Mod Team KrissDeValnor Napisano 3 Marca Mod Team Napisano 3 Marca Jeżeli mają być opony 2.4", to lepiej celować w obręcze 30 mm - dla mnie 25 mm jest pod max 2.25". 2 Cytuj
Rafał87 Napisano 3 Marca Napisano 3 Marca Obręcze tomcat 29cali mają zaniżoną wagę katalogową, moje ważyły 545g i druga 547g jak by kogoś to ciekawiło. 3 Cytuj
chudzinki Napisano 4 Marca Autor Napisano 4 Marca (edytowane) 20 godzin temu, Dokumosa napisał: Mam 2 komplety kół na obręczach dartmoor tomcat (jedne zaplotłem na novatecach D791/2 a drugie na dt350 classic). Pod względem masy wychodzi to podobnie do XR1700 ale 3mm szersze i połowę tańsze. A ile dokładnie ważą? Edytowane 4 Marca przez chudzinki Cytuj
leejoonidas Napisano 4 Marca Napisano 4 Marca 12 godzin temu, Rafał87 napisał: Obręcze tomcat 29cali mają zaniżoną wagę katalogową, moje ważyły 545g i druga 547g jak by kogoś to ciekawiło. Chyba Twoja waga coś zawyża bo tych obręczy przeszło trochę przez moje ręce i prawie każda po zważeniu mieściła się w wadze 490-500 gramów 2 Cytuj
chudzinki Napisano 4 Marca Autor Napisano 4 Marca (edytowane) Hmmm... A może ktoś z Was (nie będę wymieniał nicków 🙂) zrobiłby mi kółka (oczywiście w pełni odpłatnie) na tych obręczach Tomcat i jakiś lekkich piastach (może proponowany Goldix)? Edytowane 4 Marca przez chudzinki Cytuj
Dokumosa Napisano 4 Marca Napisano 4 Marca 44 minuty temu, leejoonidas napisał: Chyba Twoja waga coś zawyża bo tych obręczy przeszło trochę przez moje ręce i prawie każda po zważeniu mieściła się w wadze 490-500 gramów W moim przypadku również się mieściły. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 4 Marca Napisano 4 Marca 14 minut temu, chudzinki napisał: Hmmm... A może ktoś z Was (nie będę wymieniał nicków 🙂) zrobiłby mi kółka (oczywiście w pełni odpłatnie) na tych obręczach Tomcat i jakiś lekkich piastach (może proponowany Goldix)? Jak Ci pasuje Kraków , to dam Ci namiary na gostka co bardzo dobrze plecie koła . I doradzi jakby co 1 Cytuj
chudzinki Napisano 4 Marca Autor Napisano 4 Marca @marcin_ostrów, jak pewny gość to daj proszę. Pogadam, zorientuję się ile taki interes w ogóle kosztuje 🙂. Cytuj
wolek Napisano 4 Marca Napisano 4 Marca 55 minut temu, chudzinki napisał: Hmmm... A może ktoś z Was (nie będę wymieniał nicków 🙂) zrobiłby mi kółka (oczywiście w pełni odpłatnie) na tych obręczach Tomcat i jakiś lekkich piastach (może proponowany Goldix)? Na forum ktoś pisał że piasty goldix mają inne bebenki niż dt swiss, od ztto do dt swiss pasują zamiennie. 1 Cytuj
Rafał87 Napisano 4 Marca Napisano 4 Marca (edytowane) @leejoonidas@Dokumosa Co do wagi to dla piasty Novatec NT-CLD791SB B15 CL wskazało taka jak katalogowa, tylna Shimano XT 12x148 369g też z tego co pamiętam nie różniło się znacząco od danych z sieci, tylko obręcze wykraczały sporo poza dane katalogowe. Edytowane 4 Marca przez Rafał87 3 Cytuj
chudzinki Napisano 5 Marca Autor Napisano 5 Marca A jest sens składać koła na piastach Goldix, obręczach Tomcat i szprychach Sapim Race 2-1/8-2 / Sapim Dlight 2-1.6-2 żeby zyskać ok. 100 g w stosunku do fabrycznych Fulcrum...? Mowa o tej samej kwocie, czyli 950-1000 zł. Cytuj
