itr Napisano 31 Stycznia Napisano 31 Stycznia (edytowane) O mercedesie napisałem bo Zee to idzie z napędem na 10 czyli nowa jakość. I bardzo dobrze chociaż Sora i kaseta sunrace i manetka 7s z wykopalisk do bułkowozu też się nadaje. Poza tym pojawiły się te nowe grupy idiotoodporne , niekompatybilne, ciężkie i trwałe może .. gues cues i coś jeszcze . nie wiem nie testowałem . Edytowane 31 Stycznia przez itr Cytuj
morfeusz1805 Napisano 31 Stycznia Autor Napisano 31 Stycznia (edytowane) 4 godziny temu, uzurpator napisał: Ta przerzutka jest uszkodzona lub nieprawidłowo złożona. Złożona raczej prawidłowo, bo kiedy serwisant (ja się z tym męczyłem) włożył w inne otwory sprężynę, to działała lepiej, choć nadal było jej daleko tak jak powinno. Chyba że jakimś cudem wypada z tych otworów lub coś innego się dzieje, że ponownie jest naprężona jak u dziadka.... 3 godziny temu, uzurpator napisał: Jeżeli chcesz wejść na 8rz, to albo godzisz się na manetki z niskich grup, czaisz na nowe-stare na znanym portalu aukcyjnym lub kupujesz trupy. Teraz to chyba nawet Altus jest 9rz. Teraz sprawdzałem i nawet Alivio już od 9rz a model SL-M315 to pojęcia nie wiem czy to Altus. Niestety, sprawdzałem na olx i głównie sprzedają manetki na przód (pewnie większość przechodzi na 1xxx) 2-3 używki typu XT, LX i podobne, to ceny jak za zboże a czy działa to sprawnie, dowiedziałbym się w praktyce bez możliwości zwrotu. 3 godziny temu, uzurpator napisał: Mam tę manetkę w wersji 9rz. Ogólnie to jestem fanem dla takiej obsługi przedniej przerzutki, ale do tylnej to powoduje potężną degradację ergonomii. Z powodu powyższego może rzeczywiście kupić to retro? Wygląda na trwałe, wajchą nie macham co kilka sekund a polowanie na manetkę w idealnym stanie z wyższej grupy można miesiącami. Tylko jak u niej w praktyce z kulturą pracy, trwałością,. niezawodnością, czy trzeba mocno szarpać, czy szybko się rozregulowuje? Nigdy nawet w łapach czegoś takiego nie trzymałem więc pojęcia nie mam czego się spodziewać. Ale na YT jest kupa ludzi, którzy coś podobnego sobie zakładają na jakieś wyprawy. Jak się reguluje? Kręcisz tylko imbusem? Będzie kompatybilna z tą przerzutką Sunrace którą poleciłeś? 3 godziny temu, uzurpator napisał: To jakaś Brazylia? Chłopaki lepią jak w PL 15 lat temu. Ten sunrace jest prawie nierozbieralny. Nie wiem, widziałem tam las iglasty podobny jak w Europie. Ale kółka można wymienić? W sumie moim szrocie co z tego że jest rozbieralna, jak jest problem z częściami wymiennymi tzn. z wymianą sprężyny. Więc jeżeli padnie Shimano czy Sunrace, to już śmietnik dla zwykłego Kowalskiego. Chyba że ma kolegę w serwisie a ten chomikuje używane części. 3 godziny temu, uzurpator napisał: Jeździsz głównie na środkowym blacie, czy na dużej tarczy? Głównie używam środka kasety, jeżeli jest miejsce do szybszej jazdy, to schodzę na mniejsze zębatki. Tym bardziej że teraz na przodzie głównie używam tylko 36z. i koła mają 26", więc to też robi różnicę w porównaniu z 28". Z największego blatu z 48z korzystam rzadziej, bo więcej teraz jeżdżę po mieście niż za miasto po szosie. Nie wiem jak będzie z 38z blatem w przodzie, ale myślę, że byłoby jeszcze lepiej takie przynajmniej 42z. Jednak w mojej korbie w środkowym blacie myślę że ciężko będzie wsadzić coś większego, choć nie sprawdzałem. 3 godziny temu, uzurpator napisał: 8 godzin temu, itr napisał: Zee do roweru po bułki ? Jeżeli OP trzepie te 5-10k po mieście rocznie, to jak najbardziej się kalkuluje. To tylko koszt dwóch biletów miesięcznych, lub miesiąc utrzymania samochodu na ten sam cel. Ten Zee fajna sprawa. Wszyscy teraz zachwycają się tymi patelniami na kasecie i przerzutki muszą to obsługiwać a tu znalazł się taki rodzynek ze sprzęgłem, który obrał kierunek klasyczny. W niedalekiej przyszłości będę kombinował coś z rogami i pewnie będzie ten Zee. Edytowane 31 Stycznia przez morfeusz1805 Cytuj
