Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Jak w temacie posiadam rower Kross trans Trans 6.0 M 28 M i staram się go trochę ulepszyć dla swojej wygody i lepszej funkcjonalności. Jeżdżę nim cały rok do pracy dziennie tak 20km i dodatkowo czasami jakieś wycieczki weekendowe. Teren to w 80% asfalt chociaż nie zawsze równy i trochę dziurawy :D reszta to ubity szuter.

Takie na tą chwilę mam podzespoły i teraz chciałem zająć się amortyzatorem i może kierownicą jakby miało poprawić to komfort jazdy:

MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM PERFORMANCE
WIDELEC: SR SUNTOUR NEX HLO
SKOK WIDELCA: 63mm
PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Acera FD-T3000
PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO ALIVIO M3100
MANETKA: SHIMANO Alivio SL-M3100 czarny / Liczba rzędów: 3
MANETKA: SHIMANO Alivio SL-M3100 czarny / Liczba rzędów: 9 
KORBA:SHIMANO Acera FC-T3010 czarny / Typ mufyramy: kwadrat / Długość: 170 mm /Stopniowanie: 48-36-26
KORONKI: 48T-36T-26T/170MM
KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO
ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU: 11-34T
ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 27
SUPORT: FP-B902
ŁAŃCUCH: 9S (SHIMANO Deore CN-HG53)
PIASTA PRZÓD: SHIMANO NEXUS C3000
PIASTA TYŁ: SHIMANO ACERA M3050
OBRĘCZE: KROSS
OPONY: SCHWALBE SILENTO 42-622
HAMULEC PRZÓD: SHIMANO Deore BL-MT401 / BR-MT410 czarny 
HAMULEC TYŁ: SHIMANO Deore BL-MT401 / BR-MT410 czarny 
TARCZE HAMULCOWE: SHIMANO SM-RT54 srebrny / Rozmiar: 160 mm 
KIEROWNICA: c
WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 110MM/25,4
SIODŁO: SELLE ROYAL
WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2x350
STERY: FP-H805A; 1 1/8"
CHWYTY: KROSS GRIPPEN

Moja prośba do was ludzi doświadczonych o jakiś dobry amortyzator który będzie się nadawał do tego roweru i takiej jazdy. Ważę 85kg i jeżdżę z małym obciążeniem jeżeli już.

Pozdrawiam!

Napisano

Jeśli naprawdę działa (jak wspominany paragon) to jest wygodniejszy ale też z 1kg cięższy i nie-bezobsługowy jak sztywniak. Ze sztywnych możesz rozważyć np. force - te oznaczone jako 29" mtb dają przyzwoitą wysokość w porównaniu do trekingowych amortyzatorów pod koła 28.

Napisano

Jakikolwiek, współczesny, bo to co dają do tego krossa to już od 20 lat archaizm.

KRTR6Z28X21M005455-KR-Trans-6.0-grf_cza-m-PP-9.thumb.jpg.83520b6fbe53b526fe7c3915beed1473.jpg

Po wymianie góra będzie wyglądać mniej więcej tak.

KREV1Z28X19M002052-KR-Evado-1.0-czarny-grafitowy-matowy-5.thumb.jpg.49fed23cf26924a9551a318b64db1efa.jpg

Możesz oczywiście zastosować mostek współczesny również regulowany.

Napisano

Zrzutekranu2025-02-26143839.thumb.png.b66ad5f66c2f8f57f5d23b4dabfcfe4c.png

Zrzutekranu2025-02-26144016.thumb.png.f69804f8d41e8a2ec8e8c2c3c75ae166.png
Zrzutekranu2025-02-26144721.thumb.png.5cba86ddd52f557998ad6cba901f97ad.png

Tu masz tego Paragona taniej

https://www.bike-discount.de/en/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-qr-2

Jeżeli chcesz to sam robić to potrzebujesz narzędzi w postaci narzędzi do obcięcia rury widelca, nabicia gwiazdki, wybicia starych sterów i wbicia nowych.

Mi do takiej konwersji wystarczy piłka do metalu, śruba M6 z łbem i młotek, kawałek rury i młotek, kawałek deski i młotek.

Pozdrow'er😘

Napisano

Biorąc pod uwagę że pierwotnie jest mostek wpuszczany to może się okazać, że dałoby się zamontować zwykły (prosty lub 6 stopniowy) mostek na nieciętej rurze, pod spód odpowiednią liczbę podkładek).

Napisano

Szczerzę mówiąc to bardziej podoba mi się mostek prosty lub ten 6° tylko teraz problem jest taki nie wiem czy będzie mi wygodnie jeździć a na tym regulowany trochę można coś skorygować. Chyba że to jest tak zrobione że będzie wygodnie 😀

Napisano
W dniu 25.02.2025 o 13:55, Dokumosa napisał:

Jeśli naprawdę działa (jak wspominany paragon) to jest wygodniejszy ale też z 1kg cięższy

I tak lżejszy o niecały kg od obecnego ;)

17 godzin temu, Dokumosa napisał:

mostek na nieciętej rurze, pod spód odpowiednią liczbę podkładek)

Idzie ale zrobi się niezły komin. Czasem może to powodować mniejszą stabilność przy takiej liczbie podkładek.

Mam właśnie taki niecięty lub bardzo mało skrócony, ale w zasadzie tylko dlatego, że chce mieć zapas przy wymianie ramy (obecna główka ma około 13cm, a np. w drugim rowerze na ramie Mosso około 18cm). Gdyby nie to, to pewnie byłoby z połowę podkładek.

P1071226.thumb.JPG.32882e376ff7799408dc4a0014aa9a84.JPG

Napisano

To ja zrobię tak, dam ten mostek regulowany, najwyżej z czasem zmienię i do tego dwie podkładki pod spód w razie zmiany ramy w przyszłości bo tutaj w krossie główka ma gdzieś 14cm. Myślę, że to będzie dobre rozwiązanie? Teraz wysokość mostka od główki ma 10cm to i tak kierownica się obniży a to najwyżej skoryguję tym mostkiem i tyle.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...