chudzinki Napisano 5 Marca Autor Napisano 5 Marca Ostatnie pytanie, bo dzisiaj mi uciekną jedne koła... Fulcrum Red Metal 5 czy NEWMEN Evolution A.30? 🙂 Cytuj
wr81 Napisano 5 Marca Napisano 5 Marca (edytowane) Tak łatwo to nie ma Ja tylko napiszę z perspektywy uzależnienia od konserwatywnego outletu że Fulcrum Red Metal 5 były tam najtaniej w newsletterze za 179 EUR czyli z wysyłką ok235-240 EUR. Tak więc za 950PLN od ręki to jest "uczciwa cena", o jakości się nie wypowiem. W tym Newmen Evolution A.30 brakuje mi tych literek SL... i cena wyższa od Fulcrumów o koszt porównywalny z zapasową piastą tylną (firmy trzeciej). Za to do Newmenów widać więcej części, bębenków itp (pytanie czy do tego konkretnego modelu). "Pewniak" XM1700 to jak pisałem najtaniej (piszę o dostępnych od ręki) chyba 1820PLN na olx + ew. różnica zakupu bębenka MS a sprzedaży XD.. P.S. Opony już wybrane? Edytowane 5 Marca przez wr81 1 Cytuj
chudzinki Napisano 5 Marca Autor Napisano 5 Marca @wr81, wrrrr 😃. XM1700, o ile cennik mają aktualny, jest za 1830 zł https://fitwheels.eu/kola-dt-swiss-350-xm-1700-29-1920g-p-446.html Tylko jak to zwykle bywa próbuję przyoszczędzić... Opony jeszcze nie, ale w tym temacie coś tam wiem, więc nie będzie problemu. Koła są dla mnie czarną magią... Cytuj
wr81 Napisano 5 Marca Napisano 5 Marca (edytowane) Hm to są chyba koła składane "odpowiadające XM1700" - piszą o obręczy XM481 która w detalu ma chyba naklejki z czerwoymi akcentami a na zdjęciu obręcze w wersji z kół systemowych pożeniona z piastą DT modelu detalicznego i to chyba nie najnowszego.. Mi w konfiguratorze w linku koła boostowe z ratchetem 36T (dopłata a w X1700 jest to w standardzie a tu albo podmieniają albo jakieś starsze piasty) wychodzi 2030PLN... za (moim zdaniem) składaki. Czy ten fitwheels to nie bikestacja - czyli polski "kontrowersyjny sklep"? Edytowane 5 Marca przez wr81 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano 5 Marca Napisano 5 Marca W oryginalnych XM1700 obręcze to 481 z innymi naklejkami . Piasty to poprzednie 350 ( nie exp ) , tak na moje oko. Ale ciężkie jakieś 1 Cytuj
KSikorski Napisano 5 Marca Napisano 5 Marca Fitwheels składa na "starej" generacji piast 350. Te miały ratchet 18T i fitwheels wymaga dopłaty do 36T. "Współczesne" 350tki mają ratchet 36T w standardzie. Oryginalne XM1700 w wersji 29 calowej teoretycznie ważą 1 887g. To nie są koła z kategorii lekkich, ale jedne z lżejszych z 4 kategorią. Mi składane odpowiedniki (piasty "nowe" 350, obręcze XM481, szprychy sapim race i nyple aluminiowe sapim polyax) ważą 1979g, choć już z taśmą: https://photos.app.goo.gl/LStRBAXUW43uvY1v5 1 Cytuj
