Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Osobiście nie widzę sensu kupowania kół z wysokim stożkiem do Gravela.

Po pierwsze, nic Ci to nie da. Po drugie, wysoki karbonowy stożek aż się prosi o uszkodzenie od kamienia lub czegoś podobnego.

Napisano (edytowane)

:)

Podobne głosy słyszałem odnośnie karbonowych ram :D

Jak ktoś się ściga na gravel race'ach to ma to sens :)

Edytowane przez kaido2
Napisano

Jak ktoś się ściga... autor nie napisał absolutnie niczego, więc zakładam że to chęć zbudowania roweru który wygląda "fajnie".

Napisano

Na dupeczki, będac bezpośrednim :D

Ale z góry też nie ma co przyjmować  :)

Po prostu, "chcesz kup" i za moment wszystkie zwierzenia wypłyną :) Czy aby na pewno? Dowiesz się  nawet jego peselu :D

Napisano

hahaha :) nie na "dupeczki" :) do jazdy bardziej sportowo/wyczynowo i urozmaicenia treningu, mam gravela i nie wiem czy kupowac szosę czy wejść w koła - taka prawda :) a może ktoś próbował i wie czy to ma sens czy nie (kupno kół). doradzicie?

Napisano

Jeden z moich graveli to Marin Gestalt, rocznik chyba 2020 - co jest o tyle istotne, że starsze modele wychodziły na przerzutkach Tiagry (mechaniczne hamulce) i z napędem 50/34 i 11-34, a tylny widelec ograniczał szerokość opony do 35 mm, jeśli mnie pamięć nie myli. 

Ponieważ głównie jeździłem nim po asfalcie, to w zeszłym roku wywaliłem fabryczne Schwalbe G-One na delikatnym bieżniku i wsadziłem Conti GP5000 na slicku i bardzo fajnie rower odżył. Fakt, że na mocno nabitej oponie jazda po dziurawym asfalcie nie jest zbyt przyjemna ale na gładkim rower ładnie lata. Oczywiście, jak na gravela.

Sęk w tym, że dwa tygodnie temu i tak kupiłem szosę, wielka zmiana to nie jest, bo Giant Contend AR czyli Road+, przeskok niewielki ale Gestalt w rozmiarze 54 chyba dla mnie mały, mimo wymiany mostka. No i może trochę zachcianka.

Piszę o tym, bo może po prostu coś szosowego kup zamiast iść w półśrodki. U mnie i u Ciebie pewnie też jest miejsce na dwa rowery, które się ładnie uzupełniają.

Napisano (edytowane)
4 godziny temu, Jan_han napisał:

hahaha :) nie na "dupeczki" :) do jazdy bardziej sportowo/wyczynowo i urozmaicenia treningu, mam gravela i nie wiem czy kupowac szosę czy wejść w koła - taka prawda :) a może ktoś próbował i wie czy to ma sens czy nie (kupno kół). doradzicie?

Rozumiem, że rozmawiamy o treningach stricte szosowych ( asfalt)

No to powiem Ci z praktycznego punktu widzenia :)

Treningowo żaden gravel na kołach szosowych nie da tego co agresywna szosa  road.

Natomiast jeżeli to ma być na zasadzie poprawy parametrów takich jak wydolność , siła , rytm i obycie na wyższych prędkościach, a uskuteczniane będzie dalej scigansko po lesie to wtedy tylko odpowiednie dodatkowe koła z laczem szosowym. :)

Edytowane przez kaido2
Napisano

no to teraz meritum: jeśli koła to jakie? co do szosówki to myślę o Polygon Helios A7X - tylko kurcze nie wiem jak z obsługa na wypadek jakiś problemów z tym rowerem etc.

jest dylemat nie powiem: szutry, las, ścieżka, przygoda, ultra czy speeeed :)

 

Napisano

Ja akurat jeżdżę na chińskich, albo na zdecydowanie mniej skomplikowanych sprzętach i wiele dylematów odpada, a i też wszystko ogarniam sam, więc w tej kwestii nie za bardzo pomogę  :) 

Do gravela można spokojnie zakładać koła szosowe ( wielokrotnie zakładałem, mam nawet takie zestawy gotowe).

Napisano

na tym etapie, to ja sam tego nie ogarne :)

czyli jednym slowem trzeba podjąć ryzyko... :) albo koła, albo szosa :) i dalej nic nie wiem... :P 

Napisano

Z szosą to ambitnie, ten Polygon niezły harpagon ;) Ja myślałem o czymś skromniejszym. Gravel na szosowych kolach to raczej nie będzie namiastka takiego roweru :) 

Te szosowe koła to taki półśrodek ale pewnie już same opony sporo zmieniają.

Jaki masz napęd w tym Treku? 

 

Napisano

mam jeszcze jeden pomysł, bo mam też Eskera 6.0. to może tam można by ogarnąć szosówki?

Shimano Force XPLR AXS D2 + korba SRAM Force 1 D2, 40T, DUB

Napisano

No ale co chcesz osiągnąć?

