Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Czy warto kupić tarcze węglowe do roweru? Czy ktoś ma? A może tarcze żeliwne lub ze stali węglowej?

Te delikatne, ażurowe tarcze ze stali nierdzewnej czyli miękkiej w ogóle mnie nie przekonują.

Screenshot_20250204_204438_AliExpress.jpg

  • Haha 2
Napisano (edytowane)

Do tarcz używa się martenzytycznej nierdzewki, miękką bym jej nie nazwał. W każdym razie są o rząd wielkości twardsze niż węglowe.

Geometria tarcz rowerowych nie pozwala ich wykonywać z żeliwa, po za tym trzeba byłoby jeździć w masce filtrującej żeby nie wychodować sobie nowotworu.

O tarczach z stali węglowych nie słyszałem, teoretycznie nie ma przeciwwskazań.

Edytowane przez KSikorski
Napisano
28 minut temu, tomoa napisał:

Te delikatne, ażurowe tarcze ze stali nierdzewnej czyli miękkiej w ogóle mnie nie przekonują.

To sobie zamów z aliexpress uj wie od kogo i uj wie z czego, na pewno będą bardziej "przekonujące"😁

Napisano
38 minut temu, tomoa napisał:

Te delikatne, ażurowe tarcze ze stali nierdzewnej czyli miękkiej w ogóle mnie nie przekonują.

No tak, przecież tarcze wymienia się co tydzień. Zużywają się momentalnie.

 

Napisano (edytowane)
20 minut temu, tomoa napisał:

Tu są dostępne węglowe (nie ze stali węglowej) jest to kompozyt chyba podobne jak w samochodach sportowych.

 

https://pl.aliexpress.com/item/1005007789327182.html?gatewayAdapt=glo2pol

S7134a5059a01427cacebd5f1e219e94dh.avif 153.29 kB · 1 pobranie

Mi pokazuje cenę 998 zł. Daj znać jak się sprawują jak już kupisz, ciekawe :D

Edytowane przez NerfMe
Napisano

Gdybym jeździł po górach, to na pewno bym kupił. Długie i szybkie zjazdy to idealna sytuacja dla tarcz z kompozytu węglowego 🙂.

  • Haha 6
Napisano

@tomoa Tiaaa.I najlepiej do tych tarcz z kompozytu zastosować klocki " metaliki" wtedy na długie szybkie zjazdy w górach nie ma nic lepszego. A w połączeniu z emulsją chłodzącą ( mieszanka błota plus woda) to już system nie do zaje........a.

Napisano
11 godzin temu, tomoa napisał:

Te delikatne, ażurowe tarcze ze stali nierdzewnej czyli miękkiej w ogóle mnie nie przekonują.

Tarcze są robione z martenzytycznej stali hartowanej do ~45HRC. Najczęściej jest to stal gatunku 2H13 lub 2H14.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Kupiłem tarcze na ali za 30 zł za sztukę ze stali węglowej, chętnie porównam twardość materiału z jakąś dobrą tarczą. Jeśli ktoś ma dobrej klasy tarczę, ale zużytą lub zepsutą, to chętnie wezmę do testów przez OLX (za przesyłkę zapłacę).

Tarcze, które kupiłem są masywne i ciężkie, co spowoduje, że:

- będą lepiej odprowadzać ciepło

- będą sztywniejsze i mniej podatne na skrzywienie

- mają większą pojemność cieplną

- będą się wolniej zużywały

- nawet waga 200 g czyli 2 razy więcej niż typowe tarcze do roweru nie jest podejrzewam zbyt odczuwalna, a może znacząco poprawić bezpieczeństwo przy ostrej jeździe.

Screenshot_20250205_113436_AliExpress.jpg

Napisano

Wszystkie wspomniane punkty znikają, gdy materiał tarczy jest kiepski. Cena i miejsce zakupu raczej na to wskazuje.

Zapomniałeś tylko, że tarcza to nie wszystko. Masz jeszcze klocki i zaciski. Co z tego że tarcza się nie przepali, jak klocki zaczną płonąć, a płyn gotować?

Widzę że jesteś z Warszawy. Weź Ty mi napisz, gdzie można tak ostro pojeździć, że hamulce aż się gotują.

 

Napisano (edytowane)

Macie racie. Jakość hamowania zależy nie tylko od tarcz. I jakość materiału tarcz też jest kluczowy. Jednak nie ufam producentom. Uważam, że tarcze powinny być bardziej masywne. Producentom zależy na sprzedaży, a nie na trwałości. Chińczycy mają to gdzieś i często robią rzeczy niekonwencjonalne i praktyczne. Dlatego zamierzam zrobić testy. Jeśli chodzi o jazdę, to mam rower elektryczny i naprawdę mogę spalić tarczę z przodu jak będę chciał i nie muszę jechać w góry.

