Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mam rower Tariban RC500 zmieniłem w nich opony z fabrycznych 700x28 chyba na 700x25, ale stwierdziłem, że to nie jest jazda dla mnie. Za twardo się jeździ na tym rowerze. czy da się coś w tym kierunku aby na tym rowerze jeździło się bardziej komfortowo. Czy wymiana opon na grubsze 700x32 czy 700x40 coś coś da czy po prostu lepiej kupić nowy rower? Miałem kilka akcji, że przebiłem opony czy coś lub szybko mi powietrze schodziło z opon po jeździe. Po chodniku to się jeździ tym rowerem jak czołgiem. O jeździe na drogach polnych, gdzie jest piasek czy lesie można zapomnieć. Czy da się coś zrobić na tej ramie? Np założyć opony gravelowe czy coś by to dało? Jak uważacie? Szczerze nie zależy mi na dobrej jakości pójdę do dec i powiem aby mi zmienili opony na grubsze. Ja jeźdźę rzadko nie ma sensu dawać nalepszych opon. Te z dec wystarcza.

  • Haha 1
Napisano

A czego się spodziewałeś? Triban 500 to rower szosowy i nie służy do:

Cytat

O jeździe na drogach polnych, gdzie jest piasek czy lesie można zapomnieć

Maksymalne opony jakie tam wejdą to 700x36c ale i tak nie spowodują one, że nagle będzie mięciutko jak na fullu. Z Twojego wpisu wynika, że kupiłeś nieodpowiedi rower dla siebie. Jedynym rozwiązaniem wydaje się zmienić go na coś innego, np. na

Rower górski MTB Rockrider EXPL 540 29" ROCKRIDER | Decathlon

albo na:

Rower górski MTB Cross Country Rockrider Race 700 aluminiowa rama ROCKRIDER | Decathlon

albo nawet na:

Rower górski MTB XC Rockrider Race 100S 29" aluminiowa rama ROCKRIDER | Decathlon

  • +1 pomógł 1
Napisano

Wiem , że nie ma się czego spodziewać, bo to rower szosowy, ale pewnie można myślę zmianą opon na grubsze polepszyć jazdę, że nie będzie tak twardo.  Nie oczekuje cudów przecież to rower szosowy. Z tym rowerem górskim to raczej nie , głównie jeźdzę po asfalcie, napisałem tylko że nie da się jeżdzić tym rowerem po lesie czy drogach polnych na fabrycznych oponach. 

Napisano

Rower szosowy nie służy do jazdy po lesie . Chyba ,że przez las leci asfalcik.  Kupiłeś  rower   nie adekwatny do Twoich zastosowań.  Zmiana opony na parę milimetrów bardziej mięsistą nic Tobie nie da.

Napisano

Dzięki za radę, ale cena tego mostka Shockstop, że za to można rower kupić więc raczej nie skorzystam. Co do opon i ciśnienia jak poprzednicy więc weżnę to pod uwagę. 

Napisano (edytowane)

Zamiast od razu wymieniać owijkę na grubszą możesz też po prostu nawinąć dodtkową na tą co już masz. Ewentualnie, jak już będziesz wymieniał to pod owijkę możesz dać wkładki żelowe.

W dniu 5.03.2025 o 11:38, Rapero7000 napisał:

Jak możesz podeślij z ali o jakich mostkach mówisz.

Tu jest jakiś przykładowy, nie mam jakichś polecanych, po prostu wpisz w Ali w wyszukiwarkę hasło typu mostek rowerowy amortyzowany czy coś w tym stylu i wybierz ten co ma najwięcej opinii czy sprzedanych

MEROCA rowerowy wspornik amortyzatora z czterema ogniwami 31.8*90MM stop aluminium XC Grave Road Mountain Bike Risers wsporniki zawieszenia - AliExpress 18

Edytowane przez Greg1
Napisano
18 godzin temu, Wojcio napisał:

Grubsza owijka, sztyca amortyzowana, rękawiczki.

Dzięki za radę, ale ten rower nie ma kierownicy typu baranek, ale na prostą też można dać, ale nie widziałem żeby rowery z prostą kierownicą miały owijkę to bardziej się spotyka w rowerach z baranikiem.

Napisano (edytowane)

Te Esi Extra Chunki  https://www.centrumrowerowe.pl/gripy-esi-extra-chunky-pd12927/?srsltid=AfmBOoolujS4bY8VQd-ttzQfCWb4mt9P2Q5nBGHt-7-hrC0t3atkSeeF  to czym się różnią od takich z taniego roweru stacjonarnego, na którym nie wykonuje się żadnych manewrów podczas jazdy, a jakie próbowałem zastosować u siebie i się przekonałem z jakim skutkiem. Jeśli to jest ten rower: https://www.decathlon.pl/p/rower-szosowy-triban-rc500-flatbar-sora-prowheel/_/R-p-345067?mc=8788520&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-marki-pasji-css&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIqdqKkvj3iwMVomSRBR1DpgC-EAQYASABEgI2YfD_BwE  to miałbym pytanie, jakie odczucia z jazdy z takmi rogami, czy jednak nie za krótkie, albo jak to złapać. Oraz trzecie: komfort od amortyzowanej sztycy, a obciążenie na szprychy, może też łożyska?

