Barletta Napisano Piątek o 09:18 Napisano Piątek o 09:18 (edytowane) Wszystkie części w tym poście to Shimano z wyjątkiem starej korby. Stara specyfikacja: Romet Rambler 27,5 3.0 (ma z 10 lat), rama 19" manetki (obie): Altus M370, 3x9 przerzutki (obie): Alivio M4000 (tylna - direct, przednia - obejma) hamulce (oba): M396 + SM-RT30 (160 i 180mm) kaseta: Acera 11-34 9s korba: Suntour XCT 42-32-22 175mm Zdjęcia: https://postimg.cc/gallery/Zy6WwB7 Jeżdżę prawie wyłącznie po mieście z kilkoma wzniesieniami. Poniżej umieszczam listę części, nad którą jeszcze pracuję. Chcę mieć pewność, że wszystko będzie ze sobą kompatybilne. Moja wiedza jest bardzo ograniczona. Np. nie wiem, czy przednia przerzutka musi mieć konkretny swing (top/down/side), żeby działać z resztą części. Chcę po prostu kupić wszystko naraz, oddać do serwisu i nie przejmować potencjalnymi problemami w trakcie montażu. manetka tył: https://productinfo.shimano.com/en/product/SL-M4100-R manetka przód: https://productinfo.shimano.com/en/product/SL-M5100-L przerzutka tył: https://productinfo.shimano.com/en/product/RD-M6000-SGS przerzutka przód: https://productinfo.shimano.com/en/product/FD-M6025-L kaseta (11-36T): https://productinfo.shimano.com/en/product/CS-M771-10 korba: https://productinfo.shimano.com/en/product/FC-M6000-2 łańcuch: https://productinfo.shimano.com/en/product/CN-HG95 suport: https://productinfo.shimano.com/en/product/SM-BB52 Edytowane Piątek o 09:19 przez Barletta Cytuj
kaido2 Napisano Piątek o 10:12 Napisano Piątek o 10:12 W takiej sytuacji zmieniłbym tylko korbę na 1x z tarczą narrow wide np na 32, lub 34 w zależności jakie to są wzniesienia i jak wygląda sytuacja z wjechaniem na nie z przełożenia 1:1 1 Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 11:20 Mod Team Napisano Piątek o 11:20 Nawet 32T na korbie z największą 36T z tyłu ograniczy bardzo podjeżdżanie. Proponuję kasetę 11-42: https://allegro.pl/oferta/kaseta-10s-shimano-deore-cs-m4100-11-42-17173722378 do tego przerzutka SLX: https://allegro.pl/oferta/przerzutka-tyl-shimano-rd-m7000-11rz-gs-shadow-17211054155 i korba 1rzędowa: https://allegro.pl/oferta/korba-shimano-deore-fc-mt510-170mm-zebatka-34t-12-speed-15636810316 Reszta będzie ok. Oczywiście pomijasz przednią przerzutkę i manetkę. Cytuj
Barletta Napisano Piątek o 11:20 Autor Napisano Piątek o 11:20 OK, ale czy podany przeze mnie zestaw jest w porządku? Zależności typu maksymalna pojemność tylnej przerzutki są chyba w porządku, ale dalej nie jestem pewien, co do top/down/swing. Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 11:25 Mod Team Napisano Piątek o 11:25 W Twojej ramie bez problemu zamontujesz i Topswing i Downswing. Teraz masz Downpull, więc taką trzeba, albo z uniwersalnym ciągiem. Cytuj
Michal2008 Napisano Piątek o 11:26 Napisano Piątek o 11:26 3 minuty temu, sznib napisał: Nawet 32T na korbie z największą 36T z tyłu ograniczy bardzo podjeżdżanie. już bez przesady, na ten sezon w rowerze dziewczyny będę robił konwersję z 2x9 na 1x9, fabryczna korba 30/46, kaseta 11-36, przerzutka alivio RD-M3100, wymieniam tylko korbę + zębatka 30T i będzie git. Chyba, że masz nie wiadomo jakie góry, ale jak zawsze w rzeczywistości - wątpię Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 11:34 Mod Team Napisano Piątek o 11:34 Z zębatką 30T na korbie to powodzenia w jeździe asfaltami po prostej. Taka zębatka to tylko w teren się nadaje. Ja siedzę wciąż na 2x bo potrzebuję 36T na dojazdy i mam takie podjazdy że 26/42 muszę mieć. 2 Cytuj
Michal2008 Napisano Piątek o 11:38 Napisano Piątek o 11:38 powiem tak, napęd dobiera się do użytkownika i do danego zastosowania. Ciekawe podjazdy jak na 26/42. ja tam na maratony mam 32/42 no ale noga też musi iść w parze Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 11:39 Mod Team Napisano Piątek o 11:39 No, są w niektórych miejscach bardzo strome odcinki. Cytuj
