clavdivs Napisano wczoraj o 10:37 Napisano wczoraj o 10:37 No to ja pomogę. Gulia ma napęd 12rz, nie raz spotkałem się z opinią gdzie 12 rzedów to juz przekroczenie rubikonu w kierunku zbyt ciasno upakowanego napędu. Manetki analogowe słabo sobie radzą z wszelkimi odchyłkami, skrzywieniem haka, luzy na przerzutce, następuje pogorszenie pracy napędu. Cannondale ma naped grx400, chodzą słuchy że shimano wycofa się z napędu grx 400 na rzecz Cuesa. Czytaj zabiją 2x10, by klijent kupił cos nowego. Poza tym tam jest ruchomy tylny trójkąt, wszelkie ruchome części wymagają serwisowania, w realiach użytkowania kilku lat, moze lepiej aby tego nie było. Focus, to aluminium jakich wiele, no ten zestaw standard koł mtb, to tez inszosc wśrod graveli. Kross w sumie znany lubiany sprawdzony napęd 11rz, rama ma BSA, carbon .To był by mi najbliższy wybór. Cytuj
tacheg Napisano wczoraj o 10:56 Autor Napisano wczoraj o 10:56 Właśnie na papierze też mi najbardziej ESKER 8 się podoba, co więcej siedziałem na nim, ale same opinie o marce i podejściu do klienta strasznie zniechęcają 😕 Cytuj
clavdivs Napisano wczoraj o 11:29 Napisano wczoraj o 11:29 Znasz Polaka który by pochwalił coś co jest polskie? Mam wrażenie że jakby tam był napis Canyon, to pierdzenie o zachwytach nie było by końca. Ok, troszkę żartuje. Ostatnio zdarzyło mi się czytać przeciętną opinie na allegro na temat Eskera, że opony były na drucie, owijka krzywo nawinięta i podstawowe tarcze hamulcowe. Czyli rower ocenił na podstawie pierdół. Obsługa pozakupowa jest wliczona w cene roweru, kupujesz tańszy model to nie spodziewaj się że ktoś będzie tańczył. Esker jest licznie sprzedawany, jakoś nie ma wielkiego wrzasku o ten rower że niespodziewanie jest to mocno wadliwy model. Niezadowolonych zawsze znajdziesz. Cytuj
tacheg Napisano wczoraj o 11:31 Autor Napisano wczoraj o 11:31 A to ja akurat lubię wspierać biznes nasz, zwłaszcza, że te ramy są jeszcze u nas robione, ale nawet odnośnie Eskera 7 był gdzieś kiedyś wątek na forum Cytuj
clavdivs Napisano wczoraj o 11:42 Napisano wczoraj o 11:42 100% procentowej produkcji ram nie ma w Krossie, bo Azjaci na pewno robią to taniej, taka produkcja to jest taki biznesowy lewar negocjacyjny wobec poddostawców i także by nie utracić płynności logistycznej. Gdzieś spotakałem sie z opinią, że jeśli rama ma BSA, to jest robiona na miejscu, tak było z levelami gdy mocno się chwalili że to ich rama, ale głowy nie dam sobie uciać że jest tak w tym przypadku. Cytuj
tacheg Napisano wczoraj o 11:43 Autor Napisano wczoraj o 11:43 Tak, ale eskery i eskery RS i levele są robione w Polsce. Pozostałe wschód (w każdym razie tak twierdzi producent) Cytuj
Mihau_ Napisano wczoraj o 12:29 Napisano wczoraj o 12:29 5 godzin temu, tacheg napisał: Kross akurat ma swoją fabrykę i sam klepie ramy z węgla. Do najwyższych modeli mtb Cytuj
ChuChu Napisano wczoraj o 12:41 Napisano wczoraj o 12:41 53 minuty temu, clavdivs napisał: Znasz Polaka który by pochwalił coś co jest polskie? Mam wrażenie że jakby tam był napis Canyon, to pierdzenie o zachwytach nie było by końca. Ok, troszkę żartuje. Ostatnio zdarzyło mi się czytać przeciętną opinie na allegro na temat Eskera, że opony były na drucie, owijka krzywo nawinięta i podstawowe tarcze hamulcowe. Czyli rower ocenił na podstawie pierdół. Miałem Hexagona, Vento, Dust i Esker. Bardzo fajne rowery, ale... W Vento 2.0 z tego co pamiętam, pancerze ułożone tak, że po chwili by zdarły lakier z główki. Niby detal, ale jak ktoś kupi i nie ogarnie, to będzie miał piękny rower po chwili. Mała rzecz, a jednak wpływa w jakiś tam sposób na odbiór roweru. Dust 1.0. Podobno wszystkie rowery przechodzą QC. No tak przechodzą, że jak wysłałem zdjęcie jak był przyspawany wspornik zacisku hamulca, to kazali odesłać rower bo nie byli w stanie powiedzieć czy to się nadaje do jazdy. Pomijając to, śruba