lukaszk Napisano Wtorek o 06:38 Napisano Wtorek o 06:38 (edytowane) Poszukję na już lampeczkę do przodu z wymogiem stVZO. I dość długim czasem świecenia Jazda rekreacyjna do krossowego. Głównie miasto/ścieżki leśne. Żadnego skakania i zjazdów w lesie. Cenowo, powiedzmy max 300/400zł za przód i jak najtańszą do tyłu Edytowane Wtorek o 06:40 przez lukaszk błąd Cytuj
Greg1 Napisano Wtorek o 08:00 Napisano Wtorek o 08:00 Mieszkasz w Niemczech, że potrzebujesz lampki z StVZO? Jeśli tak to idź po prostu do sklepu i kup (nie wiem w jakim mieście mieszkasz i jakie masz tam sklepy ale przeważnie znajdzie się jakiś B.O.C., MEGA Bike albo Decathlon, o mniejszych, lokalnych nie wspominając), oni sprzedają w sklepach tylko takie spełniające wymogi. Możesz np. kupić np. jakąś Sigmę Aura 80, którą sprzedają w komplecie z lampką tylną (link) albo Sigmę Aura 45 (link) do miasta nie potrzebujesz bardzo mocnej, żadnych 1000 lm, wystarczą Ci np. 300-400 lm. Jak chcesz mocniejszą to może być Sigma Aura 100 (link). Możesz też kupić Sigmę Buster 400. Wszystkie te Sigmy są dobrymi lampkami i kupione w Niemczech będą spełniały warunki normy StVZO. No i miej świadomość, że w Niemczech lampki tylne zgodnie z normą StVZO nie migają. Ale ja jak tam mieszkałem to używałem lampek kupionych w Polsce z funkcją migania, żeby być bardziej widocznym w dzień czy o zmierzchu jak się ściemnia (nie używam funkcji migania w nocy) i nigdy, żaden Policjant mnie nie zatrzymał a wielokrotnie ich mijałem, co więcej kilka razy nawet ich mijałem jak mieli akcje na ścieżkach rowerowych i nigdy nic mi nie powiedzieli ani nawet nie zatrzymali Cytuj
lukaszk Napisano Wtorek o 14:02 Autor Napisano Wtorek o 14:02 Nie mieszkam w DE, tylko Szczecin. Więc mam blisko. Chcę się przygotować. zdecydowanie wolę mieć zapasik bo zdarzało się że potrzebowałem więcej po lesie. Kiedyś miałem latarke ze światełek ~900lm, ale się zgubiła. Zostaje mi coś porządnego i konkretnego do nabycia. Cytuj
Greg1 Napisano Wtorek o 16:55 Napisano Wtorek o 16:55 To po co Ci lampka z normą StVZO jeśli mieszkasz w Szczecinie a nie w Niemczech? Też mieszkam przy granicy i jeżdżę u nich a też byłem tam 3 lata na kontrakcie i nigdy nie miałem lampki spełniającej normę StVZO i jak Ci pisałem wcześniej nikt nigdy się nie przyczepił. Miałem za to zawsze jakąś z jakimś tam odcięciem. Jedna z nich to Offbondage 1000 lm z Ali, tutaj masz podobną z lampką tylną w komplecie: https://allegro.pl/oferta/lampki-rowerowe-przod-tyl-usb-wodoodporne-1000-lumen-powerbank-4800-mah-15911765955 Mam też Prox Aero F III 400 lm, która ma jakieś tam odcięcie i która w zupełności wystarczy nawet za miasto czy do lasu i która ma dość długi czas działania, chyba jeden z dłuższych w tego typu lampkach, tu masz przykładową ofertę i są też opcje kupna w komplecie z lampkami tylnymi: https://allegro.pl/oferta/lampka-rowerowa-przod-przednia-prox-aero-f-iii-1-led-400-lm-usb-2000mah-13169705226 A jak chcesz koniecznie coś z StVZO to wspomniane poprzednio Sigmy ale musisz kupić w DE bo w PL nie będą miały normy StVZO Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano Wtorek o 18:32 Mod Team Napisano Wtorek o 18:32 Po taniości, to np : Dałem 64 zł - zakup nieco przypadkowy, bo szukałem jakichś pozycyjnych pstynek, ale uznałem, że w tej cenie zaryzykuję, i na razie uważam, że się opłaciło (póki co, po kilku jazdach - przednia w różnych trybach, ładowałem raz tylko tylną - częściowo przez tryb stały, który jest jedynym w obu lampkach). Mam jeszcze Lezyne Power Pro 115 z dodatkowym przełącznikiem na kablu (kupiona w słowackim sklepie Muziker, bo było taniej - trochę ponad 3 stówy), jednak nigdy nie użyłem jej na zewnątrz, a posiadam od roku... Według mnie, plusem lampek z odcięciem jest skupienie światła na ograniczonym obszarze (dla niektórych może to być minus w pewnych warunkach), co paradoksalnie może być lepsze, zwłaszcza w warunkach drogowych - mniej rozglądania na boki, a kilka metrów szerokości (powiedzmy między 5, a 10) na dystansie ok. 15 -20 m przed rowerem, jest wystarczające (tuż przed rowerem jest zazwyczaj węższe pole, a dalej szersze). Topowe lampki tego typu świecą nawet lepiej od wielu zwykłych - tych bez odcięcia, tyle że cena jest już odpowiednio wyższa - chyba ok. 7 stów za B&M Ixon Space, który świeci tak : , i wcześniejszy komentarz kolegi, który się zna - nie to co ja PS jeżdżę głównie w terenie, i uważam, że optimum to dwie lampki z przodu - jedna zwykła o średniej lub dużej mocy (mam Lezyne 1300 XXL), a druga właśnie z odcięciem Cytuj
spidelli Napisano Wtorek o 19:29 Napisano Wtorek o 19:29 Jak się upierasz na StVZO to na Alle kupisz Busch & Muller IXON Rock jakimś tylnym światełkiem (pewnie też z StVZO) poniżej 400 zł. Dlaczego ta? Sam ją kupiłem półtora roku temu, bo chciałem mieć standard pod sakwy (DE, AT) użyłem jej 2 czy 3 razy i to tylko tak testowo w PL i leży, bo kupiłem kilka zwykłych Sigm i nimi rotuję - nie maja odcięcia ale były dość tanie, nienajgorzej świecą, pokazują stan naładowania. Wracając do B&M - porządna lampka z funkcją Powerbanka, fajny patent do montowania w uchwycie - wciskasz od góry, jak chcesz wyjąć to lekko obracasz pierścień uchwytu. Generalnie to ona ma to szkło (?) mocno rozbudowane i po prostu szkoda mi jej ciorać gdzieś w błocie (w jej cenie kupiłem 3 Sigmy) ale może się z nią jeszcze przeproszę Cytuj
zekker Napisano wczoraj o 08:06 Napisano wczoraj o 08:06 Ja bym się o szybkę nie martwił, chyba że będzie się ocierać o klucze w plecaku Mam w mieszczuchu Luxosa od końcówki 2013, z nabitymi ponad 40k km. Najpierw zamocowana przy podkowie widelca, obecnie na kierownicy. Drobne ryski są ale jakiegoś zmatowienia, pogorszenia świecenie nie ma. Dwie inne B&M mają kilka głębszych rys ale to musiało być przy okazji jakiejś wywrotki, ewentualnie w inny sposób przytarte. Na pewno nie od błota. W ostateczności można zrobić polerkę i odzyskać trochę blasku. 1 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.