Allucardiusz Napisano 24 Lutego Autor Napisano 24 Lutego Podczas mojej pierwszej wycieczki szosowej pojawiła się jeszcze jedna kwestia dość istotna dla mnie. Jak sobie radzicie z podmuchami wiatru? Jeden był tak silny, że prawie mnie wrzucił na samochód jadący obok, a z rowerem ważę grubo ponad 100kg. Nie mam też żadnych kół karobnowych z gigantycznymi stożkami. Zwykłe dt swiss z bardzo małą obręczą. Po tym incydencie zjechałem na chodnik i tłukłem się nim aż zjechałem niżej gdzie wiatr nie był tak silny. Cytuj
Mihau_ Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) 18 godzin temu, zate napisał: Jak nie są podświetlone, tzn. że samochód z kamerą nie był w stanie tamtędy przejechać. W tym miejscu "kończy się" street view w miejscowości gdzie mieszkają moi rodzice, rzeczywiście droga nieprzejezdna, chyba za nowy i za równy ten asfalt dla samochodu google'a, zresztą jak widać też wybitnie nierowerowa, kto by w ogóle chciał tam jeździć w takich warunkach, poza tym zaraz są jakieś zjazdy, podjazdy. Tylko jak w takim razie dojeżdża tam codziennie kilkuset mieszkańców skoro samochód google'a nie dał rady? Edytowane 24 Lutego przez Mihau_ Cytuj
Allucardiusz Napisano 24 Lutego Autor Napisano 24 Lutego I mam jeszcze jedno pytanie żeby nie zaśmiecać nowym tematem. Czy dla dziecka 8lat/30kg warto mieć drugi zestaw kół rowerowych? Córka ma szerokie opony, ale stwierdziła, że chce jeździć ze mną po DDR. WIdze, jednak, że się troche męczy na prostym asfalcie i pomyślałem, czy by jej nie kupić jakiś lekkich slicków np 30-32c Cytuj
Greg1 Napisano 24 Lutego Napisano 24 Lutego (edytowane) A nie wystarczy zmienić opony na jakieś mniej klockowe? Generalnie zależy jakie to "szerokie opony", mtb? Kupienie cieńszych nie gwarantuje, że będą stawiały mniejsze opory, to bardzo złożony temat, mieszanki gumy z jakich są zrobione opony, itp., itd. Poczytaj sobie tu na forum, są całe wątki "oponowe", są labolatoria testujące opory (Bicycle Rolling Ressistance), zawodowe teamy jeżdżące na szerszych oponach niż jeszcze 5 lata temu bo się okazuje, że 28c ma takie same opory jak 23c, dobre, szybkie opony kosztujące powyżej 300 zł, itp., itd. Ale zapewne przy rozmiarze 24" nikt tego nie testuje i nikt nie robi opon z jakichś kosmicznych mieszanek Edytowane 24 Lutego przez Greg1 Cytuj
Stefcshg Napisano 2 Marca Napisano 2 Marca W dniu 24.02.2025 o 07:40, Allucardiusz napisał: Jak sobie radzicie z podmuchami wiatru? Jeden był tak silny, że prawie mnie wrzucił na samochód jadący obok, a z rowerem ważę grubo ponad 100kg. Nie mam też żadnych kół karobnowych z gigantycznymi stożkami. Zwykłe dt swiss z bardzo małą obręczą. Po tym incydencie zjechałem na chodnik i tłukłem się nim aż zjechałem niżej gdzie wiatr nie był tak silny. Bardzo dobrze, że nigdy nie miałem i nie będę miał kolarzówki, ani żadnego roweru z barankiem. Zaprzestałem próbować jeździć gdy mocno wieje oraz w takich miejscach, bo raz wystarczyło, choć potem próbowałem w tym miejscu po raz drugi i samo przejechanie tamtędy było strasznym przeżyciem, dodam, że okolica posępna. A wcześniej w innym miejscu zaliczyłem asfalt z braku umiejętności bez pomocy wiatru, było to nagłe i szokujące, inne niż w tamtym, leżałem i nie mogłem wstać, a przejeżdżający samochód mi nie pomógł, dość daleko od domu, ale wróciłem o własnych siłach, a potem do jazdy na rowerze, poźniej często jeździłem tamtędy, aż się nauczę, ale w tamto drugie miejsce już nigdy, tam zresztą nikt chyba nie próbuje, bo to ani do zwiedzania, ani na trening. Cytuj
Allucardiusz Napisano 3 Marca Autor Napisano 3 Marca @Greg1 Wczoraj zamontowałem córce super lekkie opony 1.95 z aliexpressu + dętki TPU i zeszliśmy prawie kilogram na wadze. I to przy bardzo małym wkładzie finansowym. Cytuj
