tacheg Napisano Niedziela o 22:57 Napisano Niedziela o 22:57 (edytowane) Hej. Na popularnym portalu z aukcjami są trzy ciekawe rowery w niezłej cenie Esker 8 z 2024 Sensa Giulia Gravel Pro I Cannondale Topstone 4 Carbon Wydrapalem trochę zaskórników i chciałbym kupić coś w tym przedziale cenowym, ale nie wiem który. Te rowery różnią się dosyć bardzo, ale w sumie każdy mi odpowiada. Pytanie teraz co będzie lepszym zakupem i cena do wartości korzystniejsza? https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-sensa-giulia-pro-grx-pd40253/?v_Id=220927 https://www.ibksport.eu/topstone-carbon-4-cannondale-2024-smoke-black/p https://www.centrumrowerowe.pl/rower-gravel-kross-esker-8-0-pd36999/?v_Id=232224 wiadomo, zakup w tej kwocie to nie zabawka na rok czy dwa i nie chcę wtopić Edytowane Niedziela o 22:59 przez tacheg Literówka Cytuj
spidelli Napisano 19 godzin temu Napisano 19 godzin temu Wtopić mógłbyś co najwyżej na źle dobranej ramie i to raczej pod kątem rozmiaru chyba że ktoś mnie zweryfikuje, bo o samychww. ramach niewiele wiem - czy można postawić na Krossa/Sensę bez obaw. Topstone ma to niby zawieszenie, znajomy kupił taki rower ale w zasadzie nie wiem co o tym sądzić, sam nawet zrobiłem dwie rundy po parkingu pod sklepem ale to nie to samo co cały dzień w siodle. Na pewno Kross/Sensa nadrabiają osprzętem, bo Topstone ma podstawowy GRX z 10 rzędami (ale nieco bardziej "miękką kasetę":, Kross - 11 rzędów, Sensa - 12. Geometrii nie porównywałem, musisz zrobić to samodzielnie. Z cena/wartość to bym nie przesadzał, bo nawet jak kupisz najtańszy kilogram roweru a nie wysiedzisz na nim to zakup raczej nie będzie udany... Nie wiem czy punkty montażowe na błotniki/bagażnik/bidony są ważne dla Ciebie.... Ewentualnie warunki gwarancji bym przejrzał... To nie jest tak, że rozwiążesz na papierze równanie i wyjdzie Ci idealny rower do zakupu, co byś nie kupił (i zakładając, że trafiasz z rozmiarem i pozycją) to zawsze będzie powód do narzekań, że mogłem jednak wziąć X Cytuj
tacheg Napisano 18 godzin temu Autor Napisano 18 godzin temu A to prawda co napisałeś wszystko. Co do punktów montażowych, każdy będzie dobry, nie będe jeździł nim w świat nie wiadomo gdzie. Pytanie poszło, bo moze ktoś tu miał któryś z nich albo coś słyszał, jak to, że w Eskerach pękaja ramy czy coś To wtedy wiem, że należy unikać Cytuj
marcin_ostrów Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Pytanie nie powinno brzmieć czy pęka ale jak firma podchodzi do gwarancji . Wszystko pęka 1 Cytuj
tacheg Napisano 17 godzin temu Autor Napisano 17 godzin temu (edytowane) Idąc w tym kierunku, to z jednej strony najlepiej gravel, bo najbliżej serwisu, a z drugiej, ktoś coś pisał, że słabe podejście mają. Cannondale odpada w kwestiach gwarancyjnych Po co brać jak pęka? Edytowane 17 godzin temu przez tacheg Cytuj
Mihau_ Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu 55 minut temu, tacheg napisał: To wtedy wiem, że należy unikać No to ja bym może jakiegoś roweru z pełnego, stalowego odlewu poszukał. Wszystko pęka bez względu na napis na ramie czy materiał, alu też pęka. Firmy sprzedające (nie wszystkie) rowery nie mają "fabryk ram karbonowych" tylko korzystają z ograniczonej liczby podwykonawców. Zrobienie karbonowej ramy to w dużej mierze praca ludzkich rąk więc część pęknięć może wynikać z błędu w produkcji a część z winy użytkownika. Na plus, że karbon stosunkowo łatwo i tanio naprawić a nawet jeśli sam coś rozwalisz to nie oszukujmy się, ramy w tych rowerach to poziom przeciętnego chińczyka za 1500 więc nie ma tragedii. BTW zacząłbym od podania wzrostu, przekroku i opisania tego jak masz zamiar ten rower użytkować, po czym jeździć i w jakich proporcjach, skupić się na szybkich a intensywnych jazdach czy załadować sakwy i zniknąć w lesie na kilka dni. To są podstawy a rower trzeba dobrać do swoich potrzeb bo jeśli jak napisałeś 8 godzin temu, tacheg napisał: zakup w tej kwocie to nie zabawka na rok czy dwa i nie chcę wtopić to trzeba temat przemyśleć dogłębnie przed zakupem a nie kierować się ceną czy ilością koronek na kasecie. Cytuj