Edytowane przez Stefcshg
Napisano

Trochę nie rozumiem pytania, nie wiem co jest montowane w tanich rowerach stacjonarnych i co próbowałeś u siebie montować. Gripy Esi Extra Chunki są to gripy wykonane z takiej jakby mocno zbitej pianki, nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć a w tanich rowerach przeważnie są jakieś twarde, plastikowe czy gumowe chwyty. Takie rogi pozwalają na zmianę ułożenia rąk przy dłuższej jeździe, nie potrzebujesz żeby były długie, takie krótkie są wystarczające. Jaki negatywny wpływ może mieć amortyzowana sztyca na szprychy i łożyska? Raczej jak już to ma pozytywny bo nie ma sztywnego "bicia" powodowanego Twoim nieresponsywnym, sztywnym ciałem (wyobraź sobie worek ziemniaków na przyczepce nieamortyzowanej i amortyzowanej)

Napisano

Dłuższe rogi są wygodniejsze niż krótkie, ot po prostu powinny być takie, żeby dało się całą dłonią chwycić. 

Raz, że daje to drugi chwyt przy dłuższej jeździe, a dwa podczas jazdy pod górę z jakiegoś powodu jedzie mi się wygodniej trzymając za rogi. Nie ma wtedy hamulców ale to jest nieistotne przy niskiej prędkości.

Napisano

Na jaki typ opony waszym zdaniem zmienić opony aby mimo wszystko jeździło się lekko, bo moim zdaniem dawanie do takiego roweru opony do roweru miejskiego czy trekingowe mija się z celem. Moim zdaniem wchodzę w grę zarówno opona do rowerów szosowych jak i gravelowych. Moim zdaniem opona do roweru gravelowego będzie wytrzymała.

Napisano

Dla rzadkiego używania, idiotodporne są właśnie opony Zafff szeroko i  bardziej turystyczne Marat 32 - te dają radę lepiej w piaseczku i w samym mieście, zniosą ciut niższe ciśnienie.... do takich opon używanych raz na dwa trzy tygodnie warto mieć dogodną stojącą pompkę z manometrem.  I nie siadać na rower bez "ciśnienia" optymalnie do wagi niskiego, ale nie za niskiego.

Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Greg1 napisał:

Trochę nie rozumiem pytania, nie wiem co jest montowane w tanich rowerach stacjonarnych i co próbowałeś u siebie montować. Gripy Esi Extra Chunki są to gripy wykonane z takiej jakby mocno zbitej pianki, nie wiem jak to inaczej wytłumaczyć a w tanich rowerach przeważnie są jakieś twarde, plastikowe czy gumowe chwyty. Takie rogi pozwalają na zmianę ułożenia rąk przy dłuższej jeździe, nie potrzebujesz żeby były długie, takie krótkie są wystarczające. Jaki negatywny wpływ może mieć amortyzowana sztyca na szprychy i łożyska? Raczej jak już to ma pozytywny bo nie ma sztywnego "bicia" powodowanego Twoim nieresponsywnym, sztywnym ciałem (wyobraź sobie worek ziemniaków na przyczepce nieamortyzowanej i amortyzowanej)

Takiej sztycy nie wypróbuję, bo cena, ale z tego co gdzieś tam widziałem chyba rzeczywiście ok. Co do chwytów, to miałem na myśli jak się zachowują jak popada na nie deszcz, nie bez powodu niektóre są przykręcane. Te od roweru stacjonarnego sprawiały dobre wrażenie, ale po bardzo krótkim czasie się wygniotły i przestały w ogóle nadawać się do jazdy, plus to co robił z nimi deszcz. Próbowałem różnych, z tych bardziej miękkich Dartmoor, z lamelkami, ale są takie też innych producentów, tamte też nie przykręcane, raczej bardzo szerokie i grube, dało się jeździć z nimi bez rękawiczek, zaś w rękawiczkach żelowych twardsze chwyty to bez większej różnicy. Przy krótkich rogach chyba znaczenie ma szerokość kierownicy, też próbowałem, bez powodzenia, ale też kąt kierownicy (?). Dłuższe rogi też mają różną geometrię, można eksperymentować, było wspominane gdzieś na forum, że te dłuższe mogą poniekąd tworzyć coś jakby namiastkę lemondki. Podobno niektórzy oklejają owijką - ale nie wiem jak to się zachowuje w czasie deszczu, tutaj także kąt nachylenia względem podłoża, ale i kąt w poziomie, zależnie od potrzeb, nawet powiedziałbym, że od planowanej trasy.

Edytowane przez Stefcshg
Napisano

Ja mam rogi w każdym rowerze i zwykle owinięte właśnie owijką. Na zdjęciu poniżej takie lekko zagięte, ale jeszcze nie najdłuższe. Mimo wszystko już dają kolejny, dodatkowy chwyt.

image.thumb.jpeg.cc17ddd85fc4b1339eb53a479ab99cb8.jpeg

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...