chudzinki Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Wielokrotnie na forum przewijają się koła DT Swiss XM 1700, w moim temacie zakupowym również 🙂. Jest coś lżejszego, ale nie droższego...? 29 cali pod oponę 2.25-2.3 max. 2.4, czyli jakieś 27-30 mm wewnątrz Microspline rowerzystka lekko ponad 50 kg i zakładam, że nie dobije nigdy do 65 kg jazda po górach, ale bez skoków i na razie nie ma takich zapędów Polecicie coś ciekawego czy w tej cenie małe szanse? Cytuj
KSikorski Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Rozważałbym XM1700 (fabryczne) oraz ZTR Arch Mk4 (z lemonbike). Wszystko co tańsze będzie miało klejoną obręcz, droższe propozycje będą z carbonu. Cytuj
marcin_ostrów Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu W tej cenie czyli jakiej ? Jak w granicach 1.5 - 1.8 tys , to jak ma być lżej to China https://pl.aliexpress.com/item/1005006624339269.html?sourceType=1&spm=a2g0o.wish-manage-home.0.0&gatewayAdapt=glo2pol https://pl.aliexpress.com/item/1005003363177434.html?spm=a2g0o.productlist.main.1.1a57boVUboVULY&algo_pvid=ba80e073-5dc0-42f0-9a58-dab2156830ad&algo_exp_id=ba80e073-5dc0-42f0-9a58-dab2156830ad-0&pdp_ext_f={"order"%3A"509"%2C"eval"%3A"1"}&pdp_npi=4%40dis!PLN!564.91!564.39!!!137.42!137.30!%40!12000037070019317!sea!PL!708908547!X&curPageLogUid=mxVVkcsq20u5&utparam-url=scene%3Asearch|query_from%3A Cytuj
NerfMe Napisano 13 godzin temu Napisano 13 godzin temu Są jeszcze XR1700, jeśli 100 kilka gramów robi różnicę, w stosunku do XM. Cytuj
chudzinki Napisano 13 godzin temu Autor Napisano 13 godzin temu 14 minut temu, KSikorski napisał: ZTR Arch Mk4 Ciekawe. 13 minut temu, marcin_ostrów napisał: Jak w granicach 1.5 - 1.8 tys Tak załóżmy 🙂, ale składanie odpada. Nie mam pewnej osoby, która by złożyła, a tego sam na pewno się nie podejmę... Cytat Są jeszcze XR1700 @NerfMe, widziałem, ale wydają mi się wąskawe. Chyba, że się mylę i 25 mm starczy? Cytuj
KrzysiekCH Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Obejrzyj NEWMEN – mam bardzo dobre doświadczenia z ich kolami. Lekkie, tanie i wytrzymale – mam je w enduro i trailówce Cytuj
cervandes Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Rozważ Newmeny Advanced SL XA25 jeśli myślisz o 25mm. Śmigam na takich od kilku miesięcy, znakomite póki co. 1480g. https://www.bike-discount.de/en/newmen-evolution-sl-x.a.25-29-boost-rear-wheel https://www.bike-discount.de/en/newmen-evolution-sl-x.a.25-29-boost-front-wheel Cytuj
Tyfon79 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu Przede wszystkim jak kupujesz na góry to żadnego klasycznego systemu zapadkowego. Systemówka DT miedzy innymi Ci to daje z nawiązką i świetnie te koła są poskładane dalej czyli szprychy, wytrzymałość i te sprawy. 25mm wew nie ma znaczenia jak masz mleko. Oczywiście wzrokowo jak ktoś ładuje tam oponę większą niż 2,4 to może się nieco efektu "żarówki" dopatrzyć" Znaczenie ma tam gdzie ktoś nawala często po kamerdolcach ale takich srogich to wtedy mniej się obręcz na szerszej wew obija. Cytuj
wr81 Napisano 12 godzin temu Napisano 12 godzin temu (edytowane) Dodatkowe pytanie: czy to ma być na już czy sprawa bardziej perspektywiczna - konkretnie czy fabryczne koła Liv-owskie zostawiacie dla siebie czy będziecie sprzedawać jako nówki-sztuki? Pytam w kontekście ewentualnego zakupu u kontrowersyjnych dostawców, z atrakcyjnymi cenami i specyficznymi terminami dostaw (moje karbnowe Lapierre AM zapłacone w styczniu mają nadaną etykietę GLS ale jeszcze nie wysyłane...). Z propozycji: XM1700 - 1700-1800PLN na olx nowe, przy czym bębenek do wymiany (XD) Newmen Evolution SL. A.30 - podobne do XM, powinny yć trochę tańsze ale nie widzę ofert z microspline (były w luxemburgu po ok 250 eur) węższe 25-26mm: XR1700 - mniej ofert niż XM, ceny zbliżone karbonowe Ghosty/Rodi 26mm - były w CR za 1499, teraz raczej polowanie w rcz... Edytowane 12 godzin temu przez wr81 Cytuj
