Kacperxyz Napisano Niedziela o 13:25 Napisano Niedziela o 13:25 Cześć wszystkim! Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego roweru szosowego i trafiłem na ofertę na OLX, która wydaje mi się bardzo interesująca. Rower wygląda na zadbany, a cena jest przystępna, ale nie mam doświadczenia w zakupie używanych szosówek, więc wolałbym upewnić się, czy to dobra opcja. Link do ogłoszenia: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-romet-huragan-4-CID767-ID13PFLV.html Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu roweru? Czy model, osprzęt i cena wyglądają rozsądnie? Może ktoś miał doświadczenia z tym konkretnym modelem i może się podzielić opinią? Będę wdzięczny za wszelkie rady! 🚴♂️ Cytuj
Greg1 Napisano Poniedziałek o 07:29 Napisano Poniedziałek o 07:29 Całkiem spoko oferta, jeśli jeszcze utargujesz stówkę i zapłacisz równe 2000 zł to będzie jeszcze lepiej. Tiagra jest bardzo przyzwoitym napędem, niezbyt też drogim w ewentualnym serwisie czy wymianie (oczywiście piszę tylko o kasecie, przerzutkach i łańcuchu, korba i klamkomanetki kosztują trochę więcej ale ich się nie wymienia zbyt często). Ja jesienią kupiłem sobie dla zabawy Krossa Vento 3.0 na Sorze i żeby zobaczyć czy mi się spodoba szosa (miałem już grawela i mtb) i jeśli miałbym wtedy w okolicy taką ofertę jak ten Huragan na Tiagrze to bym dołożył te 300 zł. Jak zawsze przy rowerach używanych musisz sprawdzić napęd czy nie jest zajechany (najlepiej poznać czy zębatki w kasecie nie są "rekinkami"), czy nie ma luzów (łożyska w główce ramy, w supporcie) czy koła kręcą się równo, czy nie są scentrowane, jak wchodzą biegi, czy zmiana jest płynna, w jakim stanie jest owijka, rama, klocki hamulcowe. Większość z tych żeczy, nawet jak coś tam delikatnie niedomaga można niedrogo wymienić czy wyregulować ale musisz to wyłapać i mieć jako kartę przetargową przy negocjacjach Cytuj
zate Napisano Poniedziałek o 21:13 Napisano Poniedziałek o 21:13 Rozmiarówka huraganów jest dziwna. Jeżeli masz ok. 180 cm wzrostu i będziesz miał jakiś sklep w pobliżu (huragany są dość popularne w sieci prorowery), to dla świętego spokoju przymierz w sklepie ramę 56cm. W Huraganie 2 2023 najsłabszymi rzeczami jakie mam są łańcuch i miękkie rawki (obręcze), ale da się z tym żyć - przy całości ceny nie mam co marudzić. P. S. Jak nie jesteś fanatykiem, to hamulce szczękowe i osie qr są bardzie wdzięczne na trasie, jak będziesz zmieniał pękniętą dętkę. A to masz w tej używce. Cytuj
Greg1 Napisano wczoraj o 07:13 Napisano wczoraj o 07:13 Cytat hamulce szczękowe i osie qr są bardzie wdzięczne na trasie, jak będziesz zmieniał pękniętą dętkę @zate mógłbyś rozwinąć swoją dość interesującą myśł? Jedną z zalet sztywnych osi jest właśnie to, że po zdjęciu koła jak je zakładaz ponownie zawsze trafia w to samo miejsce, nie ma możliwości, że przez przypadek, pośpiech (np. wymiana dętki w niekorzystnych warunkach pogodowych - dwa tygodnie temu tak miałem: +1 st. C, mżawka i waitr) zaciśniesz QR-em koło troszkę krzywo i że będzie ci biło czy obcierało o hamulce. Poza tym jak masz hamulce szczękowe to nie przeciśniesz przez nie napompowanej opony, musisz albo spóścić trochę powietrza albo rozsunąć je specjalną dźwigienką (która jest w hamulcach szosowych ale nie w v-brake). Przy hamulcach tarczowych nie musisz tego robić. Więc Twój wpis jest mówiąc delikatnie jakąś totalną bzdurą, no chyba, że o czymś nie wiem 1 1 Cytuj
