Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Przede wszystkim obejrzyj film zanim wrzucisz, a nie pierwszy lepszy z brzegu gdzie można już po napisach stwierdzić, że be :D  . Chyba, ze taki jednak był cel ;)

Coś od niedźwiedzia  ;) :D 

który na tej ramie napier#$&^ł :D 

Edytowane przez kaido2
Napisano

Nie wiem, za każdym razem jak ktoś zaczyna romansować ze składaniem roweru i zacznie zadawać pytania to zbiera się grono marud i męci, bo drogo, bo kup w sklepie, bo nie umiesz, bo narzędzia. Szukając informacji przed swoim pierwszym składaniem 90% wypowiedzi w tematach o samodzielnym składaniu roweru tak wyglądała. Do tego stopnia mnie to zniesmaczyło, że nawet nie myślałem o zakładaniu swojego. Teraz ja mam dwa, żona ma dwa, znajomi jeszcze trzy i wszystkie jeżdżą i wszyscy są szczęśliwi a najbardziej ja bo dla mnie to terapia i radocha. 

@TheJW właściwie to przy rejestracji na tym forum to powinien być do odhaczenia ptaszek "nie jestem dobry z matematyki". 

  • +1 pomógł 1
Napisano

Składanie roweru ma sens, gdy dokładnie się wie co się chce osiągnąć. @TheJW zapewne ma, więc nie widzę w tym niczego dziwnego.

Gorzej jak za składanie bierze się ktoś, kto nawet nie wie z czego składa się rower. Wtedy to nie ma sensu i jest studnią bez dna.

Napisano
3 godziny temu, michalr75 napisał:

Oglądałem, a wrzuciłem akurat ten bo wcześniej była gadka o Bushucraftowym ;)

Spoko, nie ma problemu,tam są 3 albo nawet i 4 z tym projektem, jednak :

Ten film chyba najczęściej wyskakuje, bo temat bardziej sensacyjny " znów wtopiłem w to kasę", jak któryś tam z kolei odcinek" patrzcie zrobiłem szosę na chińskim karbonie, o tak, cyk i się nie łamie", przecież to staje się nudne :D

 

Napisano

Nie wiem, ja poskładałem te rowery na ramach carbondy i odmianach ican. Wszystkie gravele, wszystkie jeżdżą na wyścigach gravelowych. Mój miał zdecydowanie najwięcej do zniesienia bo na samym początku ważyłem 100kg a nie oszczędzałem roweru i waliłem po trasie ile mogłem. Się nie połamał. Potem znajomy jeździł nim po górach jako szosą, on ważył 110kg i też się nie połamał. 

 

Napisano

A czy przypadkiem w tych ramach nie chodzi o to, że nie pękają ale mają sporo problemów z ogólnie pojętą jakością?

Śledzę kanał TraceVelo i różne "smaczki" się tam trafiają.

Napisano

Można się czepiać o dosłownie jakieś bzdury typu jakiś delikatny zadzior w porównaniu do ram z górnej póły nawet chińskich , ale na przykładzie nie tylko mojej Flyxii GF2 nie było się do czego przyczepić. Podobnie sytuacja wygląda z kierownicami , mostkami , sztycami . Wszystkie które mam są ładnie wykończone nawet w środku. Mowa o OG-Evkinie, Elita One, Tosek. Ostatnio miałem okazję pooglądać sobie B'twina Aero i rama w środku na rantach miała nieusunięte śmieci,  czy nadlewki żywicy. Nie wpływa to na jakość ramy i jest ona w pełni wartościowa pod względem użytkowym, ale daje to pewien obraz jeżeli chodzi o podejście producenta do detali. Jedyne co może leżeć w najtanszych ramach to lakierowanie.

A różne smaczki to się pojawiają u wszystkich producentów nawet Sprcializedów ;)

Napisano

Sztyca Elita One, hmm..?. Może nie szosa, ale xc. Wybrałem właśnie ze względu na pozytywne opinie. Wykonanie eleganckie - żadnych niedoróbek. Pięknie, tak równiutko, mi pykła nad obejmą. I żebym ją jakoś mordował w terenie. Pierwszy wypad w góry, kilka lekkich zjazdów i pyk na podjeździe w połowie zaplanowanej trasy. No nie wiem - może po prostu jakaś słabsza się trafiła.