przedniej przerzutki była dokręcona tak mocno, że gniazdo było praktycznie obrobione i ledwo udało mi się ją odkręcić. Badziewne stery, w których nigdy nie udało mi się skasować luzu. Zmiana na Token załatwiła sprawę natychmiast. Otwory pod oś w ramie wyfrezowane tak, że cała oś była podrapana od pierwszego wsadzenia. Luz na tylnym kole od nowości. Śruby mostka z plasteliny. Na większości gwintów brak smaru. Esker 4.0. Suport dokręcony z taką siłą, że używałem wielkiej przedłużki żeby puścił. Dwa czy trzy odpryski lakieru na rowerze prosto z pudełka. Na większości gwintów brak smaru. No i moje dwa ulubione "smaczki". 1. Do Dust nie udało mi się kupić Haka. Nie było i już. Do Eskera wyczarował mi sklep, ale wiem że problem był podobny. Oglądałem ostatnio Eskera 1.0. Cóż za zdziwienie, hak niedostępny... 2. Kiedyś na FB na jakiejś grupce, ktoś tam z Krossa wrzucił zdjęcie Eskera na wyprzedaży w ich salonie. Ktoś zauważył, że górna rura jest krzywo przyspawana. Autor posta napisał że nie ma takiej możliwości, bo każdy rower przechodzi QC bla bla. Przytoczyłem moją historię z Dust i mocowaniem zacisku, odnośnie właśnie standardów QC i... cały Post został wykasowany. Także jak widzisz, miałem kilka rowerów tej marki. Trochę tańsze i trochę droższe. Za każdym razem miałem wrażenie że coś jest nie tak i trzeba samemu poprawiać, żeby się nadawał do jazdy. Po Esker 4.0 powiedziałem dość i mam opory żeby rozważać zakup ich rowerów. Niemniej, tak jak pisałem, to było kilka lat temu. Może się coś zmieniło, nie wiem. Cytuj
tacheg Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu Jak coś się zmienia to raczej rzadko na lepsze, co nie? Cytuj
spidelli Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Linki na główce chyba każdy producent puszcza tak, że kwestia czasu aż wytrą lakier. W każdym razie w moich Marinach i Giantach kleiłem folię. W Giantach aż bolaly uszy od wykręcania śrub pod koszyki - zero smaru. Ośki niemal suche, stery też. W Tribanie 540 miałem linkę do przedniej przerzutki źle puszczoną . W Contendzie końcówka źle zarobiona - w 105 trzeba ją podwinąć i dopiero w ten plastik wsadzić - ktoś w sklepie tego nie wiedział. Pancerze też były jak dla mnie za krótkie, na szczęście przyszczypalem sobie jeden mostkiem i musiałem wymienić. Wreszcie - przewód hamulca z przodu puszczony za widelcem zamiast z przodu - sklep się tak sobie spisał, producent też tak sobie z tymi śrubami koszyków. Źle pospawanych elementów ramy jeszcze nie spotkałem ale takie pierdółki to chyba niestety chleb powszedni. Cytuj
ChuChu Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu (edytowane) Nie wiem. Według mnie, ten Kross wypada najciekawiej z tych co podałeś. Warto po prostu wszystko sprawdzić po zakupie i mieć nadzieję, że nie będziesz miał jakiś głupich problemów ( co może się zdarzyć u każdego producenta). Żeby nie było, że cisnę Kross a wszyscy inni są super. Mam Orbea Avant, jestem zadowolony, ale kilka kwiatków też było: 1. Rower sprzedawany z hamulcami mechanicznymi tarczowymi, mimo że na dobrą sprawę rama nie jest do tego przystosowana. Kąty gięcia są tak duże, że nie ma szans to działać dobrze. Spędziłem długie godziny żeby coś z tym zrobić i poległem. Kupiłem hydraulikę. 2. Przy mostku, tam gdzie w środek główki wchodzą pancerze, trzeba je po prostu na chama zaginać żeby całość się ułożyła. 3. Pancerze opierają się o ostrą krawędź rury w środku ramy. Jest szansa, że za jakiś czas zostaną przetarte. 4. Systemowy mostek, kawał klocka a kosztuje jedynie... 300 zł. 5. Pancerze wychodzące pod ramą puszczone w dość głupi sposób. Do przedniej przerzutki naprawdę trzeba zostawić spory nadmiar, żeby dosłownie nie wyginać pancerza o 90 stopni. Natomiast złożony był bardzo dobrze. Na wszystkich gwintach dużo smaru, zero problemów z odkręceniem śrub czy suportu. Edytowane 23 godziny temu przez ChuChu Cytuj
