RafalG Napisano Sobota o 13:34 Napisano Sobota o 13:34 Cześć. Przymierzam się do zakupu roweru Giant Trance. Generalnie bardziej skłaniam się do wersji 1, tylko że w nim są obręcze hookless i nie wiem czy jest sens się w to ładować. Po pierwsze nie wszystkie opony podchodzą do tego a po drugie jeżdżę na mleku na cisnieniu 1,25 a czytałem że z hooklesa gumy lubią się ściągnąć. W obu wersjach jest suport press fit i tu też mam wątpliwości, bo słyszałem, że lubią się wyrobić i zgrzypią :). Poza tym samamu raczej ciężko go wymienić. Jakie są wasze doświadczenia? Może możecie zaproponować inne rowery downcoutry? Cytuj
NerfMe Napisano Sobota o 13:41 Napisano Sobota o 13:41 Trance to jest bardziej trail niż downcountry. W obydwu modelach są dokładnie te same koła. Generalnie te koła z Trance i tak warto przy pierwszej okazji zmienić Mojemu suportu po prawie 5 tys km w Trance nic nie dolega, nawet go nie miałem potrzeby zmieniać, więc bym się nie przejmował. Generalnie 1 jest dużo lepsza wersja od 2. Pytanie jeszcze w jakiej cenie może go dostać. Cytuj
RafalG Napisano Sobota o 14:30 Autor Napisano Sobota o 14:30 Trance 29 1 Obręcze Giant TRA 29, ETRTO: 30-622, Hookless, Tubeless Ready, aluminium Trance 29 2 Obręcze Giant AM 29, ETRTO: 30-622, tubeless ready, aluminium Dane ze strony Giant Chyba, że jest tam błąd. Cytuj
Wojcio Napisano Sobota o 14:34 Napisano Sobota o 14:34 Ja miałem trance 2, a żona ma nadal. Ale „2” sprzed 3 sezonów to osprzęt ma jak obecna „1”. Suport się trzyma, jedno koło wymienione (ale to uszkodzenie w transporcie), trzeba było wymienić łożyska ramy. Żona rower lubi, ja i córka zmieniliśmy nasze trance na spectrale - taka zmiana w stronę enduro - głównie dla sztywniejszych widelców i bardziej płaskich główek. Nie wiem jak hookless. Sam rower na wycieczki górskie jest spoko. Ten droższy ma kilka atrakcji, ale to nie jakaś przepaść. Mi by brakowało hamulców 520 (a głównie klamek) ale nie każdy woli servo wave. Jedna „wada” mleko które dają to po pierwsze mało (60g na koło) a po drugie było słabe (choć sprzedawca twierdził, że giant kupuje od Stan’sa). Za to dużą zaletą Giant, to serwis na Fabrycznej w Warszawie, który polecam. Cytuj
Tyfon79 Napisano Sobota o 14:37 Napisano Sobota o 14:37 (edytowane) Na pewno błąd a co suportu na wcisk to nie wiem czemu oni nadal tej patent stosują. To co mi przychodzi do głowy, że bardzo dokładnie mają zrobione mufy i raczej nie ma żadnych większych problemów. Przynajmniej u mnie tak było i to nie w jednym przypadku i z relacji znajomych. Generalnie na Gianta musisz mieć naprawdę super cenę by w ogóle go brać po uwagę no chyba, że jesteś fanem marki Edytowane Sobota o 14:38 przez Tyfon79 1 Cytuj
wr81 Napisano Sobota o 17:03 Napisano Sobota o 17:03 (edytowane) W przypadku woboru między Trance 1 i 2 , przy obecnych uwarunkowaniach cenowych wybór jest oczywisty... (przynajnmniej w przypadku rozmiarów M i L). Trance "z pudełka" to "trail o niewielkim skoku", aby przesunąć go w stronę downcountry i tak trzebaby wymienić ciężkie koła a już z całą pewnością opony. na pewno jednak w dalszym ciągu nie będzie tak lekki jak rowery "full suspension xc z wydłużonym skokiem". Co do mleka to tylko przypominam że Trance fabrycznie przychodzi bez dętek ( z mlekiem wlanym podczas zerowego przeglądu). Dodatkowo zdarza się odstępstwo od specyfikacji : hamulce 4 tłoczkowe Tektro Orion w miejsce MT520. Edytowane Sobota o 17:23 przez wr81 Cytuj
