TheJW Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Po przejrzeniu połowy internetu, ofert krajowych i zagranicznych, rozważeniu wszystkich "za" i "przeciw" porzuciłem temat zakupu nowego roweru w całości na rzecz jego budowy od podstaw. Czy wyjdzie taniej? Nie. Czy wyjdzie lepiej? TAK! Poza tym...właściwie od początku rowerowej przygody, czytając chociażby tutaj podobne wątki, marzyłem o zbudowaniu własnego roweru od podstaw. Nie zmieniło się pierwotne założenie - ma to być szosa race (lub też coraz częściej określana mianem "all-rounder") na elektronicznej grupie Shimano 105 Di2. Przez chwilę brałem pod uwagę ramę aero ze względu na miejsce zamieszkania, jednak zdecydowanie bardziej podobają mi się klasyczne szosy - a to o podobanie się przede wszystkim chodzi! To właśnie odnośnie wspomnianej grupy mam najwięcej wątpliwości, ponieważ nigdy nie miałem z nią do czynienia pod względem budowy od podstaw. Skłaniam się ku zakupowi gotowego zestawu z któregoś z zachodnich sklepów, bo ceny w kraju są...wiadomo jakie. Na szybko zrobiłem też kalkulację zakupu poszczególnych elementów osprzętu oddzielnie, ale się to nie kalkuluje. Może polując na części z demontażu na OLX udałoby się coś zaoszczędzić, ale zwyczajnie mi się nie chce i nie mam na to czasu. Korzystając z okazji i Waszego doświadczenia chciałbym też podpytać o ewentualne porady, wskazówki i weryfikację, czy coś mi nie umknęło na liście zakupowej. Poniżej wrzucam tabelki z elementami do zakupu oraz już posiadanymi. * zawartość: • Shimano 105 Di2 ST-R7170 Shifters (front & rear) • Shimano 105 BR-R7170 Brake Calipers (front & rear) • Shimano 105 FD-R7150 Front Derailleur • Shimano 105 RD-R7150 Rear Derailleur • Shimano 105 FC-R7100 50/34T Crankset - 172,5mm, 52/36 • Shimano 105 CS-R7100 11-34T 12 Speed Cassette • Shimano 105 CN-M7100 12 Speed Chain • Shimano RT70 160 mm Center Lock Rotor - • Shimano RT70 160 mm Center Lock Rotor - na sprzedaż - zwróci się suport • Electric Wire 600 mm Black • Electric Wire 1200 mm Black • Charging Cable 1700 mm • Internal Battery Cenowo wychodzi, w zależności od wybranych części, ok. 12500-13000 zł, czyli właściwie tyle, ile interesujące mnie gotowe rowery. Cytuj
ChuChu Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Narzędzia do ogarnięcia hydrauliki masz? No niby można uciąć przewód nożykiem segmentowym i nabić insert młotkiem, no ale jakoś tak mi to osobiście nie pasuje... Polecam też dedykowany klucz do nakrętki wchodzącej w klamkomanetkę. Pewnie przyda Ci się też coś do przeciągania kabli przez ramę. Koszyki na bidon: Elite Vico Carbon. Mam i polecam. Ekspander do rury sterowej masz? Narzędzia żeby przyciąć rurę? 1 Cytuj
HSM Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu (edytowane) Zawartość groupsetu spisałeś z jakiegoś sklepu, czy kompletowałeś sam? Bo czasami to, co sklep opisuje jako grupę, ma już suport, a czasem nie... No kable do Di2 - jak widzę - dołączają różne, niekoniecznie te 600 i 1200 mm. Zresztą kable najlepiej kupić, dobrać, jak już będziesz miał frameset w rękach - żeby nie było ani za krótko, ani za długo (tak w sam raz), bo kabelki masz w przedziale 150-1700 mm (co 50 mm). Nie montowałem żadnego Di2, więc nie wiem na ile to konieczne , ale rozważyłbym kupno TL-EW300 do wpinania i wypinania tych wtyczek SD-300. Może można używać zwykłych szczypiec, albo paluchów (nie wiem, nie znam się), ale ja jestem fanem konkretnych narzędzi do konkretnych zastosowań. A zdradzisz, w jakiej cenie masz upatrzony ten groupset? Edytowane 22 godziny temu przez HSM 1 Cytuj
