Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć Wszystkim, 

Z racji że jestem świeżakiem rowerowym a załapałem bakcyla na jazdę na rowerze to przyszedłem do was prosić o pomoc :D 

Planuje kupić mój pierwszy rower Gravel do 7000 PLN, od dłuższego czasu przeglądam sklepy internetowe, recenzje na YT, Allegro itd. i już głowa się mocno grzeje co wybrać :)

Dotąd jeździłem na MTB jako dzieciak, później miałem długą przerwę od jazdy na rowerze i w ubiegłym roku zakupiłem Kross-a Hexagon 3.0 żeby zobaczyć czy w ogóle załapę zajawkę na rower a teraz przyszedł czas na zmianę na coś lepszego i w sumie nie wiem od czego zacząć zakup. Planuje trasy 100+ km więc dobrze jakby pozycja była jak najbardziej wygodna, fajnym dodatkiem byłoby żeby było jak najwięcej punktów montażowych i to aby rower był jak najbardziej przystosowany do dalszych modyfikacji. Zależy mi aby wybrać z tych rowerów najlepszy kompromis jakości do ceny, może ktoś coś wrzuci od siebie jako propozycję. Mam 173 cm wzrostu i tak wiem że każdy rower ma inną geometrię i ciężko będzie powiedzieć co dla mnie będzie najlepsze dlatego też przed samym zakupem będę się chciał przymierzyć do roweru :) No i najważniejsze rower będzie użytkowany 80% asfalt. 

 

Rowerami które gdzieś wypatrzałem są: 

Lapierre CROSSHILL 5.0 R.50M GRX RX810

Rower Gravel Lapierre CROSSHILL 5.0 R.50M GRX RX810 - LCCNA500 - 16870558797 - Allegro.pl

 

Rower Rondo Ruut AL 2 2x

ROWER GRAVEL Rower Rondo Ruut AL 2 2x - RD4RUA221M1316I - 16755397377 - Allegro.pl

 

Kross ESKER 6.0 GRX

Rower gravel Kross ESKER 6.0 GRX rama M 20" koło 28 " czarny grafit - KREK6Z28X20M004224 - 17268810884 - Allegro.pl

 

Trek Checkpoint ALR 3

Rower gravel Trek Checkpoint ALR 3 - Sprint-Rowery.pl

 

Polygon Path X5

Rower gravel Polygon Path X5 - Sprint-Rowery.pl

 

Z góry dzięki za pomoc :)

Edytowane przez piotrek2496
Napisano

Było tu mnóstwo podobnych tematów - mam nadzieję, że je z grubsza przejrzałeś i mniej więcej wiesz o co pytać, chociaż patrząc na linki nie jestem do końca przekonany :)

W zakładanym budżecie na pewno można mieć rower, który ma karbonowy widelec, hydrauliczne hamulce i napęd co najmniej GRX 2x11 a nawet 2x12 (tutaj niektórzy twierdzą, że 2x12 to już zbyt małe odstępy między zębatkami, coś się zapycha, coś się klinuje, itp., itd. ale za to "rogi" są dopasowane do kierownic z flarą). Trek ma mechaniczne hamulce i napęd Sora 2x9 (szosowy napęd niskiej grupy) co w tej cenie jest jakimś absurdem. Polygon ma szosowy napęd Shimano 105 (tylna przerzutka bez sprzęgła, obija ramę na wertepach) z jakąś pozagrupową korbą od Praxisa. Rondo ma napęd GRX 2x10, a jak już napisałem wcześniej, w tym budżecie można już mieć 2x11 a nawet 2x12. Esker 6.0 jest często tu polecany ale szukałbym nowej wersji (która też występuje z napędem GRX 2x12) bo ta co wkleiłeś to jest poprzednia wersja (nowa ma inną ramę, bez tego garba, z niżej zamontowanym tylnym trójkątem). Laoierre wygląda logicznie, pełny napęd GRX 2x11 łącznie z korbą, chociaż nie rozumiem opisu bo piszą:

1.JPG.dba1c0084fa8e0069e2e6da0cc8ff2df.JPG

a chwilę później, że jednak są sztywne osie, a raczej "przezroczyste" :) :

2.JPG.67dfe2707ce50e31bc49aceeb258aed8.JPG

chociaż do zakupu najbardziej przekonuje:

3.JPG.ecb848ecc8645bee1958a8f06a23dac1.JPG

no i fabryczna sztyca siodełka z dropperem.

