Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć myślę nad zmianą amortyzatora(jakiś zoom)

Ten rower ma w Basic ten amortyzator i ma mieć podobno 100m skoku ale serio ma 80mm

Dużo osób mówi że w opisach jest przeważnie 20mm więcej w skoku niż w rzeczywistości 

I planuje kupić SR raidona który ma 100mm skoku i niewiem czy on ma te 100mm realnego

Sprzedawca mówił że ma 100mm ale coś nie chce mu ufać 

Link do tego amora 

https://www.olx.pl/d/oferta/sr-suntour-raidon-27-5-CID767-ID13SMon.html

 

 

Edytowane przez Wojciech.k
Napisano

Deklarowany skok amortyzatora, jest zawyżany (konstrukcyjny) a rzeczywisty nawet 30% mniej.  Ciekawe że właśnie Chinczyki podają dokładnie, na przykładzie Nanlio X7 PRO 140/120

https://www.forumrowerowe.org/topic/272436-amortyzator-przedni-nanlio-x7-pro-140120-z-aliexpres/?do=findComment&comment=2514705

Max 140mm amortyzator przesuwa się pod koronę, ale z pustą sprężyną powietrzną. Napompowany daje się ścisnąć ~110...120mm bo przecież musi pozostać miejsce na poduszkę powietrzną 30..20mm. Ale to nie koniec, trzeba uwzględnić ugięcie wstępne (sag) amortyzatora, ok. 20% skoku, wtedy realnie pracuje ~80mm.  

  • Mod Team
Napisano

Nic nie jest zawyżane. Powietrze jest mocno progresywne, więc końcówka skoku wymaga bardzo duzej siły do wciśnięcia, dlatego podczas normalnej jazdy nie "pracuje", ale przy skokach czy nagłych "strzałach" to i ona jest wykorzystywana. Gdyby tak nie było to amor byłby za miękki i po skoku by dobijał, co nie było by dla niego zdrowe.

Cytat

Ale to nie koniec, trzeba uwzględnić ugięcie wstępne (sag) amortyzatora, ok. 20% skoku, wtedy realnie pracuje ~80mm.  

Sag jak najbardziej pracuje, tak jak reszta skoku. Jak tego nie wiesz to nie łapiesz jak działa amortyzator.

Napisano (edytowane)

Zgadza się, gdyby końcówkę skoku dało się docisnąć do zderzaka samą masą ciała to by ten amortyzator był nic nie warty.

Uskok pół metra wysokości, 30km/h i lądowanie na korzeniach - wtedy ma się ugiąć do zderzaka, bo tak się projektuje amortyzatory do MTB.

Dla przykładu trekkingowy amortyzator rock shox paragon gold nie jest projektowany do MTB i dobija do zderzaka podczas zwykłej jazdy po dziurawej drodze (przy prawidłowo ustawionym ugięciu wstępnym).

Edytowane przez KSikorski
Napisano

 

4 godziny temu, sznib napisał:

Sag jak najbardziej pracuje, tak jak reszta skoku...

Tak, amortyzator pracuje o wielkość sag, ale w drugą stronę, a jak tłumik nie wychwyci odbicia, to i na sprężynie negatywnej się oprze. Wiem jak to jest ważne, bo miałem przedpotopowy damper MTB bez tej funkcjonalności i to tragedia była. Tym nie mniej po najechaniu na przeszkodę, amortyzator ma możliwość ugięcia od sag w górę i jeżeli konstrukcyjny skok jest duży (np.140mm) to nadal dużo drogi pozostaje.

Napisano
14 godzin temu, Wojciech.k napisał:

Cześć myślę nad zmianą amortyzatora(jakiś zoom)

Ten rower ma w Basic ten amortyzator i ma mieć podobno 100m skoku ale serio ma 80mm

Ale nad czym Ty się głowisz w ogóle? 

Zoom to śmietnik i nie działa, za to Raidon już tak. Jeśli na Zoomie masz formalnie 100mm to kupujesz taki sam rozmiar. Od biedy możesz wsadzić 120mm, ale to trochę zmieni geometrię i może wymagać innych regulacji.

To czym się powinieneś martwić to stan techniczny używanego amora i kwestia jego serwisu. Bo jak Ci przyjdzie pełny serwis zrobić to może się okazać, że po prostu taniej lub podobnie będzie nowy kupić.

Napisano (edytowane)

Kipcior 

Wybrałem już raidona co ma 100mm 

A geometrię właśnie nie chce zbyt zmieniać bo dużo jeżdżę po lasach i nieraz jakieś mniejsze skocznie się trafią i nie trzeba mi jakiegoś co ma 120mm

Bo rower to kross za 1600zl 

ramy tej marki w tej cenie klasie rowerów nie są zbyt podatne na 120mm

 

Powracając  raczej raidon będzie mieć 80mm?

Ten co jest w tym ogłoszeniu 

https://www.olx.pl/d/oferta/sr-suntour-raidon-27-5-CID767-ID13DVdy.html

Widać że nie używany tylko nowy 

Jeśli by był używany w to by lagi były już trochę zarysowane i było by widać ile skoku

Edytowane przez Wojciech.k
Napisano

Liczy się nie skok, tylko wysokość od korony do osi, bo to ona decyduje o wysokości przodu, a tym samym o kącie rury sterowej oraz podsiodłowej. 

Tego Raidona trzeba by dokładnie sprawdzić, zwłaszcza pod kątem rys/przetarć na goleniach. Jeśli golenie są poprzecierane, to nie ma sobie co zawracać nim głowy. 

Napisano
8 godzin temu, Wojciech.k napisał:

Kipcior 

Wybrałem już raidona co ma 100mm 

A geometrię właśnie nie chce zbyt zmieniać bo dużo jeżdżę po lasach i nieraz jakieś mniejsze skocznie się trafią i nie trzeba mi jakiegoś co ma 120mm

Bo rower to kross za 1600zl 

ramy tej marki w tej cenie klasie rowerów nie są zbyt podatne na 120mm

 

Powracając  raczej raidon będzie mieć 80mm?

Ten co jest w tym ogłoszeniu 

https://www.olx.pl/d/oferta/sr-suntour-raidon-27-5-CID767-ID13DVdy.html

Widać że nie używany tylko nowy 

Jeśli by był używany w to by lagi były już trochę zarysowane i było 

Kurde nie zauważyłem i ten amortyzator który chce ma rurę stalową tapered 

Akurat ja mam a head czy da się jakoś adapter dobrać 

Napisano (edytowane)

 

 

Oryginalnie mam takie stery

Nie znam zbyt się jak to dobrać odpowiednie 

Co oznaczają wymiary 28.6/44/30

 

Screenshot_2025-02-09-07-36-18-373_com.android.chrome.jpg

Edytowane przez Wojciech.k
  • Mod Team

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...