Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć Wszystkim, 

Rozważam zakup nowego roweru dla siebie. Obecnie mam crossa, Giant Roam disc 3. Służy mi do jazdy "po bułki", jakieś krótkie trasy z dzieckiem w foteliku, w wiekszości miasto, asfalt, ścieżki rowerowe, rzadko jakieś wertepy - do tego niby wystarcza. Jednak chciałbym mieć rower, który daje więcej frajdy z jazdy, bo nie ukrywajmy, asfalt+pozycja+amortyzator+opony 42 mm to nie jest to :)

Pierwsza myśl była taka, żeby pozbyć się crossa i kupić gravela (chcę koniecznie rower z barankiem, testowałem i myślę, że będzie OK), ale znowu - głównie jazda po asfalcie, chyba więc nie ma to sensu. Bikepacking na ten moment nie, chociaż fajnie byłoby mieć możliwość. 

Druga myśl, zostawić crossa jeszcze jakiś czas i użytkować go tak jak teraz, jako "wół roboczy" - głównie chodzi mi o fotelik i jazdę z dzieckiem, a kupić sobie szosę i spróbować sił na tego typu rowerze. 

Wiem, że podobnych tematów jest sporo i przeczytałem chyba wszystkie po kilka razy. Jestem w teorii trochę mądrzejszy, ale niektóre rozkminy typu gravel vs. szosa road+ są ciekawe, lecz powodują u laika jeszcze większy mętlik :D 

I chyba (jeśli się mylę wyprowadźcie mnie z błędu) to czego potrzebuje to szosa z trochę szerszymi oponami (lub prześwitem umożliwiającym założenie takowych) - będę jeździł głównie po drogach asfaltowych, ścieżkach rowerowych, czasem jak to w mieście jakieś odcinki z kostką brukową, przez jakiś park, kawałek lasu. Żaden ciężki teren. 

Zależy mi przede wszystkim, żeby rower:

- był w miarę lekki, (obecny to jednak kloc) i wygodny. Nie będę się ścigał, pobijał rekordów, ale żeby dawał jakąś radość z jazdy. 

- fajnie jakby miał punkty montażowe na górnej ramie i ewentualnie na bagażnik

- wiem, że w tej cenie to minimum tiagra, hamulce hydrauliczne, widelec karbon

 - miał miejsce na troche szersze opony niż 28 mm, ale też bez przesady. 

- był ładny w moim subiektywnym odczuciu (odwiedziłem kilka sklepów, głównie rozglądając sie za gravelami jeszcze, żadne krossy, romety, kellysy mi sie nie podobają). 

Przeglądając sklepy w oko wpadł mi: 

1) Canyon Endurace 6 https://www.canyon.com/pl-pl/rowery-szosowe/endurance-bikes/endurace/al/endurace-6/3718.html?msockid=16815dff4c9060f8111c48694dff611f 

2) Trek Domane AL 4 Gen 4 https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-szosowe/rowery-szosowe-wyczynowe/domane/domane-al/domane-al-4-gen-4/p/5301520/

Mam 172 cm i przekrok 81, więc Canyon rozmiar S, Trek rozmiar 54 powinny być ok, prawda? 

Wiem, że ważna jest pozycja, geometria ramy itd. ale jestem na takim poziomie zaawansowania, że naprawdę ciężko mi ocenić, co będzie dla mnie dobre, a co nie patrząc na cyferki na stronie, czy nawet robiąc jakąś rundkę na parkingu pod sklepem. Po prostu się nie znam i doświadczenia nie mam. Wszystko pewnie wyjdzie w praniu po przejechanych iluśtam kilometrów. 

Czy mój tok rozumowania jest OK? Czy szosa endurance czy tam road+ to rower odpowiedni dla mnie? Czy wymienione przeze mnie rowery są warte zakupu? Trek pierońsko drogi, ale ładny :D musiałbym czaić się na jakąś promocję, bo cena katalogowa wydaje mi się mocno zawyżona. Ale można go znaleźć w sklepie i przymierzyć. Canyon sporo tańszy, no ale zakup przez stronę tylko. Czy jeszcze coś innego? 