zate Napisano wczoraj o 15:43 Napisano wczoraj o 15:43 (edytowane) @Greg1 mówisz, że od 1927 ludzie nie potrafili założyć kół i im zawsze biły po hamulcach? No dobra, nie wiem kiedy dokładnie użyto tego w kołach rowerowych, ale... https://bikerecyclery.com/1950s-campagnolo-gnutti-rear-quick-release-skewer-dogbone-frankenstein-1940s-1950s-flat-blade-exc/ Czyli niech będzie, że od lat 40-stych ubiegłego wieku koła waliły wszystkim po hamulcach aż do czasu przeniesienia tarcz, które np. świetnie się sprawdzały w motocyklach, do rowerów. Tak, trzymajmy się tego, że to ja tu wypisuję bzdury. Cytat Poza tym jak masz hamulce szczękowe to nie przeciśniesz przez nie napompowanej opony Również i Tobie nie odmawiam prawa do jazdy na grawelowych oponach w szosówce. Osie QR po prostu nie wytrzymają przeciążeń, które które generują tarcze. I nie przeszkadza mi, że uznajesz to za bzdurę. I rzeczywiście tarcze wymagają większej precyzji przy zakładaniu koła. Tak, też tydzień temu zmieniałem dętkę na trasie w nieco przyjemniejszej temperaturze. Zgadnij, ile imbusów musiałem wieźć ze sobą tylko dlatego, że chciałem nakręcić parę (-dziesiąt) kilometrów. Edytowane wczoraj o 15:43 przez zate 1 Cytuj
Mihau_ Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Cytat Również i Tobie nie odmawiam prawa do jazdy na grawelowych oponach w szosówce. Przez szczęki shimano niektóre 28c nie przechodzą. Cytuj
zate Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu Cytat Przez szczęki shimano niektóre 28c nie przechodzą. Kupiłeś rower za 2,5K. Dokupujesz do niego nie jakiś element hamulców - tłoczek, uszczelkę, albo jakąś podkładkę, których jest trochę rodzajów, i się nie mylisz. Nie mylisz też płynu do hamulców, bo też jest więcej rodzajów (w jakimś wątku odnotowałem nawet dyskusję o zgodności dot 3.1 z 5). Nic z tych rzeczy. Ty kupujesz rower szosowy i kupujesz do niego najbardziej niektórą oponę 28c za 50PLN właśnie po to, byś nie mógł jej założyć i mógł nabić posta. Masz prawo. Powodzenia! Strade Bianche to nie mój poziom. Krajowe dziurawe drogi i 25c zupełnie stykają. Mi. Ty rób, co chcesz. P.S.622/14 anyone? 1 Cytuj
Mihau_ Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 59 minut temu, zate napisał: Kupiłeś rower za 2,5K Nie kupiłem. Godzinę temu, zate napisał: Dokupujesz do niego nie jakiś element hamulców - tłoczek, uszczelkę, albo jakąś podkładkę, których jest trochę rodzajów, i się nie mylisz Potrafię czytać i korzystać z dokumentacji technicznej więc się nie mylę ani nie kupuję niewłaściwych części, nigdy. Godzinę temu, zate napisał: Nie mylisz też płynu do hamulców, bo też jest więcej rodzajów (w jakimś wątku odnotowałem nawet dyskusję o zgodności dot 3.1 z 5). Nic z tych rzeczy. Shimano będące absolutnym liderem rynku działa na oleju mineralnym, nie widzę problemu. Poza tym dokumentacja techniczna wszystko ci powie. Godzinę temu, zate napisał: Ty kupujesz rower szosowy i kupujesz do niego najbardziej niektórą oponę 28c za 50PLN właśnie po to, byś nie mógł jej założyć i mógł nabić posta. Masz prawo. Powodzenia! Jeśli ultrasport, chyba najpopularniejsza opona szosowa w tym kraju, w najpopularniejszym rozmiarze 28c jest dla ciebie "najbardziej niektóra" to wyłącznie twój problem. Cytuj
zate Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu @Kacperxyz chce kupić szosę za 2,5k. Pomyliłeś wątki @Mihau_. Cytuj
kaido2 Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu (edytowane) 18 godzin temu, zate napisał: Również i Tobie nie odmawiam prawa do jazdy na grawelowych oponach w szosówce. Etrto 622x13, 700x23 wchodzi ciasno przy typowych dual pivot Shimano, dlatego jest z boku dźwignia luzująca naciąg. Etrto 622x19, 700x23 nie ma problem 18 godzin temu, zate napisał: @Greg1 mówisz, że od 1927 ludzie nie potrafili założyć kół i im zawsze biły po hamulcach? Nie wychylał bym się tak, bo kiedyś nadejdzie ten moment, że źle zaciśniesz koło, no chyba , że migusiem wskoczysz na trenażer i będziesz oglądał deszczu za oknem Edytowane 6 godzin temu przez kaido2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.