ChuChu Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Ogólnie zerknij sobie na kanał Rides of Japan. Tam chłop budował kilka rowerów, pokazując co i jak krok po kroku. Pokazywał też gdzie można popełnić błędy itd. 1 Cytuj
TheJW Napisano 22 godziny temu Autor Napisano 22 godziny temu (edytowane) 9 minut temu, ChuChu napisał: Narzędzia do ogarnięcia hydrauliki masz? No niby można uciąć przewód nożykiem segmentowym i nabić insert młotkiem, no ale jakoś tak mi to osobiście nie pasuje... Polecam też dedykowany klucz do nakrętki wchodzącej w klamkomanetkę. Pewnie przyda Ci się też coś do przeciągania kabli przez ramę. Koszyki na bidon: Elite Vico Carbon. Mam i polecam. Ekspander do rury sterowej masz? Narzędzia żeby przyciąć rurę? Narzędzia, smary, oleje, inserty+oliwki, końcówki linek i inne takie pierdoły to mam zawsze na stanie. Narzędzie do obcinania przewodów hydraulicznych i wciskania insertów kupię na Ali, bo przymierzam się od dłuższego czasu. Generalnie nawet bez tego radzę sobie ostrym nożykiem i tymi bloczkami do ściskania przewodu. Sterówkę obetnę w zaprzyjaźnionym sklepie - wpuszczają mnie na serwis i rób se Pan co chcesz. Ekspander, zaślepki i inne akcesoria są w zestawie z framesetem. 9 minut temu, HSM napisał: Zawartość groupsetu spisałeś z jakiegoś sklepu, czy kompletowałeś sam? Bo czasami to, co sklep opisuje jako grupę, ma już suport, a czasem nie... No kable do Di2 - jak widzę - dołączają różne, niekoniecznie te 600 i 1200 mm. Zresztą kable najlepiej kupić, dobrać, jak już będziesz miał frameset w rękach - żeby nie było ani za krótko, ani za długo (tak w sam raz), bo kabelki masz w przedziale 150-1400 mm (co 50 mm). Nie montowałem żadnego Di2, więc nie wiem na ile to konieczne , ale rozważyłbym kupno TL-EW300 do wpinania i wypinania tych wtyczek SD-300. Może można używać zwykłych szczypiec, albo paluchów (nie wiem, nie znam się), ale ja jestem fanem konkretnych narzędzi do konkretnych zastosowań. A zdradzisz, w jakiej cenie masz upatrzony ten groupset? Żadna tajemnica: https://www.mantel.com/pl/shimano-105-r7170-di2-disc-groupset Nowego taniej póki co nie znalazłem. Jakiś włoski sklep kusi niższymi cenami, ale czar pryska jak się je doda do koszyka i wybierze kraj dostawy - wtedy do świetnej ceny doliczany jest VAT. Zastanawia mnie właśnie ta długość przewodów elektrycznych. Mam obecnie prawie identyczny frameset (różnica w detalach i roczniku) na warsztacie i tak "na chłopski rozum" - biorę jakiś sznurek, puszczam po rurkach, dodaję sensowny zapas i w ten sposób ustalam potrzebną długość. Lepiej za długo i upchnąć w ramie niż za krótko i sztukować albo stosować złączki. Tylko patrzę na tę listę części do kupienia/już posiadanych i zastanawiam się, czy niczego istotnego nie pominąłem. Owijki, koszyki i inne takie można dokupić i dołożyć później, gorzej, jak zapomnę czegoś do wnętrza ramy. Edytowane 22 godziny temu przez TheJW 1 Cytuj
ChuChu Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Apropo wnętrza ramy: Ogarnij sobie opaski zaciskowe czy takie specjalne plastikowe paski do kabli Di2. Pancerze są sztywne, a kable nie, więc będą Ci radośnie stukały w ramie. Właśnie chyba na kanale Rides of Japan widziałem ten patent. Zaciskasz opaskę i ona działa jak sprężyna, dociskając kabel do ścianki ramy. Cytuj