Allucardiusz Napisano 3 Marca Autor Napisano 3 Marca Czy jest jakaś opcja w planowaniu w komoocie aby zaznaczyć cały odcinek trasy zamiast tylko punktów? Chciałem sobie sam rozplanować trasę na szosę bocznymi ulicami, ale komoot leci od punktu do punktu i robi to po najkrótszej trasie często przez jakieś dziurawe skróty. Mozna planować dodając mnóstwo punktów, ale jest to strasznie żmudne i czasochłonne. Cytuj
Greg1 Napisano 3 Marca Napisano 3 Marca Każdy program do planowania jak zaznaczysz punkt A i B to poprowadzi Cię najkrótszą/najszybszą trasą. Jak chcesz coś innego to musisz sobie sam to ustawiać pod siebie dodając punkty pośrednie Cytuj
HSM Napisano 3 Marca Napisano 3 Marca @Allucardiusz nie wiem, jak długą to trasę układałeś, że trzeba by użyć mnóstwa punktów pośrednich, ale z moich doświadczeń wynika, że dla tras do 100 km w Komoocie czasem wystarczy dosłownie kilka punktów pośrednich, żeby algorytm poprowadził trasę tak, jak nam odpowiada. To kwestia oczywiście trasy, ale i wprawy oraz spostrzegawczości - jak program reaguje na punkty pośrednie i gdzie najlepiej taki punkt postawić, żeby jeden strategicznie ustawiony zmieniał odpowiednio routing równie dobrze co kilka ustawionych przypadkowo... Cytuj
Allucardiusz Napisano 3 Marca Autor Napisano 3 Marca @HSM oczywiście, że prowadzi od punktu A do punktu B, ale jak użyje kolarstwa szosowego to prowadzi mnie przez drogi krajowe gdzie jest ograniczenie do 100km i ludzie jeżdża po 120+, do tego nie ma pobocza żeby uciec. W życiu nie widziałem żadnego kolarza na tych drogach. Natomiast jak ustawię szutrowe/kolarstwo to prowadzi mnie przez dziurawe chodniki. Pytam po prostu czy jest możliwość "malowania drogi", chcę zacząć jeździć bocznymi ulicami bardzo okrężnie, a nie najkrótszą trasa z A do B. Cytuj
HSM Napisano 3 Marca Napisano 3 Marca (edytowane) No ale to oczywiste, że wyznacza, jak wyznacza... dodaj sensowne punkty pośrednie, to poprowadzi tymi bocznymi drogami. Mój wpis dotyczył Twojego sformułowania, że tych punktów trzeba wpisać "mnóstwo", co w ogóle nie pokrywa się z moimi własnymi doświadczeniami. Pokaż jakąś trasę, którą ułożył Ci Komoot, z zaznaczeniem, jakimi drogami alternatywnymi chciałbyś, żeby Cię poprowadził, to zobaczymy, ile tych punktów pośrednich trzeba użyć, żeby osiągnąć zamierzony efekt... No i stawianie tych punktów w Komoocie to jest w sumie banalne klikanie myszką. W sumie parę sekund pracy, więc nawet jakbyś miał ich nastawiać 20-30, to nie powinien być żaden problem. Dodatkowo punkty można przeciągać po mapie, więc jak postawisz gdzieś jeden punkt i on działa tak, jak chcesz, to warto go przesuwać dalej - tak długo, jak Komoot rysuje trasę zgodnie z Twoimi oczekiwaniami. Jak zaczyna trasę psuć, to dopiero stawiasz nowy punkt... Choć - jak napisałem wcześniej - na trasach o długości do 100 km nigdy nie potrzebowałem tych punktów więcej niż kilka, a wybieram właśnie boczne drogi. Edytowane 3 Marca przez HSM Cytuj
Stefcshg Napisano 4 Marca Napisano 4 Marca (edytowane) W dniu 24.02.2025 o 10:33, Allucardiusz napisał: I mam jeszcze jedno pytanie żeby nie zaśmiecać nowym tematem. Czy dla dziecka 8lat/30kg warto mieć drugi zestaw kół rowerowych? Córka ma szerokie opony, ale stwierdziła, że chce jeździć ze mną po DDR. WIdze, jednak, że się troche męczy na prostym asfalcie i pomyślałem, czy by jej nie kupić jakiś lekkich slicków np 30-32c A może rzecz jest w zbyt twardym napędzie roweru dla ośmioletniego dziecka? ...Jadąc tamtędy stwierdziłem ze zgrozą, że brak mi siły rąk, żeby utrzymać