Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć wszystkim!

Przymierzam się do zakupu swojego pierwszego roweru szosowego i trafiłem na ofertę na OLX, która wydaje mi się bardzo interesująca. Rower wygląda na zadbany, a cena jest przystępna, ale nie mam doświadczenia w zakupie używanych szosówek, więc wolałbym upewnić się, czy to dobra opcja.

Link do ogłoszenia: https://www.olx.pl/d/oferta/rower-szosowy-romet-huragan-4-CID767-ID13PFLV.html

Na co zwrócić uwagę przy oglądaniu roweru? Czy model, osprzęt i cena wyglądają rozsądnie? Może ktoś miał doświadczenia z tym konkretnym modelem i może się podzielić opinią?

Będę wdzięczny za wszelkie rady! 🚴‍♂️

Napisano

Całkiem spoko oferta, jeśli jeszcze utargujesz stówkę i zapłacisz równe 2000 zł to będzie jeszcze lepiej. Tiagra jest bardzo przyzwoitym napędem, niezbyt też drogim w ewentualnym serwisie czy wymianie (oczywiście piszę tylko o kasecie, przerzutkach i łańcuchu, korba i klamkomanetki kosztują trochę więcej ale ich się nie wymienia zbyt często). Ja jesienią kupiłem sobie dla zabawy Krossa Vento 3.0 na Sorze i żeby zobaczyć czy mi się spodoba szosa (miałem już grawela i mtb)  i jeśli miałbym wtedy w okolicy taką ofertę jak ten Huragan na Tiagrze to bym dołożył te 300 zł. 

Jak zawsze przy rowerach używanych musisz sprawdzić napęd czy nie jest zajechany (najlepiej poznać czy zębatki w kasecie nie są "rekinkami"), czy nie ma luzów (łożyska w główce ramy, w supporcie) czy koła kręcą się równo, czy nie są scentrowane, jak wchodzą biegi, czy zmiana jest płynna, w jakim stanie jest owijka, rama, klocki hamulcowe. Większość z tych żeczy, nawet jak coś tam delikatnie niedomaga można niedrogo wymienić czy wyregulować ale musisz to wyłapać i mieć jako kartę przetargową przy negocjacjach

Napisano

Rozmiarówka huraganów jest dziwna. Jeżeli masz ok. 180 cm wzrostu i będziesz miał jakiś sklep w pobliżu (huragany są dość popularne w sieci prorowery), to dla świętego spokoju przymierz w sklepie ramę 56cm.

W Huraganie 2 2023 najsłabszymi rzeczami jakie mam są łańcuch i miękkie rawki (obręcze), ale da się z tym żyć - przy całości ceny nie mam co marudzić.
 

P. S. Jak nie jesteś fanatykiem, to hamulce szczękowe i osie qr są bardzie wdzięczne na trasie, jak będziesz zmieniał pękniętą dętkę. A to masz w tej używce. :D

Napisano
Cytat

hamulce szczękowe i osie qr są bardzie wdzięczne na trasie, jak będziesz zmieniał pękniętą dętkę

@zate mógłbyś rozwinąć swoją dość interesującą myśł? Jedną z zalet sztywnych osi jest właśnie to, że po zdjęciu koła jak je zakładaz ponownie zawsze trafia w to samo miejsce, nie ma możliwości, że przez przypadek, pośpiech (np. wymiana dętki w niekorzystnych warunkach pogodowych - dwa tygodnie temu tak miałem: +1 st. C, mżawka i waitr) zaciśniesz QR-em koło troszkę krzywo i że będzie ci biło czy obcierało o hamulce. Poza tym jak masz hamulce szczękowe to nie przeciśniesz przez nie napompowanej opony, musisz albo spóścić trochę powietrza albo rozsunąć je specjalną dźwigienką (która jest w hamulcach szosowych ale nie w v-brake). Przy hamulcach tarczowych nie musisz tego robić. Więc Twój wpis jest mówiąc delikatnie jakąś totalną bzdurą, no chyba, że o czymś nie wiem :)

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

@Greg1 mówisz, że od 1927 ludzie nie potrafili założyć kół i im zawsze biły po hamulcach?

