Krzysiekamator Napisano 25 Lutego Napisano 25 Lutego Witam! Jak w temacie posiadam rower Kross trans Trans 6.0 M 28 M i staram się go trochę ulepszyć dla swojej wygody i lepszej funkcjonalności. Jeżdżę nim cały rok do pracy dziennie tak 20km i dodatkowo czasami jakieś wycieczki weekendowe. Teren to w 80% asfalt chociaż nie zawsze równy i trochę dziurawy reszta to ubity szuter. Takie na tą chwilę mam podzespoły i teraz chciałem zająć się amortyzatorem i może kierownicą jakby miało poprawić to komfort jazdy: MATERIAŁ RAMY: ALUMINIUM PERFORMANCE WIDELEC: SR SUNTOUR NEX HLO SKOK WIDELCA: 63mm PRZERZUTKA PRZÓD: Shimano Acera FD-T3000 PRZERZUTKA TYŁ: SHIMANO ALIVIO M3100 MANETKA: SHIMANO Alivio SL-M3100 czarny / Liczba rzędów: 3 MANETKA: SHIMANO Alivio SL-M3100 czarny / Liczba rzędów: 9 KORBA:SHIMANO Acera FC-T3010 czarny / Typ mufyramy: kwadrat / Długość: 170 mm /Stopniowanie: 48-36-26 KORONKI: 48T-36T-26T/170MM KASETA / WOLNOBIEG: SHIMANO ZAKRES KASETY/WOLNOBIEGU: 11-34T ILOŚĆ PRZEŁOŻEŃ: 27 SUPORT: FP-B902 ŁAŃCUCH: 9S (SHIMANO Deore CN-HG53) PIASTA PRZÓD: SHIMANO NEXUS C3000 PIASTA TYŁ: SHIMANO ACERA M3050 OBRĘCZE: KROSS OPONY: SCHWALBE SILENTO 42-622 HAMULEC PRZÓD: SHIMANO Deore BL-MT401 / BR-MT410 czarny HAMULEC TYŁ: SHIMANO Deore BL-MT401 / BR-MT410 czarny TARCZE HAMULCOWE: SHIMANO SM-RT54 srebrny / Rozmiar: 160 mm KIEROWNICA: c WSPORNIK KIEROWNICY: ALUMINIUM 110MM/25,4 SIODŁO: SELLE ROYAL WSPORNIK SIODŁA: ALUMINIUM 27,2x350 STERY: FP-H805A; 1 1/8" CHWYTY: KROSS GRIPPEN Moja prośba do was ludzi doświadczonych o jakiś dobry amortyzator który będzie się nadawał do tego roweru i takiej jazdy. Ważę 85kg i jeżdżę z małym obciążeniem jeżeli już. Pozdrawiam! Cytuj
Mod Team sznib Napisano 25 Lutego Mod Team Napisano 25 Lutego https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-paragon-gold-rl-pd13819/ Cytuj
Krzysiekamator Napisano 25 Lutego Autor Napisano 25 Lutego Fajny. Dziękuję za szybką odpowiedź. Ktoś coś jeszcze podpowie czy nie maco dalej wymyślać i szukać dziury w całym? Cytuj
Dokumosa Napisano 25 Lutego Napisano 25 Lutego Nie istnieje nic rozsądniejszego niż paragon gold. Cytuj
Krzysiekamator Napisano 25 Lutego Autor Napisano 25 Lutego Tylko wybierając między sztywnym a amortyzatorem nie patrząc na cenę to chyba wygodę większą daje amortyzator? Czy się mylę? Jeżeli sztywny to jaki? Cytuj
Dokumosa Napisano 25 Lutego Napisano 25 Lutego Jeśli naprawdę działa (jak wspominany paragon) to jest wygodniejszy ale też z 1kg cięższy i nie-bezobsługowy jak sztywniak. Ze sztywnych możesz rozważyć np. force - te oznaczone jako 29" mtb dają przyzwoitą wysokość w porównaniu do trekingowych amortyzatorów pod koła 28. Cytuj
Sobek82 Napisano 25 Lutego Napisano 25 Lutego Tak wygląda crossowy kands na force. naklejka rock shox może wprowadzać w błąd 🫠😉 Cytuj
Sobek82 Napisano 26 Lutego Napisano 26 Lutego Poza tym w Twoim krosssie jest wpuszczany mostek i stalowa kierownica zapewne, co wiąże się z wymianą sterów itp. Cytuj
