Gość Napisano 11 Lutego Napisano 11 Lutego Mnie zastanawia manetka. Stara XTR Di2 jest chyba obsługiwana tylko kciukiem. Nowa wygląda jakby dolny cyngiel był obsługiwany kciukiem, a górny palcem wskazującym. Czyli jakby bardziej "tradycyjny" układ. Cytuj
pecio Napisano 11 Lutego Napisano 11 Lutego 5 godzin temu, KNKS napisał: Ale żeby nie wyjść na malkontenta, to "manetki" z T-Type są bardzo fajne 😎. I najważniejsze Shimano Di2 lepiej się integruje / "gada" z Garminem . Posiada też różne opcje sterowania w obie strony . Cytuj
Punkxtr Napisano 11 Lutego Autor Napisano 11 Lutego (edytowane) Chłopaki, dajcie spokój z kłótniami. Pax 🙂 Mnie grupa nie chwyciła za serce, ale pojawiło się kilka innych zdjęć i na nich wygląda już lepiej. Zwróćcie uwagę, że pokazano również analogiczną do XTR manetkę Deore XT. XTR dawno nie jest już produktem, na którym jeżdżą niemal tylko zawodnicy. 25 lat temu w moim mieście był jeden chłopak, który miał przerzutkę XTR. Aby ją oglądać, przyjeżdżali do nas z okolicznych miejscowości. Ale żeby nie było - gdy przeprowadziłem się do Warszawy na studia, to z początkiem nowego Milenium wcale nie widywało się tych części w co drugim rowerze. Pamiętam, że gdy byłem na jednym z wyścigów XC na Kopie Cwila i ktoś miał XTR, to wśród kibiców słyszało się pomruk: "Widziałeś, miał XTR'a!". Dziś praktycznie codziennie przyjeżdża do mojego serwisu kolejny rower na XTR i widzę tę grupę częściej, niż niższe (tak samo jest w przypadku SRAM). To oczywiście nie jest tak, że każdy jeździ teraz na topowych grupach. Ale nawet w moich rodzinnych Starachowicach (miasto ok. 40 000 mieszkańców) jeździ teraz tyle elektryków na najdroższych grupach za kupę kasy, że sam się dziwię jak szybko nastąpiły takie zmiany. Naturalnie XTR ma wciąż wymiar marketingowy i zawodowcy powinni go używać, aby te części chcieli kupić amatorzy. Jednakowoż to pasjonaci są w tym momencie docelową grupą odbiorców. Profesjonaliści to promil. W moim rowerze nowego XTR nie będzie 😉 Aktualnie mocnotuninguję zestaw hydraulicznych przerzutek Acros, aby było się czym cieszyć w sezonie 😉 Edytowane 11 Lutego przez Punkxtr 1 Cytuj
pecio Napisano 12 Lutego Napisano 12 Lutego Klasyka ( przerzutka tył + manetka + okablowanie) waży w moim wypadku 429 gram . Nowy XTR elektryk ( przerzutka + manetka ) wychodzi , że waży 510 gram . Czyli będzie ciężej o 81 gram . Dla porównania Sram XX SL waży 514 gram . Czyli tylko w granicach" błędu statystycznego " 😉 jest 4 gram cięższy od nowego XTR'a. Po tuningu tylnej przerzutki XTR "po kosztach" można zejść około 30 gramów ( w analogu jak ja mam zrobione ) Czyli różnica analog - "cyfrowa" pogłębia się do około 110 gramów. A na zdjęciach kolory tego niby srebrnego czy szarego są tak samo wyraziste jak obecnej 9100. Czyli w realu będzie tak samo prawie nie rzucające się w oczy jak obecnie. Cytuj
TheJW Napisano 12 Lutego Napisano 12 Lutego (edytowane) Ten "nibyszary" też jest mocno umowny, bo jakiś czas temu miałem w rękach dwie przerzutki XTR M9100 i jedna była tytanowo-szara, a druga wpadała w błękit. Chyba wstawiałem też gdzieś zdjęcie dla porównania. Edytowane 12 Lutego przez TheJW Cytuj
pecio Napisano 12 Lutego Napisano 12 Lutego (edytowane) @TheJW bo jest w ekskluzywnym malowaniu kameleon zależnym od kąta patrzenia. 🤣 Zresztą XTR zawsze był zwany " szarą eminencją " . Edytowane 12 Lutego przez pecio Cytuj
Punkxtr Napisano 12 Lutego Autor Napisano 12 Lutego Jeszcze coś takiego. Przerzutka wg mnie nie wygląda fatalnie (jak na obecne, niskie standardy) ale korba... Komentarze za granicą podobne jak u nas. Aliexpress? 😉 2 Cytuj
Gość Napisano 12 Lutego Napisano 12 Lutego Weź @Punkxtr, co się wypowiadasz, jak jeździsz jakimś starym trupem na hamulcach obręczowych Dopiero teraz ogarnąłem: Dlaczego ta korba ( poprzednie też?), ma system kasowania luzu jak w SRAM, a nie plastikową śrubą jak cała reszta? Jest w tym jakiś głębszy sens? Cytuj
KSikorski Napisano 12 Lutego Napisano 12 Lutego Ta nowa korba ma tradycyjne kasowanie luzu. W M9100 byla konstrukcja a'la sram/truvativ. Zrobili eksperyment i chyba się nie sprawdził. Cytuj
Gość Napisano 12 Lutego Napisano 12 Lutego Kurde, przecież to gniazdo do mocowania zębatki... 🤐 Cytuj
