Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam serdecznie,

 Planuje zakup nowego MTB za okolo 10 tys. Rower kupuje głównie aby cieszyć się z  amatorskiego szaleństwa po lesie (poza ścieżkami, podjazdy i trochę skakania). Zdecydowanie lubie bajery wiec pelne zawieszenie i carbonowa rama wydawala sie jedynym wyborem, ale po przeczytaniu paru postow, rozumiem ze moze byc ciężko znaleźć coś w tym budżecie. Mam 180cm i ważę 80kg. 
Rower będę nosił po schodach, stąd też ten carbon, jednak obawiam się o jego wytrzymałość. Stara alu rama miala spotkanie z samochodem co skonczylo się tylko na paru rysach.

Znalazlem cos takiego https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-giant-anthem-advanced-pro-2-pd45822/

Jak duza różnica wagowa jest teraz pomiędzy carbonem a dobrym alu, i czy to w ogole ma sens do amatorskiej jazdy?

Czy brac kola bezdętkowe?  Jak to sie przekłada na koszty i niezawodność?

Jak zapewne widac z postu, jestem totalnym laikiem jeśli chodzi o wiedze rowerową i serdecznie dziękuję z góry za wszelką pomoc i rady w mojej przygodzie rowerowej, która sprawia mi ogromną frajde.

 

Napisano

Podlinkowany Giant ma koła bezdętkowe w standardzie, więc tym w ogóle nie musisz się martwić. Zastanów się natomiast jak będziesz rower użytkował. Piszesz, że planujesz skakać, a do tego rower do XC się nie nadaje. Pytanie też czy te wycieczki będziesz robił po górach czy w lesie w płasko-Polsce, wtedy może jednak warto się zastanowić nad hardtailem. Lekkie aluminiowe fulle ważą w okolicach 13,5 -14 kg.

Napisano

Rowery XC, jak ten Anthem, to nie sprzęt do skakania. Skacząc na rowerze XC możesz szybko go rozwalić. 

 

Tu masz najtańsze sensowne rowery do grawitacji:

https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29275-fs/rocbird-trail-pro-0

https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29275-fs/rocbird-trail-evo-0

https://velo.pl/rowery/gorskie/gorskie-zawieszone/trail-29-fs/bluebird-pro-29-1

 

Zdecydowanie najlepszym wyborem będzie Rocbird Trail Pro.

W wypadku wersji Evo słabym punktem może być podstawowa wersja tłumika Charger w Lyriku, która bywa awaryjna. Tutaj przydałby się wymiana na Chargera 3.1.

Za 7700 zł ten Bluebird to tez ciekawa opcja, o ile tylko pasuje Ci rozmiar. Marzocchi Z2 jest co prawda o klasę gorszy niż Lyrik Select (o Foxie 36 Performance Elite nawet nie wspominając), ale za to jest banalny w serwisie. 

 

Oczywiście wszystkie te rowery to nie lekki sprzet, tylko czołgi do skakania i ostrego katowania.

Napisano

Wspomniany anthem nadaje się do skakania z dropów do 60cm wysokości z prędkością do 30km/h. Ma jedną z najlżejszych ram zawieszonych na rynku, katalogowo 1735g rama z damperem. To by znaczyło że może być mało marginesu wytrzymałości w przypadku krzywego lądowania.

Nie robiłem przeglądu rynku, ale w Twoim budżecie, Twoim rozmiarze, Twoim zastosowaniu jest pół carbonowy YT izzo na wyprzedaży:

https://www.yt-industries.com/Sale/Outlet/Trail-Izzo/Core-1/?number=102546

Napisano (edytowane)

@KSikorski Izzo 1 w L jest tylko rózowy...

ale tam wchodzi 20% rabatu od tych cen outletowych i Izzo 3 się łapie w widełki.. (L wg producenta 175-186 wzrostu więc idealnie w środku, zazdroszczę).

image.thumb.png.afe600eb7fb6089395975e78f26128e0.png

Ale zasadnicze pytania są 2:

- do czego ten rower będzie używany bo auto pisze i podjazdach i skokach jednocześnie

- czy zakup wysyłkowy i z  zagranicy wchodzi w grę

Edytowane przez wr81
  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano
6 godzin temu, KSikorski napisał:

Wspomniany anthem nadaje się do skakania z dropów do 60cm wysokości z prędkością do 30km/h.

Czyli przed pierwszym zjazdem trasą koniecznie trzeba przejść ją z metrem i pomierzyć dropy, który można zaliczyć, a który nie, a zjeżdżając koniecznie trzeba mieć licznik i przed najazdem sprawdzić czy za szybko nie jedziemy :)

P.S. Z dropów nie skaczemy, tylko zeskakujemy.

Napisano
6 godzin temu, KSikorski napisał:

Nie robiłem przeglądu rynku, ale w Twoim budżecie, Twoim rozmiarze, Twoim zastosowaniu jest pół carbonowy YT izzo na wyprzedaży:

https://www.yt-industries.com/Sale/Outlet/Trail-Izzo/Core-1/?number=102546

Przerzutka SX jest bardzo słabej jakości, przez co zmuszenie jej do poprawnej pracy może być trudne. Na dzień dobry trzeba by kupić przerzutkę i manetkę NX (ok. 400-500 zł).