Z góry dzięki :)

 

Napisano

Cena katalogowa Treka oderwana od rzeczywistości i trudno go polecić. Szukaj na zagranicznych stronach, Treki często są po dużych przecenach, w ubiegłym roku kupiłem Emonde na 105 Di2 za jakieś 60% polskiej ceny katalogowej.

Ja w każdym przypadku dorzuciłbym do napędu 11s lub 12s, Tiagra za chwilę odejdzie na zasłużoną emeryturę. Kierunek w mojej ocenie słuszny, ale jeżeli nigdy nie miałeś roweru szosowego to na Twoim miejscu wypożyczyłbym gdzieś rower na dzień/dwa, sprawdził przy takiej jeździe jak planujesz oraz w takim terenie jak planujesz i wtedy podejmował decyzję. Wypożycz cokolwiek z podobnej kategorii, niekoniecznie konkretnie te rowery.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Do momentu kiedy nie napisałeś o punktach montażowych to myślałem giant contend ar...no ale jak już z nimi wypaliłeś to canyon. Plusem gianta to możliwość wsadzenia opon nawet 38c a to już solidny road+ (ja używam go jako gravela/szutrówki). Tak spytam tylko- po co Tobie punkty montażowe...gravel nie, bikepaking nie...ale punkty montażowe na górnej rurze tak. Jest tu kolega co solidnie obładowany contendem ar pomyka po świecie...

Jest jeszcze opcja superior xroad na alu ramie (brzydkiej ramie...).

Co do Tiagry to nie jest zła, to lamusa raczej nie odejdzie tak prędko, może pójdzie 2x11, a sora w 2x10 i hydro. Oczywiście zawsze lepiej mieć 2x11, 2x12...lepsze stopniowanie,dla amatora szczególnie w górach przydatne.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki za odpowiedzi :)

Będą szukał czegoś na 105 zatem. To troche zmienia sytuację - Canyon i Trek odpadają. Wyższy model z Canyona to już 7999 PLN, plus karton i dostawa - robi się 8300. Byłoby jeszcze do przełknięcia jakoś, tylko pytanie, czy warto? Coś jest takiego specjalnego w tych Canyonach oprócz tego, że dobrze wyglądają i sprawiają wrażenie dobrze wykonanych? 

12 godzin temu, nossy napisał:

Do momentu kiedy nie napisałeś o punktach montażowych to myślałem giant contend ar...no ale jak już z nimi wypaliłeś to canyon.

Co do punktów montażowych to jest miły dodatek, np. torba płetwa na magnes to fajna sprawa, ale nie jaki "must have". Giant Contend AR 1 wydaje się OK, troche ponad budżet, ale gdyby było warto - czemu nie. 

A co powiecie o Cube? 

CUBE  Attain SLX https://skiteam.pl/rowery-szosowe--/9327-387183-rower-cube-825310-attain-slx-4054571466211.html#/3289-rozmiar-60_cm/3460-rama-uniwersalna/17345-kolor-goblin_yell Jest w miarę dostępny w rozmiarze 53, wydaje się mieć to co powinien, jedynie prześwit na opone max 32 mm. 

CUBE Attain C:62 Race https://rowerycube.pl/rowery-szosowe/9276-388464-rower-cube-825400-attain-c-62-race-4054571466280.html#/3265-rozmiar-53_cm/3294-maincolor-czarny/3460-rama-uniwersalna/10088-kolor-blkline Ten w karbonowej ramie, cena wydaje się OK, ale to chyba rower widmo, nie znalazłem do nigdzie dostępnego w sprzedaży. Ponad budżet, ale chyba warto dołożyć (prześwit 34 mm). 

