Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć! 

Po przeszło dekadzie nadszedł czas, aby wymienić mój rower do XC.

Obecnie raczej się się już nie ścigam, choć nie wykluczam sporadycznych startów kilka razy na sezon. 

Mój budżet to 8000zł i chciałbym tym razem spróbować roweru z karbonową ramą. 

Zastanawiam się nad dwoma modelami: 

Ghost Lector SF UC Advanced  - 7999zł 

https://www.centrumrowerowe.pl/rower-mtb-ghost-lector-sf-uc-advanced-pd43378/?v_Id=233310&srsltid=AfmBOoq-6OKAY55s3VK8NH6_cC4MGDK_lP27FaT-QJjDo0Jmvg6LVzPUblk

VS

Rockrider 740 Race -  mógłbym go mieć za około 7000zł

https://www.decathlon.pl/p/rower-gorski-mtb-xc-rockrider-race-740-karbonowa-rama-recon/_/R-p-323483?mc=8615562&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=pl_t-perf_ct-pmax_ts-bra_f-cv_o-roas_xx-marki-pasji-css&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzPy8BhBoEiwAbnM9OzbqbGkuvHF0uojDeZ1FiJKPASidlPPloWW_IhrheTIcmQ523YzepRoCHVUQAvD_BwE

Co sądzicie o geometrii obu ram? Co byście wybrali? Lubię sobie pośmigać po singlach, ale nie unikam też bardziej stromych podjazdów...wiadomo jak to w Trójmiejskim Parku Krajobrazowym

Dzięki za wszelkie odpowiedzi, podpowiedzi, porady. PozdROWER

 

 

  • Mod Team
Napisano

Ghost jest dłuższy i niższy, czyli lepszy pod wyciągniętą/wyścigową pozycję, a z racji większej bazy kół powinien być stabilniejszy na zjazdach.

Do tego ma myk-myka i Fox'a 34, którego serwis jest droższy, ale lepiej pracuje.

Napisano

@KrissDeValnor dziękuję za odpowiedź

A co sądzisz o kwestii prowadzenia linek? 

W Rockriderze dość standardowo jak na współczesne rowery czyli wewnętrzne prowadzenie  w ramie + hak przerzutki słyszałem, że to jakiś nowy, uniwersalny SRAMowski, więc chyba nie byłoby problemu dokupić w razie uszkodzenia. 

Po drugiej stronie Ghost z jakąś czarną, plastikową maskownicą wzdłuż rury, pod którą znajdują się pancerze. 

Prostsze do serwisu, ale zastanawiałem się co w przypadku pęknięcia tego elementu. Z tego co widziałem to bez szans na dokupienie takiej maskownicy + może być ciężej z hakiem przerzutki, bo to mało popularne rowery u nas. 

Myślisz, że patrzeć na to czy olać takie aspekty, bo to już zbyt głęboka analiza 😅

 

 

 

  • Mod Team
Napisano

Pomyślałem o ułatwionym serwisie, ale o pęknięciu osłony już nie :rolleyes:

Z tego co słyszałem, to hak UDH jest "must have" przy elektronice.

PS  tak sobie przypomniałem, może coś podpowie

Ciekawy patent ze sztycą, która chowa się cała. 

  • +1 pomógł 1
  • Mod Team
Napisano

Mam 930 -tkę poprzedniej generacji (ta nowsza ma zmienioną zgodnie z trendami geometrię), i jeździ się fajnie, ale celuj raczej w coś lżejszego. Co prawda Ghost może ważyć podobnie, lub być niewiele lżejszy. Z nowych rowerów ze sklepu i danych na papierze, to BMC TwoStroke był podobno 2 kg lżejszy za podobne pieniądze - nie wiem jak w tej chwili. Chyba, że niska masa nie jest priorytetem, a wszystko można przecież z czasem odchudzić - inna rzecz, że taka zabawa wyjdzie na bank drożej (jak się już nie posiada części, albo dobrego źródła do ich nabycia). Kupując Scale chciałem mieć karbon we w miarę rozsądnej cenie, i nie cięższy od posiadanego alu na średnim kole. Kolejny rower musiał być zauważalnie lżejszy, a kosztował nawet mniej :icon_cool: 

Jak wizualnie Ghost podchodzi, a wyciągnięta pozycja pasuje, to według mnie jest lepszy od Scale. Jeżeli jednak nie musi być zbyt wyścigowo, to zerknij np. na niemieckiego Radona (marka wysyłkowa), który ma bardziej przyjazną dla tzw. Kowalskiego geometrię (jednak wadą dla niektórych będzie rama pod opony 2.25").

Ogólnie, to jak się bardzo nie spieszysz, to bym się zastanowił na spokojnie, poszukał, porównał, i dopiero kupował.

Napisano

Z tych trzech najlepiej wyposażony jest Ghost - Fox 34 Performance Elite to lepszy widelec niż Reba/Recon Gold w Rockriderze. Tutaj w zasadzie wystarczy tylko zmienić manetkę zmiany biegów na XT. 

Seria Fox Rhythm ma gorszej jakości anode, która łatwiej jest uszkodzić, wiec Scotta bym sobie odpuścił. 

Napisano

Ghost standardowo zawsze był mocno drogi wiec jak jest okazja a się podoba to za tą cenę warto. Nie kumam tematu tych haków i zamartwiania się. Może dlatego, że za naście lat jazdy żadnego nie urwałem.  

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...