Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)
20 godzin temu, Dokumosa napisał:

Mam 2 komplety kół na obręczach dartmoor tomcat (jedne zaplotłem na novatecach D791/2 a drugie na dt350 classic). Pod względem masy wychodzi to podobnie do XR1700 ale 3mm szersze i połowę tańsze.

A ile dokładnie ważą?

Edytowane przez chudzinki
Napisano
12 godzin temu, Rafał87 napisał:

Obręcze tomcat 29cali mają zaniżoną wagę katalogową, moje ważyły 545g i druga 547g jak by kogoś to ciekawiło.

Chyba Twoja  waga coś zawyża bo tych obręczy przeszło trochę przez moje ręce i prawie każda po zważeniu mieściła się w wadze 490-500 gramów

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)

Hmmm... A może ktoś z Was (nie będę wymieniał nicków 🙂) zrobiłby mi kółka (oczywiście w pełni odpłatnie) na tych obręczach Tomcat i jakiś lekkich piastach (może proponowany Goldix)?

Edytowane przez chudzinki
Napisano
44 minuty temu, leejoonidas napisał:

Chyba Twoja  waga coś zawyża bo tych obręczy przeszło trochę przez moje ręce i prawie każda po zważeniu mieściła się w wadze 490-500 gramów

W moim przypadku również się mieściły.

  • +1 pomógł 1
Napisano
14 minut temu, chudzinki napisał:

Hmmm... A może ktoś z Was (nie będę wymieniał nicków 🙂) zrobiłby mi kółka (oczywiście w pełni odpłatnie) na tych obręczach Tomcat i jakiś lekkich piastach (może proponowany Goldix)?

Jak Ci pasuje Kraków , to dam Ci namiary na gostka co bardzo dobrze plecie koła . I doradzi jakby co :) 

  • +1 pomógł 1
Napisano
55 minut temu, chudzinki napisał:

Hmmm... A może ktoś z Was (nie będę wymieniał nicków 🙂) zrobiłby mi kółka (oczywiście w pełni odpłatnie) na tych obręczach Tomcat i jakiś lekkich piastach (może proponowany Goldix)?

Na forum ktoś pisał że piasty goldix mają inne bebenki niż dt swiss, od ztto do dt swiss pasują zamiennie. 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@leejoonidas@Dokumosa

Co do wagi to dla piasty Novatec NT-CLD791SB B15 CL wskazało taka jak katalogowa, tylna Shimano XT 12x148 369g też z tego co pamiętam nie różniło się znacząco od danych z sieci, tylko obręcze wykraczały sporo poza dane katalogowe.

2.jpg

Edytowane przez Rafał87
  • +1 pomógł 3
Napisano

A jest sens składać koła na piastach Goldix, obręczach Tomcat i szprychach Sapim Race 2-1/8-2 / Sapim Dlight 2-1.6-2 żeby zyskać ok. 100 g w stosunku do fabrycznych Fulcrum...? Mowa o tej samej kwocie, czyli 950-1000 zł.

Napisano (edytowane)

Tak łatwo to nie ma :) Ja tylko napiszę z perspektywy uzależnienia od konserwatywnego outletu że Fulcrum Red Metal 5 były tam najtaniej w newsletterze za 179 EUR czyli z wysyłką ok235-240 EUR. Tak więc za 950PLN od ręki to jest "uczciwa cena", o jakości się nie wypowiem. W tym Newmen Evolution A.30 brakuje mi tych literek SL... i cena wyższa od Fulcrumów o koszt porównywalny z zapasową piastą tylną (firmy trzeciej). Za to do Newmenów widać więcej części, bębenków itp (pytanie czy do tego konkretnego modelu).

"Pewniak" XM1700  to jak pisałem najtaniej (piszę o dostępnych od ręki) chyba 1820PLN na olx + ew. różnica zakupu bębenka MS a sprzedaży XD..

P.S. Opony już wybrane?

 

Edytowane przez wr81
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

Hm to są chyba koła składane "odpowiadające XM1700" - piszą o obręczy XM481 która w detalu ma chyba naklejki z czerwoymi akcentami a na zdjęciu obręcze w wersji z kół systemowych pożeniona z piastą DT modelu detalicznego i to chyba nie najnowszego..

Mi w konfiguratorze w linku koła boostowe z ratchetem 36T (dopłata a w X1700 jest to w standardzie a tu albo podmieniają albo jakieś starsze piasty) wychodzi 2030PLN... za (moim zdaniem) składaki.

Czy ten fitwheels to nie bikestacja - czyli polski "kontrowersyjny sklep"?