uzurpator Napisano 1 Lutego Napisano 1 Lutego @morfeusz1805 "Tylko jak u niej w praktyce z kulturą pracy, trwałością,. niezawodnością, czy trzeba mocno szarpać, czy szybko się rozregulowuje? Nigdy nawet w łapach czegoś takiego nie trzymałem więc pojęcia nie mam czego się spodziewać. Ale na YT jest kupa ludzi, którzy coś podobnego sobie zakładają na jakieś wyprawy. Jak się reguluje? Kręcisz tylko imbusem? Będzie kompatybilna z tą przerzutką Sunrace którą poleciłeś?" Jest kompatybilna z tym sunracem. Ja kupiłem sobie te manetki do retro-endurówki gdzie też się biegami non-stop nie miesza i zdjąłem po kilku jazdach. Zamieniłem na 9 rzędowe alivio. Reguluje się to tak jak każdą inną manetkę, ale potrzebujesz przerzutki z śrubą baryłkową lub regulator gdzieś na kablu. Precyzja jest taka-se - niby jest mechanizm indeksujący, ale ma taki luz, że przerzutka ( Saint RD-M800, więc poziom XTR ) nie trafiała w biegi. "Ale kółka można wymienić?" Tak, ale wózka zdjąc się nie da bez ostrego kombinowania. "Jednak w mojej korbie w środkowym blacie myślę że ciężko będzie wsadzić coś większego, choć nie sprawdzałem. " To sprawdź. Większa zębatka na przodzie automatycznie spowoduje, że zaczniesz korzystać z większych zębatek na kasecie. Jeżeli rzadko korzystasz z zębatki większej niż 24 lub 28 jadąc z przodu na 36, to przejście na 40/42 czy co tam wejdzie największego, spowoduje, ze od razu będziesz jeździć na większych na kasecie, będzie lepiej napięty łancuch i dużo wolniejsze zużycie napędu. Średnice nominalne zębatek: 38T 166mm 39T 170mm 40T 174mm 41T 178mm 42T 182mm 43T 186mm 44T 190mm Wydrukuj na kartonie, zrób dziurki gdzie trzeba, zamocuj do korby. Sprawdzisz sobie czy wejdzie w ramę. W moim Centurionie ( 26", full ) wchodzi na środkowej pozycji nawet 46T. 1 Cytuj
PiotrWie Napisano 1 Lutego Napisano 1 Lutego W dniu 31.01.2025 o 15:09, morfeusz1805 napisał: Jeżeli ktoś może jeździ jak klasyczna kobieta z koszykiem na rowerze, to może tego nie odczuwa, Jeśli chcesz jeździć jak prawdziwy mężczyzna to tylko ostre koło. Wszystko inne to ułatwienia dla lalusiów😃. A swoją drogą to Ty chyba po te bułki jeździsz do piekarni - bo ( przynajmniej we Wrocławiu) powyżej 25/h to da się rozpędzić pomiędzy północą a piątą rano. Może zamiast kombinować z jakimiś dziwnymi rozwiązaniami załóż singlespeeda o odpowiednim dla Twoich potrzeb przełożeniu i wtedy nic nie będzie telepać. 1 Cytuj
