Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Napatrzyli się na Treka i Colnago...
Tylko pominęli jeden detal - TO NIE JEST SZOSA! 😆

Moja pierwsza reakcja była podobna do Twojej. Potem się zastanowiłem, kiedy te ramy zaczną pękać i jak szybko wycofają się z tego pomysłu.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Geometrycznie i wagowo naprawdę ciekawa rama. Niestety ten ich X-fader, czy jakkolwiek to nazwali, skreśla dla mnie tę konstrukcje. Kojarzy mi się właśnie z jakimś miejskim modelem Speca i hipermaketowymi wybrykami ;)

 

 

Napisano

Patrząc na szybko, to niezłe fikołki są też w specyfikacji. W połowie modeli SID SL, do tego któryś na korbie i manetkach Deore, kasecie SLX i przerzutce XT...po kiego? 😆 
Jak będę miał chwilę, to popatrzę dokładnie.
No ale z miejsca można stwierdzić, że ta premiera Orbei nie wyszła. ;)
OIZ był "wow", Orca - powrót do klasycznych kształtów, raczej nie zawiodła, ale ta Alma...🥴

Napisano
9 godzin temu, TheJW napisał:

Napatrzyli się na Treka i Colnago...
Tylko pominęli jeden detal - TO NIE JEST SZOSA! 😆

Moja pierwsza reakcja była podobna do Twojej. Potem się zastanowiłem, kiedy te ramy zaczną pękać i jak szybko wycofają się z tego pomysłu.

A dlaczego mają pękać? Nie jestem inżynierem od takich spraw, natomiast rura podsiodłowa nie jest pionowa. Jest pod kątem i jak się na to popatrzy, można zauważyć że ten wspornik ma sens.

 

  • +1 pomógł 1
Napisano (edytowane)

@ChuChu we wszystkich rowerach rura podsiodłowa nie jest pionowa , z reguły jest pod kątem  oscylującym coś koło 70 stopni.  I ma to sens.😉😁 Z punktu widzenia  inżynieryjnego    bardziej wiotki "bocznie" suport . Z wizualnego   .... na siłę starają się być "oryginalni " . Wyszła "paść".😁

Edytowane przez pecio
Napisano

Wiem że w każdym rowerze jest pod kątem. Pytanie tylko, skąd pewność że zaprezentowane rozwiązanie jest gorsze?

Co do wiotkiego suportu. A może napchali tam dużo włókna i jest sztywniejszy niż inne rowery?

Dziwi mnie po prostu, że od razu wychodzicie z założenia że jest to złe.

Napisano

Mirek w szopie tego nie zaprojektował więc takie są i będą trendy. Taki też jest obecnie większościowy oraz przyszłościowy klient. Dziś rower ma ładnie wyglądać dlatego fikuśne ramy, zintegrowane mostki, pochowane linki, ładna elektroniczna przerzutka, ... będzie gorzej. 

Napisano

@michalr75 rozumiem że całe mnóstwo ludzi miało już dostęp do roweru, który został ogłoszony 19 godzin temu, prawda? Mieli też czas żeby na nim pojeździć i wydać opinię?

Że coś wygląda podobnie, nie oznacza że działa podobnie.

Mi ten rower jest obojętny, ale ciężko zrozumieć te opinie bazujące na kilku zdjęciach. Pęknie, nic nie daje. Jeszcze jakieś opinie?

Napisano (edytowane)

Nie wiem, może się znają na konstrukcjach i sztywności że takie opinie się pojawiają. Ja bym się obawiał że taka rura pod siodłowa i elementy z którą się łączy mogą nie wytrzymać sił jakie działają na rower, ale zapewne były prowadzone jakieś testy wytrzymałości takiej konstrukcji przez kilka lat, skoro to trafiło do produkcji. Rondo też ma wydziwione ramy ostatnio i jakoś da się na tym jeździć ;) Za jakiś czas pewnie się okaże jaka jest faktyczna pękalność takich ram.

