NerfMe Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Co oni zrobili karbonowej Almie ;/ https://www.orbea.com/pl-en/bicycles/mountain/alma/?sfid=0012p00003wXPcdAAG&utm_source=newsletter&utm_medium=email&utm_campaign=25_Alma_Launch_BR&utm_content= Launch_01 1 1 Cytuj
TheJW Napisano 17 godzin temu Napisano 17 godzin temu Napatrzyli się na Treka i Colnago... Tylko pominęli jeden detal - TO NIE JEST SZOSA! 😆 Moja pierwsza reakcja była podobna do Twojej. Potem się zastanowiłem, kiedy te ramy zaczną pękać i jak szybko wycofają się z tego pomysłu. 1 Cytuj
NerfMe Napisano 14 godzin temu Autor Napisano 14 godzin temu Geometrycznie i wagowo naprawdę ciekawa rama. Niestety ten ich X-fader, czy jakkolwiek to nazwali, skreśla dla mnie tę konstrukcje. Kojarzy mi się właśnie z jakimś miejskim modelem Speca i hipermaketowymi wybrykami Cytuj
TheJW Napisano 14 godzin temu Napisano 14 godzin temu Patrząc na szybko, to niezłe fikołki są też w specyfikacji. W połowie modeli SID SL, do tego któryś na korbie i manetkach Deore, kasecie SLX i przerzutce XT...po kiego? 😆 Jak będę miał chwilę, to popatrzę dokładnie. No ale z miejsca można stwierdzić, że ta premiera Orbei nie wyszła. OIZ był "wow", Orca - powrót do klasycznych kształtów, raczej nie zawiodła, ale ta Alma...🥴 Cytuj
ChuChu Napisano 7 godzin temu Napisano 7 godzin temu 9 godzin temu, TheJW napisał: Napatrzyli się na Treka i Colnago... Tylko pominęli jeden detal - TO NIE JEST SZOSA! 😆 Moja pierwsza reakcja była podobna do Twojej. Potem się zastanowiłem, kiedy te ramy zaczną pękać i jak szybko wycofają się z tego pomysłu. A dlaczego mają pękać? Nie jestem inżynierem od takich spraw, natomiast rura podsiodłowa nie jest pionowa. Jest pod kątem i jak się na to popatrzy, można zauważyć że ten wspornik ma sens. 1 Cytuj
pecio Napisano 6 godzin temu Napisano 6 godzin temu (edytowane) @ChuChu we wszystkich rowerach rura podsiodłowa nie jest pionowa , z reguły jest pod kątem oscylującym coś koło 70 stopni. I ma to sens.😉😁 Z punktu widzenia inżynieryjnego bardziej wiotki "bocznie" suport . Z wizualnego .... na siłę starają się być "oryginalni " . Wyszła "paść".😁 Edytowane 5 godzin temu przez pecio Cytuj
ChuChu Napisano 5 godzin temu Napisano 5 godzin temu Wiem że w każdym rowerze jest pod kątem. Pytanie tylko, skąd pewność że zaprezentowane rozwiązanie jest gorsze? Co do wiotkiego suportu. A może napchali tam dużo włókna i jest sztywniejszy niż inne rowery? Dziwi mnie po prostu, że od razu wychodzicie z założenia że jest to złe. Cytuj
NerfMe Napisano 5 godzin temu Autor Napisano 5 godzin temu Nie mam zastrzeżeń/doświadczeń co do ewentualnych korzyści z takiego rozwiązania. Po prostu mi się nie podoba wizualnie. Alma zawsze mi się podobała jako rower, do 2025 Cytuj
Tyfon79 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Mirek w szopie tego nie zaprojektował więc takie są i będą trendy. Taki też jest obecnie większościowy oraz przyszłościowy klient. Dziś rower ma ładnie wyglądać dlatego fikuśne ramy, zintegrowane mostki, pochowane linki, ładna elektroniczna przerzutka, ... będzie gorzej. Cytuj
uzurpator Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu 13 godzin temu, NerfMe napisał: Co oni zrobili karbonowej Almie ;/ Co zrobili? Rower jak rower. Cytuj
michalr75 Napisano 4 godziny temu Napisano 4 godziny temu Hehe, podoba mi się to święte oburzenie na dizajnerskie nowości - bardziej bym patrzył co to daje ogólnej konstrukcji roweru niż czy wygląda dobrze czy źle. A z tego co ludzie mówią - nic nie daje Cytuj
ChuChu Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu @michalr75 rozumiem że całe mnóstwo ludzi miało już dostęp do roweru, który został ogłoszony 19 godzin temu, prawda? Mieli też czas żeby na nim pojeździć i wydać opinię? Że coś wygląda podobnie, nie oznacza że działa podobnie. Mi ten rower jest obojętny, ale ciężko zrozumieć te opinie bazujące na kilku zdjęciach. Pęknie, nic nie daje. Jeszcze jakieś opinie? Cytuj
