Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Niestety zostałem zmuszony do zakupu większego roweru i wybór padł na karbonową ramę od braci z dalekiego wschodu. Jak dojdzie mam zamiar przenieść graty czyli napęd i kierownicę z mojego aspre 2 na nią. Niestety muszę też dokupić koła. Mówimy o kasecie 11-12spd i hamulcach tarczowych oraz sztywnych osiach. Niestety mój budżet jest zrujnowany więc szukam czegoś z demontażu na olx ale mnogość wyboru mnie przygniotła.

Moja rama będzie miała max szerokośc opon 52c więc chcę iść w opony mtb.

1. Jakie parametry są ważne w kołach? Na co muszę zwracać uwagę?

2. Czy ma znaczenie ile prędkości ma mieć moja kaseta czy każde tyle koło jest przystosowane do innej liczby prędkości?

3. Jaka szerokość kół musi być do opon 50c? Czy to nie ma większego znaczenia?

4. Czy w gravelu 1x który bedzie używany tylko w ciężkim terenie warto bawić się w karbon i wysokie stożki czy wystarczy aluminium?

5. Czy na koła 28 cali można założyć opony mtb 29 cali?

Edytowane przez sivesgaard
Napisano

4. W ciężkim terenie w ogóle nie warto bawić się w gravela, jeżeli nie jesteś naprawdę ogarniętym rowerowo zawodnikiem. Zrujnowany budżet i karbonowe stożki, no powodzenia.

Poza tym, chcesz przenieść 2x z Aspre, a później piszesz o 1x? Nie rozumiem. Chcesz de facto składać rower od zera?

Jeżeli chcesz zapakować opony 50, to dlaczego nie kupisz sobie po prostu MTB? Brak zawieszenia, baranek, to nie jest dobra konfiguracja na jazdę w terenie, a na wielkich terenowych oponach i tak nie pociśniesz na asfalcie na tyle żeby mieć jakieś większe zyski aero. Strasznie się uparłeś na tego gravela, co kilka tygodni próbujesz wymienić w nim połowę osprzętu, a i tak ciągle ci na nim niewygodnie. Wjedziesz w teren i rozłożysz się na pierwszym większym korzeniu. Po co sobie to robisz?

  • +1 pomógł 1
Napisano
Cytat

Niestety mój budżet jest zrujnowany więc szukam czegoś z demontażu na olx ale mnogość wyboru mnie przygniotła.

Skoro kasy nie ma to dlaczego nie przełożysz kół z aspre?

Cytat

5. Czy na koła 28 cali można założyć opony mtb 29 cali?

29 cali to tylko marketing, fizycznie to 28

Napisano (edytowane)

A jaki masz w ogóle budżet?

1. Bębenek, rodzaj osi, średnica, szerokość wewnętrzna

2. Liczby czego? Masz na myśli ilość biegów na kasecie. Z tego co pamiętam do 11s Shimano są takie same, SRAM chyba też, chociaż tam są bębenki XD i inne cuda. Niech poprawi to ktoś kto ogarnia standardy obydwu firm. Od 12s sytuacja się komplikuje. 

3. Z 25 mm wewnątrz by się przydało, chociaż jeszcze kilka lat temu miałem 19 mm i też żyłem.

4. Wysoki stożek, karbon, ograniczony budżet, ciężki teren, Gravel. Da się bardziej namieszać?

5. Można. To to samo.

A tak ogólnie to przychylam się do wypowiedzi @zlatan. Co Ty w ogóle wyprawiasz? Sensu to nie ma.

@Mihau_ nie do końca wymysł marletingowy. Już dokładnie nie pamiętam w którym systemie, ale chodzi o rozmiar koła z oponą.

Edytowane przez ChuChu
Napisano
14 minut temu, ChuChu napisał:

@Mihau_ nie do końca wymysł marletingowy. Już dokładnie nie pamiętam w którym systemie, ale chodzi o rozmiar koła z oponą.

Chodzi o rozmiar balona i co? Jeśli mam w samochodzie założone 225/45 R18 a zmienię je na 225/60 R18 to powinno się je nazywać "19" bo mają większą średnicę zewnętrzną?

  • Mod Team
Napisano

Na upartego, to i 2x12 se można zrobić, żeby w teren nie zabrakło ;) 

A dlaczego kupując lody truskawkowe w Czechach, trzeba prosić o jahodove ? Maj to kveten, no i lepiej nic w miejscach publicznych nie "szukać" :icon_wink: :no:

Nie ma się co czepiać - tak jak trzeba się pogodzić z istnieniem hybrydo -fitneso -graweli (z prostą kierownicą rzecz jasna)...

Napisano (edytowane)
Godzinę temu, sivesgaard napisał:

chcę iść w opony mtb

Jedyne sensowne opony MTB do gravela to Conti Race King Protection ale te są tylko w rozmiarze 2.2". Weź to pod uwagę jak już kupujesz nową ramę. Jeżeli takie opony nie wchodzą to następną mniejszą szerokością którą warto zakładać jest 45C. Pomiędzy nimi są rozmiary w okolicy 50C których nie warto stosować w gravelu. Traci się dużo na szybkości a komfort w porównaniu do 45C nie rośnie na tyle żeby to się opłacało.

