Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć

Mam problem z centrowaniem obręczy aluminiowych w miejscu ich łączenia 

Obecnie na blacie leży systemowe koło Mavic Crossmax 29", szprychy 2,0mm straight pull, nyple alu, ale problem występuje w praktycznie wszystkich obręczach alu jakie miałem 😕

Przednie koło poszło bez problemu. Odchyłka w pionie po 0,1mm (max) , odchyłka w poziomie po 0,1mm (max) na stronę lewa/prawa. Na łączeniu odskok na bok do 0,15mm. Naciąg szprych równy 86-96 kgf. Oryginalnie było 77-86kgf. Nie wiem czy to nie za mało ? 

Niestety na tylnym mam problem. Kombinuję już z 3 lub 4 raz, a ciągle jest lipa.

Na całej obręczy odchyłka w pionie jest max 0,1mm , odchyłka w poziomie po 0,07 mm (max) na stronę lewa/prawa. 

Za to na łączeniu na około 2-3 szprychach ucieka mi w bok na 0,3mm i około 0,2mm góra dół (wklęsłe). Nie idzie tego wyciągnąć,  bo albo koło zaczyna mocniej uciekać w bok albo robi się bardziej wklęsłe.

Było by to jeszcze do zaakceptowania gdyby szprychy równo się naciągały, ale o ile wszystkie mają już w okolicy 107-120 kgf  ( oryginalnie było 63-96)  to jedna na łączeniu zawsze zostaje mi "luźna" bo ma tylko około 58 kgf (oryginalnie też tak miała). Jak ją dociągam odchyłka na bok się powiększa, jak odpuszczam to bicie ustaje.  Patrząc jak szprychy były naciągnięte oryginalnie, to nie wiem czy to 120 kgf na tyle nie jest przeginką.

Koło udaje mi sie niamal idealnie wyrównać ale wtedy z kolei szprychy są dość słabo naciągnięte 63-77kgf

Macie jakiś pomysł jak radzić sobie z takimi problemami ? 

Ja praktycznie zawsze się na tym wykładam 😕

 

 

 

Napisano

Po prostu obręcze nie są idealnie proste, bywa że jajowate. A widać to jak się koło całkowicie rozplecie. Można taka obręcz prostować, ale z drugiej strony po co?  Zapleść koło i jeździć. Bicia nie będzie czuć , bo opona zniweluje.

P.S. jak się niektóre obręcze pomierzy na szerokości do dopiero jest cyrk :D

  • +1 pomógł 1
Napisano

No dobra a wiecie może jaki powinien być prawidłowy naciąg szprych dla tych kół (oryginalnie przód i tył był w przedziale 63-96 kgf) i co zrobić z tą jedną "luźną" szprychą ? 

Czy naciąg 120 kgf nie uszkodzi obręczy ? 

Napisano (edytowane)

Wczoraj jeszcze powalczyłem z tym kołem.

Obniżyłem naprężenie szprych i udało mi się podciągnąć tą jedną felerną lewa 7

Koło na boki bije po 0,05mm na stronę, w miejscu łączenia jest skok 0,2mm

Góra/dół waha się w przedziale +/- 0,05mm W miejscu łączenia 0,1mm

Łączenie obręczy jest pomiędzy szprychami 6-7 Najgorsza jest szprycha 7, bo ciągle wychodziła luźna. 

Jak widać szprychy 6 i 7 z prawej naciągnąłem do 107 kgf ( w przeciwnym kierunku ), niestety mimo to naciąganie szprychy 7 z lewej powodowało rozjeżdżanie się koła na boki, ale udało się to jakoś zrównoważyć szprychami 6 i 8 z lewej.

PS

Prawa jest napędowa

 

image.thumb.png.5c2c3645a39636717a0ed09a154019d4.png

Edytowane przez PawelW84

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...