiek sklepu i przetestował byle jaki napęd szosowy/gravelowy shimano i sram, po prostu sobie "poklikał" klamkomanetkami bo system zmiany biegów jest inny, w shimano dwie dźwignie są ruchome a w sram używasz tylko jednej, do tego trochę inaczej wygląda "kultura pracy" jednego i drugiego, shimano miękko zmienia przełożenia, sram "strzela". Ogólnie musisz sprawdzić co ci bardziej odpowiada, osobiście nie wyobrażam sobie posiadania roweru na mechanicznej grupie sram.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Super, bardzo dziękuję Ci za tak klarowne wyjaśnienie. Przejadę się, by zobaczyć Aspre i Boreasa, choć pewnie skuszę się na Boreasa – w moim rozmiarze jest o ~400 zł tańszy, niż Aspre, na którego promocje się skończyły. 

Pozwólcie, że zapytam jeszcze, jaka jest różnica między Boreasem 2 Lite z 2023, a Boreasem 2 z 2024 roku? Jeden katalogowo kosztował 6499, drugi 7999, ale jak patrzyłem na podzespoły to różniła się tylko (aż?) rama i materiały, z jakich powstała.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...