SL440 Napisano 10 Lutego Napisano 10 Lutego Proszę o polecenie jakiś szybszych i bardziej uniwersalnych opon do modelu Marin Rift Zone 3 29 XL. Fabryczne Vee Tire Co, Flow Snap, 29x2.35 w terenie radzą sobie całkiem nieźle, nie mam wielkich zarzutów (nie zawiodły mnie, na ostrych skałach nie uległy nigdy uszkodzeniu, dobrze trzymają się kamieni, korzeni itp), ale mają dwa podstawowe minusy: 1. Strasznie wolno toczą się ze stoku, zanim rower się rozpędzi z góry... to trwa wielki... zero ekspresji, dynamiki, poczucie jakby jechało się jakąś dojną krową. 2. Gdy trzeba przejechać odcinki po asfalcie, szutrze, zwykłych drogach leśnych to jest to gehenna. Straszne opory toczenia, prędkość roweru w porównaniu do XC to 50%. Podsumowując chciałbym szybsze opony, ale bez utraty charakteru terenowego, górskiego (skały, kamienie, korzenie, jazda trial z pogranicza enduro). Co polecicie w rozsądnych pieniądzach? Cytuj
olo850 Napisano 10 Lutego Napisano 10 Lutego Nie jeździłem na Vee Tire ale każda opona enduro zachowuje się podobnie. Nie masz innego wyjścia jak przetestować w którym miejscu dla Ciebie leży kompromis. Nic nie napisałeś o terenie ani o tym co rozumiesz przez rozsądne pieniądze. Ja polecam Assegaia na przód i DHR II na tył, o ile rower jest jeżdżony w górach a nie w Kampinosie. Cytuj
KSikorski Napisano 10 Lutego Napisano 10 Lutego Specialized Ground Control Grid T7 29x2,35 Maxxis Forekaster 3C MaxxTerra Exo 29x2,4 TB00458000 Vittoria Barzo XC Trail 29x2,x35 Cytuj
Mod Team sznib Napisano 10 Lutego Mod Team Napisano 10 Lutego Maxxis Ardent Continental X-King Schwalbe Smart Sam Cytuj
XYZPV Napisano 10 Lutego Napisano 10 Lutego Albo wóz albo przewóz, albo masz przyczepność albo szybkość. Jeśli nie skręca się agresywnie tylko buja powolutku po wygładzonych ścieżkach to można sobie zakładać szybkie opony, jak się cokolwiek chcę rozwijać i bardziej agresywnie jeździć to MUSI być przepność a co za tym idzie opory. Inaczej skończy się to prędzej czy później podsterownością. Opona która jest łacznikiem pomiędzy tymi dwoma to Maxxis Dissector (domyślnie jest to tylnia opona), na przodzie jest szybka i zapewnia jakieś tam podparcie w zakręcie, tył no to można sobie założyć coś szybkiego. Cytuj
Eva66 Napisano 10 Lutego Napisano 10 Lutego 8 godzin temu, SL440 napisał: Proszę o polecenie jakiś szybszych i bardziej uniwersalnych opon do modelu Marin Rift Zone 3 29 XL. Fabryczne Vee Tire Co, Flow Snap, 29x2.35 w terenie radzą sobie całkiem nieźle, nie mam wielkich zarzutów (nie zawiodły mnie, na ostrych skałach nie uległy nigdy uszkodzeniu, dobrze trzymają się kamieni, korzeni itp), ale mają dwa podstawowe minusy: 1. Strasznie wolno toczą się ze stoku, zanim rower się rozpędzi z góry... to trwa wielki... zero ekspresji, dynamiki, poczucie jakby jechało się jakąś dojną krową. 2. Gdy trzeba przejechać odcinki po asfalcie, szutrze, zwykłych drogach leśnych to jest to gehenna. Straszne opory toczenia, prędkość roweru w porównaniu do XC to 50%. Podsumowując chciałbym szybsze opony, ale bez utraty charakteru terenowego, górskiego (skały, kamienie, korzenie, jazda trial z pogranicza enduro). Co polecicie w rozsądnych pieniądzach? Zdecydowanie polecam opony Maxxis Ardent (29x2.25 lub 2.4), które mają świetną równowagę między przyczepnością a prędkością toczenia. Są szybsze niż Vee Tire Co, a w terenie nadal radzą sobie bardzo dobrze, zwłaszcza na kamieniach i korzeniach. Dodatkowo, opony te sprawdzają się lepiej na asfalcie i szutrze, nie tracąc zbytnio na przyczepności w trudniejszym terenie. Cytuj
Tyfon79 Napisano 10 Lutego Napisano 10 Lutego Zawsze na takie okazje polecam Maxxisa High Roller II. Idzie o wiele lepiej niż coś typu Ardent a jednocześnie nie zamula jak typowe opony do łomotu. Cytuj
SL440 Napisano 11 Lutego Autor Napisano 11 Lutego Zastanawiam się czy właściwie zmiana tych opon będzie odczuwalna, bo może nie ma sensu w ogóle zmieniać. Jeśli okaże się, że po zmianie osiągi będą w granicach 1-5% różnicy, to z punktu widzenia amatorskiego zastosowania to zmiana mija się z celem. Myślicie, że wymiana będzie wyraźnie odczuwalna? że bez utraty właściwości terenowych rower sporo szybciej będzie zjeżdżał z góry, a na prostych drogach wyraźnie będzie stawiał mniejsze opory? Cytuj
Mod Team sznib Napisano 11 Lutego Mod Team Napisano 11 Lutego Będzie. Kumpel nawet w elektryku zmienił typowe terenówki na Smart Samy żeby ograniczyć zużycie baterii na dłuższych trasach. Cytuj
NerfMe Napisano 11 Lutego Napisano 11 Lutego (edytowane) Zmiana będzie odczuwalna, szczególnie w możliwościach jazdy w terenie. Ja używam zestawu Dissector tył, Assegai przód, jak zmieniam na komplet Forekasterow to bardzo odczuwam mniejsze możliwości tych opon w terenie. Owszem opory są niższe, ale wątpię by różnica przekraczała 5 proc. Natomiast możliwości terenowe zmieniają się drastycznie. Edytowane 11 Lutego przez NerfMe Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.