tacheg Napisano 17 godzin temu Autor Napisano 17 godzin temu Kross akurat ma swoją fabrykę i sam klepie ramy z węgla. Krossa dodatkowo mierzyłem i wiem, że jest okej. Co do wzrostu to 188cm, a w przekroku mam 90cm Stali nie chcę, nie planuję go też nie wiadomo jak tyrać w terenie, ani robić jakiś bikepacking (od takich rzeczy to ja mam motocykl). To, że pękają, to jeśli ze zmęczenia ujdzie, byle nie od patrzenia Cytuj
ChuChu Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu (edytowane) @tacheg owszem, Kross coś tam robi samemu, ale nie jestem pewny czy wszystkie ramy karbonowe. Chyba nie. Sensa to taki Holenderski Kross. Ciężko oczekiwać jakiejś wielkiej różnicy jakościowej. Osobiście nie wiem czy bym kupił jeszcze rower marki Kross, bo doświadczenia z przeszłości mam mocno średnie. Zarówno jeżeli chodzi o jakoś montażu rowerów, jak i obsługę pozakupową. Nie wspominam już o takim absurdzie, jak brak dostępnych haków przerzutki... Jednak patrząc na te trzy, według mnie Kross wypada najlepiej. Jest jeszcze jedna sprawa, o której się nie myśli przy zakupie, ale potem trzeba sobie z tym jakoś poradzić. Myślę że kiedyś sprzedając ten rower, stracisz najwięcej na Kross i Sensa, a Cannondale nieco bardziej utrzyma cenę. Edytowane 16 godzin temu przez ChuChu Cytuj
tacheg Napisano 16 godzin temu Autor Napisano 16 godzin temu Już wyklikiwałem Eskera i kolejne ziarno niepewności Sensy na pewno nie chcę w takim razie. Teraz jeszcze odrzucić albo Polaka albo Amerykańca i biorę Cytuj
ChuChu Napisano 16 godzin temu Napisano 16 godzin temu Ja mogę napisać tylko to, co było kilka lat temu z Kross. Czy się coś zmieniło? Pojęcia nie mam, może tak, może nie. Z drugiej strony, jeżeli rozmawiamy tylko o jakości montażu, a nie obsłudze pozakupowej, to według mnie każdy nowy rower nadaje się do rozłożenia i złożenia ponownie. Różne kwiatki można spotkać, chociaż pisząc uczciwie, moja Orbea przyszła zmontowana bez zarzutu. Cytuj
Greg1 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu 37 minut temu, tacheg napisał: Sensy na pewno nie chcę w takim razie A dlaczego? We wcześniejszych wpisach nie było nic negatywnego o Sensach, tylko, że to taki "holenderski Kross". Cannondale ma chyba dalej te asymetryczne widełki tylne i nie da się zamontować "normalnych" kół tylko trzeba zaplatać specjalnie Cytuj
tacheg Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu Dobra, jest za dużo rowerów. Wydaje mi się, że czego bym nie kupił to będę zadowolony (pod warunkiem, że geo siądzie) i czego bym nie kupił to się może zdarzyć wtopa. Chyba trzeba przestać kombinować, popatrzeć na to pod kątem wizualnym i się cieszyć z tego co jest. Czy GRX400 czy 600, nie odczuję różnicy przy pedaleniu rekreacyjnie, pewnie podobnie alu czy carbon (zwłaszcza,że w tej kwocie to raczej ten biedniejszy carbon) Cytuj
