mudia Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego Czy da się jakoś określić generowaną moc bez pomiaru czujnika mocy? Nie mam na myśli jakiegoś dokładnego pomiaru, ale chciałbym z grubsza wiedzieć jaką moc generują na rowerze. Cytuj
kaido2 Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego Strava ma coś takiego . Po wypełnieniu wszystkich oczywistych danych w profilu, algorytm przelicza dane z na danych segmentach i podaje " szacunkowa " wartość. na ile to wiarygodne tego niestety nie powiem Cytuj
michalr75 Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego (edytowane) Różnica wynosi około 30-50W pomiędzy rzeczywistym pomiarem (mniej) a estymacją Stravy (więcej). Edytowane 5 Lutego przez michalr75 Cytuj
TheJW Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego Nie, nie da się. A 50W w przypadku amatorów to przepaść. Cytuj
nossy Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego Godzinę temu, mudia napisał: Czy da się jakoś określić generowaną moc bez pomiaru czujnika mocy? Nie mam na myśli jakiegoś dokładnego pomiaru, ale chciałbym z grubsza wiedzieć jaką moc generują na rowerze. Nie da się...w stravie algorytmy obliczają, ale przy takim błędzie 50w to tak jak napisał @TheJW-to przepaść. Jakiś licznik Sigma też estymuje, jak działa to nie wiem. Porównywałem tylko czujnik misuro b+ przy trenażerze elite novo force. Też jest to moc estymowana i do ok.200w pokazywał bardzo zbliżone wartości do Inpeak w lewej korbie. Ale tu pewnie łatwiej algorytmom bo jednak to trenażer, a nie jazda na zewnątrz. Cytuj
michalr75 Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego 20 minut temu, TheJW napisał: Nie, nie da się. A 50W w przypadku amatorów to przepaść. No niestety. Taki przykład - jazda po płaskim terenie ze średnią w okolicach 24-25km/h na rowerze MTB została 'wyceniona' na Stravie na jakieś średnio 220W. W rzeczywistości z pomiaru lewostronnego InPeaka wyszło na tej samej trasie przy podobnych warunkach i prędkości jakieś 170-180W. Bardzo się zdziwiłem bo wydawało mi się ze taka jazda to spokojnie ponad 200W a tu zonk Cytuj
mudia Napisano 5 Lutego Autor Napisano 5 Lutego 36 minut temu, michalr75 napisał: Różnica wynosi około 30-50W pomiędzy rzeczywistym pomiarem (mniej) a estymacją Stravy (więcej). No to fajnie. Strava pokazała mi Avg 62W, co by oznaczało ze robię 10-20 W 😅 1 3 Cytuj
KSikorski Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego (edytowane) Da się to zrobić. W Gdyni masz taki sobie segment: https://www.strava.com/segments/12559254?oq=szlaban Do 1,6km dystansu jest to podjazd równym szutrem o w miarę stałym nachyleniu. Miejsce osłonięte od wiatru przez gęsty las. Start: dystans 0,0km, wysokość 64m Meta: dystans 1,5km, wysokość 129m Wyrysuj sobie linię startu dajmy na to 2 metry za szlabanem i linię mety 1,5km dalej. Zrób sobie test "w trupa" na tym podjeździe, za każdym razem dokładnie mierząc czas i starając się utrzymać równą prędkość przez cały czas. Powtórz go dajmy na to 5-10 razy. Następnie będzie trzeba to policzyć. Moc to praca w funkcji czasu. Pokonanie różnicy wysokości 65 metrów wymaga pracy równej iloczynowi masy (rowerzysta z rowerem i wyposażeniem), przyśpieszenia grawitacyjnego oraz tejże wysokości. Załóżmy rower z bidonami 13kg. Rowerzysta w ubraniu niech waży 87kg. Zatem praca pokonania różnicy wysokości na tym podjeździe W1=(13+77)kg*9,81m/s^2*65m = 63 765 J. Załóżmy że prędkość średnia wyszła Ci 18,5km/h. Wtedy czas pokonania podjazdu wynosi ~292 sekundy. Zatem moc potrzebna by wznieść się 65 metrów do góry w 292 sekundy = 63 765 J / 292 s =218,4 W. Teraz trzeba policzyć opory wynikające z toczenia i oporu areodynamicznego