TheJW Napisano 20 godzin temu Autor Napisano 20 godzin temu Ha! W nocy na telefonie szukałem do czego to służy! Widziałem na zdjęciach szukając części i nic mi nie przychodziło do głowy. W końcu wyguglałem do czego to jest. Ciekawe, czy w tych zestawach są narzędzia do montażu, czy to są grupy kompletowane z części OEM. Podejrzewam to drugie, na szczęście wpinanie tych kabli nie wygląda na specjalnie problematyczne... Jakby co można się uśmiechnąć do jakiegoś serwisu, pewnie mają tego na pęczki. Cytuj
ChuChu Napisano 20 godzin temu Napisano 20 godzin temu Coś gdzieś słyszałem, że to narzędzie jednak bardzo ułatwia robotę. Wydaje mi się także, że w zestawie go nie ma. Cytuj
Mihau_ Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu 5 godzin temu, TheJW napisał: Czy wyjdzie lepiej? TAK! Co konkretnie wyjdzie lepiej? Podstawą jest frameset...na czym chcesz to składać? Cytuj
TheJW Napisano 16 godzin temu Autor Napisano 16 godzin temu (edytowane) Co wyjdzie lepiej? Wszystko, bo od początku do końca poskładam po swojemu. Kupując nowy rower i tak zawsze go rozbieram praktycznie w całości, smaruję gdzie nie ma smaru, skracam przewody do odpowiedniej długości itd. Tutaj to wszystko zrobię od razu po wcześniejszym dobraniu komponentów na bikefittingu. Będę składał na framesecie Gianta TCR Advanced Pro. Mógłbym w sumie wziąć SL (jak się bawić, to się bawić!), ale nie podoba mi się ten wystający drąg w kolorze ramy. Poza tym nie ścigam się i nie potrzebuję tych wszystkich rzekomych hipertechnologii ramy SL. Dlaczego TCR? Bo jeżdżę na nim od końca 2020 roku, znam tę ramę, jest świetna (tylko ja jestem głąbem i nie potrafiłem tego roweru dobrze ustawić wiecznie narzekając na pozycję). Bo ma dożywotnią gwarancję (z której niedawno miałem okazję skorzystać) i jest stosunkowo tani porównując z innymi markowymi framesetami. I najważniejsze - bo podoba mi się klasyczny kształt ramy, o czym pisałem w pierwszym poście. Edytowane 16 godzin temu przez TheJW 1 Cytuj
kaido2 Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Jeżeli miałbym składać rower od zera, to już tylko na chińskiej ramie i na chińskiej elektronice, ew całkowicie bezprzewodowy Sram jakby mi odbiło Cytuj
TheJW Napisano 4 godziny temu Autor Napisano 4 godziny temu Przez chwilę o tym, tj. chińskiej ramie, myślałem, bo znajomi składali na takich w zeszłym roku, ale była to krótka chwila. Nie stać mnie na takie eksperymenty. Poza tym na szybko sprawdziłem ceny framesetów na Ali i uważam, że te 2-2,5 tys. to żadna różnica w tej sytuacji. Wolę mieć droższą, ale przetestowaną i bezpieczną ramę z pełną gwarancją. A SRAM? W moim środowisku nie występuje. Miałem z nim przygodę w MTB i nie wiem co musiałoby się stać z Shimano, żebym wrócił do SRAMa. Cytuj
kaido2 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Tylko ta droższa przetestowana rama to albo Carbonda, albo Ican tak samo przetestowany jak to co sprzedają pod swoimi markami. Ryzyko takie samo jakbyś kupił np od Ridleya Oprócz tego wszystkiego jest jeszcze Trifox i w to bym w sumie szedł Sram jest przede wszystkim bezprzewodowy, a wiec montujesz i jedziesz. Nie wiem jak MTB, ale ja mechanicznego w szosie też bym nie założył ( kaset, klamek, a zwłaszcza łańcuchów), natomiast u mnie w klubie jeżdżą na elektronicznym Redzie i Force i jest to jak najbardziej zero problematyczne ( bez kabli, nic nie tłucze, łatwe w montażu, działa jak trzeba). Nieuniknione, że może nadejść ten moment, że też założę chyba, że skończę na elektronicznym chińczyku za 2 koła Co do ram powiedzmy takiego Trifoxa, to jest sprawdzony przez jak to się mówi" pół światu" Nawet Marcin Surowiec( Bushcraftowy) składał swoją zabawkę na X16 Mają też klasyczne ramy i powinny być one tańsze z uwagi, ze mniej chodliwe. Chińskiego karbonu nie ma co się bać. Jeżdżę na ich sztycach, siodełkach , kierownicach, mostkach, osprzęcie. Jest i nawet gravel Cytuj
Chociemir Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Wymienione Carbonda czy Ican są raczej tańsze, a nie "droższe". Droższe to są np. Seka czy Elves. Śledzę trochę forów gdzie ludzie składają rowery na chinolach, ale akurat Trifox - w odróżnieniu od na przykład Carbondy i kilku innych marek- praktycznie nie istnieje. Jako zimówkę mam rower szutrowy zlożony na Carbondzie 707 i ta rama jest zrobiona jak z betonu, w negatywnym znaczeniu tego słowa : bardzo słabo tłumi i w porównaniu z np. Canyonem Grizlem pod tym względem wypada słabo. Cytuj
kaido2 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Ja akurat forów nie śledzę, a raczej przewijają mi się co rusz tematy bezpośrednio od ludzi, czy to na jakiś imprezach, czy fejsbukach, gdzie obok wymienionych pojawia się ta rama. zresztą nawet na jutubach sa o niej filmy, bo ludzie składają. Droższa w mniemaniu, bo ja bardziej uderzam we Flyxii Ta fajnie akurat tłumi, ale oni akurat obecnie nie mają już nic pod szosę. Trifox tez sztywny, dlatego też trzeba się zdecydować tez pod tym kątem, czy ma być pod wynik, czy raczej komfort. Cytuj
Chociemir Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu To chyba nie do końca jest tak z "wynikiem" i "komfortem": ujmując rzecz skrótowo, Canyon Grizl mimo lepszego tłumienia i komfortu jest po prostu rowerem szybszym niż "betonowa" Carbonda (te same koła, opony, trasy, warunki pogodowe itd.). Cytuj
luker7 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Zajrzałem w twój forumowy graż i czy nadal posiadasz tego TCR'a ? Czemu nie chcesz przezbroić go w elektronikę? Rowerek na zdjęciu tak ustawiony, że może ci będzie pasował rozmiar większy. Jaki to rozmiar i twoje parametry? Cytuj
michalr75 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 1 godzinę temu, kaido2 napisał: Nawet Marcin Surowiec( Bushcraftowy) składał swoją zabawkę na X16 Tym bym się nie sugerował bo Bush (bardzo lubię oglądać jego materiały) to jednak jest amator uprawiający rekreację a @TheJW ma jednak ścigancki rodowód rodem z pierwszych sektorów więc takiego Trifoxa mógłby zwyczajnie uszkodzić siłą swojego kopyta Cytuj
TheJW Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) @luker7 zdjęcia z garażu są bardzo stare, robione chyba na pierwszej jeździe po zakupie, wiadomo, człowiek zajarany musiał wrzucić. Czy posiadam TEGO ciężko jednoznacznie określić, bo właśnie robiłem przekładkę na nową ramę wymienioną w ramach gwarancji. Jednak poza malowaniem ramy nie różnią się niczym, więc można chyba uznać, że to ciągle ten sam TCR. Myślałem nad wrzuceniem Di2 do tej nowej ramy, ale to było jeszcze zanim ją dostałem i zobaczyłem na żywo. Zwyczajnie mi się nie podoba. Uznałem więc, że zrobię go na tiptop i sprzedam, póki rama niejeżdżona, dołożę drugie tyle i poskładam sobie nowy. Nigdy nie byłem dobry z matematyki... 