nograv Napisano Piątek o 09:17 Napisano Piątek o 09:17 Może od początku. Zerwał mi się gwint do pedała w korbie, ale tak katastrofalnie. Wydaje mi się, że jest nie do odratowania (?) – zdjęcie. Idąc tym tokiem rozumowania kupiłem nową korbę na Ali, ale okazuje się, że to jakiś inny model. Iso-flow zamiast x-flow. Od miesiąca mój trening rowerowo-biegowy leży i kwiczy. Proszę o poradę jak to można szybko i ekonomicznie załatwić. Może ten gwint da się naprawić? Ile może kosztować taka naprawa (warszawa)? Rower jest zabytkowy i kupowałem na Ali, bo w PL już tej korby nigdzie nie mogłem znależć (w sumie i tak nie znalazłem) albo za jakieś aqbsurdalne kwoty. Cytuj
Eathan Napisano Piątek o 09:24 Napisano Piątek o 09:24 Bez problemu Ci to naprawią. Tutaj masz poradnik a jednocześnie to serwis zacnego forumowicza @Punkxtr I zdaje się to Warszawa tak jak potrzebujesz a jednocz 1 Cytuj
nograv Napisano Piątek o 09:51 Autor Napisano Piątek o 09:51 (edytowane) Dzięki za informacje. Skoro mam już nową korbe (ilość zębów ta sama), to może da się dokupić mechanizm do tej korby? Z tego co widzę, różnica jest tylko w mocowaniu. Oryginalnie jest kwadratowe. Nie mogę znależć. Jak sie fachowo nazywa ten wewnętrzny mechanizm? Koszt naprawy gwintu, to jaka to może być kwota? Widełki.. Dokłqdny model oryginalnej korby: - Korba Truvativ X-Flow 42/32/22 175 kwadrat Nowa: TRUVATIV ISOFLOW 42-32-22T 170 MM 12 gwint Edytowane Piątek o 09:57 przez nograv Cytuj
marvelo Napisano Piątek o 11:11 Napisano Piątek o 11:11 Ta nowa korba wymaga osi (wkładu suportu) tego typu: Wkład suportu TRUVATIV AM BB POWER SPLINE 113 /73 - POWER-SPLINE 113/68 - 16838771699 - Allegro.pl Cytuj
nograv Napisano Niedziela o 14:13 Autor Napisano Niedziela o 14:13 Ten wkład na 100% bdzie pasował? Zdjęcie roweru poniżej. Wyjdzie mi już poand 2 stówy w naprawę. Szkoda mi inwestowaćw ten zabytek. Już wolałbym te pieniądze włożyć w nową ramę pod większe koła. Ten wkład i korbę dam radę później zainstalować w jakiejś nowej ramie? Cytuj
marvelo Napisano Niedziela o 23:37 Napisano Niedziela o 23:37 Mocowanie korby na pewno jest w standardzie Power Spline, trzeba tylko dobrać odpowiednią długość osi suportu i szerokość wkładu (68 lub 73 mm). Gwint w ramie na pewno angielski. Co do długości osi to producent korby powinien podać taką informację. Cytuj
nograv Napisano Poniedziałek o 13:07 Autor Napisano Poniedziałek o 13:07 Nie było w ofercie żadnych dodatkowych inormacji dotyczącej specyfikacji technicznej do korby. Tytuł oferty: „FAS Power TRUVATEV 42-32-22 T 170 MM 108 118 ISIS 12 Thread 8 9 Speed Bicycle Chain Wheel Crank” i tyle. Nie wiem też, która szerokość wkładu jest odpowiednia. Rozumiem, że dowiem się tego demontując obecny wkład? Dopytam się chyba u producenta. T ostary model, ale powinni mieć te informacje. Cytuj
marvelo Napisano Poniedziałek o 23:02 Napisano Poniedziałek o 23:02 Jeśli stara korba była na kwadrat to długość osi nie musi się zgadzać z tą, która będzie odpowiednia dla nowej. Nawet w przypadku tego samego standardu mocowania, różne korby wymagają czasem różnych długości, bo to zależy od konstrukcji i tego, jak usytuowane jest gniazdo korby względem zębatek. Najlepiej właśnie dopytać producenta korby lub jakiegoś doświadczonego serwisanta, który miał do czynienia z tymi korbami. W sumie to mogłeś kupić coś tańszego na kwadrat (Shimano, Miranda mają wciąż modele z zębatkami 42/32/22), suport byłby tańszy i łatwiej dostępny. 1 Cytuj
nograv Napisano wczoraj o 10:06 Autor Napisano wczoraj o 10:06 Ehh.. No nie wiedziałem. Nigdy się napędem rowerów nie interesowałem. Napisałem do producenta między innymi. Okazało się, że mam też dokumetację korby. Zdjęcie. No żałuje, że przed kupnem nie poszukałem gdzieś dokładniejszej informacji. Najtaniej by wyszło, po prostu kupić narzynak gwintu i tą tulejke z dwustronnym gwintem. W sumie to, gdzie można te tulejki dokupić? A wiesz, czy da radę tą korbę i nowy wkład do niej później przełożyć do jakiejś ramy pod koła 28? Jest jakiś standard mocowania w ramie dla napędów? To jest bez sensu, że jest tyle różnych modeli i mocowań. Cytuj
Eathan Napisano wczoraj o 10:08 Napisano wczoraj o 10:08 (edytowane) @nograv szukaj pod hasłem helicoil. Możesz też iść w rozwiązania gotowe np. od Uniora => https://allegro.pl/oferta/narzedzie-do-naprawy-gwintow-w-pedalach-1695mb1-us-13752125645 Edytowane wczoraj o 10:10 przez Eathan 1 Cytuj
nograv Napisano wczoraj o 10:30 Autor Napisano wczoraj o 10:30 Dziękować. To będzie chyba najlepsze rozwiązanie. I na przyszłość się przyda. A tą korbę i pasujący wkład do niej da radę użyć do jakiejś nowej ramy, czy to już jakiś nieużywany standard? Cytuj
kaido2 Napisano wczoraj o 12:49 Napisano wczoraj o 12:49 Po co? Jeżeli rama ma mufę 68 to kupić suport na kwadrat za 3 dychy i założyć tą na kwadrat. Naprawa uszkodzonego gwintu to są grosze. Poszukać tylko serwisu który dysponuje frezem Uniora i zakupić odpowiedni wkład za 4-y dychy bodajże? Do 100 PLN powinien się zamknąć temat z reanimacją korby , podobnie z jej wymianą na kwadrat. Na przyszłość? A ile tych gwintów będzie robione? 2 w całym życiu? 1 Cytuj
nograv Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu Tak, mufa 68. Kolega nie doczytał, ale suport nie jest uszkodzony, tylko złą korbe kupiłem, nie na kawdrat. Cały ten rower jest wart może 400zł, więc czy naprawa gwintu za 100 to grosze? Może i tak. Dowiedziałem się czego się miałem dowiedzieć i dla mnie temat zamknięty. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.