Do listy dorzuciłbym dwa rowery na GRX-ie 2x12, które można znaleźć w zakładanym budżecie, tj. Sensa Modena/Romagna Gravel GRX 2x12 (i może ewntualnie Sensa Romagna Gravel GRX 2x11) oraz Fuji Jari 1.1 (ten ma co prawda korbę FSA ale za to mnóstwo punktów montażowych)

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Obadaj jeszcze giant revolta 1...rower praktycznie kompletny. Z ewentualnych upgradów to można wymienić opony na lżejsze i lepiej toczące się oraz sztycę na karbonową, która lepiej amortyzuje drgania (sprawdzone u mnie). Z grubszego upgradu koła do zmiany- w każdym sprzęcie w tej grupie cenowej koła są raczej budżetowe o czym warto pamiętać. Geometria raczej stonowana. W teorii m-ka powinna być oki. Po sklepach dobre promki potrafią chodzić.

https://www.giant-bicycles.com/pl/revolt-1

Napisano

@nossy Pisałem, że w tym budżecie można mieć już GRX-a 2x11 a nawet 2x12 a ten Giant nie dość, że ma podstawowego GRX-a 2x10 to jeszcze korbę FSA i przednią przerzutkę Tiagry. Nie jestem przekonany, że to "rower praktycznie kompletny"... 

  • +1 pomógł 2
Napisano

Fajnie, że pisałeś...ale to rower dla autora. On wybiera, a przede wszystkim przymierza się do tego co mu pasuje. Rowerów zjeździłem sporo i jakoś nigdy nie kupiłem tego co miało najlepszą relacją ceny do osprzętu, a to na czym czułem się dobrze. Nikt nie mówi, że ma to kupować. Tak jak napisałem bywa w dobrych promkach na sklepach stąd został wrzucony. Szczerze wybierając ze wszystkich opcji to wolałbym mieć napęd 2x10 w gravelu, ale na ramie karbonowej tak więc ze wszystkich ww sprzętów propozycja @Mihau_ dla mnie wydałby się najlepsza...dla mnie nie znaczy, ale dla autoa.

8 minut temu, panSocjolog napisał:

a to w ogóle jest sens brać gravela?

dobre pytanie...z jednej strony brałbym road+ przy takich założeniach, ale z drugiej strony trudno o road+ z punktami montażowymi (na szybko to mi canyon endurance przychodzi do głowy, a tam 35c gładki to chyba max, dla przykładu w contendzie ar 38c na bieżniku wchodzi, ale brak punktów montażowych).

Napisano

Przede wszystkim jest to już budżet przy którym można trochę pogrymasić. Więc w żadne wynalazki bym się bawił tylko kupił rower na kompletnej grupie GRX lub równoważnej SRAM-a.

Po drugie musisz sobie odpowiedzieć na pytanie czy chcesz napęd 1x czy 2x. 2x daje Ci teoretycznie lepsze stopniowanie. Napisałem teoretycznie bo w praktyce dużo zależy od prędkości z jakimi jeździsz. Jeżeli poruszasz się w zakresie 20-30 km/h to wcale tak dużo lepiej nie jest w porównaniu do 1x bo sporą część kasety będziesz wykorzystywał jedynie na zjazdach. Na końcu obrazek na którym najczęściej używany zakres zaznaczyłem na zielono. Czerwona obwódka to te przełożenia które będą aktywne tylko na zjazdach.

Po trzecie. Kształt klamkomanetek 12s jest dostosowany do kierownic z flarą. W przypadku jazd po 30-50 km ma to niewielkie znaczenie. Ale jak często będziesz robił trasy 100+ to jest odczuwalnie wygodniej. Więc może warto odrobinę dopłacić do 12-tu biegów. Natomiast na pewno warto jeżeli chciałbyś napęd 1x.

 

image.thumb.jpeg.4adffe0d84d36c49874696de7e4acd44.jpeg

Napisano
53 minuty temu, nossy napisał:

Szczerze wybierając ze wszystkich opcji to wolałbym mieć napęd 2x10 w gravelu, ale na ramie karbonowej tak więc ze wszystkich ww sprzętów propozycja @Mihau_ dla mnie wydałby się najlepsza

ale autor chciał 

4 godziny temu, piotrek2496 napisał:

żeby było jak najwięcej punktów montażowych

czego w tym karbonowym Kellysie niestety nie ma

Napisano

Ale co by "autor chciał" bo nie wiem jak do tego cytatu ma się to stwierdzenie?

Nie przekręcaj, autor napisał cyt.: " fajnym dodatkiem byłoby żeby było jak najwięcej punktów montażowych".  Czyli dodatkowy atut ,a nie wymóg.

Kolega dostaje szereg rad i propozycji, z których coś wyciągnie, albo wyrzuci je do kosza. Tyle.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...