😂 Rozmiar to M/L, ja mam 182cm wzrostu i nogę 87cm. Wypadam idealnie w środku M/L. Najbardziej aktualne zdjęcie jakie mam, jeszcze na starej ramie i z ostatnimi ustawieniami: Obecny TCR posłuży za basę do fittingu, na tej podstawie dobiorę komponenty do nowego framesetu - mostek, kierownicę, długość korby itd. Oczywiście jeśli nie będzie żadnego zainteresowania zakupem w ciągu pierwszych dni od wystawienia ogłoszenia, to cóż...marzenia będę musiał odłożyć na później i zostać przy obecnym rowerze w niezmienionej (poza ramą) specyfikacji. Nie mam miejsca, żeby stał i czekał aż znajdzie się na niego chętny. Dlatego też będąc gotowy na taką ewentualność składam go z sercem, a nie jak Janusz Biznesu - byle szybciej, taniej i na handel. 5 minut temu, michalr75 napisał: Tym bym się nie sugerował bo Bush (bardzo lubię oglądać jego materiały) to jednak jest amator uprawiający rekreację a @TheJW ma jednak ścigancki rodowód rodem z pierwszych sektorów więc takiego Trifoxa mógłby zwyczajnie uszkodzić siłą swojego kopyta Nie wiem o kim mówicie i chociaż trochę przesadzasz określając mnie w ten sposób, to nie mogę ukryć, że dwie aluminiowe ramy (szosa i MTB) już połamałem w okolicach mufy suportu. Edytowane 1 godzinę temu przez TheJW Cytuj
luker7 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu M/L jest to dobry rozmiar bo w L-ce to brakło by ci zasięgu, a w M-ce za duży drop z siodła do kierownicy. Cytuj
TheJW Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu Na M-ce zabrakłoby mi też prawodopodobnie sztycy, bo TCR ma bardzo krótką podsiodłówkę. Cytuj
michalr75 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Co do przesady to raczej chyba nie, średnie pod 30 na maratonach po 50-60km to chyba same się nie zrobiły. Cytuj
kaido2 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 25 minut temu, michalr75 napisał: Tym bym się nie sugerował bo Bush (bardzo lubię oglądać jego materiały) to jednak jest amator uprawiający rekreację a @TheJW ma jednak ścigancki rodowód rodem z pierwszych sektorów więc takiego Trifoxa mógłby zwyczajnie uszkodzić siłą swojego kopyta Pisałem to w kontekście ,"że można sobie na żywo po polsku zobaczyć" , bo gość tworzy różne projekty w tym i "zrobił Trifoxa", ale jest też recenzja na YT gościa który łamie rowery i jakoś też wypowiada się w tej kwestii pozytywnie czyli , że rama nie bele jaka, tu sztywna , bo akurat szosa aero Prawda jest taka,że jeżeli złamiesz Trifoxa to złamiesz każdą inną ramę. Wiem, że wielu jeszcze sądzi, że jak chiński karbon to na pewno guma. No tak nie jest. w podróbach kiedyś tak było, ale i tu się to z tego co widzę zmieniło 4 minuty temu, michalr75 napisał: No ale problem tu jest w przerzutce, a nie w ramie Cytuj
michalr75 Napisano 59 minut temu Napisano 59 minut temu Tak, to jest wideo poglądowe żeby autor wątku miał pojęcie o czym rozmawiamy Cytuj
kaido2 Napisano 59 minut temu Napisano 59 minut temu (edytowane) Dokładniej w za słabej sprężynie dlatego miał problem z ośką w kasecie 3 minuty temu, michalr75 napisał: Tak, to jest wideo poglądowe żeby autor wątku miał pojęcie o czym rozmawiamy No ale problemem jest przerzutka, nie rama. On zresztą ten problem już dawno rozwiązał Widzisz clue sprawy? To jest tak jakby gadać o koniu, bo robi kwadratowe klocki, to już jest ujowy i wozu nie pociągnie Edytowane 56 minut temu przez kaido2 Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.