Edytowane przez tomoa
Napisano
5 minut temu, tomoa napisał:

Macie racie. Jakość hamowania zależy nie tylko od tarcz. I jakość materiału tarcz też jest kluczowy. Jednak nie ufam producentom. Uważam, że tarcze powinny być bardziej masywne. Producentom zależy na sprzedaży, a nie na trwałości. Chińczycy mają to gdzieś i często robią rzeczy niekonwencjonalne i praktyczne. Dlatego zamierzam zrobić testy. Jeśli chodzi o jazdę, to mam rower elektryczny i naprawdę mogę spalić tarczę z przodu jak będę chciał i nie muszę jechać w góry.

Nie masz roweru. Zarejestruj to coś i jeździj z innymi uczestnikami ruchu po ulicy.

Napisano

Mój rower elektryczny jest zgodny z przepisami ruchu. Czyli blokada do 25. Jednak poza drogami publicznymi i ścieżkami rowerowymi mogę go odblokować i pędzić jak wiatr i jest to legalne. Więc sami widzicie jak to jest.

  • Haha 1
Napisano

Że jeszcze nikt cię tu nie wyśmiał, muszę to chyba pierwszy zrobić.

Kup sobie Magury Storm HC i przestań miauczeć. A jak cię stać to Galfer Shark.

Napisano
6 minut temu, tomoa napisał:

Mój rower elektryczny jest zgodny z przepisami ruchu. Czyli blokada do 25. Jednak poza drogami publicznymi i ścieżkami rowerowymi mogę go odblokować i pędzić jak wiatr i jest to legalne. Więc sami widzicie jak to jest.

Nie jest.

"Rower elektryczny może posiadać silnik o maksymalnej mocy 250 W, zasilany prądem o napięciu nie wyższym niż 48 V."

Napisano

Kurczę, podziwiam takich ludzi jak autor... a w zasadzie ich święty spokój, opanowanie i taką łatwość ignorowania negatywnych bodźców. W tych niespokojnych czasach też chciałbym tak potrafić. 

Człowiek używa motoroweru/motocykla, który dla niepoznaki (z lenistwa, wygody, egoistycznego spojrzenia na otoczenie) udaje rower i jednocześnie dziwi się, że niektóre z rowerowych komponentów użytych w tym pojeździe zwyczajnie nie dają rady... i mimo wszystko nie potrafi połączyć kropek, wyciągnąć logicznych wniosków, że może to waśnie dlatego istnieje prawna różnica w wykorzystaniu roweru i motocykla, różne są obowiązki i obostrzenia, bo to zupełnie różne pojazdy. Ale nie, nie przyjdzie mu do głowy, że nie bez przyczyny w normalnych skuterach, motorowerach te hamulce wyglądają inaczej niż w rowerze i dalej szuka rozwiązań rowerowych 🙂 

A tak przy okazji wywodów o legalności, @tomoa to już widzę te setki, tysiące kilometrów dróg niepublicznych, po których poruszasz się legalnie tym swoim pojazdem, jak do nich dojeżdżasz itp. itd. Nawet w głupim lesie, jak nie jest Twój, to tym swoim motorkiem nie możesz jeździć...

Napisano

Mój rower ze wspomaganiem elektrycznym waży 18,5 kg, ma koła szprychowane i opony o szerokości 1.95, więc nie jest to żaden motorower ani motor. Wspomaganie włączam na taki poziom jaki potrzebuję. Jak zwykłym rowerem przejadę 30 km, to tym o tym samym wysiłku przejadę 60 km. Więc po to jest wspomaganie. A jeśli chcę po polach jechać szybciej, to moja sprawa. Na zwykłym rowerze też z góry można jechać 60 km/h i jakoś nikt na to nie narzeka.

 

To, że jestem "adwokatem diabła" i poddaje w wątpliwość wydawać by się mogło oczywiste działanie mevhanizmów w rowerze nie jest niczym złym. Dyskusja jak coś można zmienić lub ulepszyć zawsze jest z korzyścią dla wszystkich.

Napisano
Godzinę temu, tomoa napisał:

Mój rower ze wspomaganiem elektrycznym waży 18,5 kg, ma koła szprychowane i opony o szerokości 1.95, więc nie jest to żaden motorower ani motor. Wspomaganie włączam na taki poziom jaki potrzebuję. Jak zwykłym rowerem przejadę 30 km, to tym o tym samym wysiłku przejadę 60 km. Więc po to jest wspomaganie. A jeśli chcę po polach jechać szybciej, to moja sprawa. Na zwykłym rowerze też z góry można jechać 60 km/h i jakoś nikt na to nie narzeka.

 

To, że jestem "adwokatem diabła" i poddaje w wątpliwość wydawać by się mogło oczywiste działanie mevhanizmów w rowerze nie jest niczym złym. Dyskusja jak coś można zmienić lub ulepszyć zawsze jest z korzyścią dla wszystkich.

Nikt nie neguje wspomagania, tylko jego poziomu. Ty nie masz roweru, tylko pojazd napędzany elektrycznie. Nie ma dla niego miejsca wśród innych rowerów.

Te bajki że w mieście włączasz blokadę opowiadaj rodzinie. Jak wiadomo motocykliści na motocyklach sportowych nigdy nie "odkręcają", a ludzie na elektrykach włączają blokady.

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...