Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć. Dzisiaj postanowiłem zrobić duży serwis mojej reby (nr. seryjny 40T11925001). Rozebrałem wszystko i ku mojemu zdziwieniu na dole shaftu komory powietrznej, znalazłem zawór powietrza. W manualach dotyczących mojej reby, nic takiego nie znalazłem. Ogólnie widzę różnice w budowie, konkretnie kilku elementów komory powietrznej - wpisywałem nr. seryjny na 
https://trailhead.rockshox.com/ i widzę różnice w budowie. Kupiłem zestaw serwisowy wg trailheads, i widzę że część elementów w ogóle u mnie nie występuje, jak np taka podkładka sprężynująca. Ktoś wie o co tutaj chodzi? Coś szukałem w podobnych tematach, i niby trafiłem na post: po to jest ten zawór? 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edytowane przez szamysz83
literówka
Napisano

Służy do upuszczania powietrza z komory negatywnej. Przydatne np. kiedy za dużo natrąbisz do pozytywnej i zbyt szybko spuścisz. Jeśli wideł się zapadł o kilka cm i był świeżo po serwisie też może się przydać. Jeśli interwał przeciągnięty nadmiernie to upuszczanie tym zaworkiem nie poprawi długookresowo sytuacji.

  • +1 pomógł 2
Napisano

@Dokumosa Interwał nie był przeciągnięty, to pierwszy duży serwis tej reby po ok. 5 miesiącach od zakupu. A czemu nie mogę znaleźć nogdzie manuala dotyczącego tego modelu, o takiej budowie? I jeszcze jedno jak wycągałem shaft z tłokiem od dołu górnej lagi, to chlupnęło mi olejem. Komroa powietrzna od góry była sucha, w sensie nasmarowana bodajże PM600. Skąd się wziął tam olej? Zassało go z dołu czy jak? Cały ten czarny nazwijmy to "token" jest jeszcze mokry cały w oleju.

Napisano (edytowane)

DebonAir w Rebie nic nie zmienia (korora negatyna nie jest powiększona). Zmianę wnoszą uszczelki upgrade ultra-low friction, zamiast PM600 smar DynamicSeal z dodatkiem kilku ml oleju 15WT. I to pewnie stąd ten olej w komorze negatywnej - przelał się przetoką w goleni górnej. Niemniej i tak tłumik będzie ją trzymał w tępocie.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano

No ok. Wracając do tematu mojego serwisu: olej mam podać od góry komory powietrznej tak? Dziwi mnie konstrukcja tej mojej Reby po prostu Wróce rano z pravy, po południu przejrzę i się zastanowię nad tym bardziej 🙃

Napisano

Kazda reba od 2012r ma tą samą konstrukcje. Jeśli używasz.smaru DynamicSeal to najpierw walisz nad tłok obficie tego smaru, wsadzasz shaft z tłokiem i zalewasz do.pizytywnej te kilka ml oleju. PM600 jest bardzo.lepki - uposledza pracę. Już lepiej zapodać SRAM Butter zamiast niego.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Chciałem się tylko upewnić. Po naciśnieciu wyleciało mi trochę oleju, a raczej takiej melasy o niesamowicie obrzydliwym zapachu zużytego smarowidła. Ogólnie mam problem z tą Rebą, ma taki luz jałowy wielkości kulku mm (może pięć). Temat poruszany już na tym forum, w tym wątku: 

Zrobiłem wczoraj duży serwis, problem nadal występuje. Próbuję wszystkich możliwych sposobów, jutro sprawdzę jeszcze raz poziom oleju w tłumiku czy jest ok.

14 minut temu, Dokumosa napisał:

a jakie to ma znaczenie? jeśli był olej lany do komory pozytywnej to w ten sposób tylko uświnisz wszystko w tryskającym oleju

No już się o tym przekonałem 😁Dobra, wyczyściłem, śruba wkręcona ponownie.

 

Napisano

Podważyć ostrzem (np. tapeciakiem), złapać kombinerkami i wyrękić śrubę. Względnie można go po prostu przeciąć cążkami po podwaźeniu.

Problem z tym luzem to na pewno nie po stronie tlumika. Jeśli się nie powiększa to olać. Gdybyś chciał to ogarnąć to trzeba prezycyjnie zmierzyć czy tłok (właściwie uszczelniacz) w skrajnym dolnym położeniu jest dokładnie usytuowany w goleni na środku przetoki powietrznej.

  • +1 pomógł 1
Napisano

Ogarnąłem, przy pomocy żyletki. Co co luzu raczej się nie powiększa, ale jest dość irytujący bo o nim wiem  ;) Nie pamiętam czy od nowości taki był czy nie, Rebę kupiłem w sierpniu zeszłego roku, oczywiście nową. Wczoraj zrobiłem duży serwis, dzisiaj objechałem swoją trasę ~40km po lesie i nie widzę różnicy. Ale będę obserwował czy się nie powiększa. Z tymi pomiarami to ciężki temat, bardzo precyzyjny. Chyba odpuszczę. Póki co Reba działa, trzeba jeździć! 

Napisano

@Dokumosa a zastanawiam się jeszcze nad czymś takim: Rebę mam napompowaną tak na ~80 PSI (sag w okolicach 20%), ważę 80kg. Stając na pedałach, nachylając się (pompując jakby) swoim ciałem w kierownicę dobijam rebę do końca. Nie pamiętam czy też taki efekt miałem przed serwisem. To normalna sprawa, że da się ją tak dobić? Sprawdzając w domu, ciężko mi tak ustać na pedałach ale oring do mierzenia sagu potrafię dobić tak na 5 mm przed koroną widelca.

Napisano (edytowane)

@Dokumosa no rozumiem, już robiłem research w tym temacie. Ogólnie Reba do komfortowych amorów nie należy, tak z mojego pkt widzenia. Twardo, znaczy szybciej 🤣Ale miałeś  rację co do PM600, upośledza jej pracę. Nie wiem czy jeszcze raz nie rozbiorę, i użyję Dynamic Seala. Nawet już go zamówiłem...

 

Co do tokenów, szukałem coś w trailhead.rockshox.com po nr seryjnym, ale nic mi nie wyskakuje. Ale znalazłem takie coś: https://allegro.pl/oferta/rock-shox-token-do-widelcow-32mm-sid-reba-bluto-argyle-rs1-recon-16336357561?utm_feed=aa34192d-eee2-4419-9a9a-de66b9dfae24&utm_content=ps&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=_uzsd_sport_rowery_pla_pmax_ps&ev_campaign_id=19694848528&gad_source=1&gclid=CjwKCAiAzPy8BhBoEiwAbnM9O6jDIyqM-EnvrUBLn4pPfekHPRJj0rqWE3Ie_Q03nL0uo1DQMaAZyRoCo4cQAvD_BwE 
Z opisu wnioskuje że ma pasować, czy się mylę?

Edytowane przez szamysz83

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...