Greg1 Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego I od tamtego czasu jakoś na Księżyc nie mogą wrócić... 1 Cytuj
marvelo Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) 5 godzin temu, Garlock napisał: Może dałoby się wyżłobić dostatecznie głęboki rowek małym frezem diamentowym do Dremela, żeby wbić jakiś śrubokręt i szarpnięciami spróbować zluzować ten bit. Odpowiednia końcówka do Dremela (frez z węglika wolframu?) powinna sobie z tym poradzić, ale to i tak będzie wymagać sporo czasu. Tu na filmie nieco podobna sytuacja. Edytowane 24 Lutego przez marvelo Cytuj
KSikorski Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego @Spoconymanek w zasadzie w jakiej miejscowości znajduje się ten rower trwale zintegrowany z trenażerem? Cytuj
PawelW84 Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego Zawsze wydawało mi się że te osie są przelotowe więc drugim torxem powinno udać się go wbić do środka. Jesli nie, to tak jak ktoś pisał nacinasz leb osi brzeszczotem jak pod plaski srubokret. Bierzesz plaski śrubokręt z pobijakiem i walisz w wykonane naciecie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Srubokret ustawiasz pod kątem 45 lub mniejszym po prawej stronie osi tak żeby przyłożona siła powodowała obrot osi. Jak to nic nie da to trzeba bita wywiercic. Jak nie masz małych wierteł HSS (najlepiej kobaltowych) wez jakies większe do stali o srednicy wiekszej od średnicy ukreconego bita. Powoli wybierze razem z główka osi, która wtedy powinna dać się zbic i odpasc. Cytuj
marvelo Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego Tutaj dokładnie taka sama sytuacja - złamany klucz w gnieździe śruby. Cytuj
KSikorski Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego Ja bym od strony napędu wywiercił i nagwintował otwór M8, wkręcił śrubę na klej do gwintów i ją wkręcał, zarazem wykręcając oś. Cytuj
Turysta05 Napisano 25 Lutego Napisano 25 Lutego Przy pomocy szlifiereczki... ...mini tarczką do cięcia: Wytnij poprzeczny, głęboki rowek pod szeroki śrubokręt, albo nawet blachę zamocowaną w małym, ręcznym imadełku. Tarczka o małej średnicy pozwoli wyciąć głęboki rowek bez uszkodzenia ramy roweru. Powodzenia😉. Cytuj
Spoconymanek Napisano Środa o 09:50 Autor Napisano Środa o 09:50 (edytowane) Zaniosłem przedwczoraj rower do serwisu, facet powiedział, że już kilka razy takie rzeczy robił i powinno dać radę to ogarnąć. Wczoraj odebrałem rower, około 2h roboty + 150 zł, + nową oś muszę kupić. Powiedział, że dawno takiej rzeźby nie robił. Żadne rozwiercanie tego bita, czy podgrzewanie, naklejanie itp. nie przyniosło rezultatu. Próbował też głębiej nacinać główkę tej osi aby na płasko to wykręcić, nie dało się, było tak "zespawane", że aluminium się kruszyło. W końcu zaczął gwintować oś od drugiej strony, wkręcił śrubę z 6-kątną głowicą i tak do okręcił, ale mówi, że była masakra, że twardy zawodnik. Teraz tylko ogarnąć jaka to była ośka w kross esker 2.0 bo nie mogę znaleźć tych parametrów na stronie producenta 😕 W dniu 24.02.2025 o 21:32, PawelW84 napisał: Zawsze wydawało mi się że te osie są przelotowe więc drugim torxem powinno udać się go wbić do środka. Jesli nie, to tak jak ktoś pisał nacinasz leb osi brzeszczotem jak pod plaski srubokret. Bierzesz plaski śrubokręt z pobijakiem i walisz w wykonane naciecie w kierunku przeciwnym do ruchu wskazówek zegara. Srubokret ustawiasz pod kątem 45 lub mniejszym po prawej stronie osi tak żeby przyłożona siła powodowała obrot osi. Jak to nic nie da to trzeba bita wywiercic. Jak nie masz małych wierteł HSS (najlepiej kobaltowych) wez jakies większe do stali o srednicy wiekszej od średnicy ukreconego bita. Powoli wybierze razem z główka osi, która wtedy powinna dać się zbic i odpasc. Właśnie mówił, że jakby to nagwintowanie nie dało rady to by po prostu rozwiercał całą główkę osi aż by odpadła. Ogarnął to Bike Atelier w Sosnowcu, tam na Maja/Piłsudskiego jakby ktoś z Sosnowca kiedyś miał podobny problem, rzeczowy facet Edytowane Środa o 09:52 przez Spoconymanek 1 Cytuj
