Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Hej,

Aktualnie mam Garmin Edge 130+, który jest dla mnie zupełnie wystarczający pod względem funkcjonalności, oprócz:

- Beznadziejnej nawigacji. Nie wiem, może gdyby skrzyżowanie było raz na 100 km trasy, to bym się zorientował gdzie jechać. 

- Informacji z Varia, które trace bez kolorowego wyświetlacza.

Zależy mi żeby poprawić te dwie rzeczy.

No i pomyślałem o Garmin Edge 530. Niestety na rynku dostępne są już tylko resztki.

Zasadnicze pytanie to: czy warto jeszcze kupować 530? Trochę obawiam się braku wsparcia. Z drugiej strony, urządzenie było tyle lat na rynku, że nie wiem czy jest tam co jeszcze łatać.

540 jest zaskakująco... drogi. Nie jestem pewny czy chce wydać tyle kasy ( na 90% nie).

Uprzedzając: tak, musi to być Garmin.

Napisano

Mam edge 530 i niczego mi nie brakuje do szczęścia, działa tak samo jak gdy był nowy.

Jeśli miałbym dziś zmienić to tylko na 540 solar. Edge 530 starcza na kilkanaście godzin z czujnikami, telefonem etc, ale w warunkach wyścigu musiałem raz dziennie robić przerwę w schronisku na podładowanie chociaż pół godziny, żeby dociągnął do nocy z rezerwą.

Napisano

W tych pieniądzach nie wyhaczysz nic lepszego.

Sam od X-lat mam Edge 830 i chciałbym żeby się już się poddał, bo nie kupię nowego komputerka, póki stary działa. Ale ten złośliwy sukinkot działa, działa i działa...Ładować i jeździć... Jak żyć 😅

  • +1 pomógł 1
  • Haha 1
Napisano
22 minuty temu, KSikorski napisał:

Mam edge 530 i niczego mi nie brakuje do szczęścia, działa tak samo jak gdy był nowy.

Jeśli miałbym dziś zmienić to tylko na 540 solar. Edge 530 starcza na kilkanaście godzin z czujnikami, telefonem etc, ale w warunkach wyścigu musiałem raz dziennie robić przerwę w schronisku na podładowanie chociaż pół godziny, żeby dociągnął do nocy z rezerwą.

130+ trzyma około 10h i naprawdę więcej mi nie trzeba. Największa wada to brak mapy, co powoduje że naprawdę łatwo się zgubić.

@KNKS ja mam wspomniany 130+ już chyba 3 lub 4 lata i nadal jest jak nowy, zarówno pod kątem działania jak i wyglądu. 

Napisano (edytowane)
2 godziny temu, ChuChu napisał:

Zależy mi żeby poprawić te dwie rzeczy.

Jak chodzi Ci o nawigację po śladzie GPS na szosie to 530 spełni oba Twoje wymagania. Jak chcesz nawigacji LIVE w sensie, że patrzysz na mapę i jedziesz "na czuja" albo przeliczanie trasy po zgubieniu kursy albo nawigacje po śladzie w MTB to niestety ten licznik słabo sobie radzi, bo są spore opóźnienia w aktualizacji trasy czy dokładnych wskazaniach (kierunku) samego wskaźnika (strzałki). W tym, że w 540 też nie jest lepiej w tych aspektach ;) Podsumowując zależy czego oczekujesz, ale w obecnej cenie jest to na pewno najlepszy licznik pod względem cena/jakość. Ja używam 3 lata.

Edytowane przez kamfan
  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

To w mojej ocenie nic więcej Ci nie potrzeba :) Jakbyś się zdecydował to warto pytać czy to jest wersja z USB-C, bo wygląda na to, że Garmin ją jeszcze produkuje, a od 2025 USB-C jest obowiązkowe i w sprzedaży są obie wersje. Np. tutaj (patrz tytuł) jest wersja USB-C https://xultra.pl/pl/p/Garmin-Edge-530-USB-C-010-02060-01/450

Edytowane przez kamfan
  • +1 pomógł 2
Napisano

Też ujeżdżam 530tkę i jak na razie bezproblemowo sobie radzi. Psuć się nie chce, bateria z telefonem i czujnikami x3 trzyma elegancko - jak na moje jazdy ;) Jakbym miał wymieniać, to na następcę z Climbpro na żywca, a nie po śladzie. Ale tak jak pisali chłopaki wcześniej - no nie chce się spsuć ;) 

Plus za zakup w Delcu, to 3 lata gw.