pecio Napisano 13 Lutego Napisano 13 Lutego (edytowane) Żeby jeszcze przyłożyli się do nitowania kasety. Bo obecne nie dobijają do 8kkm i się rozsypują na tytanowych koronkach. Na szczęście jest gwarancja i bez problemu wymieniają. A ten patent z mocowaniem korb w 9100 faktycznie jest do pupy i tu dobrze , że się uwstecznili / zniżyli . Edytowane 13 Lutego przez pecio Cytuj
KNKS Napisano Piątek o 06:33 Napisano Piątek o 06:33 (edytowane) @pecio Jesteś w stanie zrobić na kasecie XTR 9100 przebieg rzędu 8000km ? Edytowane Piątek o 06:34 przez KNKS Cytuj
uzurpator Napisano Piątek o 06:59 Napisano Piątek o 06:59 Od kiedy pamiętam ludzie zawsze marudzili jak wygląda nowy XTR. Wygląda to tak: Premiera: fuuj, brzydkie Dostepność: schodzi jak bułeczki Wycofanie z rynku: po co zmieniać? Po 5 latach: KLASYK! Stare XTR to było, teraz to nic ni ma. 4 4 Cytuj
pecio Napisano Piątek o 07:58 Napisano Piątek o 07:58 Godzinę temu, KNKS napisał: @pecio Jesteś w stanie zrobić na kasecie XTR 9100 przebieg rzędu 8000km ? Tak. W okolicach 5 kafli wymieniam zespół koronek 10-12 i walę kilosy dalej . Na kasetach XT 8100 ( one się nie rozsypują ) jestem stanie zrobić ponad 20 kmm. Też taka sama procedura - po 5kkm wymiana 10-12 , po 10 kkm wymiana wszystkich pojedynczych . Trzon zostaje. U mnie najwięcej dostaje w pupę pierwsza połowa zakresu kasety z naciskiem na najmniejsze trybiki. I to jest właśnie piękne w kasetach Shimano w porównaniu do Srama , że można je odbudowywać tanim kosztem . 3 Cytuj
Talrand Napisano Piątek o 09:16 Napisano Piątek o 09:16 W dniu 12.02.2025 o 17:54, Punkxtr napisał: Jeszcze coś takiego. Przerzutka wg mnie nie wygląda fatalnie (jak na obecne, niskie standardy) ale korba... Komentarze za granicą podobne jak u nas. Aliexpress? 😉 Jak zobaczyłem te korby to myślałem że to temat "[zakupy cz5] co kupiłeś ostatnio z części rowerowych" i ktoś robi sobie przypał podróbami Shimano. Przerzutka imo wygląda ok. 2 Cytuj
KSikorski Napisano Piątek o 11:57 Napisano Piątek o 11:57 W dniu 12.02.2025 o 18:22, Gość napisał: Kurde, przecież to gniazdo do mocowania zębatki... 🤐 Filip znowu zlikwidował konto? 1 Cytuj
Tyfon79 Napisano Piątek o 12:09 Napisano Piątek o 12:09 Jak byście go nie wkwiali to by było inaczej a tu widzę też, że ktoś też coś ocenzurował... przedszkole. Wróci w kolejnym wcieleniu. A co do tematu to tak sobie myślę a zwłaszcza gdyby owe nowości szły potem niżej, że dla większości tematem jest cena a nie jak wygląda korba. Cytuj
KSikorski Napisano Piątek o 12:34 Napisano Piątek o 12:34 To już jest pewne, że będzie di2 w deore, xt i xtr. SLX zlikwidowany. Cytuj
KNKS Napisano Piątek o 13:02 Napisano Piątek o 13:02 Naturalna kolej rzeczy. Shimano perfekcyjnie dopracowało Di2 w grupach szosowych 12s i teraz katapultuje udane patenty do grup mtb. I tak maja spory poślizg w stosunku do Sram'a, Mając na uwadze mocno średnie doświadczenia z T-Type, czekam niecierpliwie aż będzie można to przetestować (Di2). Oczywiście nie przymierzam się do XTR, bo to zbytek dobrobytu, ale takiego XT Di2 chętnie bym popełnił. W sumie przygarnął bym nawet SLX, ale zlikwidowali. Szkoda, zawsze lubiłem 7xxx. 46 minut temu, Tyfon79 napisał: Jak byście go nie wkwiali to by było inaczej Wróci w kolejnym wcieleniu. Dzień jak co dzień 😅. Cytuj
FigoiFago Napisano Piątek o 20:08 Napisano Piątek o 20:08 Ciekawe czy będzie można pożenić np. manetkę XT z przerzutką Deore albo odwrotnie. Cytuj
wr81 Napisano Piątek o 21:42 Napisano Piątek o 21:42 (edytowane) Zlikwidowali STX, po jakimś czasie pojawił się SLX... Jeżeli wytną SLX to może deorka zostanie podciągnięta w górę np. poprzez korbę hollowtech 2 (jak w m6000). Najciekawsze jest co będzie z systemami linkowymi w tych grupach, w których będą równolegle oferowane. W "wyciekowym" katalogu superiora 2025 z którego wklejałem rowery z xtr, xt, deore di2 są dalej rowery na M5100, M4100 itp.... tak więc tutaj w tym roku będzie jeszcze "po staremu" Edytowane Piątek o 21:48 przez wr81 Cytuj
KSikorski Napisano Sobota o 04:49 Napisano Sobota o 04:49 Obstawiam, że grupy mechaniczne pozostaną bez zmian, a nowości to jedynie manetki i przerzutki di2 oraz poprawienie mocowania lewego ramienia w korbie xtr. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.