No dobra, nie wiem kiedy dokładnie użyto tego w kołach rowerowych, ale...

https://bikerecyclery.com/1950s-campagnolo-gnutti-rear-quick-release-skewer-dogbone-frankenstein-1940s-1950s-flat-blade-exc/

Czyli niech będzie, że od lat 40-stych ubiegłego wieku koła waliły wszystkim po hamulcach aż do czasu przeniesienia tarcz, które np. świetnie się sprawdzały w motocyklach, do rowerów. Tak, trzymajmy się tego, że to ja tu wypisuję bzdury.

Cytat

Poza tym jak masz hamulce szczękowe to nie przeciśniesz przez nie napompowanej opony

Również i Tobie nie odmawiam prawa do jazdy na grawelowych oponach w szosówce.

Osie QR po prostu nie wytrzymają przeciążeń, które które generują tarcze. I nie przeszkadza mi, że uznajesz to za bzdurę. I rzeczywiście tarcze wymagają większej precyzji przy zakładaniu koła.

Tak, też tydzień temu zmieniałem dętkę na trasie w nieco przyjemniejszej temperaturze. Zgadnij, ile imbusów musiałem wieźć ze sobą tylko dlatego, że chciałem nakręcić parę (-dziesiąt) kilometrów.

Edytowane przez zate
  • Haha 1
Napisano
Cytat

Przez szczęki shimano niektóre 28c nie przechodzą.

Kupiłeś rower za 2,5K. Dokupujesz do niego nie jakiś element hamulców - tłoczek, uszczelkę, albo jakąś podkładkę, których jest trochę rodzajów, i się nie mylisz. Nie mylisz też płynu do hamulców, bo też jest więcej rodzajów (w jakimś wątku odnotowałem nawet dyskusję o zgodności  dot 3.1 z 5). Nic z tych rzeczy. Ty kupujesz rower szosowy i kupujesz do niego najbardziej niektórą oponę 28c za 50PLN właśnie po to, byś nie mógł jej założyć i mógł nabić posta. Masz prawo. Powodzenia!

Strade Bianche to nie mój poziom. Krajowe dziurawe drogi i 25c zupełnie stykają. Mi. Ty rób, co chcesz.

P.S.622/14 anyone?

  • Haha 1
Napisano
59 minut temu, zate napisał:

Kupiłeś rower za 2,5K

Nie kupiłem. 

Godzinę temu, zate napisał:

Dokupujesz do niego nie jakiś element hamulców - tłoczek, uszczelkę, albo jakąś podkładkę, których jest trochę rodzajów, i się nie mylisz

Potrafię czytać i korzystać z dokumentacji technicznej więc się nie mylę ani nie kupuję niewłaściwych części, nigdy.

Godzinę temu, zate napisał:

Nie mylisz też płynu do hamulców, bo też jest więcej rodzajów (w jakimś wątku odnotowałem nawet dyskusję o zgodności  dot 3.1 z 5). Nic z tych rzeczy.

Shimano będące absolutnym liderem rynku działa na oleju mineralnym, nie widzę problemu. Poza tym dokumentacja techniczna wszystko ci powie.

Godzinę temu, zate napisał:

Ty kupujesz rower szosowy i kupujesz do niego najbardziej niektórą oponę 28c za 50PLN właśnie po to, byś nie mógł jej założyć i mógł nabić posta. Masz prawo. Powodzenia!

Jeśli ultrasport, chyba najpopularniejsza opona szosowa w tym kraju, w najpopularniejszym rozmiarze 28c jest dla ciebie "najbardziej niektóra" to wyłącznie twój problem.

Napisano (edytowane)
18 godzin temu, zate napisał:

Również i Tobie nie odmawiam prawa do jazdy na grawelowych oponach w szosówce.

Etrto 622x13, 700x23 wchodzi ciasno przy typowych dual pivot Shimano, dlatego jest z boku dźwignia luzująca naciąg. Etrto 622x19, 700x23 nie ma problem ;)

 

18 godzin temu, zate napisał:

@Greg1 mówisz, że od 1927 ludzie nie potrafili założyć kół i im zawsze biły po hamulcach?

Nie wychylał bym się tak, bo kiedyś nadejdzie ten moment, że źle zaciśniesz  koło, no chyba , że migusiem wskoczysz na trenażer i będziesz oglądał deszczu za oknem  ;)

Edytowane przez kaido2

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...