rower - jak to się w sporcie nazywa... wytrzymałości siłowej. Czyli można sobie wyobrazić, że gdybym w takim miejscu zlazł z roweru i próbował zejść na dół (wiedząc dokąd, bo wcześniej tamtędy tam wjechałem), to czy wystarczyło by mi sił, żeby dotrzeć do domu, no bo jak to jest z trenowaniem tego co się robi na rowerze; podobno dla organizmu nie robi to za bardzo różnicy ile się jedzie, a ile się idzie - w sensie wytrenowania parametrów wydolnościowych, wytrenuje się on (w jakimś stopniu) do tego co się robi (np. do jazdy w trzeciej strefie tędna, jak to było pokazane na YT, na przykładzie Szajbajka, albo do triatlonu...) - a jak się nie jest wytrenowanym, albo jak się nie wie co jest dalej na trasie, np. którędy wrócić, albo okazuje się, że na dole płynie niby taka sobie rzeka? Raz miałem taką przygodę. Edytowane 4 Marca przez Stefcshg Cytuj
SpinOff Napisano 4 Marca Napisano 4 Marca W dniu 24.02.2025 o 07:40, Allucardiusz napisał: Jak sobie radzicie z podmuchami wiatru? Jeden był tak silny, że prawie mnie wrzucił na samochód jadący obok, a z rowerem ważę grubo ponad 100kg. Nie mam też żadnych kół karobnowych z gigantycznymi stożkami. Zwykłe dt swiss z bardzo małą obręczą. Po tym incydencie zjechałem na chodnik i tłukłem się nim aż zjechałem niżej gdzie wiatr nie był tak silny. To jest raczej ogólnie kwestia wprawy jazdy na rowerze, bo bez stożków i przy tej wadze nie powinien to być problem. No chyba, że masz szosę vintage z malutką kierownicą, albo jeździsz na topach, to wtedy sobie nie pomagasz. Cytuj
Allucardiusz Napisano 21 godzin temu Autor Napisano 21 godzin temu Mój drugi raz na szosie w niedzielę i 50km zrobione. Tempo 23km/h przy śr tętnie 159. Przewyższenie 500m, niektóre podjazdy zabójcze. Chyba po tej wycieczce zrozumiałem, że szosa to raczej piękne spokojne asfalty poza miastem, a nie tłuczenie się po ulicach. Cytuj
clavdivs Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Lub akceptacja bycia pierdołą, dziurawe asfalty to chleb powszedni w szosie i widać to w tradycji wyścigów kolarstwa. 2 Cytuj
Allucardiusz Napisano 18 godzin temu Autor Napisano 18 godzin temu Jak sprawdzić max rozmiar opon jaki wejdzie do mojego roweru? Producent pisze 28c, ale mam około 34mm prześwitu. ROwer cube agree c 62 Jest jakaś inna metoda niż zakup najtańszych opon 32c i przypasowanie? Niestety chcę zainwestować w 30c albo nawet 32c tubeless, bo jak jadę bokiem ulicy to są tam zawsze największe dziury w asfalcie. Cytuj
HSM Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Nie ma innego sposobu, jak tylko kupić konkretne opony, założyć na swoje obręcze i zobaczyć... Dlaczego? Bo opony różnie się układają i na innych obręczach niż Twoje (o innej szerokości wewnętrznej) mogą mieć inna szerokość. No i kupowanie jakichś przypadkowych opon też nie ma sensu, bo nominalny rozmiar nie jest w żaden sposób wiążący. Opony jednej marki będą miały tendencję do układania się szerzej niż to napisano na pudełku, a innej, czasem wręcz odwrotnie. Różnica może być nawet między modelami tej samej marki, a co dopiero różnych producentów. Natomiast jeżeli rzeczywiści tam jest 34 mm miejsca i zmierzyłeś to dobrze, to raczej te 28C jest właściwą informacją od producenta. Nawet, jak opona Ci nie "przytyje" na obręczy i będzie miała realnie 28 mm, to zostaje jedynie 3 mm z każdej strony. Chcesz próbować mniejszych prześwitów? Nie ma sprawy, tylko potem się nie zdziw, że na przykład zniknął lakier z wewnętrznej strony widełek, bo akurat opona się kiepsko ułożyła, albo była nierówno wykonana, albo Twoje koło nie zachowało idealnej centryczności... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.