Dokumosa Napisano 5 Marca Napisano 5 Marca 2 godziny temu, wr81 napisał: Hm to są chyba koła składane "odpowiadające XM1700" - piszą o obręczy XM481 która w detalu ma chyba naklejki z czerwoymi akcentami a na zdjęciu obręcze w wersji z kół systemowych pożeniona z piastą DT modelu detalicznego i to chyba nie najnowszego.. Mi w konfiguratorze w linku koła boostowe z ratchetem 36T (dopłata a w X1700 jest to w standardzie a tu albo podmieniają albo jakieś starsze piasty) wychodzi 2030PLN... za (moim zdaniem) składaki. Czy ten fitwheels to nie bikestacja - czyli polski "kontrowersyjny sklep"? Podmieniają ratchety na 18T. 1 godzinę temu, marcin_ostrów napisał: W oryginalnych XM1700 obręcze to 481 z innymi naklejkami . Piasty to poprzednie 350 ( nie exp ) , tak na moje oko. Ale ciężkie jakieś W xm1700 są współczesne 350tki. EXP to tylko 240. Przy kołach składanych róznice robi typ bębenka, nyple, standard mocowania tarcz, szprychy. W fabrycznych jest tylko CL, nyple alu squorx, szprychy competition. 1 Cytuj
chudzinki Napisano 5 Marca Autor Napisano 5 Marca Fulcrumy przepadły... Brak mi zdecydowania... Pewnie będę żałował 🙂. Zostaję bez kół, a Wy tu piszecie jakimś dziwnym językiem 😃. 1 Cytuj
wr81 Napisano Środa o 21:07 Napisano Środa o 21:07 5 godzin temu, Dokumosa napisał: Przy kołach składanych róznice robi typ bębenka, nyple, standard mocowania tarcz, szprychy. W fabrycznych jest tylko CL, nyple alu squorx, szprychy competition. W fabrycznych CL jest faktycznie w wersjach detalicznych (box), do koła z CL DT dołącza wtedy adapter CL/6 śrub. W wersjac OEM 6 śrub jak najbardziej występuje, posiadam takowe XM1700 (identyczne jak linkowałem na OLX) i X1900 - aktualne wypusty. 7 godzin temu, KSikorski napisał: Oryginalne XM1700 w wersji 29 calowej teoretycznie ważą 1 887g. To nie są koła z kategorii lekkich, ale jedne z lżejszych z 4 kategorią. Mi składane odpowiedniki (piasty "nowe" 350, obręcze XM481, szprychy sapim race i nyple aluminiowe sapim polyax) ważą 1979g, choć już z taśmą: XM1700 są fabrycznie z taśmą (i załączonym wentylkiem do tubeless) - nawet w wersjach OEM więc tutaj różnicy nie ma. Może w szrychach różnica, ale dość duża.. Masz zainstalowane te podkładki pod nyple które są często wspominane w kontekście kół DT? Jutro wieczorem jak wrócę do domu postaram się zważyć swoje.. 4 godziny temu, chudzinki napisał: Fulcrumy przepadły... Brak mi zdecydowania... Pewnie będę żałował 🙂. Zostaję bez kół, a Wy tu piszecie jakimś dziwnym językiem 😃. Nie ma co pdejmować pochopnych decyzji.. w końcu pierwszy rower wrócił do sklepu Przu okazji: Czy mount 7 zamleczył koła w Livie czy dali mleko w buteleczkach Giantowych? 1 Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 21:51 Napisano Środa o 21:51 No w OEMach robią jak sobie producent rowerów zażyczy. Mam komplet XR1700 z mocowaniem IS i w kolorystyce niewystępującej katalogowo. W każdym razie sama piasta pod IS jest naście gram cięższą od CL. Odnośnie kół składanych - gwarancja na obręcz ma wpisane, że nie obowiązuje jesli koło nie jest poskładane z wykorzystaneim dołączonych do obręczy nypli i podkładek. 1 Cytuj
marcin_ostrów Napisano Środa o 21:59 Napisano Środa o 21:59 7 godzin temu, Dokumosa napisał: W xm1700 są współczesne 350tki. EXP to tylko 240. No fakt , nowe 350 sa bez EXP . Pomerdało mi się Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.