morfeusz1805 Napisano 1 Lutego Autor Napisano 1 Lutego (edytowane) 10 godzin temu, uzurpator napisał: Precyzja jest taka-se - niby jest mechanizm indeksujący, ale ma taki luz, że przerzutka ( Saint RD-M800, więc poziom XTR ) nie trafiała w biegi. To mnie sprowadziłeś na ziemię. Myślałem że okaże się to dobrym rozwiązaniem. Pewnie może są inne lepsze manetki retro, ale ktoś musiałby siedzieć głęboko w temacie. Raczej jest to już dawna tajemna wiedza. 10 godzin temu, uzurpator napisał: Tak, ale wózka zdjąc się nie da bez ostrego kombinowania. Pod filmem na YT u tych Brazylijczyków jest drugi komentarz. Przetłumaczyłem go za pomocą Deepl. Z tego co zrozumiałem chłopak wymontował wózek i go odwrócił aby zwiększyć naprężenie łańcucha. "opa fala, tenho esse cambio e uso no downhill, e eu aumentei a pressao de cage, pq original é pouca. Peguei e soltei no parafuso do batente dei uma volta no cage e coloquei o parafuso denovo, fico bala a corrente quase nem balança" Dziś dotarła do mnie przerzutka, odebrałem w paczkomacie. Z wyglądu niczym nie różni się od wyższej półki znanych marek. Aluminium, stal, dobrze skręcona, sprężyna 2 razy lepiej naprężona niż moja XT kiedy wyciągnąłem ją z pudełka. Kółka oczywiście można zmienić, jest śruba do wyjęcia sprężyny, więc w sumie na pierwszy rzut oka rozbieralność jest podobna jak w XT. Na pewno ją zatrzymam. 10 godzin temu, uzurpator napisał: To sprawdź. Większa zębatka na przodzie automatycznie spowoduje, że zaczniesz korzystać z większych zębatek na kasecie. Jeżeli rzadko korzystasz z zębatki większej niż 24 lub 28 jadąc z przodu na 36, to przejście na 40/42 czy co tam wejdzie największego, spowoduje, ze od razu będziesz jeździć na większych na kasecie, będzie lepiej napięty łancuch i dużo wolniejsze zużycie napędu Dzięki za radę. Rzeczywiście może lepiej to dokładnie sprawdzić i zwiększyć od razu ilość zębów aby nie zajeździć 1-2 mniejszych koronek na kasecie. Z tym kartonowym blatem dobry pomysł. Po co sprawdzać na prawdziwej zębatce jak można jeszcze przed kupnem. A już dziś miałem zamawiać. Jaki musi być dystans zębatki od rurki w rowerze aby było bezpiecznie? 1cm? "Może zamiast kombinować z jakimiś dziwnymi rozwiązaniami załóż singlespeeda o odpowiednim dla Twoich potrzeb przełożeniu i wtedy nic nie będzie telepać." PiotrWie Wiesz co? Niby to jest takie oczywiste co powiedziałeś, ale nie zawsze to do nas dociera kiedy to słyszymy. Jakby teraz dzwoneczek w głowie mi zadzwonił. Do takiego płaskiego terenu na jakim jeżdżę, głównie okoliczne szutry i miasto, to rzeczywiście genialny pomysł. Taki powrót do korzeni. Tych pierdylion przekładni i tak nie używam. Miałem sobie sprawić coś innego, więc może właśnie będzie baranek na ostrym kole. Edytowane 1 Lutego przez morfeusz1805 Cytuj
itr Napisano 1 Lutego Napisano 1 Lutego Ostre koło to nie jest powrót, tylko unikanie korzeni 😝 i fajnie sprawdza się z kierownicą riser, miękkim napędem oraz oponą możliwie szeroką.... ale schodząc na ziemię, manetki kciukowe neoretro są do dostojnej jazdy, i a zasadzie dla osoby świadomej mogą być akceptowalne bez indeksu. Jednak do smętnej codziennej jazdy od światła do światła, albo bardziej zmotywowanej, dynamicznej czy korkach należy uprościć sobie życie. Rapid fajer, albo dobry nie parciejący gumowo grip shift to jest wygoda. W rowerze błotnikowym mam shimano. Wspôłczesne ( nie stx czy vinted) na 7s, działa od kilku lat. Skoro przyszła 10 ka, to do niej rapid fajer, i tak zostać, szkoda czasu na wynalazki. tak myślę. Cytuj
