Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Mnie zastanawia manetka.

Stara XTR Di2 jest chyba obsługiwana tylko kciukiem.

Nowa wygląda jakby dolny cyngiel był obsługiwany kciukiem, a górny palcem wskazującym. Czyli jakby bardziej "tradycyjny" układ.

 

Napisano
5 godzin temu, KNKS napisał:

Ale żeby nie wyjść na malkontenta, to "manetki" z T-Type są bardzo fajne 😎.

I najważniejsze  Shimano Di2 lepiej się integruje / "gada" z Garminem . Posiada też    różne opcje sterowania w obie strony .

Napisano (edytowane)

Chłopaki, dajcie spokój z kłótniami. Pax 🙂
Mnie grupa nie chwyciła za serce, ale pojawiło się kilka innych zdjęć i na nich wygląda już lepiej. Zwróćcie uwagę, że pokazano również analogiczną do XTR manetkę Deore XT.

XTR dawno nie jest już produktem, na którym jeżdżą niemal tylko zawodnicy. 25 lat temu w moim mieście był jeden chłopak, który miał przerzutkę XTR. Aby ją oglądać, przyjeżdżali do nas z okolicznych miejscowości. Ale żeby nie było - gdy przeprowadziłem się do Warszawy na studia, to z początkiem nowego Milenium wcale nie widywało się tych części w co drugim rowerze. Pamiętam, że gdy byłem na jednym z wyścigów XC na Kopie Cwila i ktoś miał XTR, to wśród kibiców słyszało się pomruk: "Widziałeś, miał XTR'a!".

Dziś praktycznie codziennie przyjeżdża do mojego serwisu kolejny rower na XTR i widzę tę grupę częściej, niż niższe (tak samo jest w przypadku SRAM). To oczywiście nie jest tak, że każdy jeździ teraz na topowych grupach. Ale nawet w moich rodzinnych Starachowicach (miasto ok. 40 000 mieszkańców) jeździ teraz tyle elektryków na najdroższych grupach za kupę kasy, że sam się dziwię jak szybko nastąpiły takie zmiany. 

Naturalnie XTR ma wciąż wymiar marketingowy i zawodowcy powinni go używać, aby te części chcieli kupić amatorzy. Jednakowoż to pasjonaci są w tym momencie docelową grupą odbiorców. Profesjonaliści to promil.

W moim rowerze nowego XTR nie będzie 😉 Aktualnie mocnotuninguję zestaw hydraulicznych przerzutek Acros, aby było się czym cieszyć w sezonie 😉 
 

43a197c8eb38ca1af55fe3de01b71e54 (1).jpg

i5397785950.jpg

IMG_20250208_173613.jpg

IMG_20250208_173632.jpg

Edytowane przez Punkxtr
  • +1 pomógł 1
Napisano

Klasyka ( przerzutka tył + manetka + okablowanie) waży w moim wypadku 429 gram . Nowy XTR elektryk  ( przerzutka + manetka )  wychodzi  , że waży 510 gram . Czyli będzie ciężej o 81 gram .  Dla porównania Sram XX SL  waży  514 gram . Czyli tylko  w granicach" błędu statystycznego " 😉 jest 4 gram cięższy od nowego XTR'a.  Po tuningu  tylnej przerzutki   XTR  "po kosztach"  można zejść  około 30 gramów ( w analogu jak ja mam zrobione )  Czyli różnica  analog - "cyfrowa"   pogłębia się do około 110 gramów.  

A na zdjęciach kolory tego niby srebrnego czy szarego  są tak samo wyraziste jak  obecnej 9100. Czyli w realu będzie tak samo  prawie nie rzucające się w oczy  jak obecnie.

Napisano (edytowane)

Ten "nibyszary" też jest mocno umowny, bo jakiś czas temu miałem w rękach dwie przerzutki XTR M9100 i jedna była tytanowo-szara, a druga wpadała w błękit. Chyba wstawiałem też gdzieś zdjęcie dla porównania.

Edytowane przez TheJW
Napisano (edytowane)

@TheJW bo jest w ekskluzywnym  malowaniu kameleon zależnym od kąta patrzenia. 🤣 Zresztą XTR zawsze był zwany " szarą eminencją " .