Michal2008 Napisano Piątek o 11:42 Napisano Piątek o 11:42 no ok, rozumiem, dlatego piszę że napęd to mega indywidualna kwestia, np. stosując zębatkę 30T wiem po co ją stosuję i kto będzie jeździł, jak jeździ, jaką ma formę itd, nie ma problemu dać za jakiś czas 32T. A jeżeli chodzi o autora i jazdę po mieście to proponuje upraszczać napęd i stosować 1x... i można tak dobrać napęd, że zaspokoi oczekiwania, chyba, że naprawdę mamy mega skrajności w co wątpię (w mieście???) to można rozważyć 2x. 1 Cytuj
kipcior Napisano Piątek o 12:35 Napisano Piątek o 12:35 3x jest najlepszym napędem jaki był, bo ma największy zakres. Jak już chcesz go psuć to pomyśl nad 1x, bo z kolei 2x jest najgorszym. Tam po prostu brakuje środka i ciągle trzeba majdać przodem. To jeszcze ma sens w górzystym terenie i sam się muszę z takim napędem męczyć, ale na bardziej płaskim 1x byłby lepszym rozwiązaniem. Szczególnie w rowerze typu Rambler, który demonem prędkości nie będzie. 1 Cytuj
kaido2 Napisano Piątek o 12:38 Napisano Piątek o 12:38 To słowo kluczowe,- "miasto" i maksymalne nachylenie jakie się może tam pojawić na wzniesieniach,- 12% Pozwoliło mi praktycznie precyzyjnie dobrać napęd dla autora. Rower bez zbędnych klamorów, korb 3x na kwadrat to rower zawsze lżejszy którym będzie łatwiej wyjechać z cięższego przełożenia. Miasto, okres zimowy i nie zaklei się przednia przerzutka pośniegowym ulepem i lodem A Przemyśl to jakieś 100 km do Bieszczad No dobra, na Dynów przez Zalesie coś tam zaczyna się dziać , ale tam chyba nie ma 12% Pamiętam, że wystarczyła mi do samego Rzeszowa 38 z przodu , gdzie z tyłu 32 i raczej jej nie wrzuciłem Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 12:54 Mod Team Napisano Piątek o 12:54 Wszystko zależy którymi drogami pojedziesz... Podjazd na Kalwarię np. https://climbfinder.com/pl/podjazdy/kalwaria-paclawska-nowosiolki-dydynskie No i należy pamiętać że inaczej podjeżdża się 14,5kg fullem 170/150, a inaczej lekkim hardtailem do XC. Cytuj
kipcior Napisano Piątek o 12:57 Napisano Piątek o 12:57 Z tym, że rower z 1x będzie zawsze lżejszy niż x 3x to by trzeba dokładnie policzyć, bo to nie jest takie oczywiste ale nie chce mi się szukać po necie. Odpada przerzutka i manetka więc wygląda lżej. Ale to że zębatki na kasecie mogą być większe niż w ogóle były w korbie to już nie widać. Do tego fizycznie 3x9 ma 12 zębatek, ale w takim 1x12 jest ich przecież 13. I to akurat te duże. Oczywiście przy 1x9 czy 1x10 to już musi być trochę lżej. 1 Cytuj
Sobek82 Napisano Piątek o 13:23 Napisano Piątek o 13:23 Ja dałem akurat korbę gotową z blatem 40T ale nic nie stoi za wymianą na blat od powiedzmy 34T do 42T Wyszło 999 zł to co na stole. Cytuj
michalr75 Napisano Piątek o 13:46 Napisano Piątek o 13:46 Godzinę temu, kipcior napisał: 3x jest najlepszym napędem jaki był, bo ma największy zakres. Jak już chcesz go psuć to pomyśl nad 1x, bo z kolei 2x jest najgorszym. Tam po prostu brakuje środka i ciągle trzeba majdać przodem. To jeszcze ma sens w górzystym terenie i sam się muszę z takim napędem męczyć, ale na bardziej płaskim 1x byłby lepszym rozwiązaniem. Szczególnie w rowerze typu Rambler, który demonem prędkości nie będzie. Co Ty mówisz? 2x to najlepszy napęd pod słońcem, nie ma hardkorowych przekosów, na duże podjazdy lecisz na małym blacie, na prostej masz z czego dokręcić z dużego blatu, zakresu starcza na wszystko. 1 Cytuj
Barletta Napisano Piątek o 14:27 Autor Napisano Piątek o 14:27 Napęd 2x zasugerował pracownik serwisu, ale widzę, że zdania są podzielone. Jako laik nie mam nic przeciwko 1x. sznib proponuje 1x12 (korba 34 + kaseta 11-42). Czy są jeszcze jakieś głosy "za"? Cytuj
chudzinki Napisano Piątek o 14:37 Napisano Piątek o 14:37 @sznib proponuje 1x10 😉. 5 godzin temu, Barletta napisał: po mieście z kilkoma wzniesieniami. Podstawowe pytanie: na jakim biegu podjeżdżasz je teraz (przód? tył?) ? Cytuj
