Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Cześć. Dzisiaj postanowiłem zrobić duży serwis mojej reby (nr. seryjny 40T11925001). Rozebrałem wszystko i ku mojemu zdziwieniu na dole shaftu komory powietrznej, znalazłem zawór powietrza. W manualach dotyczących mojej reby, nic takiego nie znalazłem. Ogólnie widzę różnice w budowie, konkretnie kilku elementów komory powietrznej - wpisywałem nr. seryjny na 
https://trailhead.rockshox.com/ i widzę różnice w budowie. Kupiłem zestaw serwisowy wg trailheads, i widzę że część elementów w ogóle u mnie nie występuje, jak np taka podkładka sprężynująca. Ktoś wie o co tutaj chodzi? Coś szukałem w podobnych tematach, i niby trafiłem na post: po to jest ten zawór? 

 

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Edytowane przez szamysz83
literówka
  • szamysz83 zmienił tytuł na [Amortyzator] Zaworek powietrza na dole shaftu
Napisano

Służy do upuszczania powietrza z komory negatywnej. Przydatne np. kiedy za dużo natrąbisz do pozytywnej i zbyt szybko spuścisz. Jeśli wideł się zapadł o kilka cm i był świeżo po serwisie też może się przydać. Jeśli interwał przeciągnięty nadmiernie to upuszczanie tym zaworkiem nie poprawi długookresowo sytuacji.

  • +1 pomógł 2
Napisano

@Dokumosa Interwał nie był przeciągnięty, to pierwszy duży serwis tej reby po ok. 5 miesiącach od zakupu. A czemu nie mogę znaleźć nogdzie manuala dotyczącego tego modelu, o takiej budowie? I jeszcze jedno jak wycągałem shaft z tłokiem od dołu górnej lagi, to chlupnęło mi olejem. Komroa powietrzna od góry była sucha, w sensie nasmarowana bodajże PM600. Skąd się wziął tam olej? Zassało go z dołu czy jak? Cały ten czarny nazwijmy to "token" jest jeszcze mokry cały w oleju.

Napisano (edytowane)

DebonAir w Rebie nic nie zmienia (korora negatyna nie jest powiększona). Zmianę wnoszą uszczelki upgrade ultra-low friction, zamiast PM600 smar DynamicSeal z dodatkiem kilku ml oleju 15WT. I to pewnie stąd ten olej w komorze negatywnej - przelał się przetoką w goleni górnej. Niemniej i tak tłumik będzie ją trzymał w tępocie.

Edytowane przez Dokumosa
  • +1 pomógł 1
Napisano

No ok. Wracając do tematu mojego serwisu: olej mam podać od góry komory powietrznej tak? Dziwi mnie konstrukcja tej mojej Reby po prostu Wróce rano z pravy, po południu przejrzę i się zastanowię nad tym bardziej 🙃

Napisano

Kazda reba od 2012r ma tą samą konstrukcje. Jeśli używasz.smaru DynamicSeal to najpierw walisz nad tłok obficie tego smaru, wsadzasz shaft z tłokiem i zalewasz do.pizytywnej te kilka ml oleju. PM600 jest bardzo.lepki - uposledza pracę. Już lepiej zapodać SRAM Butter zamiast niego.

  • +1 pomógł 1

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...