bzyk69 Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Ja na Twoim miejscu brałbym coś, do czego mogę się przymierzyć - i to nie tak na chwilę w sklepie, tylko zrobić sobie np. rundkę koło sklepu. Tak miałem z Eskerem. Byłem na niego napalony, ale po jeździe próbnej okazało się, że geometria jednak mi nie przypasowała (za krótki) - w rezultacie wziąłem Meridę Silexa, który przy pierwszym siadzie wydawał się długi, ale na jeździe próbnej okazał się strzałem w dychę. Przy rekreacyjnej jeździe, i takich widełkach cenowych masz naprawdę szeroki wybór. Moja rada: nie czekaj zbytnio z zakupem, bo nowy sezon idzie, i wielkich przecen raczej już nie będzie. Połaź po okolicznych sklepach, pomarudź, pousiadaj na tych rowerach i bierz to co Ci serduszko podpowie Cytuj
spidelli Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu Nie wiem skąd jesteś ale CR ma już 3 sklepy stacjonarne, w tym którym byłem jest bieżnia, jest odcinek z kostką i progami, chyba ze 4 rowery testowałem sobie kiedyś po pracy Cytuj
tacheg Napisano 15 godzin temu Autor Napisano 15 godzin temu Jeździłem na eskerze 6, jeździłem na giancie revolcie i jakimś treku, właśnie dookoła sklepu po parkingu i studzience. Bez emocji, nie było tak, że źle czy dobrze. Jedynie to kellys soot 50 był jakiś taki nie ten. Siadałem też na Marinie DSXie bo, jak w poprzednim wątku, bałem się gravela z racji kotnuzji, no i jednak chcę gravela 2 minuty temu, spidelli napisał: Nie wiem skąd jesteś ale CR ma już 3 sklepy stacjonarne, w tym którym byłem jest bieżnia, jest odcinek z kostką i progami, chyba ze 4 rowery testowałem sobie kiedyś po pracy Jestem z dziury, gdzie nie ma porządnych sklepów rowerowych, ani ze sprzętem górskim (dwie rzeczy, które by mi najbardziej były ostatnio potrzebne). A dziura ta, to Kraków Cytuj
spidelli Napisano 15 godzin temu Napisano 15 godzin temu No to szkoda, Kraków się CR nie dorobił jeszcze, a oni tam mają sporo rowerów więc można i bezpośrednio porównać, mnie akurat interesowało czy mnie rower wyciąga czy garbi bo mam dość garbienia Cytuj
tacheg Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu (edytowane) Wykopałem jeszcze takiego Focus'a ale to już totalnie nie mam pojęcia co jest za sprzęt Na papierze wygląda standardowo, geometria chyba raczej sportowa?? https://www.rabe-bike.de/en/focus-atlas-6-8-heritageblue-stoneblue-2024 No i ten TREK na bieda osprzęcie, nie wiem czy tu warto płacić za markę (ale chociaz tą ramę przymierzałem i jest okej) https://www.rabe-bike.de/en/trek-checkpoint-alr-5-lava-2024 Edytowane 14 godzin temu przez tacheg Cytuj
ChuChu Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu No ale w końcu ma być karbon czy aluminium? Rowery w tej cenie na ogół mają pełny GRX, więc dużo tutaj się nie zmienia. Kwestia kół. No ale nagle robisz skok z karbonu w aluminium, a to już różnica... Cytuj
tacheg Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu Nie upierałem się nigdzie przy węglu, powyższe linki akurat tak wypadły, że są w karbone, znalazłem je na pepperku i pasowały do zakresu cen. Z opisu o ramach karbonowych, fajna sprawa, ale znowu nie jest to must have Cytuj
Greg1 Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu 9 minut temu, tacheg napisał: Wykopałem jeszcze takiego Focus'a ale to już totalnie nie mam pojęcia co jest za sprzęt Na papierze wygląda standardowo, geometria chyba raczej sportowa?? https://www.rabe-bike.de/en/focus-atlas-6-8-heritageblue-stoneblue-2024 Focus to niemiecka marka, całkiem niezła ale oni też mają inny standard sztywnych osi w kołach, chyba taki jak w mtb, więc jakbyś w przyszłości chciał wymieniać koła to musisz o tym pamiętać Cytuj
clavdivs Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu To kupi koła pod MTB, ja tam górki nie widzę. Cytuj
tacheg Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu Chyba wiem co zrobię! Napiszę wszystkie propozycje na karteczkach, wrzucę do wiaderka, zamieszam i wybiorę jedno! Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.