Garlock Napisano Środa o 10:07 Napisano Środa o 10:07 To teraz dodaj do budżetu oprócz tych 150zl i ceny ośki jeszcze komplet dobrych bitów 😁. Jak widać zakup zwróci się szybko (o oszczędności nerwów nie wspominam) Cytuj
PawelW84 Napisano Środa o 12:06 Napisano Środa o 12:06 i smaruj gwint ośki preparatem Anti Seize https://rowerowy.com/sklep/narzedzia-serwis/oleje-i-smary/smary/prod/parktool-asc-1 Cytuj
Garlock Napisano Środa o 13:39 Napisano Środa o 13:39 (edytowane) Ew. jako tani zamiennik zwykły smar grafitowy lub molibdenowy (brudzą paskudnie). Shimano ma niezły Never Seize w tubkach 50g (wystarczająco długo starczają) za ok. 20 zł, ale widzę, że obecnie w sklepach brakuje go. Edytowane Środa o 13:41 przez Garlock Cytuj
Spoconymanek Napisano Środa o 15:06 Autor Napisano Środa o 15:06 Mam głupie pytanie, bo nigdy nie wymieniałem tego elementu: https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-2-0-gen-2-pd42030/?v_Id=232097&utm_source=google&utm_medium=cpc&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAlPu9BhAjEiwA5NDSA3D1YKZdkiKVj2pMFAOMHpb7PD0Txvpsx16hEps62N8IvOQyv1V4kBoCx38QAvD_BwE Według opisu jest to oś 12x142 mm, znalazłem taką na decathlonie: https://www.decathlon.pl/p/sztywna-os-tylnego-kola-12x142-mm/_/R-p-200032 Jednak w opisie jest: Do wymiany osi tylnego koła w rowerze MTB ROCKRIDER 960, RAFAL 760. Czy to ma dla mnie jakieś znaczenie? Czy to po prostu ośka 12x142 i będzie mi pasować niezależnie? A co do tego smaru przeciw spiekaniu, znalazłem to: https://allegro.pl/oferta/smar-shimano-anti-seize-przeciw-spiekaniu-20ml-9750807000 będzie dobre? Cytuj
Dokumosa Napisano Środa o 15:09 Napisano Środa o 15:09 Standardów tylnej osi przelotowej jest naście. Długość osi, długość gwintu, skok gwintu, łeb płaski, łeb stożkowy... Musisz dobrać taką samą jak masz. 1 Cytuj
Spoconymanek Napisano Środa o 15:13 Autor Napisano Środa o 15:13 no to czeka mnie niezła zabawa, napisałem do centrumrowerowe, bo widzę, że Kross u siebie na stronie nie ma Cytuj
Garlock Napisano Czwartek o 08:39 Napisano Czwartek o 08:39 (edytowane) 17 godzin temu, Spoconymanek napisał: A co do tego smaru przeciw spiekaniu, znalazłem to: https://allegro.pl/oferta/smar-shimano-anti-seize-przeciw-spiekaniu-20ml-9750807000 będzie dobre? Pasta bardzo dobra (sam używam) tylko, że 20ml to jest taka mała tubka (dla porównania typowa pasta do zębów jest w tubce 75-80ml). I w zasadzie taka ilość by wystarczyła do sporadycznego dłubania przy rowerze, ale ten sprzedawca z All..o walnie tę kupkę pasty do plastikowego kubeczka od farby plakatowej. Jak to potem nakładać? Wykałaczką? Pędzelkiem? Raczej mało wygodne. Ja bym na razie kupił zwykły smar molibdenowy np: https://www.bricomarche.pl/smar-molibdenowy-50-ml?cd=20631582189&ad=&kd=&gad_source=1&gclid=EAIaIQobChMIwvj-8brjiwMV1l6RBR0sPiXBEAQYBCABEgKg0vD_BwE i poczekał jak znowu pojawią się w sprzedaży wygodne tubki Shimano https://ctbike.pl/shimano-anti-seize-smar-przeciw-spiekaniu-50-ml.html A molibdenowy (albo grafitowy) zawsze można potem wykorzystać do smarowania zawiasów w drzwiach itp. Albo na razie skręcał wszystko na zwykły smar, też zapobiega zacieraniu. Byle nie na sucho. Edytowane Czwartek o 08:47 przez Garlock Cytuj
keltu Napisano Czwartek o 09:12 Napisano Czwartek o 09:12 A to się nakłada jakoś inaczej jak paluchem? 😁 Cytuj
Garlock Napisano Czwartek o 09:18 Napisano Czwartek o 09:18 (edytowane) Ja zwykle przy takim dłubaniu paluchy mam brudne. A nie chciałbym zapaprać moich cennych smarowideł brudem czy piaskiem. Dlatego nakładam czymś czystym (lub wyciskam z tubki) a potem paluchem rozmazuję. Czasem korzystam z dość radykalnej metody mycia rąk przed smarowaniem (zwykle przy pracy z łożyskami), ale to już jest trochę hardcor dla mnie 🤢. Edytowane Czwartek o 09:19 przez Garlock Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.