 

 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Poza tym jeśli waga tego modelu Izzo jest prawdziwa (14,6 kg ;0) to jest to jakiś absurd jak na karbonowy rower ze skokiem 130/130.

W opiniach recenzenci narzekali też na źle zaprojektowane ułożenie dampera, przez co ciężko było podłączyć niektóre pompki. Nie wiem czy to poprawili.

Napisano

Kto wybrzydza ten nie... Jeździ.

Tak na oko rama z aluminiowym tyłem będzie ważyła około 3,5kg z damperem, a wersja pełen carbon około 3kg z damperem. Tyle mniej więcej ważą ramy z 4 kategorią astm/iso 4210.

"Oszukane" trailówki z kategorią 3 ważą odpowiednio mniej, na przykład canyon neuron około 2,7kg i trek top fuel około 2,6kg.

Wychodząc z tych danych łatwo policzyć co robi wagę w tanich kompletacjach.

Niemniej gdyby izzo core 3 z wyprzedaży i z dodatkowym kodem rabatowym łapał się w budżecie to bym brał. Rower kompletny, bez potrzeby rozbudowy i na dodatek z normalną, 52 milimetrową linią łańcucha, nadający się zarówno na maraton jak i do bikeparku.

Napisano (edytowane)

Jeżeli rzeczywiście auto chce "karbon i bajery" to tutaj jest właśnie to: pełny Foxy Factory (bling bing Kashima gold łącznie ze sztycą), XT, fikuśna karbonowa korba , koła Newman Evolution SL 30. Cena w zakresie. Duży sklep sieciowy, wysyłka do PL 50 EUR, masa 13.5kg gdzieś mi mignęła.

https://multicycle.de/produkt/cube-stereo-one22-hpc-ex-29-carbonnblack-2023/

EDIT: Sprawdzić rozmiar, bo jeżeli wchodzi L to takisam ale z innego rocznika : https://multicycle.de/produkt/cube-stereo-one22-hpc-ex-carbonnblack-2024/

image.thumb.png.c5a348d302fcdd33d9b7a6eacdbc073d.png

Edytowane przez wr81
Napisano

Co ci da różnica masy na ramach carbon-alu?  To będzie prawdopodobnie koło kila ... wnosisz rower po schodach na 123 piętro czy jak? Jeżeli podchodzisz do podjazdów poważnie to raczej na pewno na fulu nie zrobisz w ciągu tych które na HTku robiłeś na granicy odlotu.

Napisano (edytowane)

Z ciekawosci sprawdziłem np. meride i ich gwarancje i jest napisane ze rowery XC + trail dozwolone sa skoki do 60cm z wbudowanymi bandami?(tak mi prztłumaczyło). Czyli rower trail ma tez w takim razie takie same "ograniczenia" co rower XC tak przynajmniej podchodzi do tego merida czytajac ich instrukcje uzytkowania roweru.A 60cm to bedzie prawie wysokosc koła 29cali wiec dla niektorych to pewnie mało.Jesli dobrze pamietam z 7 lat temu rower ze skokiem 100mm> < 130mm był juz pozycjonowany jako trail, teraz to xc/downcountry.Wiem ze geometria troche inna ale to nie oznacza chyba ze nie mozna juz na takim rowerze jezdzic???. 

Edytowane przez Gzimo
Napisano

To zależy, do czego producent projektuje sprzęt. Z jednej strony mamy Dartmoora, którego rowery to czołgi do skakania, a z drugiej taki Decathlon, który projektuje sprzęt raczej do turystyki. 

Napisano

Po przeczytaniu odpowiedzi i trochę się douczeniu w temacie, odpuszczam już ten Carbon. Szczerze spodziewałem się trochę większej różnicy w wadze niż te 2kg, a wewnętrzny spokój, że rower się nie połamie po pierwszym kontakcie z drzewem jest ważniejszy. 
Co do tras, to będzie trochę miasta (co nie ma dla mnie znaczenia), ale przede wszystkim podjazdy i jazda poza ścieżkami. Tego skakania nie będzie za wiele, a jeśli już to nie aż tak szalone jak kiedyś.

Jeszcze jest kwestia ht i fulla. Upieram się na bajery i najnowsze rozwiązania, ale która opcja da mi więcej frajdy podczas leśnych podbojów?

 Zakup z Niemiec nie jest mi straszny, nawet z odbiorem własnym, chociaż drobne utrudnienia przy gwarancji mogą być irytujące. 
 

Napisano

Carbon czy alu, jak ktoś zdolny to jedno i drugie połamie. Jak masz pecha, to w drewnianym kościele spadnie ci na głowę cegła. Takie gadanie z czapy. Jak jakaś rama nie ma ewidentnych wad konstrukcyjnych to nic jej nie będzie.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...