Napisałeś o "urozmaiceniu treningu". Co to właściwie znaczy?

Napisano (edytowane)

Nie rozumiem po sramowemu :) Domyślam się że z przodu 40 i 10-44 z tyłu...

Chodzi mi o to, że same koła to może być mało, bo napęd może być ograniczeniem, jak masz "za miękki" - bo zakładam, że chcesz po prostu szybciej pojeździć po asfalcie :) Wydasz na koła a za pół roku dojdziesz do wniosku, że mało...

Ale jak masz w tym Eskerze 46/30 i 11-34 to faktycznie może jakieś szosowe opony na początek i zobaczysz....

Edytowane przez spidelli
Napisano (edytowane)

No to są takie średnio szosowe przełożenia, może brakować; koła nie zrobią z takiego roweru szosówki. Owszem, po zmianie kół albo choćby opon powinno być zauważalnie szybciej ale tylko względem obecnego wyposażenia. Pytanie, jakie musisz sobie zadać - to czy Ci to wystarczy.

Może sobie wrzuć na początek jakieś szosowe oponki do tego Eskera, a jak będzie mało, to kupisz szosę, wtedy wydatek na koła nie ma sensu, opony tak czy siak mogą się przydać do wymiany w szosie. No i jak masz dwa rowery to nie ma potrzeby rotowania kołami/oponami.....

 

Na tym obrazku porównałem mój napęd w rekreacyjnej szosówce czyli 50/34 i 11-36 do Twojego, dla uproszczenia przyjąłem, że masz już założone takie same opony jak ja, tj.32 (a to jest szeroka opona jak na szosowy rower):

image.thumb.png.9bce6c227f2278e7dd0cffc93a13a4a4.png

Wychodzi jakieś 7 km/h wolniej. A ten kalkulator nie bierze pod uwagę pozycji na rowerze, na szosie do ścigania, na węższej oponie będzie jeszcze szybciej.

A i kwestia wagi roweru :) 

Edytowane przez spidelli
Napisano
W dniu 11.02.2025 o 21:21, spidelli napisał:

Nie rozumiem po sramowemu :) Domyślam się że z przodu 40 i 10-44 z tyłu...

Chodzi mi o to, że same koła to może być mało, bo napęd może być ograniczeniem, jak masz "za miękki" - bo zakładam, że chcesz po prostu szybciej pojeździć po asfalcie :) Wydasz na koła a za pół roku dojdziesz do wniosku, że mało...

Ale jak masz w tym Eskerze 46/30 i 11-34 to faktycznie może jakieś szosowe opony na początek i zobaczysz....

Spokojnie.

Wydolność, rytm, obrót i siłę +  na prędkości tym zrobi. Pojedzie szybko bo 40/10 to jest 4/1, a więc twardo.

W swoim karbonowym mam Deore z wykorzystaniem 2x9, Przeznaczenie jest raczej terenowe, ale trening w grupie ze swoimi szosowcami na nim jechałem bo tak się akurat złożyło. Problemem nie było 42 km/h tylko jak zaczynała się formacja i rozgrywanie, to wtedy brakuje ciasnego stopniowania żeby odpowiednio reagować, kontrować, poprawiać itd itepe :D

W takiej sytuacji ułamek i Cię nie ma i tu tylko szosa, ale jeżeli to ma służyć poprawieniu pewnych parametrów, oraz oswojeniem z prędkościami to zmiana kół  z odpowiednim ogumieniem styknie.

Napisano

Ja tam mam w szosie i gravelu te same przełożenia 😅 50/34 na 11/32 i w obu mam karbonowe stożki, w szosie 55/65 w gravelu 45 i jeżdżę na nich wszędzie, płasko, górki, lasy, single (takie mazowieckie więc to taki trudniejszy las 🤪). 

  • +1 pomógł 1
Napisano

A nie, no Panieee.. :D 

Na płaskie wyścigi gravelowe po np takich górach świętokrzyskich :D , to mam szosy  z odpowiednio dobranym ogumieniem pod warunki i nawierzchnię :D  Do jednej to się nawet zastanawiam, czy nie wrzucić 52/36 :D 

Napisano

chyba jednak bedzie szosa :), tylko kurcze skończy mi się miejsce w domu na rowery :) 

moj gravel to 9kg :) , wytrzymalosc jest, tempo tez, moc mogłaby być wieksza :) ale dopiero zaczynam (drugi sezon) i pewnie bardziej jazda solo, wiec nie podepnę się do "pociągu" etc.

a jutro 4h na chomiku - swoja drogą ciekaw jestem czy będą jakieś wymierne efekty w normalnej jeździe...

 

Napisano

Będzie siła i wydolność i to w sumie wszystko :) Natomiast będą duże braki w czym innym ;)

Jeżeli jest możliwość na dworze, to na dworze.

W razie czego zawsze można podwiesić na sufit ;) Są takie wieszaki :)

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...