Napisano

Być może, reklamuj, zdarzyć się wszystko może. Morduję od nich siodła , i sztycę w szosie do lasu. Wskakuje zeskakuje, bo przecież tania byla :D  Trochę przewalilem na niej + jeden ultramaraton gdzie podjazdy po 12% techniczne też się zdarzały i nic :)

Napisano (edytowane)

Skoro już Was tak pochłonął temat chińskich komponentów, to polećcie proszę jakieś sprawdzone rurki kierownicze, które się nie połamią przy pierwszym sprincie.
Może wezmę je pod uwagę przy swoim "projekcie".

Edytowane przez TheJW
Napisano
9 godzin temu, kaido2 napisał:

Być może, reklamuj, zdarzyć się wszystko może.

Przez chwilę myślałem o tym, ale... Raz, że musiałem ją lekko na szlaku pilnikiem z leathermana obrobić, żeby ją wsunąć kapkę w podsiodlową - kawał po górach musiałem podjechać do miejscówki,  do której krecił już ze Szklarskiej kumpel z misją ratunkową w postaci swojej starej alusztycy. Dwa, po całej wyprawie i ciepnieciu Elity gdzieś w kanciapie, okazało się gdzieś zapodziała się część jarzma. 

Napisano

https://ogevkinbike.com/?srsltid=AfmBOoqBqTZbyyd7f6njDFKgu0TPNb6fW5kt54k7wSJrttaKDU0j-s2h

https://orge.pl.aliexpress.com/store/513273/pages/all-items.html?spm=a2g0o.store_pc_home.pcShopHead_7664980.99&sortType=bestmatch_sort&shop_sortType=orders_desc&productGroupId=515546355&SearchText=&shop_filterType=

28 minut temu, CoolBreezeOne napisał:

Przez chwilę myślałem o tym, ale... Raz, że musiałem ją lekko na szlaku pilnikiem z leathermana obrobić, żeby ją wsunąć kapkę w podsiodlową - kawał po górach musiałem podjechać do miejscówki,  do której krecił już ze Szklarskiej kumpel z misją ratunkową w postaci swojej starej alusztycy. Dwa, po całej wyprawie i ciepnieciu Elity gdzieś w kanciapie, okazało się gdzieś zapodziała się część jarzma. 

Przynajmniej o tyle nie boli, że to tanie jest, ale  że ta sztyca tak poszła? Musiało coś pójść nie tak przy produkcji, że tego nie wyłapali, albo że w ogóle do tego doszło. No zdarza się nawet najlepszym ;)  Kumplowi poleciała karbonowa rama Speca, no zdarza się.

Napisano

Dzięki za linki.

I jeszcze jedna prośba, zanim główny temat mojego wątku zniknie na zawsze gdzieś pośród chińskiego karbonu...

Czy nie pominąłem niczego na liście części? ;) Mnie się wydaje, że nie, ale patrząc na to z boku łatwiej coś wychwycić.

Napisano (edytowane)

Wygląda na to, że wszystko jest, no może brak odblasków ;) , dzwonka ;) Ale to akurat pierdoły. :)

Edytowane przez kaido2
Napisano

@TheJW widzę poważną lukę w liście ;) 
A tak poważnie to oliwka i piny do skracania hydrauliki. Zakładam, że pamiętasz i to drobne części, ale warto pamiętać. Pewnie oliwka będzie ale pin może się przydać.

image.thumb.jpeg.d7e2491cfe7ea2bc43d106453e058043.jpeg

 
  • Haha 1
Napisano (edytowane)

Już chyba gdzieś wcześniej o oliwkach i insertach pisałem - takie pierdółki zawsze mam w zapasie, tak samo jak zawsze mam w plecaku nawilżane chusteczki.
No bo nigdy nie wiadomo, kiedy człowieka najdzie chęć na sranie i przewodów skracanie. :whistling:😆

 

Odblaski są, znajdzie się po 6 na koło, na przód i tył nawet więcej. Macie jakiś patent na zamontowanie ich na pedałach SPD-SL?
Osłonę pod kasetę dodaję do listy. Dzwonek mam. Nawet z logo Giant, więc będzie pasował do PROJEKTU! 😎 
Teraz sobie jeszcze o odblaskowych naklejkach na obręcze przypomniałem. Tylko nigdzie nie mogę znaleźć odpowiednio szerokich na stożek 50mm. 😕 
I jeszcze jakieś fancy nakrętki na wentylki.

Edytowane przez TheJW
  • Haha 3

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...