spinner Napisano Poniedziałek o 15:13 Napisano Poniedziałek o 15:13 Hej! Przymierzam się do zakupu pierwszej szosy lub gravela i nie chcąc wydawać na start dużych pieniędzy myślałem, by kupić rower w sklepie oferującym raty 0%. Mam 180 cm wzrostu, ważę obecnie ok. 93-95 kg z tendencją spadkową:), i szukam roweru, na którym będę jeździć na rekreacyjne przejażdżki w granicach 50-80 kilometrów w okolicach Warszawy, więc raczej po płaskim terenie, z rzadka wybierając się np. w Karkonosze czy Bieszczady. Skłaniam się ku szosie, bo zdecydowanie częściej będę jeździć po asfalcie, ale jeśli jest fajny gravel w tym budżecie, też przyjmę, bo żona lubi jeździć po szutrze/lesie, a tam na szosie mogą być ciężary. Nie wydając kosmicznych pieniędzy chciałem kupić przyzwoity rower, na którym spokojnie przejeżdżę sezon lub dwa. Chciałbym poprosić o pomoc we wskazaniu, który z tych rowerów miałby najwięcej sensu, informację, dlaczego ewentualnie warto dopłacić do którejś z droższych opcji oraz odpowiedź na pytanie: czy używane rowery z szybkich rowerów są w ogóle godne uwagi? Dzięki za pomoc! SZOSA: https://szybkierowery.pl/produkt/koga-flyer-shimano-105-r-56/ – używany, tani, 1799 https://szybkierowery.pl/produkt/cannondale-six-carbon-ultegra-r-56/ – używany, średni, 2999 https://szybkierowery.pl/produkt/centurion-hyperdrive-ultegra/ – używany, droższy, 3499 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-szosowy-orbea-avant-h60-pd33782/ – nowa Orbea, 3999 https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-modena-disc-tiagra-black-2024/– nowa Sensa, 3799 https://szybkierowery.pl/produkt/sensa-emilia-tiagra-2024/ – nowa Sensa, 2499 GRAVEL: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-felt-broam-60-pd38835/ – nowy Felt, 2999 https://kross.pl/esker-4-0-krx-niebieski-czarny-polysk – nowy Esker 4.0, 3599 Cytuj
Miro1970 Napisano Poniedziałek o 17:03 Napisano Poniedziałek o 17:03 Ten Felt ma crossową geometrię, kąty 71, 73, widełki 450. To jest taka geo uniwersalna, neutralna, także pod bagaż tylny. Jak bym go kupił, to bym zaraz wymienił napęd na gravelowy, choćby 6000. Jeśli żona lubi szutry, to nie myśl o szosie, gravel plus opony 40-45 lekko i będzie git. Na szosowych oponach wąskich przy rodzinnych przejażdżkach nic nie zyskasz, tylko dyskomfort. Cytuj
spinner Napisano Poniedziałek o 18:15 Autor Napisano Poniedziałek o 18:15 Czy geometria crossowa sprawia, że rower jest bardziej zbilżony charakterystyką do szosy? Czy na co to wpływa? Czyli pewnie w moim przypadku skończy się na bardziej uniwersalnym gravelu. W granicach ~3000-4000 zł z nowych rowerów warto szukać czegoś poza Feltem i Eskerem? Może Kellys Soot? Co jest najbardziej rozsądnym wyborem w tym przedziale cenowym? Patrzyłem jeszcze na rynek rowerów używanych w Warszawie. W granicach ~3000 zł jest używany Romet Boreas 2, ale też np. taki Giant – https://www.olx.pl/d/oferta/giant-toughroad-slr-gx-o-CID767-ID14PzMy.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1 Na pierwszy rzut oka laika wygląda fajnie. Czy warto się nim zainteresować? Cytuj
TheJW Napisano Poniedziałek o 18:31 Napisano Poniedziałek o 18:31 Następny który się naczytał jakie to gravele są wspaniałe... Widzę, że sam nie wiesz, czego potrzebujesz, więc kup sobie po prostu dobry rower crossowy. 2 Cytuj
Mihau_ Napisano Poniedziałek o 18:33 Napisano Poniedziałek o 18:33 3 godziny temu, spinner napisał: i szukam roweru, na którym będę jeździć na rekreacyjne przejażdżki w granicach 50-80 kilometrów w okolicach Warszawy, więc raczej po płaskim terenie, z rzadka wybierając się np. w Karkonosze czy Bieszczady. Skłaniam się ku szosie, bo zdecydowanie częściej będę jeździć po asfalcie, ale jeśli jest fajny gravel w tym budżecie, też przyjmę, bo żona lubi jeździć po szutrze/lesie, a tam na szosie mogą być ciężary. Szosa to nie jest rower dla ludzi, którzy chcą się toczyć "rekreacyjnie" 1 Cytuj
szajbna Napisano Poniedziałek o 18:47 Napisano Poniedziałek o 18:47 @spinner śmiało kupuj co Ci się podoba, później zaglądnij tutaj i jeszcze do kilku wątków mniej więcej pod tytułem : -jak polepszyć komfort na szosie -jakie opony do szosy aby nie trzęsło -ból tyłka, karku, rąk itd. -jaki amortyzator do gravela i dużo podobnych które się tu przewijają, dla mnie hit to taki oksymoron "opony gravelowe na szose" Powodzenia 1 Cytuj
