Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czyli raczej większy zasięg niż mniejszy, 

Mam swoje typy ale przede wszystkim powiem Ci, czego unikać:

- Linek prowadzonych przez stery, te stery to produkt firmy Acros i to najgorsze ścierwo na tej ziemi.

- Mniej popularnych silników, zawsze im czegoś więcej, jest bardziej powszechne dla serwisów tym łatwiej i serwis jak się nic nie umie samemu. Ostatnio dużo jest też narzekania na Shimano, jeśli mam ci polecić jakiś silnik, to Bosh. A już bajkowo jak będzie to 5 generacja. 

Wzorcem AM/Enduro elektryka jest oczywiście Spec Turbo Levo, co by nie gadać, wszystko w nim jest przemyślane. 

Z rowerów na Boshu gen 5 to na razie z ciekawszych pozycji to uwagę zwraca tylko Trek Rail, reszta rowerów ma linki przez stery co dla mnie je przekreśla :)

Napisano

@XC100S co Ty mu chcesz taką Santę dawać za przykład co to same kłopoty a w ogóle ta marka chyli się według miedzy innymi słów autora kanału ku upadkowi? 

Co do wyboru jak wyżej żadnych linek przez stery. Jak się nie będzie kupować tego ścierwa to może się połapią jak z pressfitem i wycofają. Za taką kasę czy ciut więcej faktycznie Turbo Levo jawi się jako wybitnie przemyślana konstrukcja no może poza moim zdaniem słabymi kołami. No i żadnego silnika na Shimano. Cudów na kiju do takiej jazdy nie potrzebujesz a własnie pewnej konstrukcji jak chcesz jeżdzić "szlakowo". 

  • Zmieszany 1
Napisano

Obręcze w specu są słabiutkie, ale jak się wyrwie na promocji, których jest sporo Turbo Levo Comp Carbon za około 24-25k to ma się jeszcze zapas na fajne koła jak oryginalne padną. 

Napisano (edytowane)

Rzuć okiem na Trance'a i Moona:

https://www.giant-bicycles.com/pl/trance-x-eplus-1-2023

https://kross.eu/pl/ebike/mtb/moon-boost-1-0-630-szary-czarny-polysk

W wypadku Krossa zostaną Ci jeszcze pieniądze na wymianę kół na, powiedzmy, DT Swiss FR1500. W przyszłości możesz też ywmienić tłumik w Zebie na najnowszego Chargera 3.1, który powinien pracować lepiej niż 3.

 

Unikaj widelców Fox Rhythm, bo mają słabszej jakości anodę, którą łatwiej jest uszkodzić.

Edytowane przez Galvatron
Napisano

Tfu,

Giant - beznadziejny motor i geo roweru,

Kross - Shimano i wykonanie. 

W wyborze elektryka z tej kategorii patrzmy najpierw na ramę i rozwiązania w niej zawarte i napęd (jako całość silnik, bateria) a później na osprzęt. Anoda na Rythm jest słaba to racja, ale nie przekreśla roweru tak jak beznadziejna rama albo motor. 

Napisano

Przy tej konstrukcji Moona bez łączenia za rockerem to ja bym tego za darmo w góry nie wziął. Dla mnie to emerycki e-bike na szurto-drogi i to też przy odpowiednim stylu jazdy, oponach i masie własnej. 

Napisano

Co wybralibyście z tej listy:

  1. Trek Rail+ 8 Gen 5. Nowy Bosh. Pojemna i co najważniejsze wymienna bateria. https://www.trekbikes.com/pl/pl_PL/rowery/rowery-górskie/rowery-elektryczne-mtb/rail/rail-8-gen-5/p/48470/?colorCode=greenvisibility
  2. Specialized Turbo Levo Comp Alloy - Wszyscy chwalą ale już trochę myszką trąci. Troszkę poprawili komponenty w porównaniu do poprzedniego rocznika. Nie wiem jak ten silnik Brose. Bateria tylko 700Wh i nie jest wymienna. Bateria padnie i rower do wywalenia (no chyba że są sposoby na jej wymianę). Mają dobrą promocję bo pewnie nowa generacja będzie wchodzić jeszcze w tym roku. Trochę lipa jak wyjdzie coś co znowu wyznaczy trendy w podobnej cenie. https://www.specialized.com/pl/pl/turbo-levo-comp-alloy/p/4231879?color=5432534-4231879
  3. Bulls Sonic AM 3 - Karbon. Nowy Bosh. Pojemna i wymienna bateria. SRAM AXS. Nie wiem jeszcze jak z dilerami w Polsce. https://www.bulls-bikes.com/gb-en/product/bulls-sonic-am-3-2025-diamant?FARB=FARB_TO4S294G&RHOE=RHOE_00000600&AKLW=AKLW_d423f870
  4. Cube Stereo Hybrid ONE77 HPC TM 800 - Karbon. Nowy Bosh. Pojemna i wymienna bateria. SRAM AXS. - https://www.cube.eu/pl-pl/cube-stereo-hybrid-one77-hpc-tm-800-dustyolive-n-gold/803400
  5. Kellys Theos F90 SH - Karbon. Troszkę słabsza ale wymienna bateria. Di2. Silnik Shimano (niestety). https://kellysbike.com/pl/e-fullsuspension/theos-f90-sh-29-27-5-725-wh_10155
  • +1 pomógł 1
Napisano

W zasadzie ....ciężkie te rowery jak na all mountain :) Ja bym zwrócił uwage na Fazue , mimo niby baterii 430 robi się tym ok 1700 w pionie ( co prawda głównie na eco ) , tak bez zwracania uwagę na baterię to 1400-1500 w pionie i 40 km. Cos w typie Hecklera SL , Lapierre ezesty LTD , Ghost Path. A jakby co range extender albo zapasowa bateria w plecaku :P

Napisano

Z listy 1 lub, pozostałe mają rzeczy o których pisałem, żeby unikać jak ognia. 

