vbikes Napisano Niedziela o 14:51 Napisano Niedziela o 14:51 WItam, skracałem amorka Rockshox yari soloair rc poprzez ucięcie shaftu, ucięcie poszło gładko lecz pojawiły się problemy. Napompowałem amora do dużej wartości ponieważ amortyzator używam w dirtówce, i amor nie działa prawidłowo, skok powiększa się i zmniejsza. Uciąłem shaft do 110 a gdy go uginam to jest 110 albo 100, a gdy wisi na stojaku to 115. Co zrobić? Cytuj
XYZPV Napisano Niedziela o 16:15 Napisano Niedziela o 16:15 Zanim zliczują cię znafcy i przeciwnicy cięcia shaftów powiem ci, że debonairy (a na 99% takiego masz) w pierwszej wersji lubią się zasysać do środka niezależnie od ilości skoku, taka ich budowa i tyle. I to właśnie o około 10mm bo tyle wynosi różnica w wysokości pozycji wyjściowej shaftu a portem wyrównawczym. 115mm to zapewne wynik tego, że na wisząco akurat się tak ułoży. Druga opcja to, że zapomniałeś nałożyć gumowego odbojnika w komorze negatywnej i teraz tłok nie ma o co się oprzeć na pozycji wysuniętej. Z czystej ciekawości, w jaki sposób tnie się szaft? Rozumiem że od strony tłoka no bo na pewno nie na dole gdzie jest gwint. Cytuj
Rafał87 Napisano Niedziela o 16:39 Napisano Niedziela o 16:39 Wyczyść komorę pozytywną ze smaru i sprawdź świecąc latarką czy przy maksymalnym wyciągnięciu/rozciągnięciu nacięcie wewnątrz goleni jest przy uszczelce oddzielającej komory. To nacięcie musi wypadać na uszczelce aby przy maksymalnym rozciągnięciu było przejście powietrza pomiędzy komorami pozytywną i negatywną. Cytuj
vbikes Napisano Niedziela o 17:12 Autor Napisano Niedziela o 17:12 48 minut temu, XYZPV napisał: Zanim zliczują cię znafcy i przeciwnicy cięcia shaftów powiem ci, że debonairy (a na 99% takiego masz) w pierwszej wersji lubią się zasysać do środka niezależnie od ilości skoku, taka ich budowa i tyle. I to właśnie o około 10mm bo tyle wynosi różnica w wysokości pozycji wyjściowej shaftu a portem wyrównawczym. 115mm to zapewne wynik tego, że na wisząco akurat się tak ułoży. Druga opcja to, że zapomniałeś nałożyć gumowego odbojnika w komorze negatywnej i teraz tłok nie ma o co się oprzeć na pozycji wysuniętej. Z czystej ciekawości, w jaki sposób tnie się szaft? Rozumiem że od strony tłoka no bo na pewno nie na dole gdzie jest gwint. no mam komore soloair, ciąłem go na dole seryjnie miałem 120mm uciąłem 10mm, chciałem mieć go na 100mm lecz nie starczyło mi gwintu a nie chciałem nagwintować to z powrotem, jestem przeciwnikiem wkładanie podkładek pod komore negatywną bo działa to słabo spróbuje jeszcze wypompować i wpompować z powrotem powietrze, zobaczy czy to coś da. Cytuj
vbikes Napisano 23 godziny temu Autor Napisano 23 godziny temu 20 godzin temu, Rafał87 napisał: Wyczyść komorę pozytywną ze smaru i sprawdź świecąc latarką czy przy maksymalnym wyciągnięciu/rozciągnięciu nacięcie wewnątrz goleni jest przy uszczelce oddzielającej komory. To nacięcie musi wypadać na uszczelce aby przy maksymalnym rozciągnięciu było przejście powietrza pomiędzy komorami pozytywną i negatywną. komore pozytywną w sensie w środku lagi przeczyścić ze smaru? i jak złożyc shaft? w sensie w jakiej kolejności te wszystkie części które idą na shaft Cytuj
Rafał87 Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu W środku od góry goleni żeby smar nie przysłaniał tego kanałka, poświeć latarką i zobacz czy jest na krawędzi uszczelki. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.