spinner Napisano Poniedziałek o 19:06 Autor Napisano Poniedziałek o 19:06 49 minut temu, spinner napisał: Czyli pewnie w moim przypadku skończy się na bardziej uniwersalnym gravelu. W granicach ~3000-4000 zł z nowych rowerów warto szukać czegoś poza Feltem i Eskerem? Może Kellys Soot? Co jest najbardziej rozsądnym wyborem w tym przedziale cenowym? Patrzyłem jeszcze na rynek rowerów używanych w Warszawie. W granicach ~3000 zł jest używany Romet Boreas 2, ale też np. taki Giant – https://www.olx.pl/d/oferta/giant-toughroad-slr-gx-o-CID767-ID14PzMy.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1 Na pierwszy rzut oka laika wygląda fajnie. Czy warto się nim zainteresować? Ja jeździłem i na gravelach, i na szosach. Zdaje sobie sprawę z tego, jak się na nich jeździ i jaki może być dyskomfort. Wiem, na co się piszę, dlatego proszę o poradę ws. wyboru konkretnego modelu. Co z tego, co podrzuciłem wyżej, byłoby najlepszym rozwiązaniem? A może polecilibyście jakiś inny gravel w budżecie ~3000-4000 zł? Cytuj
Mihau_ Napisano Poniedziałek o 19:37 Napisano Poniedziałek o 19:37 Jeśli miałby być gravel to rozsądnym będzie dosypanie do budżetu i kupno za 5 rometa aspre 2, który ma już wszystko co dobry gravel powinien mieć, odpowiednią grupę napędową, sztywne osie i hydraulikę https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-romet-aspre-2-pd40772/?v_Id=223325 Cytuj
spinner Napisano Poniedziałek o 19:47 Autor Napisano Poniedziałek o 19:47 A mieszcząc się w budżecie, patrząc także na używki? Cytuj
zate Napisano Poniedziałek o 20:49 Napisano Poniedziałek o 20:49 (edytowane) Godzinę temu, Mihau_ napisał: (...) ma już wszystko co dobry gravel powinien mieć (...) sztywne osie (...) Sztywne osie to konieczność wymuszona przez użycie tarcz. To nie jest dodatkowa zaleta, to konsekwencja. Edytowane Poniedziałek o 20:51 przez zate Cytuj
Mihau_ Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu 10 godzin temu, spinner napisał: A mieszcząc się w budżecie, patrząc także na używki? To używki na grx, hydraulice i sztywnych osiach. Cytat Sztywne osie to konieczność wymuszona przez użycie tarcz. To nie jest dodatkowa zaleta, to konsekwencja. @zate skoro nie są zaletą to nic nie stoi na przeszkodzie żebyś kupił sobie rower na tarczach bez sztywnych osi 1 Cytuj
Miro1970 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu (edytowane) Ja nie mam sztywnych osi niestety, a mam tarcze. Hamulce działają ok, żadnego obierania. Sztywne osie są lepsze pod tarcze, co widzę po rowerze koleżanki, ale chyba to nie jest konieczność, skoro nadal wiele ram pod tarcze jest produkowanych w starym standardzie. Co do tej geometrii crossowej, chodzi o to, że rowery szosowe mają kąt główki w okolicach 73 stopni, a nawet więcej i odpowiedni do tego offset widelca. Za tym idzie bardzo mały trail, czyli rower jest bardzo reaktywny. Dodatkowo tylne widełki są krótkie, co potęguje tę reaktywność. To sprawia, że przy dużych prędkościach rower jest bardzo zwinny, a jednocześnie stabilny, choć jakby nerwowy. Trudno to wytłumaczyć na sucho, po prostu rowery szosowe lepiej się prowadzą przy bardzo szybkiej jeździe. Crossy I gravele takie bardziej terenowe zazwyczaj mają kąt główki w okolicach 71 i większy sporo trail i widełki dłuższe, co sprawia, że rower jest stabilniejszy przy niższych prędkościach i mniej nerwowy, i łatwiej się nim skręca przy wolnej jeździe, ale przy szybkiej jeździe robi się ospały i mało reaktywny. Ja nie mam dużego doświadczenia, tylko kilka rowerów w życiu miałem, ale tę różnicę od razu czuć, jak wsiądę na Surly z geo zbliżoną do szosowej, a potem na typowego crossa. Jeździłem też na turystycznym gravelu, to jest praktycznie identyczna jazda jak na crossie (nowoczesnym, że sztywnym widelcem), tylko kierownica inna. I gravel z powodu tej kierownicy daje po rękach i gorzej się nim kieruje. Plus jest jeden, że dłonie są naturalniej ułożone, poza tym nie ma żadnych zalet wg mnie wobec odpowiednio giętej płaskiej kiery z wewnętrznymi rogami. Jeden plus ma jednak jeszcze gravel - wygląd! Edytowane 23 godziny temu przez Miro1970 1 Cytuj