Edytowane przez pecio
Napisano

Jeszcze coś takiego. Przerzutka wg mnie nie wygląda fatalnie (jak na obecne, niskie standardy) ale korba... Komentarze za granicą podobne jak u nas.
Aliexpress? 😉

image.thumb.jpeg.a569ce98cc09ea4cd69d1232fcf10bb2.jpeg

  • +1 pomógł 2
Napisano

Weź @Punkxtr, co się wypowiadasz, jak jeździsz jakimś starym trupem na hamulcach obręczowych ;)

Dopiero teraz ogarnąłem:

Dlaczego ta korba ( poprzednie też?), ma system kasowania luzu jak w SRAM, a nie plastikową śrubą jak cała reszta? Jest w tym jakiś głębszy sens?

Napisano

Kurde, przecież to gniazdo do mocowania zębatki... 🤐

Napisano (edytowane)

Żeby jeszcze przyłożyli się do nitowania kasety.  Bo obecne  nie dobijają do 8kkm i się rozsypują na tytanowych koronkach.  Na szczęście jest gwarancja i bez problemu wymieniają.  A ten patent z mocowaniem korb w 9100 faktycznie jest do pupy i tu dobrze , że się uwstecznili / zniżyli  .

Edytowane przez pecio
Napisano

Od kiedy pamiętam ludzie zawsze marudzili jak wygląda nowy XTR. Wygląda to tak:

Premiera: fuuj, brzydkie
Dostepność: schodzi jak bułeczki
Wycofanie z rynku: po co zmieniać?
Po 5 latach: KLASYK! Stare XTR to było, teraz to nic ni ma.
 

  • +1 pomógł 4
  • Haha 4
Napisano
Godzinę temu, KNKS napisał:

@pecio Jesteś w stanie zrobić na kasecie XTR 9100 przebieg rzędu 8000km ?

Tak.   W okolicach 5 kafli  wymieniam zespół koronek 10-12  i walę kilosy dalej .  Na kasetach  XT 8100  ( one się nie rozsypują )  jestem  stanie zrobić  ponad 20 kmm. Też taka sama procedura  - po 5kkm  wymiana 10-12 , po 10 kkm wymiana  wszystkich  pojedynczych  . Trzon zostaje.  U mnie najwięcej dostaje w pupę  pierwsza połowa zakresu  kasety  z naciskiem na   najmniejsze trybiki. I to jest właśnie piękne w kasetach Shimano  w porównaniu do Srama , że można je odbudowywać   tanim kosztem .

  • +1 pomógł 3
Napisano
W dniu 12.02.2025 o 17:54, Punkxtr napisał:

Jeszcze coś takiego. Przerzutka wg mnie nie wygląda fatalnie (jak na obecne, niskie standardy) ale korba... Komentarze za granicą podobne jak u nas.
Aliexpress? 😉

image.thumb.jpeg.a569ce98cc09ea4cd69d1232fcf10bb2.jpeg

Jak zobaczyłem te korby to myślałem że to temat "[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych" i ktoś robi sobie przypał podróbami Shimano. Przerzutka imo wygląda ok.

  • Haha 2
Napisano

Jak byście go nie wkwiali to by było inaczej:P a tu widzę też, że ktoś też coś ocenzurował... przedszkole. Wróci w kolejnym wcieleniu. A co do tematu to tak sobie myślę a zwłaszcza gdyby owe nowości szły potem niżej, że dla większości tematem jest cena a nie jak wygląda korba. 

Napisano

Naturalna kolej rzeczy. Shimano perfekcyjnie dopracowało Di2 w grupach szosowych 12s i teraz katapultuje udane patenty do grup mtb. I tak maja spory poślizg w stosunku do Sram'a,  Mając na uwadze mocno średnie doświadczenia z T-Type, czekam niecierpliwie aż będzie można to przetestować (Di2). Oczywiście nie przymierzam się do XTR, bo to zbytek dobrobytu, ale takiego XT Di2 chętnie bym popełnił. W sumie przygarnął bym nawet SLX, ale zlikwidowali. Szkoda, zawsze lubiłem 7xxx.

46 minut temu, Tyfon79 napisał:

Jak byście go nie wkwiali to by było inaczej:P  Wróci w kolejnym wcieleniu. 

Dzień jak co dzień 😅.

Napisano (edytowane)

Zlikwidowali STX, po jakimś czasie pojawił się SLX... Jeżeli wytną SLX to może deorka zostanie podciągnięta w górę np. poprzez korbę hollowtech 2 (jak w m6000).

Najciekawsze jest co będzie z systemami linkowymi w tych grupach, w których będą równolegle oferowane. W "wyciekowym"  katalogu superiora 2025 z którego wklejałem rowery z xtr, xt, deore di2 są dalej rowery na M5100, M4100 itp.... tak więc tutaj w tym roku będzie jeszcze "po staremu"

Edytowane przez wr81

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...