chudzinki Napisano 23 Lutego Napisano 23 Lutego Czy używał ktoś czegoś w stylu Magene C606, BSC300 lub innej nawigacji w podobnej cenie i przesiadł się na Garmina albo odwrotnie? Wiem, że dużą zaletą Garmina jest gwarancja i podejście do klienta. A coś jeszcze? Pomijam wszelkie opcje związane z planami treningowymi, podłączaniem czujników, lampek itp. Interesuje mnie przede wszystkim dobre kierowanie wg wgranego GPX' a i eksport danych do Stravy. Warto przyoszczędzić kilka stówek? 🤔 Cytuj
Mandoleran Napisano 23 Lutego Napisano 23 Lutego Mieć nie miałem żadnego chińczyka, ale też nie tylko Garminy są na rynku ,a na pewno nie za taką cenę. Sam użytkuje bolta v2 i też mocno myślałem nad zmianą, ale doszedłem do wniosku że po co skoro działa i nie ma problemów, tym bardziej że ja nie skupiam się na treningach, tylko na normalnym nawigowaniu - a studiować nowe urządzenie a tym bardziej Garmin, nie za bardzo mi się widziało. Myślę że dałbym szanse takiemu Magene jako 1 urządzenie, a jak coś to bym sprzedał za dużo nie tracąc, na pewno do takiej podstawy jak nawigacja będzie nie gorzej się spisywać niż owe "markowe" produkty i tak naprawdę obojętnie co kto napisze, to samu trzeba się przekonać. 1 Cytuj
chrismel Napisano 23 Lutego Napisano 23 Lutego Żeby to się tak nie skończyło jak z Mio. Było taniej ale aktualizacji map nie ma. Także jak się popatrzy na cenę Garmina całościowo a nie tylko na cenę samego urządzenia wcale nie jest tak drogo. 4 Cytuj
Mandoleran Napisano 23 Lutego Napisano 23 Lutego Mio faktycznie było paździerzem, bo sam miałem i szybko sprzedałem, co na moje szczęście nic nie straciłem. Tyle że u mnie problemem było notoryczne gubienie zasięgu gdy tylko trochę lasu się pokazało. Cytuj
Eathan Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) 12 godzin temu, chrismel napisał: Żeby to się tak nie skończyło jak z Mio. Było taniej ale aktualizacji map nie ma. Także jak się popatrzy na cenę Garmina całościowo a nie tylko na cenę samego urządzenia wcale nie jest tak drogo. Otóż to. Płacimy za coś więcej niż samo urządzenie. Tanie GEOID (klon Magene) nie ma aktualizacji. Nie wgrasz własnych map co w takim Garminie jest możliwe. Nawet koniec wsparcia Garmina nie oznacza końca urządzenia. Po prostu nie będzie nowych funkcji, ale aktualne mapy zawsze będą Edytowane 24 Lutego przez Eathan 1 Cytuj
chudzinki Napisano 24 Lutego Autor Napisano 24 Lutego (edytowane) 16 godzin temu, Mandoleran napisał: Sam użytkuje bolta v2 To ta sama półka cenowa co Garmin 🙂. 16 godzin temu, Mandoleran napisał: a studiować nowe urządzenie a tym bardziej Garmin, nie za bardzo mi się widziało. No właśnie jak czytam jakie to rozbudowane to mi się odechciewa... 15 godzin temu, smw44199 napisał: Geoid CC600 Urządzenie bez mapy jest dla mnie zupełnie bezużyteczne. I teraz pełne zaskoczenie dla mnie, bo chyba zupełnie inaczej to rozumowałem... Cytat Po prostu nie będzie nowych funkcji, ale aktualne mapy zawsze będą Czy to znaczy, że do takiego np. Magene nie można wgrać dowolnych map w formacie IMG bądź innym...? 🤔 Edytowane 24 Lutego przez chudzinki Cytuj
Eathan Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego @chudzinki to Geoid CC600 nie. Więc do części Magene też nie. Nie wiem jak wyższe modele i jak z iGPSport. 1 Cytuj
chudzinki Napisano 24 Lutego Autor Napisano 24 Lutego No to mi dałeś do myślenia @Eathan... 😉 Muszę poczytać, bo gdyby nie dało się wgrać innych map to lipa po całości. Cytuj