michalr75 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu (edytowane) Nie wiem, może się znają na konstrukcjach i sztywności że takie opinie się pojawiają. Ja bym się obawiał że taka rura pod siodłowa i elementy z którą się łączy mogą nie wytrzymać sił jakie działają na rower, ale zapewne były prowadzone jakieś testy wytrzymałości takiej konstrukcji przez kilka lat, skoro to trafiło do produkcji. Rondo też ma wydziwione ramy ostatnio i jakoś da się na tym jeździć Za jakiś czas pewnie się okaże jaka jest faktyczna pękalność takich ram. P.s. teraz wyświetliła mi się na FB konstrukcja zupełnie pozbawiona rury pod siodłowej: Engwe MapFour N1. Ciekawe jaką wagę ten rower przyjmie na siebie zanim rowerzysta spadnie przyrodzeniem na blat korby Edytowane 3 godziny temu przez michalr75 Cytuj
Tyfon79 Napisano 3 godziny temu Napisano 3 godziny temu Testy to sobie robią a i tak ramy strzelają wiec trzeba sobie darować laboratoryjne głupoty. Problem jest w tym, że próbują znowu ze sztywniaka zrobić psedo fulla co zakrawa na kpinę i robienie ponownie z kupujących durni. Po drugie jest to szpetne i jak ktoś ma koślawe oko to jego kłopot. Raczej zdecydowanej większości się to nie podoba. Chce mieć fulla to sobie takiego kupię by mieć "jakąś" cudowną technologię prawilnego zawiasu, tłumienia a jak chce kupić HT to ma to być HT a nie pseudopopierdułka nakręcana bzdetami o nowym postępie w tego typu rowerach. To już było i jest przerabiane w innych markach z kiepskim skutkiem. Od wygody na dziś w HT jest przede wszystkim ciśnienie w oponach, ich szerokość i tak dalej co faktycznie daje wymierne korzyści. Cytuj
michalr75 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu A gdzie kto napisał że to ma być namiastka pseudo fulla? Cytuj
DEFTONES Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu 42 minuty temu, michalr75 napisał: P.s. teraz wyświetliła mi się na FB konstrukcja zupełnie pozbawiona rury pod siodłowej: Engwe MapFour N1. Ciekawe jaką wagę ten rower przyjmie na siebie zanim rowerzysta spadnie przyrodzeniem na blat korby Patrząc przez pryzmat doświadczenia ile błota potrafi zgarnąć podsiodłówka, to tutaj błoto musi nieźle walić po łydach i jajach. Cytuj
michalr75 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Błotniki ma, powinny dać radę, zwłaszcza ten mocno zabudowany tył. Cytuj
NerfMe Napisano 2 godziny temu Autor Napisano 2 godziny temu 29 minut temu, michalr75 napisał: A gdzie kto napisał że to ma być namiastka pseudo fulla? Producent: "X-Fader soaks up vibrations and reduces fatigue. Acting as a micro damper, the shaped seat tube is engineered to absorb energy-sapping vibrations and impacts, so you can ride harder, faster, and farther. It’s not just about comfort—it’s about staying sharp and in control when it matters most." Cytuj
michalr75 Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu (edytowane) Pitu pitu. Tak będzie przyjmował na siebie tłumienie drgań i energię, że się w końcu połamie Poza tym to wyklucza produkcję tej ramy w wersji aluminiowej, bo ten materiał nic nie pochłania Edytowane 2 godziny temu przez michalr75 Cytuj
KNKS Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu ...a ja naiwny, cały czas żyłem w przekonaniu, że kupując HT liczymy na to, że będzie jak najbardziej sztywny 😅 2 1 Cytuj
uzurpator Napisano 2 godziny temu Napisano 2 godziny temu Wy pierwszy raz czytacie bełkot marketingowy? Ile to jest "stiff and compliant carbon layups"? Cytuj
marcesco Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu Kurdelebele, mi się nowa Alma bardzo podoba. Osobiście przedkładam eksperymenty wizualne nad nowe standardy osi, haka itp. Zawsze to powiew świeżości w HT. 2 Cytuj
NerfMe Napisano 1 godzinę temu Autor Napisano 1 godzinę temu (edytowane) 23 minuty temu, uzurpator napisał: Wy pierwszy raz czytacie bełkot marketingowy? Ile to jest "stiff and compliant carbon layups"? Myślę że to jest wystarczająco dużo by pochłaniać drgania, zapobiegać zmęczeniu, jednocześnie będąc konstrukcją sztywniejszą o 13,4 proc. od poprzedniej generacji! 24 minuty temu, michalr75 napisał: Pitu pitu. Tak będzie przyjmował na siebie tłumienie drgań i energię, że się w końcu połamie Poza tym to wyklucza produkcję tej ramy w wersji aluminiowej, bo ten materiał nic nie pochłania Otóż to. Przynajmniej aluminiowa wersja będzie dalej ładna... Edytowane 1 godzinę temu przez NerfMe 1 Cytuj
Tomek595 Napisano 1 godzinę temu Napisano 1 godzinę temu 27 minut temu, uzurpator napisał: Wy pierwszy raz czytacie bełkot marketingowy? Ile to jest "stiff and compliant carbon layups"? Bełkot to twoje krotkie i bezsensowne bezokoliczniki zdania Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.