ciesielos Napisano Poniedziałek o 11:25 Napisano Poniedziałek o 11:25 Cześć, Szukam gravela w zakresie 6k-8k pln. To ma być drugi rower (jako uzupełnienie szosy) - w celu rozszerzenia "mapy", jazdy w zimie i być może jakiś 2-3 dniowych wypadach z sakwami. Dla referencji odnośnie ramy moja obecna szosa to Cube Attain GTC rozmiar 60 (ma już dobre 8 lat, ale zakładam, że geometria się jakoś kosmicznie nie zmieniła do obecnych modeli) Najchętniej GRX - 1x11/1x12, 2x12. Rama aluminium (szosa już jest w karbonie, chcę, żeby gravel był jednak bardziej solidny z możliwością zapięcia sakw bez obaw) Mam około 198-200 cm wzrostu. Rozważam: Kellys Soot 70 (rama 59 cm) grx 1x11 https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kellys-soot-70-pd42882/?v_Id=231326 Cube Nuroad Race grx 2x12 https://allegro.pl/oferta/cube-nuroad-race-61cm-xl-grey-and-black-gravel-grx-580200-2x11-15663804205 "Wyglądowo" bardziej siedzi mi Cube (szukam czegoś w stonowanych kolorach: szary, czarny, biały, bordowy - powód może niekoniecznie bardzo poważny, ale chcę, żeby kolorystycznie to działało z ciuchami, z którymi mam na szosę). Z drugiej strony zastanawiam się czy ten napęd 2x12 nie będzie jednak bardziej awaryjny na szutrze? Z trzeciej strony wiem, że w zakresie między 2x12 a 1x11 jest jednak różnica i pytanie czy "pod górę" nie zabraknie trochę przełożenia. Kellys też zdecydowanie tańszy... Pomóżcie proszę - będę bardzo wdzięczny za wszelkie rady - także w kwestii geometrii ramy, bo nie mam w gravelach żadnego doświadczenia. Cytuj
Greg1 Napisano Poniedziałek o 12:21 Napisano Poniedziałek o 12:21 Mi osobiście akurat ten zielony Kellys się podoba - mam mtb Kellys Gate 30 bodajże z 2020 czy 2021 roku w takim kolorze. Ale ze względu na napęd wybrałbym Cube - jesteś przyzwyczajony do ciasnego stopniowania w szosie więc na pewno na plus będzie także "ciaśniejsze" stopniowanie 2x12 niż 1x11 w Kellysie. Nie zabraknie Ci też w Cube miękkich przełożeń pod górkę. Dlaczego napęd 2x12 mbyć bardziej awaryjny na szutrze? Chodzi o zapychanie się błotem przedniej przerzutki? Ja mam co prawda GRX 2x10 w swoim grawelu (Kellys Soot 50 w smutnym szarym kolorze) ale nigdy nic mi się nie zapchało. Faktem jest też, że nigdy nie jeździłem aż w tak ekstremalnych warunkach, żeby oblepiało wszystko błotem jak co niektórzy tutaj na forum... 1 Cytuj
ciesielos Napisano Poniedziałek o 13:57 Autor Napisano Poniedziałek o 13:57 Cytat Dlaczego napęd 2x12 mbyć bardziej awaryjny na szutrze? Chodzi o zapychanie się błotem przedniej przerzutki? Ja mam co prawda GRX 2x10 w swoim grawelu (Kellys Soot 50 w smutnym szarym kolorze) ale nigdy nic mi się nie zapchało. Faktem jest też, że nigdy nie jeździłem aż w tak ekstremalnych warunkach, żeby oblepiało wszystko błotem jak co niektórzy tutaj na forum... @Greg1 dokładnie - sporo tego pojawia się na forum. Argumenty, które podałeś jak najbardziej mają sens - dzięki. A jakieś spostrzeżenia w kontekście geometrii? Cytuj
Greg1 Napisano Poniedziałek o 14:11 Napisano Poniedziałek o 14:11 Na Nuroadzie jeździłem tylko chwilę po sklepie więc nie mam porównania ale sądząc z porównania geometrii ze strony Compare: 2023 Kellys Bikes Soot 50 L vs 2024 CUBE Bikes Nuroad Race L - Bike Insights wychodzi, że Cube będzie nawet bardziej rekreacyjny niż Kellys bo ma trochę wyżej główkę ramy, pozycja będzie dość wyprostowana (niestety nie ma w bazie danych geometrii Soota 70, myślę, że jest taki sam jak 50 tylko różnią się napędem). Ale z porównywarki geometrii wynika też, że Cube jest trochę dłuższy, co przy Twoim wzroście jest na plus. Ja w porównaniu z Tobą mam "tylko" 183 cm i będąc na granicy rozmiarów wybrałem większy, czyli L bo chciałem mieć wyżej mostek i bardziej wyprostowaną pozycję ale musiałem dać 2 cm krótszy mostek bo byłem za bardzo wyciągnięty 1 Cytuj
