Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

WItam, skracałem amorka Rockshox yari soloair rc poprzez ucięcie shaftu, ucięcie poszło gładko lecz pojawiły się problemy. Napompowałem amora do dużej wartości ponieważ amortyzator używam w dirtówce, i amor nie działa prawidłowo, skok powiększa się i zmniejsza. Uciąłem shaft do 110 a gdy go uginam to jest 110 albo 100, a gdy wisi na stojaku to 115. Co zrobić?

 

 
Napisano

Zanim zliczują cię znafcy i przeciwnicy cięcia shaftów powiem ci, że debonairy (a na 99% takiego masz) w pierwszej wersji lubią się zasysać do środka niezależnie od ilości skoku, taka ich budowa i tyle. I to właśnie o około 10mm bo tyle wynosi różnica w wysokości pozycji wyjściowej shaftu a portem wyrównawczym. 115mm to zapewne wynik tego, że na wisząco akurat się tak ułoży. Druga opcja to, że zapomniałeś nałożyć gumowego odbojnika w komorze negatywnej i teraz tłok nie ma o co się oprzeć na pozycji wysuniętej. 

Z czystej ciekawości, w jaki sposób tnie się szaft? Rozumiem że od strony tłoka no bo na pewno nie na dole gdzie jest gwint. 

Napisano

Wyczyść komorę pozytywną ze smaru i sprawdź świecąc latarką czy przy maksymalnym wyciągnięciu/rozciągnięciu nacięcie wewnątrz goleni jest przy uszczelce oddzielającej komory. To nacięcie musi wypadać na uszczelce aby przy maksymalnym rozciągnięciu było przejście powietrza pomiędzy komorami pozytywną i negatywną.

Napisano
48 minut temu, XYZPV napisał:

Zanim zliczują cię znafcy i przeciwnicy cięcia shaftów powiem ci, że debonairy (a na 99% takiego masz) w pierwszej wersji lubią się zasysać do środka niezależnie od ilości skoku, taka ich budowa i tyle. I to właśnie o około 10mm bo tyle wynosi różnica w wysokości pozycji wyjściowej shaftu a portem wyrównawczym. 115mm to zapewne wynik tego, że na wisząco akurat się tak ułoży. Druga opcja to, że zapomniałeś nałożyć gumowego odbojnika w komorze negatywnej i teraz tłok nie ma o co się oprzeć na pozycji wysuniętej. 

Z czystej ciekawości, w jaki sposób tnie się szaft? Rozumiem że od strony tłoka no bo na pewno nie na dole gdzie jest gwint. 

no mam komore soloair, ciąłem go na dole seryjnie miałem 120mm uciąłem 10mm, chciałem mieć go na 100mm lecz nie starczyło mi gwintu a nie chciałem nagwintować to z powrotem, jestem przeciwnikiem wkładanie podkładek pod komore negatywną bo działa to słabo :) spróbuje jeszcze wypompować i wpompować z powrotem powietrze, zobaczy czy to coś da.

Napisano
20 godzin temu, Rafał87 napisał:

Wyczyść komorę pozytywną ze smaru i sprawdź świecąc latarką czy przy maksymalnym wyciągnięciu/rozciągnięciu nacięcie wewnątrz goleni jest przy uszczelce oddzielającej komory. To nacięcie musi wypadać na uszczelce aby przy maksymalnym rozciągnięciu było przejście powietrza pomiędzy komorami pozytywną i negatywną.

komore pozytywną w sensie w środku lagi przeczyścić ze smaru? i jak złożyc shaft? w sensie w jakiej kolejności te wszystkie części które idą na shaft

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...