spidelli Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu W Gestalcie wymieniałem mechaniczne Tiagry na hydrauliczny GRX - nie dość, że przewód grubszy, to mi się te gumowe oczka - przelotki na otwór w ramie rozpadły. Nie znalazłem ani orygialnych (do niektórych modeli są) ani niczego z grubsza pasującego. Najgorsze, że te otwory są obrobione tylko z zewnątrz i jak przeciągnąłem przewód i pancerze to skrobały materiał po długości w piękne długie wióry... Po prostu takie są reguły na tej półce cenowej... Cytuj
tacheg Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu Zamówiłem Eskera, póki jeszcze był rozmiar i cena dobra Tak wylosowało z koszyczka, niech tak jest. Od razu teraz szukam folii do oklejenia tego własnoręcznie, żeby dbać od początku. Widziałem wątki na forum, będę je czytał, chyba, że ktoś od strzała coś poleci (nie mam profesjonalnego zaplecza) 1 Cytuj
spidelli Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Ja biorę folię czy do auta czy do roweru od sprzedawcy 123askol z alle. Mnie taka folia styka, może są lepsze ale jakoś z rozpędu brałem kilka razy tam. Są różne grubości. Cytuj
tacheg Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu jak to się kładzie? Na sucho klei, na mokro? Cytuj
ChuChu Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Ja używałem Oracal OraGuard. Można kłaść na mokro. Jak sobie kupisz jeszcze dobry nożyk, stalową linijkę, cyrkiel tnący i poświęcisz trochę czasu, to można zrobić naklejki które wyglądają naprawdę dobrze i ich w ogóle nie widać. Cytuj
tacheg Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu No to piszecie o tej samej folii chyba Dzięki bardzo! Jeszcze mi płatność za rower odrzuciło -.- Czy to znak? xD Cytuj
spidelli Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu (edytowane) Można na mokro wtedy łatwiej o korektę - łatwiej przesunąć. Problemem są zakamarki - bo trzeba mieć wprawę w modelowaniu foli (tu ciepłe powietrze pomaga) albo kleić mniejszymi i większymi kawałkami. Ja estetą nie jestem, więc kleję tak sobie, bardziej żeby zabezpieczyć przed porysowaniem/wytarciem, zwlaszcza przez paski od toreb no i te nieszczęsne linki. Edytowane 23 godziny temu przez spidelli Cytuj
tacheg Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu 5 minut temu, Greg1 napisał: Wyprzedał się w międzyczasie Chwyt marketingowy? Nie no pewno limit na karcie Co do oklejania, to ja też chce, żeby to działało, nie wyglądało Zwłaszcza, ze kolor roweru nie jest jakoś... baardzo w moim guście ;( Cytuj
Greg1 Napisano 23 godziny temu Napisano 23 godziny temu Nie no, kolor jest spoko - jak pójdziesz na siku w lesie to nie będziesz mógł go odnaleźć 🤣 P.S. Żeby nie było - mam mtb w kolorze zielonym ale na szczęście ma on jaskrawożółte elementy kolorystyczne na ramie i kołach więc łatwiej mi go znaleźć po powrocie z siku Cytuj
tacheg Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu A w mieście też będzie mocno widoczny i moze kusić Czerwoną wstążkę se przyczepię chyba Cytuj
CoolBreezeOne Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu (edytowane) Jak pójdziesz na siku w lesie, to tam będzie już @TheJW Z trzech modeli zaproponowanych przez autora najbardziej mi się podoba. Nie żebym Sensę jakąś ujażdżał i do jakości nie mógł się przyczepić, ale dla mnie git. Ale na Grvlach się nie znam. Poprzedni Esker 8 miał ładny kolorek. @tacheg, ten Kross z linku do CR, to całkiem fajny szary jest. Skąd ci się taki zielonkawy kliknął? Edytowane 22 godziny temu przez CoolBreezeOne 1 Cytuj
Greg1 Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu Ten szary to taka bezpłciowa mydelniczka jak Volvo XC40, coś okrpnego, ten zielony już lepszy Cytuj
ChuChu Napisano 22 godziny temu Napisano 22 godziny temu A mi się tam szary podoba, a ten zielony wygląda jak... Kwestia gustu... Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.