chudzinki Napisano 12 godzin temu Autor Napisano 12 godzin temu @wr81, nie mam cierpliwości do takich zakupów z kilkumiesięcznymi terminami 🙂. Oryginalne zapewne zostawię. 20 minut temu, Tyfon79 napisał: 25mm wew nie ma znaczenia jak masz mleko. Oczywiście wzrokowo jak ktoś ładuje tam oponę większą niż 2,4 Na pewno szersze nie będą zakładane. Do mleka dwa razy podchodziłem i raczej już nie będę 🙂. Popatrzę na Newmeny, ale to już 2200 zł i to przy 25 mm 🙂. Cytuj
wr81 Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) https://allegro.pl/oferta/kola-newmen-a-30-evolution-29-622x30-boost-microspline-nowe-17246854440 Newmeny 1790g 30mm 1299PLN Microspline Centerlock (właśnie, czy Centerlock jest dopuszczalny? XR1700 chociażby będą na CL właśnie). Nie jest to wersja 30 SL ale masa chyba podobna.. Godzinę temu, chudzinki napisał: Oryginalne zapewne zostawię To mógłby być argument za zakupem tych kół 25-26mm do "normalnej jazdy" a pancerne fabryczne na bike parki itp Edytowane 10 godzin temu przez wr81 Cytuj
Dokumosa Napisano 11 godzin temu Napisano 11 godzin temu (edytowane) Ja bym się nie spinał na obręcz spawaną. Tym bardziej przy tej wymaganej nośności i niechęci do mleka. Mam 2 komplety kół na obręczach dartmoor tomcat (jedne zaplotłem na novatecach D791/2 a drugie na dt350 classic). Pod względem masy wychodzi to podobnie do XR1700 ale 3mm szersze i połowę tańsze. Jeden komplet ujeżdżam trzeci sezon. Trwałe, sztywne (nawet pod moimi ~100kg). BTW: Te newmeny mają klockowate obręcze, klejone, bezrantowe. Sprzęgło ratchet. Wersja SL w tej samej konfiguracji jest 200g lżejsza. Edytowane 10 godzin temu przez Dokumosa Cytuj
chudzinki Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu 28 minut temu, wr81 napisał: czy Centerlokc jest dopuszczalny? Nie ma to żadnego znaczenia. Bardzo ciekawa oferta 🙂. @Dokumosa, przejrzałem kilka gotowców na tych obręczach, ale one są strasznie ciężkie. Aż tyle robią piasty i szprychy? Cytuj
wr81 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Ok, nie pamiętałem i google trochę miesza masy różnych wersji, ale rzeczywiście te evolution SL A.30 były lżejsze od XM1700 - a evolution bez-SL porównywalne. https://www.newmen-components.de/Searchresults?SearchText=evolution Cytuj
chudzinki Napisano 10 godzin temu Autor Napisano 10 godzin temu 41 minut temu, wr81 napisał: https://allegro.pl/oferta/kola-newmen-a-30-evolution-29-622x30-boost-microspline-nowe-17246854440 To teraz odnośnie tych kół w dobrej (tak mi się wydaje) cenie - są jakieś ewidentne wady? Cytuj
wr81 Napisano 10 godzin temu Napisano 10 godzin temu Tutaj wersja SL https://www.olx.pl/d/oferta/kolo-newmen-evolution-sl-a-30-29-15x110-12-x-148-sp-cl-28h-fade-xc-CID767-ID12AsjA.html przy czym podają masę 1760g.... 1447PLN, bębenek XD, więc dodatkowo bębenek prawdopodobnie taki: https://www.bike-discount.de/en/newmen-fade-mtb-freewheel-set zwykłe evolution z demontażu w komplecie z oponami Conti: 1100PLN https://www.olx.pl/d/oferta/kola-z-oponami-newmen-a30-evolution-29-nowe-gratis-tarcze-magura-CID767-ID14uQsV.html?reason=ip|cool_rec_platform Wady? - nie są DT - pytanie np. o kompatybilność z resztą floty -np wymiana bębenków. - nie są b. lekkie - nie tak dobra rozpoznawalność w PL więc kwestia ew, odsprzedaży - dostępność części (bębenek??) w PL gorsza, trzeba ciągnąć z Niemiec - nie są DT Ogólnie marka za granicą ( w DE) ma dość dobre opinie. Cytuj
KSikorski Napisano 9 godzin temu Napisano 9 godzin temu Ja wziął pod uwagę serwisowalność, to jest trzymał się kół do których bez problemu można dokupić obręcze i szprychy na sztuki, oraz piast które jako tako również są serwisowalne (dostępne w handlu łożyska, uszczelki, zapadki etc). Cytuj