RafalG Napisano Sobota o 17:37 Autor Napisano Sobota o 17:37 (edytowane) No to jak nie taki Giant to co? Troche @Tyfon79 mi zburzył koncepcję bo byłem praktycznie zdecydowany. Na bikeinn teraz można wyjąć Trance 1 za 8100zł i jeszcze od tego 10% na kupon. Inne jakie rozważałem to: Marin Rift Zone Trek Top Fuel Orbea Oiz - chociaż to trochę inny typ Merida One Twenty Każdy z nich można kupić poniżej 10K to jest mój górny pułap W każdym liczę się z ewentualną wymianą hamulców i opon na lżejsze. Chciałbym mieć obręcze 30 mm żeby mi opony 2,4 ładnie się układały. Co jeszcze? Nie mam preferencji co do marki. Rower do użytku w terenie nawet miejscmi trudnym, ale nie w górach tylko na wyżynie. Więcj pedałowania niż zjeżdzania, Za to jazda przez cały rok. Wiadomo czas zimowy najbardziej daje w dupę rowerowi bo w Polsce zima to teraz głównie spore ilości błota więc chciałbym mieć rower z dobrze zabezpieczonymi łożyskami ramy. Przebieg roczny to okolo 5000km ale sam teren: lasy, hałdy, piachy, kamienie. Chcę fulla bo potrzebuję trochę plecy oszczędzić. Teraz mam Orbea Laufey i jestem z niego bardzo zadowolony. @wr81 Z jakiego sklepu jest ten zrzut? Edytowane Sobota o 18:17 przez RafalG Cytuj
Serbi Napisano Sobota o 17:50 Napisano Sobota o 17:50 Jak bierzesz pod uwagę używki (zadbane), to kolega z forum sprzedaje: Cytuj
Tyfon79 Napisano Sobota o 18:05 Napisano Sobota o 18:05 @RafalG nic Ci nie zaburzyłem. Przy dzisiejszych okazjach na inne solidne czasem marki na Gianta trzeba mieć coś podobnego. 8 tys za jedynkę w tej specyfikacji to nie ma się do czego przyczepić. Jak nadal trzymają poziom jak dawniej to masz zarąbiste zawieszenie, wykonanie, łożyska w zawiasie dlatego napisałem o byciu fanem marki. To co mnie przerosło z dawniejszych czasów to 3 ich piasty na tylnym kole no ale to nie powód na spory minus przy zakupie. Marin - nie ta klasa, Orbea, Merida - linki w sterach to po co ci takie ścierwo skoro zamartwiasz się press fitem ? Cytuj
KSikorski Napisano Sobota o 18:16 Napisano Sobota o 18:16 (edytowane) Downcountry od trailówki z małym skokiem będzie się różniło wytrzymałością ramy i jej masą. Porównując carbon do carbonu, to w downcountry można spodziewać się ramy z damperem o masie około 2,5kg i wytrzymałości w okolicach 3 klasy astm/iso 4210 (na przykład trek top fuel), a trailówka rama z damperem około 3kg i wytrzymałość 4 klasa astm/iso 4210 (na przykład transition smugler). Trance to bardziej trailówka z małym skokiem, ale jak już padło w tym wątku po wymianie opon na "mniej groźne" będzie się dobrze sprawdzał w lżejszych zastosowaniach. Absolutnie nie bałbym się presfitu w wykonaniu giganta - problemy z tym rozwiązaniem mają producenci, których ramy są nieprecyzyjnie wykonane. Edytowane Sobota o 18:20 przez KSikorski 1 Cytuj
wr81 Napisano Niedziela o 12:43 Napisano Niedziela o 12:43 (edytowane) @RafalG https://www.bunnyhop.de/FAHRRAD/MTB/Giant-Trance-1-Hematite.htm?a=article&ProdNr=GIA2201042204&p=6 trzeba kliknąć na rozmiar żeby się pokazała cena 1599 https://www.pepper.pl/promocje/giant-trance-1-hematite-931930 @KSikorski Ja dokładnie tak do tego podszedłem , biorąc pod uwagę masę rowerzysty 90kg i po poczytaniu/pomacaniu kilku rowerów poszedłem tą drogą. - rama alu i nie xc ze skokiem wydłużonym do 120mm.. Maestro w Trance ma generalnie dobre opinie i wg. nich nie upośledza pedałowania. Jednym z tematów w kontekście Trance a dwoncountry, nieporuszanym jeszcze w tym konkretnym wątku jest sprawa ewentualnego wymogu 2 bidonów Edytowane Niedziela o 12:46 przez wr81 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.