Edytowane przez chrismel
Napisano (edytowane)

Kiedyś były 27,5" + w odróżnieniu od zwykłych 27,5"

Widocznie 28+ brzmi/wygląda za mało ambitnie :) Ale faktem jest, że przy oponie gravelowej 700x38C takie 2,35"x29" wygląda już monstrualnie. Może i jest w tym marketing ale pewna informacja też - że może ramy braknąć na duży balon....

 

image.thumb.jpeg.1fb40621126780f49380b7bad22115d2.jpeg

Ta fotka jest oczywiście przegięta, bo 2,35 w żadnym przypadku nie weszłaby na szerokość w fioletowy widelec, tu max to chyba 52-53 mm. Ale na balon po średnicy też za dużo miejsca już nie ma.

Edytowane przez spidelli
Napisano

Wiem, że namieszałem, ale na baranku jeździ mi się dużo lepiej niż na prostej kierownicy. Szczególnie na długich trasach. 

Obecnie moja największa zagwozdka jest taka czy liczba prędkości na kasecie jest zależna od jakiegoś elementu koła? 
Tj. czy jak kupię koło, które miało kasetę 11spd mogę do niego włożyć kasetę 12spd?

Napisano
53 minuty temu, ChuChu napisał:

To co było złego w Romecie, że nagle go zmieniasz?

Rama okazałą się za mała. Ale Kolega zamiast kupić większy rower, postanowił zbudować własny projekt, bo tak wyjdzie taniej. Ponieważ nie jesteś na bieżąco, to poprzedni rower też chyba podlegał daleko idącym modyfikacjom. Jest kila różnych wątków na ten temat. Myślę, że temat roweru jest tu drugorzędny w tym wszystkim.

Może i jestem złośliwy ale OP nie zadał sobie jeszcze na serio pytania co robię źle? I drugiego - dlaczego wciąż to robię?

Mimo wszystko życzę powodzenia i radości z jazdy. Kup po prostu dopasowany rower i ciesz się jazdą....

Napisano

Ja ogólnie kojarzę temat, tylko mnie zastanawiało co było złego w Romecie.

To już nie lepiej kupić jakiś tani frameset, zgodny ze standardami aktualnego roweru?

Przecież zaraz wyjdzie że potrzeba inną średnicę sztycy, suport i masę innej drobnicy której się nie liczy, a po zsumowaniu wychodzi taczka kasy.

Napisano
Godzinę temu, sivesgaard napisał:

Tj. czy jak kupię koło, które miało kasetę 11spd mogę do niego włożyć kasetę 12spd?

Pod bębenek 11 road można założyć kasetę 11 szosową lub kasety 7-12 biegowe w standardzie MTB HG, ale z podkładką dystansową. Dotyczy kaset 12 biegowych, w których najmniejsza koronka to 11t.
By założyć kasety z najmniejszą koronką 10t potrzebny jest bębenek microspline lub XD .

Napisano (edytowane)

@KSikorski 
Właśnie docelowo chcę założyć kasetę 12spd /  11-50t z ZITTO :)
 

@ChuChu
Wg producenta ramy wszystkie graty będą pasować. Ogólnie jest to mój projekt żeby nauczyć się rowerów od kuchni i nawet jak polegnę to wyciągnę z tego cenne lekcje.

Potem z kolejnymi wypłatami chcę sobie przy nim dłubać i wymieniać sprzęt aż dojdę do tego co sobie wymarzyłem.

Edytowane przez sivesgaard
Napisano

A jaka przerzutka Gravelowa Ci to obsłuży?

14 godzin temu, sivesgaard napisał:

Niestety muszę też dokupić koła.

W ogóle tu się nic nie klei. Raz piszesz że wszystkie standardy pomiędzy ramami są zachowane, a na początku że musisz kupić koła bo zamówiłeś nową.

O co tu chodzi?

Napisano

Obsłuży to jedynie przerzutka RD-RX822-SGS.

Budowanie "projektu marzeń" na kasecie ZTTO to jak spanie w w hotelu robotniczym podczas gdy godzinę pedałowania dalej jest piękne schronisko na przełęczy.

Jeśli iść w mechaniczne 1x12 biegów to bęben microspline i kaseta CS-M8100 lub CS-M9100.

  • +1 pomógł 2
Napisano

Spokojnie. Na takie drogie rzeczy przyjdzie czas jak się najpierw ogarnę i nauczę składać rower. 
Teraz lecę budżetowo żeby zobaczyć co i jak, bo projekt mnie najzwyczajniej przerósł. Ma to być chiński build jak u tracevelo. A marzenie to po prostu samo obcowanie z tymi komponentami i budowa roweru, a nie jakaś konkretna wypasiona fura. 

 

Napisano

Jak celem jest nauka to kup gruza z 3x8 za 200zł i go wyremontuj za kolejne 200zł.

Mniej boli wyrezana łańcuchem dziura w prawej dolnej rurce łańcuchowej w aluminiowym gruzie niż w wymarzonym carbonie, a takie rzeczy będą się działy jeśli będziesz się uczył regulować napęd.

Podobnie mniej boli wtedy wyrwana przerzutka i szprychy, bo się ustawiło za blisko śrubę zderzakową.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...