oraz sprawności napędu. Tu jest do tego dobry kalkulator: https://www.gribble.org/cycling/power_v_speed.html Z wykresu wychodzi że utrzymanie prędkości 18,5km/h na płaskim wymaga ~50,5 W. Zatem pokonanie wspomnianego podjazdu z średnią prędkością będzie wymagało około 218,4W+50,5W = 268,9 W. Potwierdza mi się to z przejazdem z pomiarem mocy z jednego z treningów: Powyższe ma sens tylko do wyznaczenia orientacyjnej maksymalnej mocy do utrzymania przez kilka minut. Po 1,5km wzniesienie się przełamuje, zaczyna być z górki i łatwe obliczenia się kończą. Edytowane 5 Lutego przez KSikorski Cytuj
TheJW Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego (edytowane) 62W? Tyle to generuję regulując przerzutkę na stojaku, gdy przekręcam korbę ręką. 😆 Ale skoro Strava pokazuje takie wartości, to albo masz coś bardzo źle poustawiane, albo ma ona za mało danych na podstawie których może robić to swoje czary-mary. Ja mam pulsometr, czujnik tętna i Garmina z GPSem. Do tego w aplikacji uzupełnione dane o wieku, wzroście, masie i progu mleczanowym oraz FTP, chociaż to ostatnie nieaktualne. Edytowane 5 Lutego przez TheJW Cytuj
michalr75 Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego 4 minuty temu, mudia napisał: No to fajnie. Strava pokazała mi Avg 62W, co by oznaczało ze robię 10-20 W 😅 Jak Ci pokazuje 60W to znaczy ze masz źle ustawione parametry na Stravie, waga, płeć, wzrost, typ roweru itp. Cytuj
mudia Napisano 5 Lutego Autor Napisano 5 Lutego 12 minut temu, TheJW napisał: 62W? Tyle to generuję regulując przerzutkę na stojaku, gdy przekręcam korbę ręką. 😆 Ale skoro Strava pokazuje takie wartości, to albo masz coś bardzo źle poustawiane, albo ma ona za mało danych na podstawie których może robić to swoje czary-mary. Ja mam pulsometr, czujnik tętna i Garmina z GPSem. Do tego w aplikacji uzupełnione dane o wieku, wzroście, masie i progu mleczanowym oraz FTP, chociaż to ostatnie nieaktualne. Jedynie nie miałem wieku ustawionego. Niestety korekta nie wpłynęła na pokazywaną liczbę watów. Może nie oblicza wstecz... Sprawdzę przy kolejnej jeździe. Cytuj
michalr75 Napisano 5 Lutego Napisano 5 Lutego Powinno obliczać jak odświeżysz. Typ roweru też masz ustawiony prawidłowo? Cytuj
Mod Team KrissDeValnor Napisano 5 Lutego Mod Team Napisano 5 Lutego U mnie Strava obcina +/- połowę... Te estymowane Waty zawsze mi wisiały - podobnie pomiar mocy, ale nie ma opcji, żebym nagle kręcił średnio <100 W Pomijając to, w jaki sposób aktualnie kręcę, to Strava obcina sama siebie np. po edycji, albo nawet bez (apka na smartfonie = początkowo więcej, a potem na stronie 2 x mniej), i z licznika GPS też obcina. Także obecnie nie ma sensu patrzenie na estymowaną moc ze Stravy. PS nie zmieniałem nic w ustawieniach Cytuj
michalr75 Napisano 6 Lutego Napisano 6 Lutego Ja założyłem żeby się na długich dystansach nie zajeżdżać i kontrolować obciążenie. Cytuj
zekker Napisano 8 Lutego Napisano 8 Lutego @KSikorski Nie prościej po prostu od razu wrzucić w kalkulator? Np. http://bikecalculator.com/ Powierzchni do oporów powietrza nie da rady realnie określić, tak samo jaki jest współczynnika oporów o podłoże, strat na napędzie. Jak ma być przybliżone, to i tak błąd będzie ale przynajmniej mniej roboty z przeliczaniem. Alternatywnie poszukać siłowni z rowerkiem, który mierzy moc i tyle. Ewentualnie pożyczyć od kogoś rower z pomiarem. Cytuj
KSikorski Napisano 8 Lutego Napisano 8 Lutego Inna sprawa że inpeak co roku na czarny piątek kosztuje około 950zl, więc nie jest to koszt tak porażający jak kiedyś. Na tyle że nie chciało mi się przekładać między rowerami i mam dwa. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.