KSikorski Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego Zadzwoń sobie do Trimark z Gdyni. Człowiek nazywa się Kamil Kwok, dawniej pracował w dystrybucji Garmina, aktualnie jest na swoim i jest przedstawicielem na Polskę dla Magene, jednocześnie wciąż handluje Garminem. Trudno o osobę z lepszym porównaniem, zarówno jeśli chodzi o obsługę urządzeń, jak i przegląd tego co się dzieje w zakresie reklamacji. 1 Cytuj
pecio Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) @chudzinki mapy do Magene są robione przez MapBoxa ( dobry serwis) . Innych map nie wgrasz tak jak w Garminie. Chip GPS nie dorównuje Garminowi w Magene jest dość przeciętny. Jeżeli ktoś pomstuje na nawigowanie w Garminie to w Magene C606 przeżyje załamkę. Tam dopiero soft jest spartolony. Owszem w kolejnych aktualizacjach mogą poprawić. Pamięć wbudowana to jak dobrze pamiętam tylko 4 Gb więc i pod tym względem potworna bieda. Z mapami nie poszalejesz. Aktualizację map rzadziutkie . Jedynie na plus cena w porównaniu do Garmina. Ale biorąc całokształt to Garmin zdecydowanie lepiej wypada. A ktoś kto handluje Magene raczej wątpię aby był bezstronny. Edytowane 24 Lutego przez pecio 2 Cytuj
smw44199 Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) Rozumiem podejście. Urządzenie bez map jest w pewnym stopniu ułomne, ale jak kosztuje tyle co Geoid CC600 to warto przemyśleć, bo w ostateczności je wyrzucimy be żalu jak producent zaprzestanie wsparcia i wyłączy aplikację. Jeżeli nadal nam to przeszkadza to trzeba celować w urządzenia powyżej 800zł i tutaj nadal nie jestem do końca pewien, czy taki igsport będzie nadal działał bez wsparcia z zewnątrz. Ja doszedłem do wniosku, że szkoda pieniędzy. W razie co wyciągam smartfona którego i tak wożę ze sobą. Ja to bym chciał jakąś nawigacje opartą na androidzie która umożliwia zainstalowanie dowolnej apki, ze sklepu play, do tego jest wodooporna. Tak wiem, że jest jedna taka, ale niech to kosztuje powiedzmy 500-700zł, a nie 1600. Edytowane 24 Lutego przez smw44199 1 Cytuj
kaido2 Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego Godzinę temu, chudzinki napisał: Czy to znaczy, że do takiego np. Magene nie można wgrać dowolnych map w formacie IMG bądź innym...? 🤔 A do Xossa NAV+ bez problemu wgrasz 1 Cytuj
chudzinki Napisano 24 Lutego Autor Napisano 24 Lutego @kaido2, zastanawiałem się nad nim na samym początku, ale w górach brak obracania mapy to dla mnie byłby duży minus. Na normalnych drogach nie byłoby problemu. 1 godzinę temu, KSikorski napisał: Zadzwoń sobie do Trimark z Gdyni. Jak zostanę sam w pracy to zadzwonię. 1 godzinę temu, smw44199 napisał: Ja doszedłem do wniosku, że szkoda pieniędzy. W razie co wyciągam smartfona którego i tak wożę ze sobą. Ja też tak myślałem, nawet założyłem temat o telefonie na rower, ale po głębokiej analizie coraz bardziej skłaniam się do czegoś dedykowanego. Oczywiście telefon na kierownicy to "must-have" 🙂. A ktoś jest w stanie wytłumaczyć mi o co chodzi z mapami...? Cytuj
pecio Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) W Garminie do nie dawna obowiązywała regionalizacja urządzeń. Garmin na rynek europejski to mogłeś mapy tylko naszego kontynentu. W nowych seriach możesz pobierać zaczarowame mapy całego świata. Zresztą stosowny soft usprawnia cały proceder. Tyle w teorii bo praktycznie od dawna mogłeś wsadzać swoje mapy nawet Burkini Faso 😁 Zapomniałem dodać ,że to się tyczy map oficjalnych z serwisu Garmina . Bo swoje zawsze można było od dłuższego czasu całego świata. W zamierzchłych czasach w epoce ręczniaków ...z mapami była jeszcze inna bajka. Edytowane 24 Lutego przez pecio 2 Cytuj