chudzinki Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu A co myślicie o Fulcrum Red Metal 5 o szerokości wewnętrznej 30 mm na piastach Fulcrum w cenie 950 zł? Cytuj
Dokumosa Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu (edytowane) 2 godziny temu, chudzinki napisał: @Dokumosa, przejrzałem kilka gotowców na tych obręczach, ale one są strasznie ciężkie. Aż tyle robią piasty i szprychy? <500g za takie pieniądze to ciężkie? Obręcz w kołach XM1700 waży >550g Fulcrumy są w miarę OK, niemniej serwisowalność tego w PL warunkach słaba. Jeśli stawiasz na ten aspekt to z fabrycznych kół jedynie swissy. Edytowane 8 godzin temu przez Dokumosa Cytuj
chudzinki Napisano 8 godzin temu Autor Napisano 8 godzin temu (edytowane) @Dokumosa, pisałem o gotowcach. Nie sprawdzałem samych obręczy. A jakby wybierać pomiędzy Newmen a Fulcrum? Co lepsze? Albo które mniejsze zło? A co chodzi dokładnie ze słabym serwisowaniem Fulcruma w Polsce? Edytowane 8 godzin temu przez chudzinki Cytuj
wr81 Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu (edytowane) Newmen - firma z Niemiec, duży rynek i dużo sklepów wysyłających do Polski. 2 godziny temu, Dokumosa napisał: BTW: Te newmeny mają klockowate obręcze, klejone, bezrantowe. Sprzęgło ratchet. Wersja SL w tej samej konfiguracji jest 200g lżejsza. Tutaj jedna uwaga jeszcze, nie mam pewności co do tego ratcheta... widzę oferty na zapadki zamienne do piast Fade.. Edytowane 8 godzin temu przez wr81 Cytuj
KSikorski Napisano 8 godzin temu Napisano 8 godzin temu (edytowane) Chodzi o to że w Polsce od ręki nie kupisz obręczy do Fulcruma, Newmena i innych wynalazków. Od ręki dostaniesz w pełnej ofercie DT Swissy, Accent/Dartmoor (też oferują kompletne koła), ZTR, a w niepełnej ofercie Mavic`ka, Race Face, Sun Ringle i tym podobne. Części są zawsze potrzebne w środę wieczorem, bo w piątek wieczorem wyjazd. Allegro smart, klik klik i w piątek rano kurier przywozi. Teraz kół jest dużo i tanio, ale dajmy na to za 4 lata może być bólem konieczność wydania 1200zł za samo tylne koło, podczas gdy można byłoby wydać dajmy na to 350zł za obręcz i 150zł za przeplot. Edytowane 7 godzin temu przez KSikorski Cytuj
Maciorra Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu 6 godzin temu, chudzinki napisał: wydają mi się wąskawe. Chyba, że się mylę i 25 mm starczy? Obręcze 25mm przy oponach 2.4 są ideolo. Przy 2.5 też bez problemu. Obecnie mam Maxxisa 2.5 WT na obręczy 25mm z przodu i nie widzę wad. Cytuj
Dokumosa Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu (edytowane) 2 godziny temu, chudzinki napisał: @Dokumosa, pisałem o gotowcach. Nie sprawdzałem samych obręczy. A jakby wybierać pomiędzy Newmen a Fulcrum? Co lepsze? Albo które mniejsze zło? A co chodzi dokładnie ze słabym serwisowaniem Fulcruma w Polsce? Do newmena w .de dostaniesz bez większych problemów obręcz czy elementy piast, szprychy ma sapima. Ale obręcze i koła serii A i A SL są od roku wycofane z oferty więc tylko jakieś pozostałości magazynowe. Do fulcruma ciężko coś więcej kupić niż bębenek. Red Zone to podstawowy model, obręcze.klejone jak w tych newmenach. Waży podobnie. Z tych dwóch więc wiadomo co 2 godziny temu, wr81 napisał: Tutaj jedna uwaga jeszcze, nie mam pewności co do tego ratcheta... widzę oferty na zapadki zamienne do piast Fade.. No właśnie są sprzeczne info. Widziałem bębenki do tego pod zapadki ale sugerowałem się tym: https://www.pinkbike.com/news/review-newmen-evolution-a30-wheels.html Najlepiej więc zapytać sprzedającego. Edytowane 5 godzin temu przez Dokumosa Cytuj
marcin_ostrów Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Stare były na ratchecie , teraz zrobili improvement Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.