Krzysiekamator Napisano 26 Lutego Autor Napisano 26 Lutego Ładnie rowerek się prezentuje 🙂. Ja dopiero pierwszy raz będę rozbierał przód. Ale to piszesz o przeróbkach jak bym chciał wstawić ten sztywny widelec? Cytuj
Sobek82 Napisano 26 Lutego Napisano 26 Lutego Jakikolwiek, współczesny, bo to co dają do tego krossa to już od 20 lat archaizm. Po wymianie góra będzie wyglądać mniej więcej tak. Możesz oczywiście zastosować mostek współczesny również regulowany. Cytuj
Krzysiekamator Napisano 26 Lutego Autor Napisano 26 Lutego @Sobek82 mam tak jak wysłałeś na pierwszym zdjęciu. Skłaniam się do kupna amortyzator co podaliście wyżej: https://www.centrumrowerowe.pl/amortyzator-rowerowy-rock-shox-paragon-gold-rl-pd13819/ . Więc jeżeli możesz to napisz mi co powinienem dokupić żeby poprawić ten wygląd i funkcjonalność jeżeli chodzi o tą kierownicę i wszystko do siebie pasowało. Cytuj
Sobek82 Napisano 26 Lutego Napisano 26 Lutego Tu masz tego Paragona taniej https://www.bike-discount.de/en/rockshox-paragon-gold-rl-28-solo-air-65-qr-2 Jeżeli chcesz to sam robić to potrzebujesz narzędzi w postaci narzędzi do obcięcia rury widelca, nabicia gwiazdki, wybicia starych sterów i wbicia nowych. Mi do takiej konwersji wystarczy piłka do metalu, śruba M6 z łbem i młotek, kawałek rury i młotek, kawałek deski i młotek. Pozdrow'er😘 Cytuj
Dokumosa Napisano 26 Lutego Napisano 26 Lutego Biorąc pod uwagę że pierwotnie jest mostek wpuszczany to może się okazać, że dałoby się zamontować zwykły (prosty lub 6 stopniowy) mostek na nieciętej rurze, pod spód odpowiednią liczbę podkładek). Cytuj
Krzysiekamator Napisano 26 Lutego Autor Napisano 26 Lutego Szczerzę mówiąc to bardziej podoba mi się mostek prosty lub ten 6° tylko teraz problem jest taki nie wiem czy będzie mi wygodnie jeździć a na tym regulowany trochę można coś skorygować. Chyba że to jest tak zrobione że będzie wygodnie 😀 Cytuj
zekker Napisano 27 Lutego Napisano 27 Lutego W dniu 25.02.2025 o 13:55, Dokumosa napisał: Jeśli naprawdę działa (jak wspominany paragon) to jest wygodniejszy ale też z 1kg cięższy I tak lżejszy o niecały kg od obecnego 17 godzin temu, Dokumosa napisał: mostek na nieciętej rurze, pod spód odpowiednią liczbę podkładek) Idzie ale zrobi się niezły komin. Czasem może to powodować mniejszą stabilność przy takiej liczbie podkładek. Mam właśnie taki niecięty lub bardzo mało skrócony, ale w zasadzie tylko dlatego, że chce mieć zapas przy wymianie ramy (obecna główka ma około 13cm, a np. w drugim rowerze na ramie Mosso około 18cm). Gdyby nie to, to pewnie byłoby z połowę podkładek. Cytuj
Krzysiekamator Napisano 27 Lutego Autor Napisano 27 Lutego To ja zrobię tak, dam ten mostek regulowany, najwyżej z czasem zmienię i do tego dwie podkładki pod spód w razie zmiany ramy w przyszłości bo tutaj w krossie główka ma gdzieś 14cm. Myślę, że to będzie dobre rozwiązanie? Teraz wysokość mostka od główki ma 10cm to i tak kierownica się obniży a to najwyżej skoryguję tym mostkiem i tyle. Cytuj
Krzysiekamator Napisano 27 Lutego Autor Napisano 27 Lutego To zamówiłem jeszcze tylko amorek i przeróbki 😀 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.