Edytowane przez wr81
  • +1 pomógł 1
Napisano

Fitwheels składa na "starej" generacji piast 350. Te miały ratchet 18T i fitwheels wymaga dopłaty do 36T. "Współczesne" 350tki mają ratchet 36T w standardzie.

Oryginalne XM1700 w wersji 29 calowej teoretycznie ważą 1 887g. To nie są koła z kategorii lekkich, ale jedne z lżejszych z 4 kategorią.

Mi składane odpowiedniki (piasty "nowe" 350, obręcze XM481, szprychy sapim race i nyple aluminiowe sapim polyax) ważą 1979g, choć już z taśmą: https://photos.app.goo.gl/LStRBAXUW43uvY1v5

  • +1 pomógł 1
Napisano
2 godziny temu, wr81 napisał:

Hm to są chyba koła składane "odpowiadające XM1700" - piszą o obręczy XM481 która w detalu ma chyba naklejki z czerwoymi akcentami a na zdjęciu obręcze w wersji z kół systemowych pożeniona z piastą DT modelu detalicznego i to chyba nie najnowszego..

Mi w konfiguratorze w linku koła boostowe z ratchetem 36T (dopłata a w X1700 jest to w standardzie a tu albo podmieniają albo jakieś starsze piasty) wychodzi 2030PLN... za (moim zdaniem) składaki.

Czy ten fitwheels to nie bikestacja - czyli polski "kontrowersyjny sklep"?

Podmieniają ratchety na 18T.

1 godzinę temu, marcin_ostrów napisał:

W oryginalnych XM1700 obręcze to 481 z innymi naklejkami . Piasty to poprzednie 350 ( nie exp ) , tak na moje oko. Ale ciężkie jakieś :D

W xm1700 są współczesne 350tki. EXP to tylko 240.

Przy kołach składanych róznice robi typ bębenka, nyple, standard mocowania tarcz, szprychy. W fabrycznych jest tylko CL, nyple alu squorx, szprychy competition.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Fulcrumy przepadły... Brak mi zdecydowania... Pewnie będę żałował 🙂.

Zostaję bez kół, a Wy tu piszecie jakimś dziwnym językiem 😃.

  • Haha 1
Napisano
5 godzin temu, Dokumosa napisał:

Przy kołach składanych róznice robi typ bębenka, nyple, standard mocowania tarcz, szprychy. W fabrycznych jest tylko CL, nyple alu squorx, szprychy competition.

W fabrycznych CL jest faktycznie w wersjach detalicznych (box), do koła z CL DT dołącza wtedy adapter CL/6 śrub. W wersjac OEM 6 śrub jak najbardziej występuje, posiadam takowe XM1700 (identyczne jak linkowałem na OLX) i X1900 - aktualne wypusty.

7 godzin temu, KSikorski napisał:

Oryginalne XM1700 w wersji 29 calowej teoretycznie ważą 1 887g. To nie są koła z kategorii lekkich, ale jedne z lżejszych z 4 kategorią.

Mi składane odpowiedniki (piasty "nowe" 350, obręcze XM481, szprychy sapim race i nyple aluminiowe sapim polyax) ważą 1979g, choć już z taśmą:

XM1700 są fabrycznie z taśmą (i załączonym wentylkiem do tubeless) - nawet w wersjach OEM więc tutaj różnicy nie ma. Może w szrychach różnica, ale dość duża.. Masz zainstalowane te podkładki pod nyple które są często wspominane w kontekście kół DT? Jutro wieczorem jak wrócę do domu postaram się  zważyć swoje.. 

 

4 godziny temu, chudzinki napisał:

Fulcrumy przepadły... Brak mi zdecydowania... Pewnie będę żałował 🙂.

Zostaję bez kół, a Wy tu piszecie jakimś dziwnym językiem 😃.

Nie ma co pdejmować pochopnych decyzji.. w końcu pierwszy rower wrócił do sklepu ;)

Przu okazji: Czy mount 7 zamleczył koła w Livie czy dali mleko w buteleczkach Giantowych?

  • +1 pomógł 1
Napisano

No w OEMach robią jak sobie producent rowerów zażyczy. Mam komplet XR1700 z mocowaniem IS i w kolorystyce niewystępującej katalogowo. W każdym razie sama piasta pod IS jest naście gram cięższą od CL.

Odnośnie kół składanych - gwarancja na obręcz ma wpisane, że nie obowiązuje jesli koło nie jest poskładane z wykorzystaneim dołączonych do obręczy nypli i podkładek.

 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...