Napisano
5 godzin temu, nctrns napisał:

Kolega umie czytać i tyle...zostają napęd 2x10 w układzie hydro. Tiagra z inną nazwą i tyle. Natomiast mówimy co następuje teraz. W przyszłości mówi się o 2x11.

@FatLukao Cube nie wspominałem bo go nie znam...natomiast na papierze wygląda oki, nie wiem tylko czy 35c to max jak w Canyon, czy wejdzie coś szerzej jak w Contendzie AR. Contendy niedawno szło w dobrych promkach wyrwać.

  • +1 pomógł 1
Napisano

To prawda, problem tylko taki, że trudno znaleźć używanego road+ na carbonie co przyjmie oponę ponad 35c. Co pewnie nie jest niemożliwe. Jest trocchę giantów defy poprzedniej generacjiz rocznika np.: 2022, 2023. Fajna rama, wchodzi slickowe 35c.

Napisano
W dniu 17.02.2025 o 15:33, FatLuka napisał:

Czy mój tok rozumowania jest OK? Czy szosa endurance czy tam road+ to rower odpowiedni dla mnie?

Biorąc pod uwagę czynniki wyjściowe myślę, że tak. Uważam, że opona 35c jest takim "złotym środkiem", jeździłem ponad 2 lata na takich semislickach i byłem zadowolony - wciąż szybkie na asfalcie, dające radę poza. Powinien to być Twój główny factor w poszukiwaniach

Napisano
Godzinę temu, Allucardiusz napisał:

Za 6k masz https://szybkierowery.pl/produkt/cube-agree-c62-disc-carbon-ultegra-di2/

Nie znam się za bardzo, a znalazłem go na YT, jakiś gościu mówił że sprowadzane z Majorki. Mój ma 4k przebiegu i stan wizualny bdb/idealny.
Jest hydraulika, ultegra di2 i pedały / dobre opony w cenie. Jedynie prześwit mały, bo wg producenta 28c, ale jak zmierzyłem wczoraj to 32c powinno wejść

Oglądałem właśnie te rowery ale w końcu kupiłem tańszego Cuba na mechanicznych przerzutkach. To kilkuletnie Di2 sprawia ci jakieś problemy? Bateria długo wytrzymuje? Widziałem kilka wątpliwych opinii o używkach od SzybkichRowerów, w jakim stanie były 'elementy eksploatacyjne' AKA kaseta, koronki, łańcuch, tarcze i klocki?

Napisano

@Talrand nie jestem specjalistą, bo to moja pierwsza szosa. Natomiast wszystkie elementy były w stanie idealnym. Wyglądały wręcz na nowe.
Z mankamentów jedynie mały odprysk na lakierze w miejscu gdzie pewnie ktoś pewnie oparł rower. 
Nie wiem na ile wytrzymuje bateria, bo jeździłem dookoła bloku, ale di2 chodziła jak marzenie przez te 50km i szczerze mówiąc nie wiem czy bym wrócił do napędu 2x bez di2. 

Przekonała mnie niska cena oraz fakt, .że z takim osprzętem nie powinno być problemu sprzedać go w przyszłości z niewielką stratą finansową jakby mi się szosa nie spodobała.
 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Dzięki wszystkim za odpowiedzi. 

W moim przypadku zakup roweru używanego raczej odpada. Jako laikowi w temacie, trudno będzie ocenić faktyczny stan sprzętu itd. Wolałbym nowy, z gwarancją w razie czego, bo typem garażowego dłubacza też nie jestem :)

Podsumowując, chcąc kupić nowy rower na shimano 105, mieszczący opony 35mm, muszę albo zwiększyć budżet, albo wziąć coś na raty, albo czaić się na promocję lub zakupy za granicą. No albo przestać zwracać tak uwagę na wygląd :D 

Mimo, że mieszkam w dużym mieście, sklepów z rowerami jest trochę to z przymiarkami nie jest w cale tak łatwo. Na stanie same pojedyncze sztuki, no chyba że kross - tego jest pełno.  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...