sadistik11 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 13 godzin temu, spinner napisał: A mieszcząc się w budżecie, patrząc także na używki? Aspre 2 śmiga ostatnio często na promocjach po 4099 zł 1 Cytuj
spinner Napisano 20 godzin temu Autor Napisano 20 godzin temu A jak oceniacie np. tę używkę? Ten Giant jest wart swojej ceny czy raczej muzeum? https://www.olx.pl/d/oferta/giant-toughroad-slr-gx-o-CID767-ID14PzMy.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1 Cytuj
Greg1 Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Ciężko ocenić bo nie ma dokładnych zdjęć np. kasety więc nie wiadomo czy napęd do wymiany. Gość pisze, że piasta z tyłu do wymiany więc zakup nowej plus koszt przeplecenia koła coś tam będzie kosztował, no chyba, że da się wymienić same łożyska. Gumowe osłony klamek można niedrogo na Ali kupić więc to nie jest problem. W tej cenie chyba można się skusić ale musiałby ktoś kto ma pojęcie o rowerach się mu przyjrzeć czy nie ma jakichś innych niedomagań Cytuj
clavdivs Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu 3 godziny temu, Mihau_ napisał: @zate skoro nie są zaletą to nic nie stoi na przeszkodzie żebyś kupił sobie rower na tarczach bez sztywnych osi Kolejna zmiana standardu, tak jak z wprowadzeniem mocowania pod hamulce FM. Takie to postarzanie produktu, a rowerzyści owczym pędem marketingu powtarzają jaki to nie cud. Cytuj
Mihau_ Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Na qr hamulce trzeba było na nowo ustawiać po wyjęciu koła, po przesiadce na sztywne osie nie trzeba już tego robić, cud, chyba uwierzę w te pustynne demony 2 Cytuj
clavdivs Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu To są bajki o ustawianiu zacisku po wyjęciu koła w qr. W przypadku sztywnych osi po wielu latach użytkowania, od ciągłego wyjmowania osi i dokręcaniu układ się wyrabia i jesli nie jeździsz w sterylnych warunkach dostaje się brud, zaczyna to powoli skrzypieć, to zmusza do praktyki czyszczenia. Wprowadzenie sztywnych osi na amortyzatorach wyraźnie poprawiło ich sztywność i tylko tu widzę tą zaletę. 1 Cytuj
Michal2008 Napisano 18 godzin temu Napisano 18 godzin temu no dokładnie, dobre bajki z tym ustawianiem hamulców po demontażu koła, albo kur ja mam takiego farta, że jak miałem taki rower, i za każdym razem po ponownym montażu było ok, ale może nie każdy jeszcze ogarnia qr 1 godzinę temu, spinner napisał: A jak oceniacie np. tę używkę? Ten Giant jest wart swojej ceny czy raczej muzeum? https://www.olx.pl/d/oferta/giant-toughroad-slr-gx-o-CID767-ID14PzMy.html?isPreviewActive=0&sliderIndex=1 nie głupi, ciekawe ile faktycznie jest do roboty i czy sam to ogarniesz czy serwis... cena niby jeszcze do negocjacji 1 Cytuj
smw44199 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu 2 godziny temu, Mihau_ napisał: Na qr hamulce trzeba było na nowo ustawiać po wyjęciu koła, po przesiadce na sztywne osie nie trzeba już tego robić, cud, chyba uwierzę w te pustynne demony Zaiste ciekawe przeżycia Cię spotkały 1 Cytuj
Mihau_ Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu No ja wiem, że wy wszyscy ciągle na wigry bo wszystko co pojawia się w rowerowym świecie to marketing Cytuj
marcesco Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu 3 godziny temu, spinner napisał: Ten Giant jest wart swojej ceny czy raczej muzeum? Typ dołożył baranek do crossa, musisz dobrze ocenić rozmiar. Cytuj
smw44199 Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu (edytowane) 8 minut temu, Mihau_ napisał: No ja wiem, że wy wszyscy ciągle na wigry bo wszystko co pojawia się w rowerowym świecie to marketing W Wigry też mi przedni hamulec ocierał nawet jak koła nie wymieniałem, może coś jest na rzeczy 🤣 Edytowane 16 godzin temu przez smw44199 Cytuj
Michal2008 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu ja w wigry mam już sztywne osie i ultegrę di2 wiec nie wiem, @Mihau_ który rocznik ramy masz? 1 Cytuj
wolek Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu 51 minut temu, marcesco napisał: Typ dołożył baranek do crossa, musisz dobrze ocenić rozmiar. To fabrycznie z barankiem było dostępne, ale midelowo to rok 2019 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.