kipcior Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego Czy mam rozumieć, ze urządzenie dedykowane do nawigacji za 1400 zł (540) nie ma możliwości tworzenia trasy na urządzeniu i trzeba takie za ~1900 żeby miało tą podstawową funkcjonalność? A jednocześnie model za 1000 zł może to zrobić. Świat Garmina to dla mnie dziwny jest, a może też będą musiał coś takiego sobie spawić. Cytuj
chudzinki Napisano 24 Lutego Autor Napisano 24 Lutego 4 godziny temu, pecio napisał: mapy do Magene są robione przez MapBoxa ( dobry serwis) . Innych map nie wgrasz tak jak w Garminie. Zgadza się, niestety... Miły gość polecony przez @KSikorski potwierdził ten fakt. 4 godziny temu, pecio napisał: Z mapami nie poszalejesz. Aktualizację map rzadziutkie Ponoć co kwartał. Z gwarancją nie ma żadnego problemu. Gdyby ktoś potrzebował Magene w dobrej cenie to niech się zgłasza do Trimark z Gdyni. @kipcior, mnie nie pytaj. Sam się uczę 🙂. 1 Cytuj
pecio Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) @chudzinki bo w Magene złącze USB C robi tylko za port do ładowania , kuriozalna sprawa. Nie wiem czy piny tak są tylko wlutowane czy wykastrowany jest inaczej ( możliwość odblokowania w którejś aktualizacji). Przez to nie masz dostępu fizycznego do systemu plików . Jakby był to istniałoby pole do popisu. Mapy są dobrej jakości , może nie tak "precyzyjne" 😉 jak bardzo dobre kompilacje TOPO pod Garmina ale te googlowskie z andków biją . I najważniejsze, chinole są bardzo elastyczni , szybko naprawiają błędy w sofcie i wypuszczają nowe funkcjonalności. W tej cenie - gdzieś widziałem po 500 z hakiem to nic lepszego się nie wyrwie. Edytowane 24 Lutego przez pecio 1 Cytuj
KSikorski Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego 3 godziny temu, kipcior napisał: Czy mam rozumieć, ze urządzenie dedykowane do nawigacji za 1400 zł (540) nie ma możliwości tworzenia trasy na urządzeniu i trzeba takie za ~1900 żeby miało tą podstawową funkcjonalność? A jednocześnie model za 1000 zł może to zrobić. Świat Garmina to dla mnie dziwny jest, a może też będą musiał coś takiego sobie spawić. Nie wiem skąd ta tabelka, ale na 530 można tworzyć trasy z poziomu urządzenia, bez udziału telefonu i komputera. Wskazujesz punkt start, punkt meta, ustawiasz czy ma być wg heatmapy, czy optymalizować po czasie, dystansie czy przewyższeniu i wyznacza. 1 Cytuj
chudzinki Napisano 27 Lutego Autor Napisano 27 Lutego A mam jeszcze pytanie pomocnicze: co się dzieje na ekranie w 530 i Explore 2 po zboczeniu z nawigowanego śladu GPX? (np. w BSC300 oddala się mapa i pokazuje linię żeby wrócić do trasy). Zakładam oczywiście, że jest wyłączone automatyczne przeliczanie trasy. Cytuj
pecio Napisano 27 Lutego Napisano 27 Lutego Będą wyskakiwać komunikaty o zboczeniu z kursu. Jak nie masz automatycznego przeliczania to będzie pytał czy przeliczyć trasę . Jak to też "olejesz" to po pewnym czasie da sobie spokój ale sam będziesz musiał się ponownie wbić na kurs. 1 Cytuj
chudzinki Napisano 27 Lutego Autor Napisano 27 Lutego (edytowane) @pecio, a pokazuje jakąś linię nakierowującą? Oddala widok mapy? Edytowane 27 Lutego przez chudzinki Cytuj
pecio Napisano 27 Lutego Napisano 27 Lutego (edytowane) @chudzinki Nie. Ale widzisz gdzie jesteś i gdzie masz krechę z trasą . Bez problemu jadąc można się wbić z powrotem na wytyczonego GPX'a. Oczywiście wszystko zależy od obecnej skali mapy i dystansu zrobionego od zjechania z kursu. Takie pokazywanie krechy jest szkodliwe bo można się zasugerować i gdzieś nieźle się wtarabanić. Najlepsza opcja to przy tworzeniu GPX'a dać bardzo dużo punktów pośrednich w kluczowych momentach . Po zjechaniu i prośbie o ponowne przeliczenie - zaakceptować taka opcję . Edytowane 27 Lutego przez pecio 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.