morfeusz1805 Napisano 5 Lutego Autor Napisano 5 Lutego (edytowane) Włożyłem większy blat z 48z w środek korby, do zdjęcia zamiast podładek, (nie miałem o odpowiednim romiarze) aby nie było luzu na blacie włożyłem taże zębatlę 36z i wyszła mi taka oto przestrzeń między blatem a ramą rowerową. Przestrzeń ma około 5 mm. Myślałem że w ogole taki blat nie wejdzie na środkową części korby, ale widzę że aż takiej tragedii nie ma. Czy taka bezpieczna odległość może być zachowana? Rozumiem źe zębatki 46, czy tym bardziej 44z spokojnie wejdą? Która ewentualnie manetka, jeżeli nic nie będzie z demobilu będzie mniejszym złem? - Sram Centra 8 - SunRace DLM 503 R8 - Shimano SL M315 - Microshift TS 39 - 8 - S-RIDE SL-M300 - Alfine SL-S7000-8 będzie kompatybilne? -- Sensah? - inne azjatyckie? W dniu 1.02.2025 o 22:57, itr napisał: Ostre koło to nie jest powrót, tylko unikanie korzeni Ja moją przygodę z rowerem (pomijam roweryki mając 6 lat) zaczynałem od roweru z 1 rzędem i torpedo. Może to nie było klasyczne ostre koło, ale podobny. Więc dla mnie to powrót do korzeni z rozwinięciem. Edytowane 5 Lutego przez morfeusz1805 Cytuj
morfeusz1805 Napisano 7 Lutego Autor Napisano 7 Lutego Czy może ktoś ocenić czy te 2 kasety i przednia zębatka są już do wywalenia, czy można jeszcze spokojnie używać? Cytuj
Electronite Napisano 8 Lutego Napisano 8 Lutego (edytowane) Jeszcze pojeżdżą, ale dużo im już nie zostało - szczególnie wysokie biegi. Ale daj nowy łańcuch. Dodatkowo masz zbyt mały przedni blat - widać, że okupujesz małe kółka na kasecie, Edytowane 8 Lutego przez Electronite 1 Cytuj
morfeusz1805 Napisano 8 Lutego Autor Napisano 8 Lutego Dzięki. Tak wiem, jeździłem często na 36z, teraz kupiłem 46z N/W, choć obawiam się że może być trochę za duży. Lańcuch nowy już czeka. Na moje oko obie kasety są w podobnym stanie? A jak z dużym blatem? Pojeździ jeszcze? Cytuj
uzurpator Napisano 8 Lutego Napisano 8 Lutego 14 godzin temu, morfeusz1805 napisał: Czy może ktoś ocenić czy te 2 kasety i przednia zębatka są już do wywalenia, czy można jeszcze spokojnie używać? Kaseta nr 1 - raczej będzie działać Kaseta nr 2 - śmietnik ( szpileczki na zębatkach 15 i 17T ) Zębatka - będzie żyć. W dniu 5.02.2025 o 11:03, morfeusz1805 napisał: Czy taka bezpieczna odległość może być zachowana? Rozumiem źe zębatki 46, czy tym bardziej 44z spokojnie wejdą? 1. Może być i 1mm, byle nie ocierało. 2. Bez zmierzenia nie sprawdzisz. Zębatki zewnętrzne są ukształtowane inaczej niź środkowe. Do moich rowerów 26" 46T wchodzi - ale do jednego z 2mm luzu, do drugiego z 10mm luzu.. 1 Cytuj
PiotrWie Napisano 8 Lutego Napisano 8 Lutego Czy ja źle widzę czy kaseta na drugim zdjęciu ma wyłamane dwa zęby na pierwszej z zamontowanych zębatek? Na zdjęciu maksymalnie po prawej. Cytuj
morfeusz1805 Napisano 8 Lutego Autor Napisano 8 Lutego Nie, nie ma ubytków w uzębieniu. Drugie zdjęcie w lepszym świetle. 3 godziny temu, uzurpator napisał: 2. Bez zmierzenia nie sprawdzisz. Zębatki zewnętrzne są ukształtowane inaczej niź środkowe. Do moich rowerów 26" 46T wchodzi - ale do jednego z 2mm luzu, do drugiego z 10mm luzu.. Ok, już i tak zamówiłem z OLXa. Mam nadzieję, że nie będzie obcierać. U tego samego sprzedawcy. https://allegro.pl/oferta/nowa-zebatka-narrow-wide-46-t-stalowa-mocna-e-bike-13840365717 A czy ta tarcza 36z jeszcze ujdzie, bo byłem przekonany że to już śmietnik? Cytuj
Electronite Napisano 8 Lutego Napisano 8 Lutego Ale ty wiesz, że zębatki narrow-wide stosuje się w układach 1x? Bo one nie działają jak jest przerzutka z przodu. Cytuj
morfeusz1805 Napisano 8 Lutego Autor Napisano 8 Lutego Wiem, nie mam przerzutki z przodu, będzie tylko jeden blat. Cytuj
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.