Napisano

Nie wiem co masz na myśli pisząc o efektywnym nawigowaniu, ale jestem zdania że ekran dotykowy umazany tłustym, spoconym palcem, na który kapie pot z nosa i świeci mocne słońce szybko przestaje być efektywny.

W każdym razie nie zgodzę się. Chyba że w czasie jednej jazdy chcesz trzy razy zmieniać koncepcje trasy, wtedy się zgodzę.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Poza oczywistym brakiem mapy, w 130+ irytowało mnie, że widok oddalał się dość mocno przy prędkościach rzędu 30 km/h i ciężko było w ogóle trafić w ulicę jeżeli było ich sporo w danym miejscu. Przybliżanie mapy było wkurzające, bo wywoływane z Menu.

Nie wiem jak jest w 530, popatrzę. No i ekran jest większy, więc będzie lepiej.

Napisano

W 530 jest to konfigurowalne. Możesz ustawić stałą wartość powiększenia. Możesz ustawić różne poziomy powiększenia w zależności od prędkości. Możesz mieć powiadomienie o nadchodzącej zmianie kierunku lub nie. Jak komu pasuje.

  • +1 pomógł 1
Napisano
1 godzinę temu, KSikorski napisał:

na który kapie pot z nosa

Ewentualnie deszcz, no chyba że OP nie zakłada jazdy w nieprzewidywalnych warunkach, typu kilkudniowy wypad, kiedy opcja przeczekania złej pogody nie wchodzi w rachubę.

Generalnie chyba przy długich trasach korzystanie z routowalnej nawigacji ad hoc, zamiast przygotowanego śladu może obfitować w niemiłe niespodzianki (w każdym razie zwiększa ryzyko względem wyrysowanego i jakoś zweryfikowanego tracka). 

  • +1 pomógł 1
Napisano
5 godzin temu, KSikorski napisał:

...... ale jestem zdania że ekran dotykowy umazany tłustym, spoconym palcem, na który kapie pot z nosa i świeci mocne słońce szybko przestaje być efektywny.

 

Można Garniaka obsługiwać w ogóle nie dotykając  jego 😁

Zrzut ekranu_8-2-2025_153944_www.eazymut.pl.jpeg

Napisano
3 godziny temu, spidelli napisał:

Ewentualnie deszcz, no chyba że OP nie zakłada jazdy w nieprzewidywalnych warunkach, typu kilkudniowy wypad, kiedy opcja przeczekania złej pogody nie wchodzi w rachubę.

Fakt podczas deszczu dotykowe Garminy zaczynają działać  własnym widzi mi się.  Ale jest coś takiego jak blokada ekranu w takich sytuacjach. 

Napisano
Teraz, ChuChu napisał:

Fajne to jest ale cena bardzo wysoka. No i na szosie by wyglądało dość durnie :D

 

Masz może manetki Di2  ? Można Garmina obsługiwać z poziomu manetek. Po za tym   wcale to na szosie głupio nie wygląda . 

Napisano

No i jest materiał na sequel, prequel i z 10 sezonów serialu ;) 

Może nie dociągniesz wątku do kilku lat jak jeden specjalista od zakupu szosówki ale nie zniechęcaj się ;) 

Żeby tak kupić po jednej stronie analiz? Kto to widział :D 

Napisano (edytowane)

@KSikorski widzieć przez dwa dni   a śmigać non stop  z przyciskami skonfigurowanymi pod siebie  to dwa odmienne stany skupienia.  Tak samo jak bez Variatki  to i bez tego pilota nie wyobrażam sobie jazdy . Dodatkowo możesz tym światłami sterować  i jeszcze wiele innych ciekawych rzeczy to małe gówienko robi.

Edytowane przez pecio

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...