Fazua też zalicza się do rzeczy których należy unikać a biadolenie o 1700 w pionie... tak mówią chyba psychofani tego wynalazku. A wagą się nie przejmuj, bo ciężki rower fajnie klei a po to masz bateryjkę, żeby jechała za ciebie.

Napisano

Idąc tą droga to tylko Surron.... 

A to że da się zrobić na eko 1700 to fakt , a nie biadolenie . Oczywiście jak kierownik będzie ważył 130 a nie 80 kg to się nie da :D Ale dotyczy to wszystkich elektryków :) 

Napisano

Może i zrobi w eko, a eko to praktycznie tak pomaga jakbyśmy jechali na lekkim XC - czyli prawie tyle co nic. O ile dojedzie do tych 1700 w pionie bo z tym to też różnie bywa :D.

2 godziny temu, XYZPV napisał:

Z listy 1 lub, pozostałe...

^Miało być z listy 1 lub 2*****, reszta nie nie nie. 

Napisano

Amflow widziałem, fajnie się zapowiada niestety my Polaki cebulaki jeszcze nie możemy go zamawiać :(

Jak myślicie na jaki dystans ta bateria 700Wh w Specu wystarczy. Wiem że zależy to od 70 różnych czynników ale tak mniej więcej.

Napisano (edytowane)

W moim wypadku (moja waga 75kg) full bateria taki wynik:

Są tutaj wszystkie dane, przewyższenie, zużycie baterii, w jakim trybie jeździłem itd. Oczywiście odległość baaardzo rośnie wraz z wypłaszczonym kształtowaniem terenu, na asfaltowej wycieczce jak na poczciwego elektryka przystało zrobiłem 120km na luzaku, zostało chyba 20% baterii. W użytkowaniu typowo enduro gdzie mamy interwały podjazd-zjazd sprawa ma się następująco wg aplikacji Speca na tel:

IMG_0268.PNG

IMG_0269.PNG

IMG_0270.PNG

IMG_0271.PNG

Edytowane przez XYZPV
Napisano
8 godzin temu, psmolkowicz napisał:

Specialized Turbo Levo Comp Alloy - Wszyscy chwalą ale już trochę myszką trąci.

Nie patrz się na ludzi co latają po dzikich singlach bo to jest inne podejście na jazdę i parę innych kwestii. Ciebie powinna obchodzić właśnie możliwie najbardziej sprawdzona konstrukcja bo jak widzisz część firm gmera-szmera i robi coraz większe g..no tak jak by zakup elektryka to było to samo co suszarki do włosów. Spitoli się to do PSZOK-a i po jazda nowy. Co do sterów to jest dobry patent jako taki do tego typu rowerów. 

Napisano

Kupisz nową i wymienią Ci w serwisie lub wymienisz na gwarancji w pozytywnym scenariuszu. Sądzisz że bateria jest przyspawana do ramy, gdzie widzisz problem? On jest niewymienna w tym sensie że nie zrobisz tego na szlaku w 5 min, a nie w sensie że jest to całkiem niemożliwe.

Dodatkowo - nie wiem co musiałbyś robić żeby bateria padła od złego przechowywania przez zimę. Przed domem pod chmurką stoi auto elektryczne, żyje mimo 10 lat na karku.

Turbo comp alloy bywały w dobrych cenach w sklepie speca w częstochowie, znajdziesz w necie. Przedzwoń i zapytaj o cenę, wiosną ubiegłego roku mieli chyba najlepsze ceny w PL. Jeżeli rzeczywiście będzie nowy model, za granicą pewnie będą dużo większe przeceny. Bateria jest zupełnie wystarczająca, nie wiem co jeździsz ale amor w tym rowerze żeby dogonił ramę jest w mojej ocenie do wymiany.

Napisano
19 minut temu, psmolkowicz napisał:

Spec to sprawdzona konstrukcja ale co z tą baterią gdy padnie np. jak będzie źle przechowywana przez zimę?

Nie szukaj problemu tam gdzie go w ogóle nie ma bo nie podejrzewam byś był takim paprokiem, który stosując się do ogólnych zasad potrafi zabić baterię. 

Napisano

Bateria jest oczywiście wymienna w 5 min nie gadajcie głupot, odkręcasz jedną śrubę imbus i wyjeżdża ci cała bateria dołem. 

Amor, żeby dogonił ramę? Bez jaj. Mozna od razu go pogonić na OLX i wstawić sobie Zeba jak ktoś chce, a jak ktoś chce jeździć wycieczki to nie widzę sensu wymiany aż ten się nie zużyje. A sama rama jest nadal na topie, geometria jest nadal aktualna, poza tym, można ją modyfikować, 3 pozycje ustawień kąta główki, 2 pozycje długości chainstaya. Od bidy nawet da się go zrobić na 2x29" no ale przecież mullety teraz są na topie więc po co zmieniać? Czekaj czekaj, ktoś narzekał, że rama nie aktualna? 

Tak, lepiej kupić Focusa albo Canyona na kashimach a później płakać, że stery pękają, bateria się tłucze w ramie, silnik stuka, rama trzeszczy i co z tym robić :)

Jak patrzę na rynek teraz to tylko Trek lub Spec albo nowy Santa Cruz Vala, ale to już trochę $ trzeba wywalić dla samego producenta co dla nie super zajawkowicza na enduro nie ma sensu. 

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...