 

P.s. teraz wyświetliła mi się na FB konstrukcja zupełnie pozbawiona rury pod siodłowej: Engwe MapFour N1. Ciekawe jaką wagę ten rower przyjmie na siebie zanim rowerzysta spadnie przyrodzeniem na blat korby ;)

csm_N1_-_-PC-__21_8cca913eca.jpg

Edytowane przez michalr75
Napisano

Testy to sobie robią a i tak ramy strzelają wiec trzeba sobie darować laboratoryjne głupoty. Problem jest w tym, że próbują znowu ze sztywniaka zrobić psedo fulla co zakrawa na kpinę i robienie ponownie z kupujących durni. Po drugie jest to szpetne i jak ktoś ma koślawe oko to jego kłopot. Raczej zdecydowanej większości się to nie podoba. Chce mieć fulla to sobie takiego kupię by mieć "jakąś" cudowną technologię prawilnego zawiasu, tłumienia a jak chce kupić HT to ma to być HT a nie pseudopopierdułka nakręcana bzdetami o nowym postępie w tego typu rowerach. To już było i jest przerabiane w innych markach z kiepskim skutkiem. Od wygody na dziś w HT jest przede wszystkim ciśnienie w oponach, ich szerokość i tak dalej co faktycznie daje wymierne korzyści. 

Napisano
42 minuty temu, michalr75 napisał:

P.s. teraz wyświetliła mi się na FB konstrukcja zupełnie pozbawiona rury pod siodłowej: Engwe MapFour N1. Ciekawe jaką wagę ten rower przyjmie na siebie zanim rowerzysta spadnie przyrodzeniem na blat korby ;)

csm_N1_-_-PC-__21_8cca913eca.jpg

Patrząc przez pryzmat doświadczenia ile błota potrafi zgarnąć podsiodłówka, to tutaj błoto musi nieźle walić po łydach i jajach.

  • Haha 1
Napisano
29 minut temu, michalr75 napisał:

A gdzie kto napisał że to ma być namiastka pseudo fulla?

Producent:

"X-Fader soaks up vibrations and reduces fatigue.

Acting as a micro damper, the shaped seat tube is engineered to absorb energy-sapping vibrations and impacts, so you can ride harder, faster, and farther. It’s not just about comfort—it’s about staying sharp and in control when it matters most."

Napisano (edytowane)

Pitu pitu. Tak będzie przyjmował na siebie tłumienie drgań i energię, że się w końcu połamie ;) Poza tym to wyklucza produkcję tej ramy w wersji aluminiowej, bo ten materiał nic nie pochłania ;)

Edytowane przez michalr75
Napisano

Kurdelebele, mi się nowa Alma bardzo podoba. Osobiście przedkładam eksperymenty wizualne nad nowe standardy osi, haka itp. Zawsze to powiew świeżości w HT.

  • +1 pomógł 2
Napisano (edytowane)
23 minuty temu, uzurpator napisał:

Wy pierwszy raz czytacie bełkot marketingowy? Ile to jest "stiff and compliant carbon layups"?

Myślę że to jest wystarczająco dużo by pochłaniać drgania, zapobiegać zmęczeniu, jednocześnie będąc konstrukcją sztywniejszą o 13,4 proc. od poprzedniej generacji!

 

24 minuty temu, michalr75 napisał:

Pitu pitu. Tak będzie przyjmował na siebie tłumienie drgań i energię, że się w końcu połamie ;) Poza tym to wyklucza produkcję tej ramy w wersji aluminiowej, bo ten materiał nic nie pochłania ;)

Otóż to. Przynajmniej aluminiowa wersja będzie dalej ładna...

Edytowane przez NerfMe
  • +1 pomógł 1
Napisano
27 minut temu, uzurpator napisał:

Wy pierwszy raz czytacie bełkot marketingowy? Ile to jest "stiff and compliant carbon layups"?

Bełkot to twoje krotkie i bezsensowne bezokoliczniki zdania

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...