marcesco Napisano Poniedziałek o 14:57 Napisano Poniedziałek o 14:57 3 godziny temu, ciesielos napisał: Z drugiej strony zastanawiam się czy ten napęd 2x12 nie będzie jednak bardziej awaryjny na szutrze? Nie będzie. 1 Cytuj
Miro1970 Napisano wczoraj o 07:29 Napisano wczoraj o 07:29 18 godzin temu, Greg1 napisał: szosie więc na pewno na plus będzie także "ciaśniejsze" stopniowanie 2x12 niż 1x11 w Kellysie Jest odwrotnie. W szybszych przełożeniach 1x11 jest ciaśniejszy niż 2x12. Cytuj
marcesco Napisano wczoraj o 08:12 Napisano wczoraj o 08:12 Miałem rowery na 1x11, 1x12 a teraz 2x12. Oczywiście, że 2x12 jest "ciaśniejszy". Kaseta do 1x11: 11-13-15-17-19-21-24-27-31-35-40 Kaseta do 2x12: 11-12-13-14-15-17-19-21-24-27-30-34 Cytuj
leejoonidas Napisano wczoraj o 09:14 Napisano wczoraj o 09:14 Jest jeszcze kaseta 11s, 11-36 SUNRACE CSMS8 11-12-13-15-17-19-21-24-28-32-36T Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 09:29 Napisano wczoraj o 09:29 No ale z tą kasetą i korbą 40T a więc z najlżejszym przełożeniem 40/36 to raczej odpowiedź na pytanie: 22 godziny temu, ciesielos napisał: czy "pod górę" nie zabraknie trochę przełożenia będzie brzmiała: tak, zabraknie Cytuj
leejoonidas Napisano wczoraj o 09:48 Napisano wczoraj o 09:48 Koniecznie musi być 40T z przodu? Cytuj
clavdivs Napisano wczoraj o 09:50 Napisano wczoraj o 09:50 (edytowane) 22 godziny temu, ciesielos napisał: Mam około 198-200 cm wzrostu. Twój wzrost będzie problemem. Duże ramy nie są zbyt popularne. Kellys soot 59cm jak dla mnie będzie zbyt mały. 22 godziny temu, ciesielos napisał: Z drugiej strony zastanawiam się czy ten napęd 2x12 nie będzie jednak bardziej awaryjny na szutrze? Z trzeciej strony wiem, że w zakresie między 2x12 a 1x11 jest jednak różnica i pytanie czy "pod górę" nie zabraknie trochę przełożenia. Jak masz nawet troszkę przyzwoitą kondycję wystarczy przełożenie 1:1. Przy napędzie 2x zaczyna wkurzać ciągła zmian przednią przerzutką i trymowanie, do jazdy gravelowej 1xx taki przyjemniejszy. Edytowane wczoraj o 09:50 przez clavdivs Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 10:07 Napisano wczoraj o 10:07 15 minut temu, leejoonidas napisał: Koniecznie musi być 40T z przodu? Przypominam, że piszemy o grawelach a nie o mtb. Zresztą, nawet w mtb ludzie więcej jeżdżący po płaskim i lekkim terenie chcą wkładać coś więcej niż fabryczne 30 czy 32T ale niestety często konstrukcja ram nie pozwala na więcej, nawet na 34T już nie mówiąc o 36T, a Ty chcesz do grawela, który z założenia ma być szybki na płaskim i twardym, wsadzić korbę rodem z mtb. A później ludzie płaczą, że na płaskim brakuje im prędkości i że szybko zajeżdżają najmniejsze koronki... Cytuj
leejoonidas Napisano wczoraj o 10:29 Napisano wczoraj o 10:29 (edytowane) Jakieś insynuacje tutaj próbujesz wysnuwać bo nic o korbie MTB nie wspominałem, a do szybkiej jazdy nie jest potrzebna duża zębatka z przodu nawet taka 40T, bo na 36T wyciągam bez trudu na przełaju 40km/h. Edytowane wczoraj o 10:33 przez leejoonidas Cytuj
ciesielos Napisano wczoraj o 14:37 Autor Napisano wczoraj o 14:37 4 godziny temu, clavdivs napisał: Twój wzrost będzie problemem. Duże ramy nie są zbyt popularne. Kellys soot 59cm jak dla mnie będzie zbyt mały. Ok, a jaki masz wzrost? Jeśli chodzi o Cube to raczej jestem spokojny o ramę, bo tak jak pisałem mam szosę w rozmiarze "60" i jest idealna. Oprócz wspomnianych Soot 70 i Cube Nuroad Race patrzyłem jeszcze na Sensa Modena Gravel GRX w rozmiarze 59 cm - tylko tam jestem na końcówce rozmiarówki... https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-sensa-modena-grx-pd40257/?srsltid=AfmBOoooU2DR9D1b8gMFbsEpXrLqAkO_XFYTKRWaC74ImYK9dyyyj5xP Jeśli chodzi o przerzutki - dzięki wszystkim za opinie i merytoryczne wpisy. Myślę, że złapałem jaka jest różnica i że każda opcja ma swoje + i - Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.