uzurpator Napisano Piątek o 14:40 Napisano Piątek o 14:40 5 godzin temu, Barletta napisał: Jeżdżę prawie wyłącznie po mieście z kilkoma wzniesieniami. Koledzy generalnie idą w dobrym kierunku - tzn 1x. Co to za miasto? 2 godziny temu, kipcior napisał: 3x jest najlepszym napędem jaki był, bo ma największy zakres. Zakres którego się nie wykorzystuje to wożenie zbędnego balastu i ponoszenie kosztów utrzymania. 2 godziny temu, kipcior napisał: Tam po prostu brakuje środka i ciągle trzeba majdać przodem. Nie trzeba, jeżeli ma się prawidłowo dobrany zakres. Cytuj
michalr75 Napisano Piątek o 14:46 Napisano Piątek o 14:46 18 minut temu, Barletta napisał: Napęd 2x zasugerował pracownik serwisu, ale widzę, że zdania są podzielone. Jako laik nie mam nic przeciwko 1x. sznib proponuje 1x12 (korba 34 + kaseta 11-42). Czy są jeszcze jakieś głosy "za"? 12s 11-42? Jest taka w ogóle? Może chodziło o 10-45 albo wyżej? Cytuj
uzurpator Napisano Piątek o 14:46 Napisano Piątek o 14:46 (edytowane) 2 godziny temu, kaido2 napisał: Rower bez zbędnych klamorów, korb 3x na kwadrat to rower zawsze lżejszy którym będzie łatwiej wyjechać z cięższego przełożenia Dźizas. Te 200g rzeczywiście mega, turbo różnicę zrobi. 9 minut temu, michalr75 napisał: 12s 11-42? Jest taka w ogóle? Chiny robią. Przynajmniej - robiły - kiedyś widziałem. ędit: https://pl.aliexpress.com/item/1005006860820363.html?gatewayAdapt=glo2pol Edytowane Piątek o 14:55 przez uzurpator Cytuj
Mod Team sznib Napisano Piątek o 15:10 Mod Team Napisano Piątek o 15:10 31 minut temu, chudzinki napisał: @sznib proponuje 1x10 😉. Co najwyżej 34/11-46. Ale rok temu zmieniałem więc może w przyszłości. 43 minuty temu, Barletta napisał: sznib proponuje 1x12 (korba 34 + kaseta 11-42). Nie. Proponowałem 1x10. Cytuj
kaido2 Napisano Piątek o 15:54 Napisano Piątek o 15:54 (edytowane) Godzinę temu, uzurpator napisał: Dźizas. Te 200g rzeczywiście mega, turbo różnicę zrobi. Dżizas, tak wszystko bierzesz na poważnie, nie wyłapałaś tam ironii? Serio??? Dżizassss... A tak na poważnie to różnica będzie większa przy zastosowaniu setu na HTIi i tu już nie chodzi nawet o wagę, a żywotność takiego suportu kontra obecnego kwadracika w porównywalnej cenie Edytowane Piątek o 16:01 przez kaido2 Cytuj
marvelo Napisano Piątek o 17:05 Napisano Piątek o 17:05 (edytowane) 2 godziny temu, uzurpator napisał: Zakres którego się nie wykorzystuje to wożenie zbędnego balastu i ponoszenie kosztów utrzymania. Odezwał się ten, co mu waga kół nie przeszkadza. Jeśli chodzi o koszty, to napędy 3x są najtańsze w utrzymaniu na dłuższą metę (przy porównywalnym zakresie do 1x). Napęd 1x spełniający moje oczekiwania co do zakresu będzie miał kasetę (i to taką z podstawowej klasy, dwa razy cięższą niż moja) kosztującą kilka razy więcej niż moja w napędzie 3x, a w dodatku w 1x jeśli jedziesz na jakimś przełożeniu to zawsze zużywa się tylko ta zębatka, gdzie w 3x przełożenia się częściowo pokrywają i często na zbliżonym jedzie się z innej kombinacji zębatek, co pozwala rozłożyć zużycie bardziej równomiernie na zębatki kasety i korby. Edytowane Piątek o 17:07 przez marvelo Cytuj
kaido2 Napisano Piątek o 17:32 Napisano Piątek o 17:32 (edytowane) @marvelo, niekoniecznie . Koszt kasety Sunshine 8s 11-46 to niecałe 7 dych. Suport HTll jakieś 2 dychy . Jest to w porównaniu do obecnego kwadraciaka szczelniejsze i sztywniejsze, a grzebanie w tym zajmuje mniej czasu i mniej narzędzi. U mnie obecnie w napędzie 1x7 chodzi cały czas pelen zakres kasety 11- 30 przy tarczy 38 z przodu. Fakt jest to sprzęt bardziej las i moje góry P .S. Jakby Cię interesowało to za cały set HTII( korba, tarcza, suport) do innego roweru dałem jakoś stówę ostatnio 🙂 Edytowane Piątek o 17:33 przez kaido2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.